Kronika Kulturalna 11

Ponieważ zebrało się kilka bliżej ze sobą nie związanych tematów, więc postanowiłem reaktywować Kronikę.

1. Akcja HL2 reaktywacja.

Więc w wielkiej akcji wspólnego grania w HL2 wzięło udział 13,216 graczy, co dało 11 miejsce w top100 dziennych gier na Steam.

Od razu posypały się komentarze, że to marny wynik, gdzie się podziali wszyscy fani, że to tylko pokazało, że nikt nie czeka na HL3.

Ale według mnie to całkiem niezłe osiągnięcie i cieszę się, że grupa, albo już cały ruch „A Call for Comunication” ogłosiła, że to dopiero początek w dawaniu Valve znaków, że nie zapomnieliśmy o Gordonie. To niezły wynik, bo pamiętajmy, że to liniowa gra singleplayer sprzed 8 lat, a pokonała wiele multiplayerowych tytułów, wśród Singlów, była chyba 2 po Skyrimie.

Jeśli będą kolejne tego typu eventy, a wszystko wskazuje na to, że będą, to założę się, że pojawi się na nich więcej osób. Teraz to było trochę tak na chybcika, nie do końca było wiadomo o co chodzi. Nawet duże serwisy, które o tym informowały nie wiedziały do końca do czego to zakwalifikować. Często reklamowano to jako protest i bojkot, a to się źle kojarzy i kompletnie mija z celem całego przedsięwzięcia. W dodatku wynikło spore nieporozumienie, bo wiele osób myślało, ze wszyscy, którzy dołączyli do grupy „A call for Communication”, zadeklarowali z automatu wzięcie udziału w eventcie. A przecież grupa powstała o wiele wcześniej niż pojawił się pomysł na wspólne granie. Teraz już wiadomo z czym to się je, więc może będzie większy odzew ze strony graczy.

A chwilowy wzrost o ponad 10000 graczy dla HL2 można sobie obejrzeć na tym wykresie na SteamGraph.

2. Uaktualniłem swoją stronę na ModDB

Dodałem wpis ze wszystkimi wydanymi do tej pory mapami, zapraszam zainteresowanych :)  ==> Profil na ModDB

Uaktualniłem też download do mapy The Bunker. Abrakadabra mnie o to prosił już daaawno temu, czuję się trochę jak Valve z tym opóźnieniem😉

3. Santa’s Revenge 2 ver. 1.1

Wczoraj wydałem poprawioną wersję Santa’s Revenge 2 z numerkiem 1.1. Zapraszam wszystkich do grania. Tym razem nie uświadczycie już wielu błędów, takich jak np, przekrzywiona kamera na starcie. Dodałem też padający śnieg (wooo!).

A tak w ogóle to chciałem się z wami podzielić moimi wrażeniami na temat moda i tego jak został odebrany przez społeczność.

To mój pierwszy mod i pierwsza styczność z ModDB od strony twórcy. Dotychczas tylko przeglądałem, komentowałem i oceniałem cudze produkcje.

Muszę powiedzieć, że ludzie z ModDB bardzo pozytywnie mnie zaskoczyli wsparciem jakie oferują dla modderów. I nie chodzi mi o porady czy zbieranie teamu, ale już samo promowanie. Nie dość, że informacje o moim modzie pojawiały się na stronie głównej i w odpowiednich kategoriach za każdym razem gdy dodawałem coś nowego do moda (download, news czy grafikę), to dodatkowo umieszczali info na swoim oficjalnym Twitterze oraz na forum Facepunch. Jak się okazuje, każdy wydany mod ma swój oddzielny temat w specjalnym forum/feedzie newsów na Facepunchu. To zawsze kilku kolejnych odbiorców moda więcej.

Natomiast wczoraj trafiłem nawet do slidera na głównej stronie ModDB, obok takich produkcji jak: MechWarrior: Living Legends, Thrawn’s Revenge: Imperial Civil War, Company of Heroes: Eastern Front czy Triptych. W dodatku z fajnym taglinem.

