,

The Bunker (SP, Ep2)

Published by

on

Kolejny konkurs, kolejna „mapa” to i pora na kolejny temat z cyklu how it’s made.

Właśnie skończył się 3 konkurs z cyklu „Bitwa na detale” serwisu SourceSDK.pl. Tematem był Bunkier, szczegóły oraz wszystkie zgłoszone prace (w sumie 4) w temacie na Forum. W konkursie zająłem 2 miejsce . Poziom był zróżnicowany i w sumie całkiem niezły. W skrócie: Tepcio zdystansował konkurencję, a reszta kisiła się gdzieś w kącie.

Tak więc dzisiaj kilka słów o tym jak powstała moja mapka. Od razu powiem, że z detalem to ona nie miała zbyt dużo wspólnego, głównie przez to, że zbytnio ją rozbudowałem, a potem zabrakło weny, żeby to wszytko wypełnić. Powinienem skupić się na maks 2, 3 pomieszczeniach, ale za późno. Teraz historia w kilku krokach, czyli od zera do bunkiera:

1. References! Czyli przewalam google, swój mózg i dyski w poszukiwaniu pomysłów:

itd.

2. Mam plan, dosłownie:

Teraz nikt mi nie wmówi, że mojej mapie brak realizmu, bo została częściowo oparta na prawdziwym planie 😛

3. Szkic, czyli jak to będzie mniej więcej wyglądało:

Straszne bazgroły, robione szybciej niż kartka może przyjąć grafit 😉 ale to tylko na użytek wewnętrzny w mapie robionej na raz. W innym przypadku lepiej się postarać, bo jak się wróci do tego za kilka miesięcy to lepiej, żeby było wiadomo o co chodzi.

4. No i zabieramy się za robotę, czyli hammertime:

Teraz można pobrushyć.

Jeśli macie problemy z wygładzaniem powierzchni to przywalcie mocne światło, choćby z latarki, na screena wystarczy 😉

Czasami hammer potrafi zaskoczyć i na przykład wyrzucić graffiti kilka pięter w górę, prosto na trawkę:

Oświetlenie to bardzo ważna rzecz, może dać ładny efekt lub wszystko spieprzyć (spodobał mi się ten model lampy):

***

No i ostatecznie wyszło jak wyszło, czyli trochę nierówno:

Bunkier może zwiedzić każdy kto ma Ep2 (pod hl2 nie będzie większości tekstur i modeli). Otwarty całą dobę, 7 dni w tygodniu 😉

==> DOWNLOAD <==

Plik wrzucamy do katalogu maps (Ep2) i odpalamy z konsoli (~) komendą: map bunkerlol

15 odpowiedzi na „The Bunker (SP, Ep2)”

  1. Awatar war3st
    war3st

    War3st – Chcesz, żeby twoja mapka miała „dobre” oświetlenie? Tylko u War3st!

  2. Awatar Farum
    Farum

    To gratuluję. Nieźle ci wychodzą te detale w mapach. Idealna do robienia komiksów 🙂

  3. Awatar zwieracz
    zwieracz

    Komiksów? Chętnie jakiś zobaczę z moją mapą w tle.

  4. Awatar Abrakadabra
    Abrakadabra

    widać że dobrze idą ci te detale. Najpierw 1 miejsce a teraz po raz drugi 2 miejsce 😀

  5. Awatar cssghost
    cssghost

    Bunkier Zwierka był najlepszy jak dla mnie… 😉

  6. Awatar Spaqin
    Spaqin

    @cssghost – nie ma to jak się dobrze podlizać.

  7. Awatar Dabu

    cssghost jest fanbojem wszystkiego. :O

  8. Awatar Tracha

    Dabu to fangirl 😉

  9. Awatar Kronika Kulturalna 11 « zwieracz

    […] też download do mapy The Bunker. Abrakadabra mnie o to prosił już daaawno temu, czuję się trochę jak Valve z tym […]

  10. Awatar daltesta

    no paaaaaanie DL nie dziaua!!!! Ja to zgłosze do dozorcy! albo albo na milicjee!

    1. Awatar zwieracz
      zwieracz

      Mnie tam działa, zobacz jeszcze raz http://www.gamefront.com/files/21310913/thebunker.7z

      1. Awatar daltesta

        O, teraz działa! Bardzo dobra rada wujku!

  11. Awatar Meagan

    Hello there, just became alert to your blog through Google, and found that it’s really informative.
    I am gonna watch out for brussels. I’ll be grateful if you continue this in future.
    Lots of people will be benefited from your writing. Cheers!

  12. Awatar Roxana

    Hey there! Do yoou know iff they make any plugins to protect
    against hackers?I’m kinda parranoid about losibg everythong I’ve workwd
    haed on. Any recommendations?

Dodaj komentarz