Half-Life Uplink

Published by

on

HL Uplink to to nieszczęsne demo HL’a, które zostało wydane już po premierze pełnej wersji gry. Seriously dlaczego czasem dema są udostępniane później niż sama gra? Ostatnio taka sytuacja ma miejsce z Metro 2033. Przy okazji zajmuje podobno koło 3 gb, podczas gdy sama gra ma ze chyba ze 6 🙂 Dema już przestały sprawować swoje podstawowe funkcje, czyli małych próbek gry. Jeszcze rozumiem jeśli gra się źle sprzedaje, to wydawca próbuje zachęcić nowych graczy. Ale HL źle się raczej nie sprzedawał. Może to był jakiś wymóg? Od Sierry czy decyzja kogoś innego, żeby wydać jednak wersję demonstracyjną?

Jak by nie było, bardzo się cieszę, że do tego w końcu doszło, bo Uplink jest bardzo fajną mini grą w uniwersum HL’a. Zawiera praktycznie wszystko czego można doświadczyć w normalnej grze, no i do tego historia jest dosyć ciekawa i  spójna.

Ostatnio napatoczyłem się na fajną stronę poświęconą Uplinkowi – halflifeuplink.com

Zebrane są tam wszystkie informacje na temat dema, a przede wszystkim udostępniony jest Uplink pod wersję Steam, nazwany SteamLinkiem. W przeciwieństwie do oryginalnego dema, jest to mod, który wymaga zainstalowanego HL’a, ale poza tym jest taki sam.

Przy okazji dowiedziałem się, że Uplink był też dostępny w mało znanym dodatku do HL’a – Half-Life: Further Data.

To może teraz kilka przydatnych linków:

– Oryginalne demo, można pobrać np, stąd: Uplink demo

– Wersję, która dodaje poziomy uplinka w już istniejące poziomy HL’a (gdzieś w okolicach Lambda Complex), znajdziecie tuta: HL Uplink addon, od razu mówię, że tego nie testowałem 😛

– Lekka wersja dema, wymagająca HL’a na dysku: Uplink Lite

– No i wersja dla Steam, też wymagająca HL’a: Steam Link

Half-Life: Uplink Extended

Stworzona przez fana gry o pseudonimie The Mighty Atom. Jest to wydłużona wersja Uplinka z lekko zmodyfikowanymi lokacjami. Zmiany raczej kosmetyczne, mające na celu poprawić wygląd dema. Natomiast na końcu dodana jest wreszcie walka z Gargantuą, do której w oryginalnej wersji nie dochodzi. Jest jeszcze dodanych kilka map, które przyjdzie nam zwiedzać po skończonej bitwie i muszę przyznać, że prezentują się całkiem nieźle. Klimat został zachowany. Dodatek można ściągnąć tutaj: Uplink Extended.

Na koniec kilka screenów z rozszerzonej wersji:

Dobrze by było w tym miejscu wspomnieć jeszcze o próbie przeniesienia Uplinka na silnik Source. Niestety mod, który miał to zadanie spełnić jest od dłuższego czasu martwy – Uplink Source 😦

Current evaluation: uplink completed. Require further data

18 odpowiedzi na „Half-Life Uplink”

  1. Awatar Dizzee
    Dizzee

    Musi być zwykły HL czy HLS też działa?

  2. Awatar NavarioN
    NavarioN

    Ej, o ile to nie jest zbyt długie, to właściwie mógłbym pobawić się w przeniesienie tego na source 😛

  3. Awatar Peter
    Peter

    Jest jeszcze niemiecka wersja tego dema w której żołnierze zostali zastąpieni robotami.

  4. Awatar Xanoxis
    Xanoxis

    Bardzo emocjonujące demo :d Kiedyś jak byłem jeszcze młody i nie wiedziałem za bardzo jakim hiciorem jest half-life (i tak w to grałem) CHYBA grałem w to demo a do dzisiaj myślałem, że to jeden z dodatków :O THX Zwieracz za uświadomienie.

    Jak na 50 Mb to demo wymiata 😀

  5. Awatar Predator1996
    Predator1996

    Świetnie,że dodali dłuższą wersję dema 🙂

  6. Awatar Dizzee
    Dizzee

    NavariaN – Zrób to, plis ;D

  7. Awatar informat6
    informat6

    Zwieraczu, czytając tytuł „Half-Life Uplink” już mi serce mocniej zabiło bo myślałem że wygrzebałeś moda o tej genialnej grze hakerskiej – Uplink, a tu jakieś stare demko HL1 D:

  8. Awatar zwieracz
    zwieracz

    Nie jakieś tylko TO demo 😉

    Z przenoszeniem Uplinka na Source poczekałbym do premiery Black Mesy. Można by wtedy zrobić mappack, albo mod do moda. Wszystkie modele były by już gotowe, wystarczyło by zrobić mapy i oskryptować.

  9. Awatar Elektryk

    Taki długi artykuł a nie zalinkowałeś do swojego artykułu na Borealisie. Wstyd mój panie ;p

  10. Awatar Dizzee
    Dizzee

    Uplink Source? Hm… mi bardziej chodziło o stary uplink. Pytanie czy da się go odpalić na HL:Source.

    Bo zwykłego nie mam. I tylko dla tego dema nie mam zamiaru kupować.

  11. Awatar zwieracz
    zwieracz

    Oryginalne demo (czyli pierwszy link na liście linków) działa samodzielnie, więc spokojnie możesz w niego pograć nie mając żadnego HL’a.

  12. Awatar zwieracz
    zwieracz

    Aha, no i właśnie 🙂
    Bardzo fajny artykuł o Uplinku, ze streszczoną fabułą i innymi ciekawostkami, macie na Borealis:
    http://www.borealis.x-12.pl/wiki/index.php/Uplink

  13. Awatar Tracha
    Tracha

    Mój pierwszy Half-Life to było demo Opposing Force. Potem ten Uplink od wujka ^^

  14. Awatar :D

    plis daj pełną wersję chcem w nią zagrać a wogule demo jest głupie plis daj ;(

  15. Awatar :D

    hej zainstolwałem wszystko co trzeba a na dema mi nie działa ;(

  16. Awatar :D

    i tylko mam demo ;(

    1. Awatar zwieracz
      zwieracz

      Ale które demo? To oryginalne, samodzielne, czy wersję na Steam, wersja na Steam jest modem i wymaga pełnego HL’a.
      A jeśli chodzi o oryginalne demo, to nie wiem, może odpal program w trybie zgodności z xp czy innym starszym system, albo jako administrator.

  17. Awatar rolor2013
    rolor2013

    Wypromowac gre, ktora nie tylko zostala wydana, ale i jest rowniez okropnie popularna. Valve Logic™(ewentualnie Valve Time, bo nie wiem jak oni ten czas licza).

Dodaj komentarz