Half-Life: Alyx

 

Tak napluć w twarz to tylko Gaben potrafi. Czekaliście na kontynuację przygód Gordona F? No to po 13 latach macie… prequel… tylko na VR 1x

Całe szczęście… całe szczęście, że to nie HL3. HL: Alyx ma przedstawiać wydarzenia w City 17 pomiędzy HL1 a HL2. Pojawią się starzy znajomi, jak lekko odmłodzony Eli czy G-Man. Chociaż ten drugi może być tylko zarzutką, żeby narobić więcej hype’u.

half-life.com

Najśmieszniejszy jednak w tym wszystkim jest krótki wywiad jaki przeprowadził z pracownikami Valve Geoff Kinley:

Ludki z Valve przyznają się w nim, że tworzenie HL3 (w 2016 roku) okazało się dla nich za trudne, no bo wiecie, trzeba wymyślić nową fabułę, gameplay, zagadki, jakieś takie śmieszne rzeczy… hehe. No i ło jezu za dużo z tym roboty. A VR jest fajny można się pobawić, więc cyk stwierdzili, że przeniosą się do wirtualnej rzeczywistości. Popatrzyli jakie marki mieli pod ręką i z singleplayerów wyszedł im tylko portal. Ale tam się za dużo skacze i ludzie by się porzygali wiec padło na HL’a. No jak mus to mus, przecież nie będziemy tworzyć nowego IP, za dużo roboty nie? Więc to nie jest żaden love letter do fanów, wielki powrót marki czy gra robiona z pasją, tylko zwykły, jebany wybór z musu, bo nic innego pod ręka nie było. Debile, lenie, matoły… jakby tam jeszcze ich obrazić? 😉

Dlaczego lenie? No bo tak, wracamy do znanej lokacji, znanych postaci, znanych broni i przeciwników. Wystarczy odtworzyć wszystko w większej liczbie poligonów, artystów 3D nie brakuje. Oczywiście będą nowe rzeczy, ale w porównaniu z HL3, tutaj nie trzeba było wiele wymyślać. Samo przejście w VR daje tyle nowych możliwości, że zwykłe strzelanie czy chodzenie jest jak nowość. Mam nadzieję, że Erik Wolpaw coś tam przy tym robił i scenariusz będzie spoko.

halflife_alyx_2

Ze wszystkiego najbardziej zaskoczyły mnie 2 rzeczy. Długość gry. Ma to być pełnoprawna gra na kilkanaście godzin :O Pytanie tylko ile z tych godzin poświęcimy na przesuwanie skrzynek, żeby przejść przez jakiś magazyn niezauważonym 😉

Tu trzeba przyznać, ze Valve jest znowu pionierem. To chyba pierwsza firma, która wypuszcza pełnoprawną grę skrojoną od podstaw tylko dla VR’u. Nikt inny by się tego nie podjął, bo rada nadzorcza nie przepuściła by tego projektu. To by się zwyczajnie nie sprzedało. Posiadacze headsetów to wciąż procent, jak nie promil graczy. Ale Gaben ma kasy jak lodu, więc może robić co chce. Wydawać nieprzemyślane karcianki, albo gry VR… To jest taka wado-zaleta Valve 😦 Co prawda nie mamy co roku HL: Modern Warfare, ale z drugiej strony nic nie mamy.

halflife_alyx_1

A teraz druga, najważniejsza rzecz. SDK! 😀

Wreszcie hammer i reszta ekipy dla Source 2, dla gry FPP, a nie jakiejś (tfu) Doty. Tylko teraz kwestią pozostaje, czy to będzie silnik standalone jak Unity czy UE, czy też jakiś gówno dodatek tylko do HL:Alyx. A jeśli to drugie, to czy modderzy odpowiednio to zhakują żeby można było tworzyć i grać bez VR’u. To się też tyczy samej gry. Chętnie bym zagrał po bożemu, myszką. Albo chociaż połaził po mapach.

Podsumowując. jest źle, ale mogło być gorzej. Może Valve się teraz odetka i wróci do gier dla jednego gracza. Czekam na 2020 i ogłoszenie następnych tytułów. Byle nie VR…

A jak u was z hypem? Gotowi kupować headsety, albo odkurzyć te które tak często używacie… do grania w setki gier VR? hehe… he, heh.

 

 

29 Responses to “Half-Life: Alyx”


  1. 1 K2Core 22 listopada, 2019 o 17:37

    1. Kupić VR
    2. Grać w zimnym pomieszeczeniu, żeby skurwysyństwa nie przemoczyć potem
    3. Przjeść gierkę
    4. Wyrobić się w 14 dni i oddać do sklepu „niestety nie dla mnie, za bardzo mnie mdli”
    5. ???
    6. Profit

  2. 4 Killer Piżamka 22 listopada, 2019 o 17:50

    Cóż będzie trzeba obejrzeć na jutubie jak wyjdzie. Widać puste pole u góry na stronie half life alex co wydaje mi się ciekawe(może hl2 na source 2). https://twitter.com/SamZaNemesis/status/1196811980318924800

  3. 6 WRAAAGH (@wraaagh) 22 listopada, 2019 o 18:13

    A ja tam się ciesze jakbym znowu miał te x-naście lat i oglądał raw-gameplaye HL2 z E3 2003. VR idealnie rozwija gry FPS i naturalnie działają tam dużo lepiej niż na klawiaturze i myszce. Indexa kupiłem właśnie dla tej gry (i może Boneworks-ów, ale teraz to już mniej ważne), a przy okazji odkryłem, że to idealne środowisko nie tylko dla FPSów, ale też np. platformówek 3-osobowych. I np. taki Moss to jedno z najlepszych doświadczeń jakie miałem z grami do tej pory. Jasne, że większość gier VR to krótkie demka albo eksperymenty tworzone przez jedno albo kilkuosobowe studia. Ale kto kutfa ma to zmienić jak nie Valve, które jakby nie patrzeć, stworzyło te technologie w obecnej formie.
    I żeby nie było, nie chce Cię tu do niczego przekonywać. Po prostu… Ja nie mam nic przeciwko HL Alyx pod tym względem. Trochę bardziej zabolała mnie zmiana aktorki głosowej i drobne obawy co do jakości lore (niby Laidlaw coś tam pomagał, ale nie wiadomo jak to wyjdzie) i ilości Half-Life’a w tym Half-Lifie.

    • 7 zwieracz 22 listopada, 2019 o 23:40

      Przekonamy się… tzn, przekonasz się w 2020.
      Gierka na pewno będzie dobra, a na VR nie będzie miała pewnie konkurencji.
      A ogólnie to zazdraszczam 😉

  4. 8 Pongo 23 listopada, 2019 o 03:00

    Nie rozumiem tego hejtu na VR. Najpierw ludzie narzekają na VR, bo nie ma dużych gier AAA do grania w goglach (co jest zrozumiałe), a teraz gdy się taka gra pojawia, to zamiast się cieszyć z przełomu, marudzą że ich nie stać. Czy komputerów też nie kupują nowych i wciąż siedzą na tych, na których po raz pierwszy uruchomili HL2? Od czasu do czasu trzeba wymienić sprzęt. To naturalna kolej rzeczy. Crysisa też zjechano za wymagania sprzętowe, bo mało kto mógł pograć w dniu premiery, a dziś podaje się tą grę jako przykład rzadko spotykanego postępu.

    Index rzeczywiście sporo kosztuje i gdyby gra była exclusivem na te gogle to byłby to kurde skandal jakiego nawet w polskiej polityce się nie spotyka. No ale tak nie jest. Gra pójdzie też na Vive i Oculusie. Dobry stosunek jakości do ceny ma Oculus Quest, który po połączeniu z PC będzie kompatybilny z HL Alyx. A jak ktoś chce jeszcze bardziej przyoszczędzić to może kupić sobie gogle w standardzie Windows Mixed Reality.

