Gameroom (sp, Ep2)

Published by

on

Gameroom to moja nowa mapka zrobiona specjalnie na konkurs na SourceSDK.pl – „Bitwa na mechanikę 2”. Zadaniem było stworzenie mapy wokół z góry ustalonego schematu: mieliśmy drzwi, które gracz musiał jakoś otworzyć. Co miał zrobić, to już zostawało w kwestii mappera 🙂

Fabuła:

Fabuły brak, natomiast naszym celem jest otwarcie drzwi. Aby to zrobić trzeba uzyskać 4 cyfrowy kod, a następnie ustawić w odpowiedniej pozycji koła zębate, tak aby cyfry kodu mieściły się w specjalnym okienku. Każdą cyfrę odblokowujemy przechodząc jedną z 4 mini-gierek: Whack-a-Gnome, Space Invaders, Memory i „Posłuchaj i zagraj”*. Cyfry można też spróbować odgadnąć samemu, ale kombinacji jest bardzo dużo, a koła zębate nie są zbyt szybkie 🙂

Co do samego kodu. Na tę chwilę kod jest odgórnie ustalony przeze mnie i zawsze jest taki sam. Jeśli raz go odgadniecie to już zawsze będziecie mogli otworzyć drzwi. W następnej wersji mapy (nie wiem kiedy się pojawi) mam zamiar wprowadzić kod generowany losowo za każdym odpaleniem mapy.

Ficzery:

– mini-gra „Whack-a-gnome” (teraz nie można już oszukać 🙂
– mini-gra „Space Invaders” (działa i można grać)
– mini-gra „Memory”
– mini-gra „Posłuchaj i zagraj”*
„Melonator 9000” – super generator arbuzów
– skomplikowany system kół zębatych
– holograficzny ojciec Grigori
– „żyjący kosz na śmieci” (Lamaar w środku) 😉
– 4 kamery i jeszcze więcej monitorów naraz, na jednej mapie
– melon basketball z niespodzianką/podpowiedzią

Screeny:

———————————————————–

DOWNLOAD Gameroom.v1.1

———————————————————–

Instalacja:

Gra wymaga Half-Life 2: Episode Two, ale powinna też działać pod HL2 lub Ep1, aczkolwiek będzie brakować kilku tekstur. Sama mechanika powinna działać za to bez przeszkód (ale nie testowałem).

Plik mapy (gameroom-v1-1.bsp) skopiuj do katalogu z mapami Episode Two, np:

C:\Steam\steamapps\[twoje konto steam]\half-life 2 episode two\ep2\maps

Odpal grę i w konsoli (~) wpisz: map gameroom-v1-1, wciśnij Enter i graj.

Uwagi techniczne:

Mimo iż próbowałem naprawić „Memory” to nadal potrafi się zaciąć i zachowywać dziwnie. Ale można przejść ją bez większych przygód, wystarczy się nie spieszyć. Powoli odkrywamy po 2 karty i jeśli mamy parę to czekamy na metaliczny dźwięk i jedziemy dalej. Powinno być dobrze. Ja tam zawsze robię quick save’a po każdej parze, ale to chyba tylko moje zboczenie 😉

*nie wiem czy jest jakaś oficjalna nazwa dla tego typu zabawy.

14 odpowiedzi na „Gameroom (sp, Ep2)”

  1. Awatar Tracha

    Mnie najbardziej urzekły koła zębate 😉

    1. Awatar zwieracz
      zwieracz

      I tak trzymać 😀

  2. Awatar Retosik
    Retosik

    Byś dał gguna albo coś, do tego melon basketballa, bo trzeba się męczyć jak z tego filmiku „insane cube tricks” z p2… ale ja nie musiałem, wykorzystałem to, że to simono-podobne coś (wg ciebie posłuchaj i graj) jest zabugowane. Po prostu nacisnąłem wszystkie klawisze po kolei, od lewej do prawej, parę razy, i już świeciła cyferka.

    1. Awatar zwieracz
      zwieracz

      Mówisz o tej wersji (1.1) czy tej z konkursu? W tej nowszej wersji mapy coś takiego nie powinno mieć miejsca :/

      A co do kosza wystarczy wskoczyć z melonem najpierw po organach, potem na monitor i 10 wrzutów zaliczasz w 5 sekund 🙂

      1. Awatar Retosik

        1.1! Ale nie, mimo to mapa fajna.

        1. Awatar zwieracz
          zwieracz

          Dobra, wiem już jak to naprawić 🙂

  3. Awatar PatrykCXXVIII

    Już zasysam 😀

  4. Awatar ihtius
    ihtius

    „Powinno być dobrze. Ja tam zawsze robię quick save’a po każdej parze, ale to chyba tylko moje zboczenie”
    Ja tez mam te zboczenie szczególnie w HL, ale w innych grach też często to mam, może dlatego że nie lubię powtarzać niektórych elementów czy momentów w grach 🙂

  5. […] Gameroom (EP2) / autor: zwieracz […]

  6. Awatar 4funtv
    4funtv

    Czy jest coś czego nie stworzysz zwieracz?! xD
    Chyba nie…

  7. Awatar 3 lata! « zwieracz

    […] Woskshop na początku roku i konkursowe (lekko zabugowane) Gameroom i Boxes, oraz jako bonus NyanCat: […]

  8. Awatar blogspot.com

    Hi there, I want to subscribe for this website to get most recent updates, therefore where can i do it please
    help.

  9. Awatar lindsay lohan sex tape torrents

    Lindsay lohan sex tape free views, auto baseball gloves are actually always
    damned classy.

Dodaj komentarz