Santa’s Revenge 2 (Ep2 SP mod)

„Santa’s Revenge 2©” to prequel bardzo dobrze przyjętej i wielokrotnie nagradzanej przez graczy i krytyków mapy pod Ep2  „Santa’s Workshop©”. Tym razem to mini/micro mod (mój pierwszy z resztą). Zawiera tylko 2 małe mapy + starą Santa’s Workshop© jako bonus.

Fabuła:

Św. Mikołaj został porwany przez ludzi Komarova. Komarov to najbardziej poszukiwany terrorysta na Świecie, normalnie Osama się może przy nim schować (bo nadal żyje). Komarov ma niecny plan, chce wywołać światowy konflikt, 3 wojnę światową, a rozpoczyna to porywając Mikołaja i niszcząc nasze ukochane święta.

Twoim zadaniem jest znalezienie i odbicie Mikołaja z rąk terrorystów. Następnie będziesz musiał ruszyć w pościg za Komarovem i zabić go za wszelką cenę.
Powodzenia żołnierzu!

Ficzery:

- szybka i intensywna akcja niczym w filmie ze Stallonem
– epickie cut-scenki
– gra się jak po sznurku
– (nie)oryginalna fabuła
– easter-eggi
– Św. Mikołaj bez czapki
– zupełnie jak CoD, tylko, że na Source ;)
– no i oczywiście HDR

Mod jest w sumie dosyć krótki i nie miał być cudem stworzenia, więc proszę nie podchodzić do niego z ogromnymi oczekiwaniami niczym na Ep3.

Screeny:

Recenzje i oceny:

moddb – średnia ocen 8/10

hl2mods.ru – ocena: 3/5 (ocena czytelników 9/10)

Walkthroughi:

Walkthrough by andronemai

———————————————————–

DOWNLOAD Santa’s Revenge 2 ver.1.1

———————————————————–

Zapraszam na stronę Santa’s Revenge 2 na ModDB:

Instalacja:

Modyfikacja wymaga zainstalowanego Half-Life 2: Episode Two i Source SDK Base 2007.

Katalog „santasrevenge2″ wypakowujemy do katalogu z modami „Sourcemods”:

C:\Steam\steamapps\sourcemods

Restartujemy Steama i gramy :)

Uwagi techniczne (WAŻNE!):

W modzie może wystąpić 1 błąd techniczny, którego pomimo licznych prób nie byłem w stanie się pozbyć.

1. Na początku moda, gdy jesteście w sali przesłuchań za nic w świecie nie wychodzicie do menu głównego, konsoli ani nie alt-tabujcie, please :) Nie wiem dlaczego tak się dzieje, ale gdy się potem powróci do rozgrywki, to ekran robi się cały czarny i nic nie widać. A jeśli nawet uda wam się dalej grać, to mod się po chwili całkiem zawiesi. Przynajmniej u mnie tak się dzieje. Jeśli grzecznie obejrzycie intro, bez przerw (jest krótkie) to wszystko powinno być w porządku. Testowałem 100.000 razy.

2. Drugi błąd dotyczy tego samego miejsca. W pokoju przesłuchań kamera potrafi się czasem krzywo osadzić. Najśmieszniejsze jest to, że pozostanie ona tak krzywo do końca mapy. Będziecie chodzić z krzywą głową, jakby was skurcz złapał (fajny efekt). Gdy to zaobserwujecie, to jedynym rozwiązaniem jest restart mapy. Sorry guys :( Na szczęscie to początek, więc nie jest to jakaś wielka tragedia. Dla porównania macie też 2 screen, jeśli u was monitory i cała reszta nie będą w poziomie, od razu walcie restart.

PS. Czarna głowa Mikołaja w menu głównym jest oczywiście błędem zamierzonym ;P

PS. Ciekawy jestem czy będziecie potrafili wskazać wszystkie nawiązania do filmów i gier jakie zamieściłem w modzie.

50 Responses to “Santa’s Revenge 2 (Ep2 SP mod)”


  1. 1 Lizard 20 Styczeń, 2012 o 12:47

    Świetnie Ci to wyszło zwierku ;)
    Miło się grało, dużo smaczków :D Wszystko ładnie dopracowane.

