Boxes (GravityGunVille)

Cudów się nie spodziewałem, zrobiłem tą mapę na konkurs GravityGunVille w 2 dni przed końcem terminu. Żeby było więcej pozycji. I to pewnie widać,  aczkolwiek dev tektury były zamierzone. Miałem nic nie robić na konkurs, bo nie miałem, żadnego oryginalnego pomysłu, ale wtedy mnie olśniło. Łącząc estetykę Mirror’s Edge’a i mechanikę gry Quantum Conundrum zrobiłem „Boxes”. Właściwie to powinienem nazwać mapę”Gravity”, bo jak się okazało, praktycznie nikt z grających nie zajarzył, że w ogóle można manipulować grawitacją🙂

A można. I nawet trzeba, żeby ukończyć mapę, bez układania stosu pudeł, jedno na drugie. Aczkolwiek mechanika nie do końca mi wyszła. W zamierzeniu gracz miał sobie ustawić pudła w szeregu, a następnie po nich przeskoczyć, najpierw po klucz, a potem do wyjścia. Niestety po skoczeniu na zawieszone w powietrzu pudło, te opada, lub się przekręca, więc nie można na nim ustać. Po drugie źle je zrobiłem, wygląd wygrał z użytecznością i gracz po prostu potyka się, wytraca pęd, o nierówną powierzchnię kostek.

To miało wyglądać tak (a wyszedł crap):

Myślałem, że prosty zabieg z kolorami załatwi sprawę. Cały level, to biała tekstura dev, obiekty podlegające grawitacji, czyli skrzynki, są ciemno szare i szklane, natomiast wszelkie elementy podlegające interakcji są pomarańczowe. Mój błąd, trzeba to było jakoś zaprezentować graczom.

Zacznijmy jednak od początku:

Mamy drzwi/bramę, która jest celem mapy. Żeby je otworzyć trzeba dotknąć klucza zawieszonego po środku mapy. Żeby się dostać w te dwa miejsca, trzeba użyć szklanych pudeł. Po bokach widać 2 kwadratowe przyciski, które włącza i wyłącza się strzałem z pistoletu. Myślałem, że jak gracze dostaną pistolet z dużą ilością amunicji, to zaczną we wszystko strzelać. Tylko te 2 przyciski reagują na strzał zmianą koloru. Lewy włącza/wyłącza zmniejszoną grawitację. Prawy odwraca kierunek działania grawitacji.

Tu zaczynają się schody. Włączenie tylko 1 przycisku na starcie, nie daje efektu. Grawitacja jest za słaba, żeby przy normalnej wartości poderwać kostki w górę. Z kolei samo zmniejszenie grawitacji nie zmienia pozycji leżących kostek. Dopiero jak poderwiemy je w powietrze zaczyna się zabawa.

Najpierw aktywujemy oba przyciski, a potem przywracamy normalny kierunek grawitacji, w ten sposób boxy lewitują w powietrzu.

Wyjmujemy tyle pudeł ile potrzebujemy. Niestety w związku ze zwaloną mechaniką wystarczy tak naprawdę tylko jedno pudło.

Wrzucamy wszystko do wody i stajemy na jednej kostce

Tak w ogóle, z wody mamy wyjście na górę, tunelem powietrznym, którym można wyskoczyć na sporą odległość.

I w górę:

No dobra, jak już jesteśmy na tym jednym pudle na dole, to włączamy oba przyciski i wędrujemy w górę. Nie można się ruszać bo zlecimy z pudła.

I mamy klucz…

… który otwiera drzwi

A tak siedzimy na boxie:

Prawda, że proste😀

A teraz, w nagrodę dla wytrwałych to samo w formie video, łatwiej będzie ogarnąć:

PS. Fajne to rysowanie po screenach.

12 Responses to “Boxes (GravityGunVille)”


  1. 1 Septuater 10 Październik, 2011 o 16:46

    Fordon “0gravity” Greeman!? xD

  2. 2 Dabu 10 Październik, 2011 o 16:48

    Zabawa z grawitacją pomysłowa, ale wykonanie i gameplay nie powala. Co z twoim modem?😛

    • 3 zwieracz 10 Październik, 2011 o 19:58

      Siedzi posłusznie i czeka aż skończę się bawić w takie pierdoły jak ta :]

  3. 4 Xanoxis 10 Październik, 2011 o 17:22

    Desing i pomysł bardzo fajny!😀 Ciekawe i stylowe. Tylko poprawić to i owo i byłoby idealnie.

  4. 5 Retosik 10 Październik, 2011 o 20:18

    Gameplay nie powala, bo wystarczył by tylko jeden box a zamiast kluczyka mógł by być button, bo to wygląda jak z Zeldy. No nie, ale pomysł fajny, a boxy fajnie wykonane.

  5. 6 Maciek 10 Październik, 2011 o 22:32

    Jak dla mnie kosmos:) Podoba mi się chłodna scenografia mapy, moim zdaniem broń oraz sama postać Gordona lepiej wygląda w takiej scenografii. Kosmicznie wyszły te Skrzynki przeszklone🙂

    • 7 zwieracz 11 Październik, 2011 o 20:10

      A dzięki :]

  6. 8 ihtius 14 Październik, 2011 o 00:47

    Ja mimo prób nie mogę przejść tej fajnej nawet mapki bo pudełku nie potrafi mnie unieść do tego klucza tylko poruszam się do góry do pewnego momentu i jak mam już wziąć ten klucz to zaczynam spadać z tym pudłem na którym stoję. Trochę dziwne bo na filmiku dolatujesz do tego klucza a ja nie mogę tak wysoko. Co jest grane ?
    Życzę dalszych sukcesów nad kolejnymi mapkami i modami w które chętnie zagram jak się pojawią.

  7. 9 ihtius 14 Październik, 2011 o 00:55

    W końcu jednak udało mi się przejść i jestem zadowolony widocznie miałem jakieś problemy z fizyką🙂

    • 10 zwieracz 14 Październik, 2011 o 16:23

      Niestety nie przetestowałem wystarczająco tej mapki i przez to główny fczer trochę kuleje. W zamierzeniu to powinno być takie efektowne skakanie po zawieszonych w powietrzu boxach, ale mi nie wyszło😦

      Jak teraz patrzę na cały konkurs GravityGunVille, to gdybym dobrze wykonał tą grawitację i lepiej przedstawił graczom przyciski, to mógłbym nawet wygrać konkurs, bo imo poziom nie był zbyt wysoki.
      Ech to lenistwo.


  1. 1 3 lata! « zwieracz Trackback o 21 Listopad, 2011 o 17:10
  2. 2 Ankieta – ulubiona mapka/mod by zwieracz « zwieracz Trackback o 31 Maj, 2012 o 08:32

Skomentuj

Kalendarz wpisów

Październik 2011
Pon T Śr T Pt S S
« Wrz   List »
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31  

Archiwum


