Half-Life vs Half-Life:Source

Z Half-Life: Source było u mnie tak. Gdy kupowałem HL2: GoTY Edition nie wiedziałem co myśleć na temat tego pokracznego 3 screena na okładce. Myślałem, że to jakiś błąd grafika i w środku czeka na mnie tak szumnie zapowiadany mod jakim był i jest Black Mesa (wtedy jeszcze Source). To nic, że nigdzie nie było informacji na temat jego premiery, a na okładce wyraźnie było widać kwadraturę oryginalnego HL-a. Wszystkie moje wątpliwości rozwiały się po odpaleniu gry. W skrócie było to wielkie: FUUUUU…… wtf? Po czym już więcej nie tykałem ścierwa, aż do teraz.

To teraz było jakiś tydzień, dwa temu🙂 No bo dopiero po pewnym czasie dotarło do mnie, że to przecież stary, dobry HL, tylko, że z kilkoma usprawnieniami silnika Source i nie ma co się wkurzać, bo dostałem go właściwie w bonusie. W dodatku (chociaż i tak z tego nie korzystam) łatwiej teraz kombinować z plikami HL-a i mieszać go z innymi produkcjami Valve. A co z samą grą?

Z początku myślałem, że nie będzie się niczym różniła od oryginału, oprócz obecności ragdolli i innego menu. Ale zmiany mimo, że nie duże, są jednak odczuwalne. Pierwsze co mi się rzuciło w oczy to oświetlenie, jest inne, inaczej się rozkłada, szczególnie na modelach, ale poza tym jest jakby za mocne. Może to moje subiektywne odczucie (zresztą porównajcie screeny), ale HL w wersji Source stracił na klimacie. Jest za jasno tam gdzie otoczenie powinien spowijać mrok. Inną sprawą jest poziom trudności, teraz jest łatwiej. Na normalu wystarczą np, 2 strzały z shotguna, niekoniecznie z bliska, aby położyć Bullsquida, jeden wystarczy na Vortiguanta. W sumnie to jest to nawet bardziej realne. Poprawiono też kilka rzeczy w geometrii, choćby rury są teraz bardziej okrągłe, a tekstury mają charakterystyczne dla Sourca ziarno (ale wcale nie są w wyższej rozdzielczości jak to gdzieś wyczytałem). Jest teraz jakby bardziej kolorowo, no i co bardzo ważne: błyszczące powierzchnie odbijają ładnie światło, a woda wygląda jak woda, także pod wodą😉

Ponieważ obraz mówi więcej niż tysiące słów, więc poniżej małe zestawienie niektórych lokacji z oryginalnej (lewa) i source’owej wersji gry (prawa):

Half-Life                                             Half-Life: Source

Jak widać, niektóre lokacje prawie się nie różnią, za to inne są kompletnie odmienione, jedne na korzyść, inne wyglądają wręcz beznadziejnie. Trzeba czekać na porządny port, czyli Black Mesę🙂

Jeszcze kilka błędów, które wyłapałem (dwa):

Jeśli chodzi o bugi, to cofając się do sceny ze spadającym naukowcem (screen1 z lampą), nie mogłem wrócić do sektora C, drzwi przestały działać.

9 Responses to “Half-Life vs Half-Life:Source”


  1. 1 NavarioN 7 Grudzień, 2009 o 16:17

    I tak wygląda beznadziejnie.
    Hej, a może w kolejnej edycji bitwy na detale dostajemy poziom z hl i musimy przerobić go pod source, oczywiście żeby lepiej wyglądał niż w hl:source ;P

  2. 2 Abrakadabra 7 Grudzień, 2009 o 17:42

    czepiając sie to powiem że grając w HL1 i robiąc screeny nie wyłączyłes frapsa🙂

    A bardziej i tak sie opłaca mieć zwykłego HL, source źle wygląda np z krwią z HL2 i z tekturami z HL1

  3. 3 Elektryk 7 Grudzień, 2009 o 18:15

    HL: Source po instalacji HDP wygląda jeszcze zupełnie inaczej. Ale czy lepiej? Rzecz gustu i nie mi to oceniać

  4. 4 cssghost 7 Grudzień, 2009 o 21:58

    Ja nie mam halfa jedynki…
    Jedyne co mam to HL : Deathmatch : Source…

    Po screenach wnioskuje, że hl na golden source jest o wiele bardziej klimatyczny…

  5. 5 Klik 26 Marzec, 2010 o 13:16

    A co z half life source no wiem gadamy o nim ale nie ma dżwięku wiesz jak skaczesz przy tym pomocnym użądzonku!

  6. 6 zwieracz 26 Marzec, 2010 o 21:13

    Na początku gry? Tuż przed wybuchem?

  7. 7 Predator1996 6 Sierpień, 2010 o 15:17

    Najlepsze w sourcie jest to,że można tam dodaćnapisy i właśnie zwieracz i 3 innych kolesi zrobili świetna robota

  8. 8 zwieracz 6 Sierpień, 2010 o 21:07

    Dzięki🙂

  9. 9 cnbc tv18 live streaming 1 Styczeń, 2014 o 04:19

    I absolutely love your website.. Pleasant colors & theme.
    Did you develop this web site yourself? Please reply back
    as I’m trying to create my own site and want to learn where you got this
    from or exactly what the theme is called. Thanks!


Skomentuj

Kalendarz wpisów

Grudzień 2009
Pon T Śr T Pt S S
« List   Sty »
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031  

Archiwum