Odbiór

Reakcja graczy na SR2 to natomiast zupełnie inna bajka. Można by na ten temat napisać niejedną pracę🙂

W opisie swojego moda, użyłem znanego zwrotu Gabe’a Newella z komentarzy do Team Fortress 2:

„After 10 years in development, hopefully it’ll be worth the wait.”

I ogólnie zachowałem poważną formę prezentacji moda, równocześnie traktując go z góry jak świetnie przyjęty przez graczy i dobrze oceniany mod.

Okazuje się, że bardzo dużo osób w ogóle nie załapało żartu. Wzięli nawet informację o 10 latach tworzenia jako coś prawdziwego i starali się udowodnić w swoich komentarzach, że taka sytuacja nie jest możliwa, bo hl2 nie jest taki stary. No i że ogólna jakość moda nie pasuje do długości powstawania i chyba się minąłem z powołaniem. Taka sytuacja była zarówno na ModDB jak i forum Facepunch. Dopiero po pewnym czasie zaczęły się przebijać głosy osób, które pojęły o co w tym wszystkim chodzi.

Kilka osób, z drugiej strony, nauczonych doświadczeniem, w ogóle nie zaprzątało sobie głowy zagraniem, tylko z góry określiło moją produkcję jako trollmoda i wystawiły ocenę 1. Akurat na ModDB dużo jest produkcji, które są kiepskim żartem w postaci garstki zfotoszopowanych screenów, dlatego to zachowanie aż tak bardzo mnie nie zdziwiło🙂

Ogólny odbiór moda mogę podsumować jako pozytywny. Średnia ocena na ModDB z 24 głosów to jak na razie 7.7/10

Profil na ModDB odwiedziło 10,436 osób, a pobrało go 544.

Opinie jak to opinie są skrajnie różne, ale to co powtarza się właściwie wszędzie to narzekanie na długość moda. No cóż, to miała być tylko mapa, właściwie w ostatniej chwili odbiło mi, że przerobić to na moda. Cieszę się jednak, że to zrobiłem, bo teraz już wiem jak przeprowadzić cały proces wdrożenia modyfikacji na ModDB i czego ogólnie można się spodziewać.

Czasami odnoszę wrażenie, że tworzenie modyfikacjo stało się teraz poważnym biznesem i ludzie trochę zatracili dystans do tego co robią.

4. Steam Workshop dla Skyrima

Dzisiaj wystartowała ta wielka maszyna i TF2 nie jest już jedyną grą w Workshopie. Co ciekawe Valve napisało, że niedługo pojawią się też kolejne tytuły, ciekawe jakie?

Z tej okazji posiadacze Skyrim mogą sobie zainstalować moda, który dodaje do gry Rdzeń kosmosu z Portal 2. Oto jak to wygląda:

Fajne… chcę Skyrima!!😉

5 Responses to “Kronika Kulturalna 11”


  1. 1 PatrykCXXVIII 8 Luty, 2012 o 16:38

    4. Eeeeeeee…. Jak to ciekawe jakie? Na 100% Good, bo to już było w oficjalnych newsach, że Gmod od następnego update będzie korzystał ze Steam Workshop…

    • 2 PatrykCXXVIII 8 Luty, 2012 o 16:50

      Ps. Średnia SR2 CoC wynosi już 7.8🙂

    • 3 zwieracz 10 Luty, 2012 o 09:45

      Nie śledzę newsów o Gmodzie, to nie wiedziałem. Brzmi realnie. Ciekawe co jeszcze.

  2. 4 mrkarrmel 9 Luty, 2012 o 21:59

    Jak przeczytałem te komentarze na Moddb dotyczące SR2 to prawie mnie krew zalała. Jak można było nie zrozumieć takiego prostego żartu. Jak widać ludzkość w ciągu ostatnich 10 lat naprawdę zeszła na psy, aż strach pomyśleć co będzie za kolejne dziesięć lat…

    • 5 Andrzej 10 Luty, 2012 o 01:02

      idiokracja.


Skomentuj

Kalendarz wpisów

Luty 2012
Pon T Śr T Pt S S
« Sty   Mar »
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
272829  

Archiwum