    • 2 zwieracz 20 Styczeń, 2012 o 20:00

      To się cieszę :D

  2. 3 adriano66 20 Styczeń, 2012 o 13:07

    w tf2 na krzywa kamerę pomaga
    record demo; stop

    • 4 zwieracz 20 Styczeń, 2012 o 20:00

      obadam

  3. 5 mrkarrmel 20 Styczeń, 2012 o 13:26

    W końcu :D. Może uda mi się w to zagrać za miesiąc…

    • 6 zwieracz 20 Styczeń, 2012 o 20:01

      :O
      no ale spoko, przecież nigdzie nie ucieknie. Właśnie czekam na autoryzacje dla moda na moddb.

  4. 7 Andrzej 20 Styczeń, 2012 o 13:49

    Są (martwe) kuce?

  5. 8 Lizard 20 Styczeń, 2012 o 14:55

    Nie ma ;<

  6. 9 Mikos 20 Styczeń, 2012 o 15:32

    Zagrałem. Bardzo mi się spodobał motyw z DLC :P

    • 10 zwieracz 20 Styczeń, 2012 o 20:02

      Czyli chcesz kupić? Dobra ^^

  7. 11 The Mr R 20 Styczeń, 2012 o 15:59

    Tu macie soundtrack do pobrania (na odtwarzaczu jest przycisk download):

    http://soundcloud.com/tmr-1/the-santa-r-jingle-bells-free

  8. 12 wrona229 20 Styczeń, 2012 o 18:09

    Jak i rok temu w tym roku też mam problem, mianowicie nie wiem gdzie to się uruchamia. Czy ktoś pomoże?

    • 13 The Mr R 20 Styczeń, 2012 o 18:18

      ściągasz paczkę, wypakowujesz paczkę, wypakowany folder (santasrevenge2cośtam) wrzucasz do c://program files/steam/steamapps/[twój profil]/source mods
      resetujesz steama i pojawia ci się gdzieś tam w bibliotece ikona z modem, klikasz w nią i voila!

  9. 14 wrona229 20 Styczeń, 2012 o 18:24

    Jak ja nie mam takiego folderu a mam oryginalnego orange boxa

    • 15 The Mr R 20 Styczeń, 2012 o 19:24

      sorry:

      c://program files/steam/steamapps/source mods

      folder source mods jest w folderze steamapps

      • 16 zwieracz 20 Styczeń, 2012 o 19:58

        No przecie napisałem w Instalacji gdzie to wypakować ;p

  10. 17 wrona229 20 Styczeń, 2012 o 21:06

    ale ja tam wypakowywuje i nie mam na steamie

    • 18 zwieracz 20 Styczeń, 2012 o 21:25

      A zrestartowałeś Steama?

  11. 19 wrona229 20 Styczeń, 2012 o 21:34

    tak chyba ze sto razy

  12. 20 someone 20 Styczeń, 2012 o 21:51

    Uh, prawdę mówiąc dla mnie marne, nie wiem czy to miało takie być, ale mi się nie podoba. Parę bugów, np. z windą, można ją uruchomić nie wsiadając do niej, i zostaje tylko noclip, albo też można zablokować się przy drzwiach windy i winda się nie ruszy, i znów pozostaje tylko noclip. Rozumiem że gra miała być w tym stylu. I nie nie zrobię tego lepiej :)

    • 21 zwieracz 21 Styczeń, 2012 o 14:37

      To, że jest trochę bugów, a ogólne wykonanie pozostawia „troszkę” do życzenia to wiem, ale akurat z tą windą to pierwszy raz słyszę :0
      Czyli, że przez kraty? Heh, a to dobre :)

      • 22 someone 21 Styczeń, 2012 o 19:47

        Hm, to znowu ja, twój hater. Coś na pocieszenie :P
        1. To stand here, jest strasznie kiczowate :P (No ale tu nie mam pomysłu jak by to lepiej zrobić, just sayin’) (http://i.imgur.com/rECG8.jpg)
        2. Slow motion (host_ti.. .2) które jest do zabicia ostatniego combine, można utrzymać (w sensie nie zabijać go i wykonać ‚misję’) aż do mini-gry z strzelaniem na ulicy. Na twoje szczęście potem się naprawia, ale wygląda na to że timescale nadal = .2.
        3. Niewidzialne ściany przy ulicy oraz przy ‚IT’S A TRAP’ – nieprzyjemne to to (ale jakie wygodne)
        4. No a więc co z tą windą, nie można jej uruchomić przed zabiciem ostatniego combina (+), ale bez wsiadania już tak, pojedzie sobie bez nas.
        Dodatkowo można się zaciąć w windzie, pozostaje kill lub noclip. (http://i.imgur.com/ZeFnW.jpg)
        5. Tam wcześniej na byhopie można dorwać ‚pociąg’ (?) który jest nonsolid !? (myślałem że mnie rozpaćka!)
        6. Co do ‚pułapki’ to pojawienie się combinów jest śmieszne :D Rozumiem że technologia, teleportacja itd. I za biurkiem brzydkie niewidzialne ściany :F
        7. Samolot łamie się po zabiciu ostatniego przeciwnika, a nie po wejściu tam. Co to był za problem dać tam trigger skoro i tak samolot jest w miejscu.
        8. Można uciec z samolotu na tajemniczą niewidzialną podłogę, unikając czarnego ekranu = wygranej w grze, więc wcale taka liniowa nie jest, są alternatywne zakończenia, jak patrzenie na samolot oklejony dev texturkami :) Btw na co ty mu te skrzydła robiłeś? Nie obadałem czy można je nawet ‚normalnie’ zobaczyć. (http://i.imgur.com/7M1VK.jpg)

        9. Dodatkowo często znika hud i celownik.
        10. A w menu nie mam napisów do chapterów, ale to pewnie moja wina bo mam Steam na F: a nie na C: i nie potrafię zainstalować moda ;-)

        Także dla mnie produkcja kiczowata :P Ma swoje smaki, w sumie to najwięcej chyba nawiązań do kochanego i przecudnego Portal’a. Do innych gier nie znalazłem bo gram w mało gier.

        W sumie nie wiem czemu tak dogłębnie postanowiłem zbadać tą ‚produkcję’, no ale życzę powodzenia itd, itp.

        I tak wgl. na nonsolid model mikołaja gdy zemdleje, można mu nałożyć wiadro na łeb :> (Tj. w Skyrimie – w którego zresztą nie grałem).

        A w starą mapę chciałem zagrać, no ale nie stety ją zbugowałem. Zaciąłem się w prezencie w saniach. Było tak zrobić jak w tym do wrzucania itemów.

        Uhh, to chyba tyle, mam nadzieję że przeczytasz i się nie obrazisz, że jakiś burak Cię skrytykował :)

        Idę dropić czapki … The end …

        • 23 zwieracz 21 Styczeń, 2012 o 20:52

          Nie no, dzięki że chciało ci się napisać. Wszelka krytyka i uwagi są mile widziane. Zawsze lubię posłuchać jak inne osoby odbierają moja mapę, jak się w niej poruszają.

          Pozwolę sobie odpowiedzieć na kilka uwag :)
          2. Wiem, że można utrzymać slow-motion, ale nie widziałem powodu dla którego ktoś by miał nie zabijać wszystkich kombajnów i się męczyć w takim tempie przez całą mapę :)
          4. Winda do naprawy, ale nie spodziewałem się, że przez model krat można wcisnąć przycisk. Nadajesz się na beta-testera :)
          5. Tak pociąg jest non-solid. Tak wybrałem, nie wiem czy słusznie.
          6. Nie sprawdziłeś koszy na śmiecie ;)
          7. Samolot miał się złamać dopiero po zabiciu przeciwników, jakoś nie widzę w tym problemu, bo większość osób po prostu zabija przeciwników, więc na co mają czekać, będąc ostrzeliwanymi?
          8. Hmm, brush teleporta jest dosyć spory, ale jak widać trzeba go powiększyć -> do naprawy.
          Skrzydła można zobaczyć ze środka, jeśli szybko wskoczysz, lub przejdziesz góra na stronę z metrocopami.
          10. Pomimo prześledzenia wielu tutków i plików innych modów, nie byłem w stanie tego zrobić :(

          Najwięcej nawiązań jest do Black Opsa i MW3, praktycznie całe levele.

          Jeszcze raz dzięki za obszerny komentarz :]

          • 24 someone 21 Styczeń, 2012 o 22:35

            Fakt śmietniki były podejrzane, ale mi to umknęło :P
            Binarki twoje? W sensie, czy modyfikowałeś coś czy pochodzą z Hl2?
            2. Co do slowmo, mogłeś tam dalej dać triggera żeby wyłączać, no ale fakt, trzeba być upartym żeby nie zabijać ich :P
            4. Nie, nie przez model krat, gdy kraty są zamknięte == combiny nie zabite, nie da się windy uruchomić. Po prostu po otwarciu krat da się z zewnątrz je otworzyć, albo wejść do środka, wcisnąć przycisk i wyskoczyć. Trzeba by było jakiś dodatkowy warunek, czy player jest w środku czy coś.
            7. Ok, ale ja ich zabiłem. Tylko po prostu samolot się łamie bez wchodzenia tam. Tam powinnien być trigger.
            10. Hm, rzeczywiście nie wiem czemu to nie działa, wg. mnie wszystko było w porządku, pewnie na początku coś źle ustawiłeś.

            Wypuścisz kiedyś źródła map, może jak kiedyś bd. coś robił to zobaczę :P

            • 25 someone 21 Styczeń, 2012 o 22:46

              Hahah, chyba nie uwierzysz !
              10. Wiesz co wystarczyło zrobić? Zapisać plik jako UNICODE, srsly.

              Z : https://developer.valvesoftware.com/wiki/Chapter
              „Localization files must be saved in the UCS-2 Little Endian format. In Notepad’s „Save As…” dialogue this is called „Unicode”.”

              http://i.imgur.com/zLkmS.png
              Pierdolona magia. Dobranoc :)

              -1. Jeszcze jedno pytanko, a w zasadzie dwa.
              Jak i dlaczego usunąłeś intro?
              I czy te napisy na mapach ‚HOLIDAY VA…’ w menu i napisy końcowe to textury czy jest jakiś byt do wyświetlania tekstu w 3D, bo nie chce mi się ich szukać (tekstur).

              Już znikam bo się za bardzo zaangażowałem w to ;-)

              • 26 zwieracz 22 Styczeń, 2012 o 18:51

                Binarki moje, ale dodałem tylko autoregenerację zdrowia.

                7. A tego dalej nie rozumiem :) Skoro ich zabiłeś, to samolot się złamał, cofnąć się nie możesz bo drzwi są zablokowane, więc jesteś cały czas w tym odłamanym fragmencie.

                10. Dzięki, dobra robota :D Umknęło mi. Przyda się na zaś. To w takim razie będę musiał wydać niedługo łatkę.

                Intro usunąłem, bo mi Valvowskie niepotrzebne, a swojego nie mam.
                Jest na vdc, wystarczy do katalogu „media” wrzucić pusty plik StartupVids.txt

                Napis w menu to byt env_gametext, a napisy końcowe to tekstury.

                Źródła map ci mogę podesłać jak chcesz.

                • 27 someone 22 Styczeń, 2012 o 20:38

                  Za łatwo z tą regeneracją chyba :P
                  7. No właśnie, zabijam ich NIE WCHODZĄC do tej części która ma się złamać, jestem w 2 (chyba) pomieszczeniu, i przede mną się łamie samolot.

                  Przynajmniej się coś dowiem ciekawego, bo nie mapowałem dużo w Source ;p

                  A źródła jak masz wypuszczać to wypuść dla wszystkich za jakiś czas ;)

                  • 28 zwieracz 22 Styczeń, 2012 o 21:46

                    Tak, żeby inni mogli tworzyć mapy do mojego moda :)
                    Jak naprawię błędy, to mogę potem udostępnić, jeśli zajdzie się ktoś chętny do przejrzenia ;)

  13. 29 Dabu 20 Styczeń, 2012 o 23:43

    Łoh mega produkcja z soundtrackiem pana R. AAA normalnie i to za darmo. Dzięki!

  14. 30 Spix 21 Styczeń, 2012 o 09:46

    można podkreślić że ten mod jest dłuższy od większości dzisiejszych fps”ów :P

    • 31 zwieracz 21 Styczeń, 2012 o 12:19

      To chyba jak sobie wklepiesz komendę host_timescale 0.1 ;)

  15. 32 zwieracz 21 Styczeń, 2012 o 14:35

    Będą baty ^_^

  16. 33 Retosik 21 Styczeń, 2012 o 18:02

    teee, ja nie mam C:\Steam\steamapps\sourcemods tylko C:\Program Files\Steam\steamapps\sourcemods

    • 34 zwieracz 21 Styczeń, 2012 o 18:23

      Wzruszyła mnie twoja historia.

    • 35 someone 21 Styczeń, 2012 o 18:45

      A ja mam :
      F:\Games\Steam\steamapps\sourcemods

      Pół dyskusji tu jest o instalacji, a wszystko jest opisane w artykule, nie rozumiem jak nie potraficie dostosować tego do swojego przypadku.

  17. 36 Spix 21 Styczeń, 2012 o 23:13

    więc kiedy epizod trzeci tego moda :)

    • 37 The Mr R 21 Styczeń, 2012 o 23:21

      prawdopodobnie za rok (valve time)

  18. 38 zwieracz 23 Styczeń, 2012 o 19:58

    Chciałem poinformować, że mod ma już swoją stronę na Moddb, enjoy :)
    http://www.moddb.com/mods/santas-revenge-2

    • 39 The Mr R 24 Styczeń, 2012 o 01:12

      Jebnij zajebisty odnośnik do moda obok odnośników do fejsa, borealka i innego stuffu.

  19. 40 PatrykCXXVIII 24 Styczeń, 2012 o 19:49

    Haha! Padłem! To zakończenie i wymogi DLC :DDD

  20. 41 daltestaltesta 25 Styczeń, 2012 o 14:05

    haha genialne ;D Tyle nawiązań do Black Opsa, mw1, mw2 i innych gier jeszcze nie widziałem :O

  21. 42 zwieracz 26 Styczeń, 2012 o 17:52

    Właśnie pracuję nad fixami i niedługo wydam wersję 1.1 bez wszelkich błędów, które się pojawiły w pierwszej wersji.

  22. 43 pawelcomi 11 Luty, 2012 o 18:21

    Jakby was skurcz

  23. 44 zwieracz 11 Luty, 2012 o 19:40

    Podmieniłem właśnie download, teraz kieruje do poprawionej wersji 1.1 (nie ma już tam tego problemu z kamerą).

    Na ModDB mod ma już średnią ocen 8/10!

    Dzięki wszystkim za wsparcie ;)

  24. 45 daltesta 30 Kwiecień, 2012 o 21:28

    Kilka latek temu pewna gra zawojowała świat… nie było tak dlatego, że miała powalającą grafikę, nie było tak też z powodu klimatycznego dźwięku… główną przyczyną powodzenia owej gry była ogromna grywalność oraz fakt, iż była to pierwsza gra FPP z naprawdę porządną fabułą. Oczywiście pewnie większość graczy domyśla się już, że chodzi mi o grę Santa’s Workshop. Teraz po kilku latach produkcji i wydaniu około 40 dolarów Zwieracz przynosi nam wszystkim drugą część największej strzelanki wszechczasów.

    Już na wstępie muszę, po prostu muszę napisać, że to czego doświadczyłem grając w SR2 wprowadziło mnie w totalny trans. Gra jest po prostu genialna, niesamowita, zajebista i… nie ma słów aby opisać tą grę… w nią trzeba zagrać. Po kilku minetach, moim oczom ukazały się najpiękniej zrobione lokacje jakie kiedykolwiek miałem okazję zobaczyć w grze komputerowej. Muszę przyznać, to co można zobaczyć w SR2 jest całkowicie warte 7 czapek i flogistynatora… mógłbym tak chodzić i podziwiać cały dzień…Fabuła SR2 wraz z postępem w grze staje się coraz ciekawsza i wciągająca… lecz nie tylko fabułą człowiek żyje. SR2 jak już wspomniałem jest grą genialną, i to pod każdym względem. Jednak drugim najważniejszym elementem i najbardziej wyróżniającym jją wśród innych gier jest engine odpowiedzialny za fizykę w grze. Niejednokrotnie dzięki inteligentnemu wykorzystaniu obiektów znajdujących się w naszym otoczeniu będziemy mogli bawić się niczym Zwieracz czapkami.

    • 46 zwieracz 1 Maj, 2012 o 13:44

      Nie można było tego lepiej opisać milordzie.

      • 47 daltesta 27 Grudzień, 2012 o 23:39

        A wiesz, że jeszcze mi nie wydropił flogistynator :O

        Sprzedasz mi go za 7 czapek?


  1. 1 Garść informacji… Trackback o 30 Styczeń, 2012 o 13:23
  2. 2 Ankieta – ulubiona mapka/mod by zwieracz « zwieracz Trackback o 31 Maj, 2012 o 08:33
  3. 3 Co u Zwieracza piszczy… « daltesta Trackback o 29 Lipiec, 2012 o 15:32

Dodaj komentarz

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

WordPress.com Logo

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Twitter picture

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s




Kalendarz wpisów

Styczeń 2012
P W Ś C P S N
« gru   lut »
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031  

Follow

Otrzymuj każdy nowy wpis na swoją skrzynkę e-mail.

Join 190 other followers

%d bloggers like this: