Gameroom to moja nowa mapka zrobiona specjalnie na konkurs na SourceSDK.pl – „Bitwa na mechanikę 2”. Zadaniem było stworzenie mapy wokół z góry ustalonego schematu: mieliśmy drzwi, które gracz musiał jakoś otworzyć. Co miał zrobić, to już zostawało w kwestii mappera 🙂
Fabuła:
Fabuły brak, natomiast naszym celem jest otwarcie drzwi. Aby to zrobić trzeba uzyskać 4 cyfrowy kod, a następnie ustawić w odpowiedniej pozycji koła zębate, tak aby cyfry kodu mieściły się w specjalnym okienku. Każdą cyfrę odblokowujemy przechodząc jedną z 4 mini-gierek: Whack-a-Gnome, Space Invaders, Memory i „Posłuchaj i zagraj”*. Cyfry można też spróbować odgadnąć samemu, ale kombinacji jest bardzo dużo, a koła zębate nie są zbyt szybkie 🙂
Co do samego kodu. Na tę chwilę kod jest odgórnie ustalony przeze mnie i zawsze jest taki sam. Jeśli raz go odgadniecie to już zawsze będziecie mogli otworzyć drzwi. W następnej wersji mapy (nie wiem kiedy się pojawi) mam zamiar wprowadzić kod generowany losowo za każdym odpaleniem mapy.
Ficzery:
– mini-gra „Whack-a-gnome” (teraz nie można już oszukać 🙂
– mini-gra „Space Invaders” (działa i można grać)
– mini-gra „Memory”
– mini-gra „Posłuchaj i zagraj”*
– „Melonator 9000” – super generator arbuzów
– skomplikowany system kół zębatych
– holograficzny ojciec Grigori
– „żyjący kosz na śmieci” (Lamaar w środku) 😉
– 4 kamery i jeszcze więcej monitorów naraz, na jednej mapie
– melon basketball z niespodzianką/podpowiedzią
Screeny:
———————————————————–
DOWNLOAD Gameroom.v1.1
———————————————————–
Instalacja:
Gra wymaga Half-Life 2: Episode Two, ale powinna też działać pod HL2 lub Ep1, aczkolwiek będzie brakować kilku tekstur. Sama mechanika powinna działać za to bez przeszkód (ale nie testowałem).
Plik mapy (gameroom-v1-1.bsp) skopiuj do katalogu z mapami Episode Two, np:
C:\Steam\steamapps\[twoje konto steam]\half-life 2 episode two\ep2\maps
Odpal grę i w konsoli (~) wpisz: map gameroom-v1-1, wciśnij Enter i graj.
Uwagi techniczne:
Mimo iż próbowałem naprawić „Memory” to nadal potrafi się zaciąć i zachowywać dziwnie. Ale można przejść ją bez większych przygód, wystarczy się nie spieszyć. Powoli odkrywamy po 2 karty i jeśli mamy parę to czekamy na metaliczny dźwięk i jedziemy dalej. Powinno być dobrze. Ja tam zawsze robię quick save’a po każdej parze, ale to chyba tylko moje zboczenie 😉
*nie wiem czy jest jakaś oficjalna nazwa dla tego typu zabawy.
Dodaj komentarz