    Jest to podobny koszt co karty graficznej. Wyobraź sobie, że spaliła ci się karta graficzna i musisz kupić nową. Zapewne niezwłocznie wyciągnąłbyś kasę z pod materaca i leciał kupować nowego RTXa. No to teraz wyobraź sobie, że jednak karta ci się nie spaliła i tak o to znalazłeś kasę na kupno gogli, bynajmniej nie narciarskich. A jeżeli jednak nie stać cię, to Alyx poczeka rok lub dwa. Nie zestarzeje się jak prawdziwe kobiety. Crysis też musiał poczekać aż sobie ludzie kompy powymieniają.

    Tak sobie myślę, że konsumenci (nie tylko gracze) mają traumę po fiasku zwanym „telewizory trzy de”. Przez to ułomne 3D w TV ludzie postawili krzyżyk na stereoskopowym 3D. To błąd. W headsetach VR stereoskopowe 3D jest naprawdę zajebiste. Ma się poczucie jakby nas Jumanji wessało do wnętrza gry. Słowo immersja nabiera nowego znaczenia.

    Cieszy mnie, że nowy HL dzieje się w City 17. Przeniesienie znanego z monitorów środowiska do VR pozwoli łatwiej porównać ze sobą oba doświadczenia. Jako że City 17 zostało zniszczone w Episode One to powrót do tego miasta był możliwy tylko w prequelu. Pocieszające jest to, że między HL1 i HL2 była wielka luka fabularna, więc będą mieli okazję ją wypełnić i wyjaśnić kilka wątków. Sorry za długi komentarz.

    • 9 WRAAAGH (@wraaagh) 26 listopada, 2019 o 13:46

      Ktoś dobrze napisał na reddicie. Przecież hejt tego samego typu spadł m.in. na Quake’a za obarczenie graczy kupnem karty graficznej. „Po co mi karta graficzna? Przecież mam już komputer i gry działają.”; „Nie mogliby tego samego zrobić w biosie jak wszyscy do tej pory?”… VR jest super. Niestety będąc na rynku już tak długo dalej raczkuje bo żadne duże studio nie odważyło się zrobić konkret gierki. Ciśnie mi się na palce żeby napisać – „jest faktycznie drogi”, ale… Nie jest. WMR ma bardzo atrakcyjną cenę. Ludzie nie są zainteresowani bo nie ma żadnego system seller-a, dla którego warto by było kupić gogle. Gracze nie mają gogli, więc nikomu nie chce się tworzyć dużej, rozbuchanej gry dla tej garstki. I tak w koło. Mam nadzieję, że w grudniu Boneworks nie zawiedzie, a w marcu (+ Valve Time™) Valve pokaże co potrafi. Podjęli duże ryzyko, bardzo to doceniam i trzymam kciuki.

    • 10 zwieracz 27 listopada, 2019 o 00:38

      Hmm wydaje mi się, że trochę się zagalopowaliście z tym VR.
      To nie jest kolejny upgrade sprzętu. To jest gimmick, dodatek, ciekawostka, która za kilka lat zdechnie. Gry VR nigdy nie zastąpią standardowych gier. Nie żyjemy w filmie Spielberga 😉

      Ja na przykład wcale nie chce machać cały czas rękami czy głową w te i we wte jak gram w gry. Jezu, jakby tak miała wyglądać przyszłość, że są tylko gry w VR, to brzmi jak koszmar.

      Jak kupowałem nową kartę graficzną pod Crysisa czy GTA to wiedziałem, że to inwestycja na zaś, bo wymagania gier będą rosły i że te gry będą.

      Jakby mi się spaliła karta to znów kupiłbym coś do 1000zł. Wyżej szkoda kasy, gram w 1080p 😛
      A przy VR musze wydać od 2k do 5k(?) złotych na dodatkowy gadżet, z którego nawet nie wiem czy będę mógł korzystać bez uprzedniego przetestowania gdzieś (głowa, oczy).

      Z resztą czym właściwie będzie ta gra Alyx? Normalną „płynną” grą FPS czy gallery shoterem, gdzie będziemy przechodzili ze sceny do sceny czekając na kolejne atrakcje atakujące nas z różnych stron?

      Ja do samego VR nic nie mam, tylko do tego jak Gaben mi to próbuje wcisnąć, tańcząc na grobie mojej ulubionej serii.

      • 11 Pongo 27 listopada, 2019 o 05:30

        Oculus Rift S w oficjalnym sklepie kosztuje teraz 400€, czyli niecałe 1800 zł. Ludzie tyle dają za smartfony czy telewizory. Nie jest to mały wydatek, ale nie jest on też poza zasięgiem przeciętnego Kowalskiego.

        Ale masz rację, że gry VR nigdy nie zastąpią standardowych gier. VR to unikatowe doświadczenie, które nie ma zastąpić gier 2D, lecz ma być obok nich, jako nowa gałąź rozrywki. VR nie zdechnie, lecz będzie istniało równolegle. A rozwija się powoli, bo wymaga od ludzi inwestycji w nowy sprzęt.

        Tak jak napisał wraaagh, była to patowa sytuacja – gracze nie kupowali hardware’u, bo nie było na niego gier AAA, a deweloperzy nie tworzyli takich gier, bo za mało graczy ma odpowiedni sprzęt. Gaben próbuje przełamać tego pata biorąc ryzyko na siebie jak żaden inny deweloper.

        I chyba mu się to udaje biorąc pod uwagę, że od zapowiedzi HL Alyx aż do rozpoczęcia jesiennej wyprzedaży Valve Index pozostawało na liście bestsellerów Steama.

        Dla niektórych fanów seria HL właśnie umarła, ale dla innych narodziła się ponownie. Moim zdaniem Gaben nie tyle tańczy na grobie serii, co dał jej nowe życie. Możesz albo wsiąść do tego pociągu albo pozwolić by odjechał bez ciebie. Life is brutal :).

        W żadnym jednak razie nie namawiam do preorderu gry Alyx. Remember, no preorders. Gdy gra wyjdzie to pojawią się recenzje i wówczas będzie można rozważać zakup.

        • 12 zwieracz 27 listopada, 2019 o 14:32

          A te najtańsze VR’y nie są już przestarzałe technologicznie? Screen door efekt, niskie rozdzielczości, refresh rate. Eh, zresztą VR to strasznie indywidualna sprawa.

          Gaben próbuje, ale czy coś zmieni? Dopóki Facebook (bo tylko chyba oni mają zarówno VR jak i piniondz) nie wyłoży kasy jakiemuś developerowi, nikt nie będzie robił dużych gier na tak mały rynek.

          Bestseller indexa na steam też nic nie znaczy. Z tego co słyszałem, to nie jest liczone od liczby sprzedanych sztuk, tylko ich wartości. Jeśli Valve w ogóle pozycjonuje go fair… 😉

          Ja ten pociąg przeczekam i wsiądę na stacji HL: Ep3 albo HL3 (non VR).

          • 13 Mixon 27 listopada, 2019 o 15:55

            Occulus Rift CV1 wciąż ma najlepsze kontrolery na rynku. Nie jest już w produkcji, ale jak taki dorwiesz, to jest konkurencyjny z pierwszym Vive’m.
            Pierwszy Vive ma dużo większy SDE w porównaniu do Indexa, ale coś za coś. Index wygląda jak gówno w grach jak Elite Dangerous, gdzie głównie patrzysz się w ciemność i świecą się ekrany i inne napisy.
            Przeskok z 90Hz na 120Hz jest niemal niedostrzegalny, a na pewno nie daje przewagi w grach, ba, większość indyków nawet za dobrze tego nie obsługuje, jak chcesz mieć pewność, że będzie śmigało – grasz na 90Hz, a 120/144 odpalasz tylko do Beat Sabera, żeby powiedzieć „łał, ale płynnie”‚
            Rift-S z kolei ma ciut mniejsze odświeżanie, za porównywalnie jakościowo ekran i dużo przystępniejszą cenę.
            Stare hedsety mają też ogromną przewagę nad nowymi – są opcje aby były bezprzewodowe. Indexowi bezprzewodowość nawet się nie przyśni przez najbliższy rok, dwa, a pewnie w ogóle z uwagi na potrzebny transfer na 144Hz przy tej rozdzielczości.
            Nowe hedsety nie zostaną zapowiedziane przez najbliższe kilka lat (Occulus ma Questa, Valve ma Index, HTC łapie się brzytwy z Cosmosem), a stare hedsety nie zostały wykoszone przez te które są teraz. O ile nie potrzebujesz najnowszego najlepszego, Vive daje radę i daje możliwości upgrade’owania.
            Jak ktoś już ma PC który by udźwignął HL:A, to VR to mniejszy wydatek niż update kilku podzespołów na raz, lub nawet jednego większego (jak karta grafiki). Jak ktoś naprawdę hejtuje VR, to mam nadzieję, że konsoli też się brzydzi.

          • 14 Pongo 27 listopada, 2019 o 22:45

            Porównanie specyfikacji najlepszych gogli znajduje się tutaj:
            https://www.pcgamer.com/best-vr-headset

            W zestawieniu brakuje Vive Cosmos, który też jest dobrą alternatywą (jest tańszy od Indexa aż o tysiąc zł). Jego specyfikacja jest gdzieś tutaj:
            https://www.vive.com/eu/product/vive-cosmos/features

            Gdybym kupował dziś gogle to kupiłbym Oculus Rift S lub Oculus Quest. Oba chodzą po około 400€, lecz mimo niskiej ceny są lepsze niż pierwszy konsumencki Rift. Nawet Valve rekomenduje Oculusy do grania w HL Alyx:
            https://www.half-life.com/en/alyx/vr

            Indexa zalecałbym przede wszystkim osobom, które mają od VR mdłości lub bóle głowy. Przeskok z 90 Hz do 120 Hz jest tylko pozornie niedostrzegalny, bo w rzeczywistości sprawia, że nasz mózg lepiej reaguje na bodźce wzrokowe i dzięki temu głowa mniej się męczy. Index ma też lepszy FOV, co jest bardzo ważne w zapewnieniu immersji. Największą zaletą Indexa są jednak kontrolery, które śledzą ruchy palców. Na przykładzie Boneworks widać, że to przydatna funkcja:

            Rift S jest jednak tańszy od Indexa o około 2900 zł (lub 2700 jeżeli uwzględnić cenę HL Alyx), więc jeżeli ktoś szuka kompromisu między ceną i jakością to Oculus jest najlepszym wyborem.

      • 15 Mixon 27 listopada, 2019 o 12:15

        To nie jest gimmick bardziej od HOTASów czy kierownic. Jakby HL3 wymagało HOTASu na poziomie Warthoga albo Virpila (lub takiego produkcji Valve) z uwagi na zaawansowane segmenty pilotowania helikoptera, też byś pisał długie posty na blogu jak to się sprzedali i napluli fanom w twarz, i że rynek symulatorów to idioci i niedługo wyginą?
        Gry VR nie zastąpią zwykłych gier i nikt nie twierdzi inaczej. 3D nie zastąpiło gier 2D, 2D nie zastąpiło planszówek, internet nie zastąpił telewizji ani radia. Ja natomiast nie widzę senu grania w symulatory bez VR i jestem pewien, że wielu innych, gotowych wydać więcej na monitor ultrawide lub zestaw trzech monitorów też.
        Jest sporo gatunków które nie spisują się i nie potrzebują VR i minie sporo czasu zanim gry VR będą tak wspierane przez AAA twórców jak choćby konsole, choćby w połowie, a póki ludzie kupują konsole to żaden większy krok naprzód nie będzie miał miejsca :p

        Jest pełno salonów VR, możesz na własną rękę kupić coś do dezynfekcji lub jakąś nakładkę na oczy jak się boisz że to niehigieniczne, nie masz wymówki jak Ci zależy (a jak kiedykolwiek w życiu byłeś na basenie albo na kręgielni to wiesz, że pewnych rzeczy się nie przeskoczy). Spytaj się na jakimś forum, a ktoś Ci chętnie zademuje jak ma. Ja chętnie bym Ci pokazał jak jesteś w Trójmieście.

        No widzisz, grasz w 1080p, a najgorętszy gimmick to teraz 1440p i 144Hz, jak nie 4K. Entuzjaści kupują taki sprzęt, wychodzi na to, że Valve spośród swoich fanów wybrało tych, którzy tak jak oni byli entuzjastami VR. Ja osobiście większość lat pomiędzy premierą BF3 i kupnem VR w 2018 spędziłem absolutnie bez gier, bo konsole wydawały mi się dość drogimi przyciskami do papieru, a budowanie komputera dla gier które wychodziły mijało się z celem. Hotline Miami działało na laptopie :p

        Nikt Cię nie zmusza do grania w gry (HL:Alyx możesz obejrzeć na jutubie), a póki Windows albo coś nie będzie wymagało podłączonego headsetu do funkcjonowania, nikt nie zmusza Cię do VR.

        Miej nadzieję, że będzie taki flop jak Artifact i Valve wejdzie na szósty bieg, aby odkręcić to wszystko :p

        • 16 zwieracz 27 listopada, 2019 o 14:44

          „Jakby HL3 wymagało HOTASu na poziomie Warthoga albo Virpila z uwagi na zaawansowane segmenty pilotowania helikoptera, też byś pisał długie posty na blogu jak to się sprzedali i napluli fanom w twarz, i że rynek symulatorów to idioci i niedługo wyginą?”

          Jeśli byłyby wymagane żeby w ogóle zagrać to oczywiście, że tak. Debilizm do kwadratu.

          „Ja natomiast nie widzę senu grania w symulatory bez VR”

          HL to nie symulator 😛

          No właśnie mnie nie zależy na VR. Nie widziałem do tej pory niczego co skłoniło by mnie do sprawdzenia tej technologi.

          A co do 1440p i 144Hz to jest naturalna kolej rzeczy. Jeśli wydam na to kasę wiem, że to inwestycja w przyszłość. Lepsza jakość. A nie martwa technologia.

          Kupie sobie jakiś obecny headset, a tu cyk za 2 lata nic już nie będzie tego wpierało, bo będą nowe, lepsze. Nie wspominając o obecnej segmentacji VR. gry na Oculusa osobno, Vive osobno, na nowszego Oculusa osobno.

          Najgorsze jest to, że jak Alyx się nie sprzeda, to valve to nie ruszy, bo kasę zarabiają na czymś innym xD

          Tym bardziej boli mnie, że skoro stać ich na marnowanie zasobów na gierkę VR, to dlaczego nie mogą zrobić Epizodu 3, aby domknąć pewien etap? Hit to nie będzie, ale co im to przeszkadza? Stać ich. Jak widać mają głęboko w dupie markę, która ich stworzyła (mimo że co chwila wciskają gdzieś nawiązania do HL’a, exclusivy w innych grach, nawiązania na Steam, VR, csgo, itd).

          • 17 Mixon 27 listopada, 2019 o 15:44

            Trochę gdybanie (z mojej strony też). Nic nie stoi na przeszkodzie, aby w HL:A zagrać na starszym hedsecie. Valve akurat robi co może, aby SteamVR obsługiwał wszystko, każdy headset i każdy dostępny kontroler.

            Gierki na Occulusa są osobno, bo Occulus bawi się w ekskluzywy po swojemu, jak Sony. Ja osobiście nie dotknąłem żadnej gry Occulusa, a nawet jakbym chciał to są na to metody (Revive). To co oferuje Vive, czy raczej HTC to nawet na oficjalnych forach HTC ludzie zalecają sobie odpuścić, bo nie warto instalować. Jakby Ci użytkownik konsol mówił, że PC jest do dupy bo jest tyle launcherów (Origin, Ubisoft, Bethesda, EPIC) to przyznałbyś, że ma racje i konsole to przyszłość, a PC służy tylko do pakietu office? VR w obecnej postaci wyszło w paskudnych czasach, to było nie do uniknięcia od momentu gdy Facebook kupił Occulusa.

