Jak można nie wiedzieć co w GLaDOS może siedzieć

Published by

on

Co przedstawia pokaz slajdów prezentowany (w zawrotnym tempie) przez GLaDOS podczas finałowego spotkania? Pewnie się tym zbytnio nie zamęczaliście, bo w sumie nie ma to większego znaczenia, ale są tam pokazane ciekawe i niepokojące obrazy 🙂 Wiemy, że mrugają tam dziwne rzeczy, że niby jest przepis na ciasto, że jest symbol Black Mesy. A co dokładnie tam się znajduje? Odbiło mi i postanowiłem sprawdzić. Poniżej prezentuje wszystkie 143 obrazki jakie pojawiają się na ekranach. O dziwo nie ma tu planów Borealis, które wydawało mi się, że w tym gąszczu były.

Zdjęcia tworzą dosyć pokaźne sety, w których poszczególne obrazki często różnią się drobnymi szczegółami. W większości są to wizje abstrakcyjne, niektóre jednak przedstawiają całkiem zwyczajne przedmioty. Głównym motywem są jednak: ciasta i narzędzia :O

Żeby nie męczyć się wrzucaniem tylu plików na serwer, połączyłem je w większe „płachty” wg nazw plików, bądź tematycznie 🙂

1. „Ciasto i przyrządy” – niczym tytuł jakiegoś artystycznego cyklu, przedstawia takie dziwne zestawienie przedmiotów:

cakeandutencil

Ciasto i talerz są zawsze, zmienia się reszta. Są tu nawiązania do kolejnych zdjęć.

Zastanawia mnie czy wszystkie zdjęcia zostały wykonane specjalnie na potrzeby gry, czy też użyto już gotowych.

2. „Confused cake”, czyli zakłopotane ciasto. Tak jak poprzednio, jest to oryginalna nazwa plików z tymi zdjęciami:

glados_screens_confusedcake

Znowu talerz, ale zawartość już różna.

3. Ciasto „The Cake” Czarny las:

glados_screens_cake000

Czyli nasza niedoszła nagroda. Niczym relacja z jednoosobowej imprezy urodzinowej.

4. Inne ciasta (ale te gorsze, to prawdziwe jest przecież tylko jedno…):

glados_screens_cake

Nawet w kształcie szczura… Rat Man? 🙂

5. Zwierzęta (a były takie):

glados_screens_animals

Jest krówka, konik, kaczka, koza…. :3

6. Gąbka i przyrządy (ktos miał mocno nasrane):

glados_screens_spongeandutencil

Pan Gąbka?

7. Science (różne rysunki urządzeń, itp.):

glados_screens_science

8. Znaki (no nie wszystkie, po prostu taki przedrostek miały te pliki):

glados_screens_sign

„Nie chodzić tyłem”

9. Różne techniczne:

glados_screens_tech

Po lewej, na dole – skrzypce i nóż; oraz przedmioty z pierwszych setów.

10. Inne:

glados_screens_others

To pierwsze to chyba z jakiegoś filmu? Było zatytułowane War Workers. Mamy też rysunek serca, wizerunek Euklidesa, czy przewróconą szopę.

11. No i chyba najważniejszy:

BlackMesa

Jak widać rozpiętość tematyczna jest spora, a zdjęcia lekko zdeformowane filtrem, przez co czasem trudno je odczytać. Nie wiem czy wszystkie obrazki są wykorzystane podczas gry. Czy są wyświetlane losowo, czy w określonym porządku. Może jest w tym ukryty jakiś tajny przekaz? Czy to tylko zbiór niezwiązanych ze sobą zdjęć? Czy na tej podstawie GLaDOS generuje swoje „mysli”? A  czy wy jadacie ciasto młotkiem? 🙂

18 odpowiedzi na „Jak można nie wiedzieć co w GLaDOS może siedzieć”

  1. Awatar Ventrax
    Ventrax

    No ja tam nigdy na to nie zwracałem uwagi . Nie wiedziałem że aż tyle tych zdjęć .
    P.S : Ciasta z młotkiem nie jadam xD

  2. Awatar Elektryk

    Widać, że zdjęcia były rabione dla gry. Weiel przedmiotów się powtarza. Tak jakby ktoś zebrał parę rzeczy z domu i układał je w różne konfiguracje.
    A ciastko z młotkiem złe nie jest. Daje więcej żelaza niż wzbogacane tym pierwiastkiem płatki śniadaniowe ^^

  3. Awatar Abrakadabra
    Abrakadabra

    nareszcie jakiś wpis o Portalu 😉 … Dziwne że aż tyle tych zdjęć. Ja tam nie zwracałem uwagi i pamiętałem tylko koze, ciastko i logo Black Mesa… a ciastko z młotkiem? jeszcze nie jadłem ale zawsze jest ten pierwszy raz 😀

  4. Awatar Paluch.
    Paluch.

    Gdzie znalazłeś te obrazki? W gcf’ach?

  5. Awatar cssghost
    cssghost

    Wpis dobry tylko tytuł do kitu…
    Nie cierpię tej reklamy!

  6. Awatar zwieracz
    zwieracz

    Da, w gcf.

    Ja też jej nie lubię 😀

  7. Awatar Luxord
    Luxord

    1. Reklama faktycznie jest bardziej do chrzanu niż wielkanocna szyneczka.
    2. Zdjęcia w grze zawsze pojawiają się w tej samej kolejności i ciągu. Zaczyna się tylko od innego zdjęcia, ale to chyba zależy od momentu w którym wchodzimy do pomieszczenia
    3. Obrazki prezentują sposób myślenia GLaDOS`a. Jest święcie (programowo) przekonana o powiązaniu nauki z idealną nagrodą którą jest ciasto. Swoją drogą parę razy upiekłem to ciasto według idealnego przepisu i nawet smaczne to.

  8. Awatar Pan Czosnex
    Pan Czosnex

    O ja zawsze chciałem spróbować portalowego ciasta 😀 Dasz kawałek? 🙂

  9. Awatar Paluch.
    Paluch.

    @Luxord
    Gdzie można dorwać przepis?

  10. Awatar zwieracz
    zwieracz

    Pewnie z Internetu 😉

  11. Awatar zwieracz
    zwieracz

    Patrz Elektryk i tak się kończy spamowanie kiepskimi filmikami 😉
    Za rzadko sprawdzam folder ze spamem i dopiero dzisiaj ci zatwierdziłem komenta 😦
    Zresztą nie wiem dlaczego z tylko jednym linkiem, zatwierdziło to jako spam.

  12. Awatar Thirder

    @zwieracz
    ,,czy mógłbyś się w końcu zamknąć wszystko sprowadzasz do gier mówisz ciągle o grach za chwilę ci mózg wyparuje”

  13. Awatar zwieracz
    zwieracz

    To zdanie jest dobre, ale wydaje mi się, że w moim oryginalnym wykonaniu brzmiało trochę inaczej, chyba jakoś tak:

    „Spasuj trochę, wszystko sprowadzasz do gier mówisz ciągle o grach za chwilę ci mózg wyparuje”

    Tak jestem pewien, że brzmiało jakoś tak, bo potem się spytałeś co znaczy spasuj. W dodatku wspomniałeś, że kojarzy ci się to ze strzelbą SPAS.
    Widocznie mówię jakimś starym już dialektem 🙂

  14. Awatar Elektryk

    @Zwieracz
    Spam dobry by roźluźnić atmosferę. A filmik mi się podobał, szczególnie scena śmierci. Ciekawe jak to jest czuć swój mózg w nosie…dobra przepraszam…idę spać.

  15. Awatar ryszakowy
    ryszakowy

    ja takie ciasto na urodzinach miałem!!! kopara mi opadła jak na stole postawili ciasto z portala ps: ciasta młotkiem nie jadłem ale zawsze można sprubować 😀

    1. Awatar zwieracz
      zwieracz

      To znaczy, że przeszedłeś pomyślnie wszystkie testy Aperture 😉

  16. Awatar Barti002
    Barti002

    Emmm… właściwie przepis na to ciasto mówi jeden z rdzeni GLaDOS, ale podaje przepis jaki użyła GLaDOS a w nim jest trucizna… więc… ^.^ Smacznego!

Dodaj komentarz