styleguide_ravenholm_01 (mapa z wycieku)

Chciałem wam dzisiaj przybliżyć jedną z ciekawszych map z ostatniego przecieku. Chyba jako jedyna posiada normalny gameplay i nie jest wczesną wersją, któregoś z poziomów jakie znamy z Epizodów.

Jak ustaliło ValveTime.net jest to fragment z projektu Junction Point Studios, które miało robić spin-off Half-Life 2. Wskazują na to chociażby prefixy „JPS” w nazwach niektórych bytów oraz dodatkowe pola z cechą zwaną „namagnesowaniem”. Jak wiemy z wywiadu z Warrenem Spectorem, eksperymentowali oni właśnie z bronią magnetyczną.

magnet

No ale do rzeczy. Analizując mapę w hammerze udało mi się dojść do tego jaki miał być przebieg zdarzeń. Niestety wiele rzeczy nie działa lub zwyczajnie brakuje, na razie jestem na etapie naprawiania co się da. Czy mi się uda, czy też będzie to kolejny porzucony projekt, zobaczymy ^^

Jak sama nazwa wskazuje mapa dzieje się w Ravenholm, ale mamy tu do czynienia głównie z terenami przemysłowymi. Jest zima, wszędzie leży śnieg, wokół góry. Mapa prawdopodobnie miała zaczynać się cut-scenką. Być może z wypadkiem Gordona jadącego kolejką linową…

24765_b

Dlaczego kolejka? Bo są liczne odniesienia do „gondoli” i raczej nie chodzi tu o tę pływającą. Gordon wpada z gondolą przez dach budynku. Tutaj poznaje dwóch rebeliantów: Scootera i Duncana, którzy prawdopodobnie pomagają mu wydostać się z wraku oraz dają mu łom.

hl2 2017-04-24 16-58-14-303

Model poglądowy 😛

Aha warto zaznaczyć, że mapka nie jest częścią większej historii, więc nie ma się co tu doszukiwać głębi. To prawdopodobnie tylko zbiór wszelakiego rodzaju skryptów, które miały posłużyć jako odniesienie do dalszych prac (stąd nazwa styleguide).

hl2 2017-04-24 16-58-48-023

Po zniszczeniu desek blokujących wyjście z pomieszczenia, przechodzimy do hali głównej, gdzie czeka nas zepsuty zawór i gorąca para blokująca dalsze przejście. Tutaj prawdopodobnie Scooter próbując zakręcić gaz psuje zawór, a gracz musi znaleźć nowy. Potem na końcu Scooter otwiera nam drzwi magazynu i wypuszcza na zewnątrz samemu zamykając się w środku.

hl2 2017-04-24 16-59-39-696

No i się zaczyna, Gunshipy i huntery przelatują nad głową, słychać odgłosy walki w tle, a po chwili przez zamkniętą bramę w hali obok przebija się pociąg Kombinatu i wybiegają żołnierze. Co ciekawe pociąg spycha stojący na torach wagon. Pierwszy raz coś takiego widziałem 🙂

hl2 2017-04-24 17-03-45-267

Potem przez kolejną bramę wpada drugi pociąg. Po uporaniu się z wrogiem pozostaje nam otworzyć bramę do dalszej części poziomu, ale aby to zrobić trzeba znaleźć i przynieść bezpiecznik. Coś jak szukanie akumulatorów.

hl2 2017-04-24 17-06-05-965

Potem spotykamy rebeliantów walczących z Kombinatem w wąskiej alejce i następuję chyba najciekawsza, i niestety zepsuta sekwencja.

hl2 2017-04-24 17-07-13-419

Na ulicę spada z dachu zbiornik z wodą, zabijając przeciwników, blokując nam przejście i zarazem wyrywając dziurę w budynku obok. Miał to być animowany model, ale go brak. Nie wiem też co aktywuje całą akcję, ale najprawdopodobniej strzał z wyrzutni rakiet rebelianta w zbiornik na dachu.

hl2 2017-04-24 17-07-36-281

Tu następuje seria walk w pomieszczeniach, ze strzelaniem przez okna do wroga w budynkach naprzeciwko. Bliskie spotkania trzeciego stopnia, takie bajery jak kruszące się szkło i odpadające z okien deski. I dużo wybuchających beczek, nie zapominajmy o beczkach.

hl2 2017-04-24 17-08-55-269

hl2 2017-04-24 17-09-35-048

Po wyjściu z budynków następuje finałowa walka, gdzie grupkę rebeliantów pod wodzą Hermana atakują kolejno żołnierze oraz podjeżdża pojazd APC i zaczyna ostrzał.Gracza najpierw zachodzi Kombinat od tyłu, a potem broni się razem z rebelsami, taka wieloetapowa bitwa.

hl2 2017-04-24 17-11-36-964

Ostatnim zadaniem gracza jest przebicie się do skrzynki z granatami do SMG i wysadzenie kolejnego zbiornika z wodą. Ten spada na APC niszcząc go i blokując równocześnie drogę powrotu. Co dalej, nie wiadomo, bo mapa się kończy, prawdopodobnie nastąpiłaby jakaś podsumowująca rozmowa i przejście do następnego poziomu.

hl2 2017-04-24 17-14-21-508

hl2 2017-04-24 17-14-30-183

Niebo nie jest oryginalne, wybrałem jedno z istniejących w grze. Za to oświetlenie jest oryginalne.

Jak widać trochę się na mapie dzieje i gra się przyjemnie 🙂 Spróbuję naprawić choreografię Scootera i Duncana z początku, tak by jakoś to wyglądało oraz końcówkę, bo też nie jest to dopracowane. Najgorsze jest to, że mapa wygląda tak jakby została dosłownie w pewnym miejscu uciętą, ot jest pusto, widać tylko trochę bytów odpowiedzialnych za skrypty, natomiast brakuje geometrii.

Za pół roku odezwę się z raportem o postępach 😉

7 Responses to “styleguide_ravenholm_01 (mapa z wycieku)”


  1. 1 Mr.Stein 29 Kwiecień, 2017 o 21:59

    Ten piasek z ostatnich obrazków przypomina mocno „łejstlandy” z wczesnych wersji halfa dwójki (może były w tym jakieś plany przywrócenia tych obszarów :3 )

    • 2 rolor2013 30 Kwiecień, 2017 o 22:38

      A to nie jest snieg? Naprawde mocno przypomina ten z CS:S.

      • 3 zwieracz 5 Maj, 2017 o 17:38

        No tak, to śnieg, tylko oświetlenie daje taki efekt. A tekstura jest z Ep2, wybrałem po prostu jedną z dostępnych, bo oryginalnej nie ma.

  2. 4 macialdo 30 Kwiecień, 2017 o 12:51

    Chętnie bym zobaczył kiedyś złożony taki modzik do kupy. Co do Wasteland to Valve nie sprostało technicznie – Source jest za słaby do takich rzeczy, ale podobno myśleli nad jakimiś usprawnieniami silnika pod kątem sandboxa ale jak to Valve – nic z tego :/

    • 5 rolor2013 30 Kwiecień, 2017 o 22:46

      Jak niby nie sprostalo technicznie?
      Przeciez pod styl wasteland bylaby mgla albo cos w stylu zapetlania sie obrazu. Pierwsze juz istnieje, a drugie moznaby osiagnac dajac odpowiednio rozciagnieta teksture, ktora stopien rozciagniecia zmienia liniowo. Co do granic, wystarczylyby jakies obiekty blokujace lub po odejscu na zbyt duza odleglosc game over taki, jaki jest np. przy wpadnieciu do wody jeepem w HL2.

  3. 6 rolor2013 30 Kwiecień, 2017 o 22:40

    Zwieracz, w zwiazku ze ostatnio cie wogole nie widze na Steamie…
    Chcialbys moze, abym od strony kodu pomogl zrobic „rekreacje” tejze mapy? W sensie np. napisac prototypowego magnet guna itd.
    Patrzac na zdjecie z wlasciwosciami obiektu, prawdopodobnie magnet gun byl jak gravity gun, ale tylko z funkcja przyciagania. Moze cos zle zrozumialem, ale chetnie pomoge.

    (nie, nie chce oplaty, nawet w rogalach)

    • 7 zwieracz 5 Maj, 2017 o 17:40

      Huehue, na Steam chyba jestem teraz częściej niż tutaj xD
      Trochę zgapiłem i nie sprawdzałem komentarzy.
      Jak chcesz to rób, ale nie planowałem tego odtwarzać aż tak dogłębnie.


Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s




Kalendarz wpisów

Kwiecień 2017
Pon W Śr C Pt S N
« Sty    
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930

Archiwum


%d bloggers like this: