DownFall

banner-downfall

O takie mody nic nie robiłem. HL2: Downfall to kolejny dowód na to, że najlepsze mody robi się w pojedynkę. Po Minervie, Research & Development, Mission Improbable i Transmission: Element 120 jest to kolejna pozycja wśród najlepszych modów SP.

20170417202650_1

Co tu dużo mówić, przez godzinę czułem się jakbym grał w Half-Life 2: Episode 2.5, bo wykonanie jest godne Valve. Wszystko jest przemyślane, a lokacje w pełni wykorzystane. Nie strzelamy się bez sensu z Kombinatem mijając po drodze 200 lokacji bez ładu i składu niczym w Strider Mountain (czy innym potworze ze stajni Leona Brinkmana). Tutaj mamy zaledwie 3 mapy, z czego ostatnia to mały fragment, jakby outro do kolejnego epizodu (tak, mają być kolejne części), ale za to jakie. W sumie zwiedzamy dwie lokacje, tartak nad jeziorem oraz zabudowania przy kopalni. Wszystko wykonane w stylistyce znanej z Ep2 tylko, że z większą dbałością o detale. Tutaj też można by się przyczepić, że przez tę szczegółowość czasem ciężko się odnaleźć (zwłaszcza w tartaku) no i wymagania sprzętowe wzrosły. Ale coś za coś, mnie tam się podoba.

Nic tylko grać, poziom trudności jest akurat, zaczynamy spokojnie od zagadek logicznych i walk z zombie, a kończymy na Kombinacie i wkurzonych Antlionach. Mod można pobrać kulturalnie poprzez sklep Steama.

POLECAM: 9/10

20170418184550_1

Autor Downfalla, to obecnie jeden z najlepszych mapperów. Warto zagrać w jego inne produkcje, czyli głównie mapy wchodzące w skład różnych zbiorowych modów: Overflow z The Forgotten Journey, A Hero Once More z LiberationVille, Terminal z Run, Think, Shoot, Live. Gdyby Valve było jeszcze zainteresowane grami singleplayer, to Maarten szybko by pewnie znalazł u nich pracę, tak jak Adam Foster. Tymczasem miejmy nadzieję, że nie zapomni o kontynuacji Downfall, a być może zrobi coś innego, jeszcze lepszego?

PS. Coś ten Source lubi produkcje epizodyczne: HL2, Sin Emergence, INFRA, teraz Downfall. No całe 4 pozycje… 😛

6 Responses to “DownFall”


  1. 1 wraaagh 19 Kwiecień, 2017 o 17:24

    Zagrałem z wielką przyjemnością. Potem sprawdziłem kiedy ma wyjść dalsza część i… Dlaczego?! Dlaczegooooo?! Poważnie to ma wyjść w 3 epizodach? Ktoś coś komuś?

    • 2 zwieracz 20 Kwiecień, 2017 o 12:37

      Klątwa Source’a

  2. 3 mrkarrmel 19 Kwiecień, 2017 o 19:28

    Ho-ho-ho , przyrównujesz tego moda do Minervy? No, teraz to na pewno muszę zagrać i zobaczyć na własne oczy(oczywiście, po przejściu jakichś 20 innych gier z backlogu…)

    • 4 zwieracz 20 Kwiecień, 2017 o 12:37

      No może nie ma tej głębi Minervy, ale sam gameplay jest solidny.

  3. 5 Mroku 19 Kwiecień, 2017 o 20:01

    Ta gra, ten silnik nigdy się nie zestarzeje.

    Od wydania HL2 minęło parę dobrych lat a krajobrazy, głównie górskie w EP2, TF2 i modach takich jak ten nadal robią na mnie ogromne wrażenie. Nie to co Frostbite albo inny Unrealowy szajs #pdk

    • 6 zwieracz 20 Kwiecień, 2017 o 12:37

      Chyba grasz tam na najniższych detalach, bo nie wiem.


Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s




Kalendarz wpisów

Kwiecień 2017
Pon W Śr C Pt S N
« Sty   Sier »
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930

Archiwum


%d blogerów lubi to: