,

Boxes (GravityGunVille)

Published by

on

Cudów się nie spodziewałem, zrobiłem tą mapę na konkurs GravityGunVille w 2 dni przed końcem terminu. Żeby było więcej pozycji. I to pewnie widać,  aczkolwiek dev tektury były zamierzone. Miałem nic nie robić na konkurs, bo nie miałem, żadnego oryginalnego pomysłu, ale wtedy mnie olśniło. Łącząc estetykę Mirror’s Edge’a i mechanikę gry Quantum Conundrum zrobiłem „Boxes”. Właściwie to powinienem nazwać mapę”Gravity”, bo jak się okazało, praktycznie nikt z grających nie zajarzył, że w ogóle można manipulować grawitacją 🙂

A można. I nawet trzeba, żeby ukończyć mapę, bez układania stosu pudeł, jedno na drugie. Aczkolwiek mechanika nie do końca mi wyszła. W zamierzeniu gracz miał sobie ustawić pudła w szeregu, a następnie po nich przeskoczyć, najpierw po klucz, a potem do wyjścia. Niestety po skoczeniu na zawieszone w powietrzu pudło, te opada, lub się przekręca, więc nie można na nim ustać. Po drugie źle je zrobiłem, wygląd wygrał z użytecznością i gracz po prostu potyka się, wytraca pęd, o nierówną powierzchnię kostek.

To miało wyglądać tak (a wyszedł crap):

Myślałem, że prosty zabieg z kolorami załatwi sprawę. Cały level, to biała tekstura dev, obiekty podlegające grawitacji, czyli skrzynki, są ciemno szare i szklane, natomiast wszelkie elementy podlegające interakcji są pomarańczowe. Mój błąd, trzeba to było jakoś zaprezentować graczom.

Zacznijmy jednak od początku:

Mamy drzwi/bramę, która jest celem mapy. Żeby je otworzyć trzeba dotknąć klucza zawieszonego po środku mapy. Żeby się dostać w te dwa miejsca, trzeba użyć szklanych pudeł. Po bokach widać 2 kwadratowe przyciski, które włącza i wyłącza się strzałem z pistoletu. Myślałem, że jak gracze dostaną pistolet z dużą ilością amunicji, to zaczną we wszystko strzelać. Tylko te 2 przyciski reagują na strzał zmianą koloru. Lewy włącza/wyłącza zmniejszoną grawitację. Prawy odwraca kierunek działania grawitacji.

Tu zaczynają się schody. Włączenie tylko 1 przycisku na starcie, nie daje efektu. Grawitacja jest za słaba, żeby przy normalnej wartości poderwać kostki w górę. Z kolei samo zmniejszenie grawitacji nie zmienia pozycji leżących kostek. Dopiero jak poderwiemy je w powietrze zaczyna się zabawa.

Najpierw aktywujemy oba przyciski, a potem przywracamy normalny kierunek grawitacji, w ten sposób boxy lewitują w powietrzu.

Wyjmujemy tyle pudeł ile potrzebujemy. Niestety w związku ze zwaloną mechaniką wystarczy tak naprawdę tylko jedno pudło.

Wrzucamy wszystko do wody i stajemy na jednej kostce

Tak w ogóle, z wody mamy wyjście na górę, tunelem powietrznym, którym można wyskoczyć na sporą odległość.

I w górę:

No dobra, jak już jesteśmy na tym jednym pudle na dole, to włączamy oba przyciski i wędrujemy w górę. Nie można się ruszać bo zlecimy z pudła.

I mamy klucz…

… który otwiera drzwi

A tak siedzimy na boxie:

Prawda, że proste 😀

A teraz, w nagrodę dla wytrwałych to samo w formie video, łatwiej będzie ogarnąć:

PS. Fajne to rysowanie po screenach.

12 odpowiedzi na „Boxes (GravityGunVille)”

  1. Awatar Septuater
    Septuater

    Fordon “0gravity” Greeman!? xD

  2. Awatar Dabu

    Zabawa z grawitacją pomysłowa, ale wykonanie i gameplay nie powala. Co z twoim modem? 😛

    1. Awatar zwieracz
      zwieracz

      Siedzi posłusznie i czeka aż skończę się bawić w takie pierdoły jak ta :]

  3. Awatar Xanoxis
    Xanoxis

    Desing i pomysł bardzo fajny! 😀 Ciekawe i stylowe. Tylko poprawić to i owo i byłoby idealnie.

  4. Awatar Retosik

    Gameplay nie powala, bo wystarczył by tylko jeden box a zamiast kluczyka mógł by być button, bo to wygląda jak z Zeldy. No nie, ale pomysł fajny, a boxy fajnie wykonane.

  5. Awatar Maciek
    Maciek

    Jak dla mnie kosmos:) Podoba mi się chłodna scenografia mapy, moim zdaniem broń oraz sama postać Gordona lepiej wygląda w takiej scenografii. Kosmicznie wyszły te Skrzynki przeszklone 🙂

    1. Awatar zwieracz
      zwieracz

      A dzięki :]

  6. Awatar ihtius
    ihtius

    Ja mimo prób nie mogę przejść tej fajnej nawet mapki bo pudełku nie potrafi mnie unieść do tego klucza tylko poruszam się do góry do pewnego momentu i jak mam już wziąć ten klucz to zaczynam spadać z tym pudłem na którym stoję. Trochę dziwne bo na filmiku dolatujesz do tego klucza a ja nie mogę tak wysoko. Co jest grane ?
    Życzę dalszych sukcesów nad kolejnymi mapkami i modami w które chętnie zagram jak się pojawią.

  7. Awatar ihtius
    ihtius

    W końcu jednak udało mi się przejść i jestem zadowolony widocznie miałem jakieś problemy z fizyką 🙂

    1. Awatar zwieracz
      zwieracz

      Niestety nie przetestowałem wystarczająco tej mapki i przez to główny fczer trochę kuleje. W zamierzeniu to powinno być takie efektowne skakanie po zawieszonych w powietrzu boxach, ale mi nie wyszło 😦

      Jak teraz patrzę na cały konkurs GravityGunVille, to gdybym dobrze wykonał tą grawitację i lepiej przedstawił graczom przyciski, to mógłbym nawet wygrać konkurs, bo imo poziom nie był zbyt wysoki.
      Ech to lenistwo.

  8. Awatar 3 lata! « zwieracz

    […] Woskshop na początku roku i konkursowe (lekko zabugowane) Gameroom i Boxes, oraz jako bonus NyanCat: […]

Dodaj komentarz