            Po co kupować kartę grafiki teraz, jak niedługo będzie nowa seria? Po co kupować konsolę teraz, jak niedługo będzie nowa generacja? Po co kupować telefon teraz, jak za dwa lata wyjdzie nowszy z lepszym androidem, o iPhone’ach już nie wspominając. Nie ma na rynku hedsetu, który by był faktycznie drugiej generacji i wymagał upgrade’a nad stare CV1 i zwykłe Vive. Przeskok między starym Vive a Indexem jest na poziomie przeskoku z 1080p na 1440p. Na jednym i drugim da się grać i będzie się dało grać przez następne kilka lat. Ba, zwykły Vive oferuje lepsze możliwości współdziałania z przyszłymi akcesoriami niż Index ze starymi (jak się ma latarnie v2).

  5. 18 Ol' Funky Bastard (@OlFunkyBastard) 23 listopada, 2019 o 15:34

    Jeśli gra od samego początku pisana jest na VR to nie ma sensu przerabianie jej na klasyka. Ilość rzeczy, które trzeba byłoby okroić zabiłaby cała przyjemność z zabawy. Ja planuję kupić VRa i sprzedać po tym jak naciesze się grą. Stracę pewnie na tym sporo ale czego się nie robi… 😀

    BTW – zapraszamy na Discorda dla fanów gier Valve: discord.gg/nb9jkPt

    • 20 Mixon 23 listopada, 2019 o 17:58

      Z resztą wydaje mi się, że chłopaki z Valve akurat pierwszy raz od 12 lat wyłożyli kawę na ławę.
      Nie czują się na siłach, aby zrobić (teraz) dobrego HL3. Wolałbyś kolejnego Duke Nukem Forever? Miałki silnik, który wszystkim ustępuje Unity/UE4? Zrobiliby nowe IP – kolejne 12 lat pytania co z HL3. Wybrali HL pomimo tego, że reakcja byłaby oczywista – i tak okazali litość, że robią prequel, więc wypinając się na niego nie omija Cię w sumie żadna ważna informacja na temat tego co się stanie.
      Kto próbował VR wie o czym mówią, nie da się zrobić dobrej gry VR i potem przenieść na klawiaturę, bo standardy są inne. Nie chcesz/nie lubisz VR? To obejrzysz na YouTube’ie nie tracąc niczego, skoro VR Cię nie kręci. A jeśli Cię kręci, to ta informacja nie byłaby tak zaskakująca, bo Valve siedzi w VR od lat, a pogłoski o HLVR pojawiały się już w The Lab z 2016 roku.
      Fan Half-Life’a powinien się cieszyć, że 2007 to nie był rok który mógłby spokojnie widnieć na nagrobku.

      • 21 Mixon 23 listopada, 2019 o 18:05

        A sam fakt, że biorą się za grę, w dodatku za taką, z której prawdopodobnie za dużo kasy nie będzie w stosunku do włożonej pracy co sami otwarcie przyznają, też powinien być pocieszający. Ta sama firma chciała wprowadzić płatne mody, każe sobie płacić za skórki i spreje w Counter-Strike’u i udowadniała, że pasja kończy się w momencie, gdy jedyne co musisz robić to egzystować i odcinać kupony.
        Wolałbyś zagrać w Half-Life 3 na komputerze i na dzień dobry mieć pre-ordera za trzysta złotych i listę DLC długą na pół strony, czy wiedzieć, że Valve odgrzebało Half-Life’a z trumny tylko wtedy, gdy uznali, że są w stanie zrobić grę, która nie ustępowałaby poprzedniczkom?

        • 22 zwieracz 27 listopada, 2019 o 00:47

          Ja chciałbym, żeby po prostu wzięli sie do roboty i zrobili HL3. Tyle uzdolnionych ludzi, a jedyne co robią to testują rózne projekty gier i nigdy ich nie publikują. Ciekawe ile GOTY spuścili w kiblu 😉

          HL3 – Normalna, pełna gra na 30 godzin, z dobrą fabułą, scenariuszem, przemyślanym gameplayem. Nie musi być rewolucyjna, tylko solidna.
          Eh przemysł gier zszedł na psy.

          • 23 Mixon 27 listopada, 2019 o 11:55

            Kiedy ich, widać, nie interesuje robienie takich gier :p Epizody do Half-Life 2 były poniekąd czymś takim i widzisz jak to się skończyło. Jak przeszkadza Ci sposób w jaki operuje Valve, to nie kupuj ich gier, nie korzystaj z ich platformy, korzystaj z konkurencji – bawią się w prawdziwe Aperture Science, ich projekty najczęściej są utwierdzone w tym uniwersum, póki mają drukarkę do pieniędzy Steam, to co chcą fani zajmuje drugie miejsce. Jakby byli pasjonatami robienia gier, to by je robili, nawet za darmo jak Alien Swarm.

          • 24 Mixon 27 listopada, 2019 o 12:25

            Z resztą po tych wszystkich doniesieniach o tym ilu odeszło ludzi, po fakcie, że zatrudnili kolesi od Firewatch, serio, SERIO chciałbyś żeby zabrali się za Half-Life 3? Trailer HL:Alyx dla mnie podnosi mnóstwo czerwonych flag, pod Alyx ktoś inny podkłada głos, do teraz nie jestem pewien kto mówi w 1:11 sekundzie (nazywanie kogoś Baby to działka Eliego)? Bo brzmi tragicznie.
            Przypomnij sobie jak wyglądają teraz gry wideo i jak Steam (pomimo, że nie mają takiej presji, bo są prywatną firmą) bawi się stawanie ‚po dobrej stronie historii’
            https://store.steampowered.com/sale/lgbtq-sale/
            Jakby zapowiedzieli teraz HL3, to bałbym się czy nie porównaliby Kombinatu do Trumpa (budują ściany) i poświęcili czas na eksplorowanie seksualnego napięcia między Alyx i Mossman.
            Gra nie skończyłaby się cliffhangerem tylko cutscenką jak G-Man i Freeman odchodzą za rękę w stronę zachodzącego słońca :p

            Jeśli myślisz, że zapowiedź nowego HLa na VR to było najgorsze co możesz zrobić, to poczekaj aż ludzie zaczną wstawiać fragmenty gier w Marcu.

            • 25 Pongo 27 listopada, 2019 o 14:23

              To nowy głos Eliego. Stary głos umarł wraz z aktorem. Pod koniec trailera jest nawet nawiązanie do Episode Two, gdy ten sam głos mówi „close your eyes, honey!”

            • 26 zwieracz 27 listopada, 2019 o 14:47

              Nie przesadzajmy, Valve to nie ubisoft, żeby wszędzie wciskać poprawność polityczną 😛

              • 27 Mixon 27 listopada, 2019 o 16:02

                Są postępowi technologicznie (VR), to również mogą być postępowi politycznie, czemu nie :p? Nie mieli okazji tego poumieszczać zbyt często, ale gdzie się dało to to zrobili, bo nie wierzę, że ktoś autentycznie chciałby grać w 95% tych gier na tamtej promocji, nie zależnie od swoich przekonań i preferencji.

  6. 28 Andrzej_kocur 26 listopada, 2019 o 20:15

    W sedno. Poczułem się jak po zapowiedzi epizodów. Pre-sequel kurwa. Szkoda, że przepierdolilem kase ze steam na skiny z csa, które spieniezylem bo żal mi wydawać prawdziwej kasy na tak przereklamowane vr. Oby podzielilo cenowy los steam link. Może ktoś zmoduje grę żeby hulala bez vr tylko po co…

  7. 29 cssghost 8 marca, 2020 o 15:50

    Wszedłem, bo szukałem komentarza na temat pełnej wersji Black Mesa a dowiaduje się o hammerze? Gdzie? Kiedy? Dawać mnie Source 2 teraz!
    Chcę poczuć nostalgię ze zwalczania czterdziestego szóstego błędu, na mapce wielkości mapy aim w csie…
    No dobra, może tak tragicznie nie było, ale uczenie się na błędach nabierało nowego znaczenia na poprzednim hammerze. Nie rób tego, bo error, tego też nie bo error. I tak rósł stos niepisanych zasad, których trzeba było przestrzegać…


Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Google

Komentujesz korzystając z konta Google. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

Połączenie z %s




Kalendarz wpisów

Listopad 2019
Pon W Śr Czw Pt S N
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930  

Archiwum


%d blogerów lubi to: