Mapy z bety HL2: Episode Two

Jak wiadomo każda gra ma swoją fazę alpha, potem bete, a na końcu wydanie premierowe. Później jest czas na ‚day one’ DLC i krytyczne łatki, dzięki którym gry działają mniej więcej jak było zaplanowane. Oczywiście nie dotyczy to wiecznych wersji alpha w Early Access i popsutych u podstaw gier ze Steam Greenlight 😉

Episode One i Two też miały swoje wczesne wersje, jednak Volvo nigdy się nie chwali swoimi prototypami. Kto by nie chciał pomacać chociażby takie legendarne F-Stop?

Ale czasem coś przypadkiem wycieknie. Tak się stało niedawno, bo w Marcu, ktoś udostępnił całkiem sporą bibliotekę oryginalnych map Valve z okresu przed wydaniem Epizodów. Ponad 1000 map. Są tam mapy zarówno z Ep1 i Ep2, a nawet kilka kwiatków z anulowanego Ep4. Nie są to gotowe mapy, tylko wersje nieskompilowane, które można otworzyć w Hammerze. Podzielone są na 2 katalogi, te z Episode 2 i pozostałe (Ep1 i Ep4). Te drugie działają tylko na wersji silnika dostępnego z Source Particle Benchmarkiem. natomiast mapy z Ep2 w większości można odpalić w normalnym kliencie gry. Pod warunkiem, że je sobie skompilujecie. Na szczęście jeden z użytkowników forum Facepunch już o tym pomyślał i wszystko co się dało skompilował.

Jeśli ktoś się interesuje tym tematem, to już pewnie wszystko wie, na ValveTime.net opisano wszystkie dostępne mapy:

Część pierwsza artykułu na ValveTme (mapy z Ep1 i reszty)

Część druga (mapy Episode Two)

Ja tylko przypominam o wszystkim z kronikarskiego obowiązku. No, ale w końcu nie mogło na tym blogu zabraknąć takiej perełki 🙂

Nie miałem jakoś zbytnio czasu i chęci, żeby wszystko przejrzeć, zwyczajnie za dużo tego. W dodatku większość map to tylko wczesne wersje tego co znamy bez większych zmian. Ale jest kilka ciekawych pozycji.

Jeśli jeszcze nie mieliście okazji ściągnąć całego pakietu, to znajdziecie go w linku poniżej. Od razu ostrzegam, że chyba nie powinienem się nim oficjalnie dzielić, bo Valve jest złe, że znowu im coś wyciekło i kazało wszystko usuwać z netu, ale kto tam to u mnie zauważy ^^

Download >> mapy vmf (ok 90mb)

Jest też paczka z mapami już skompilowanymi ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Download >> mapy bsp (ok 940 mb)

Pamiętajcie, że mapki były kompilowane na szybko, bo na wielu nie działa na przykład oświetlenie i u mnie na przykład działają tylko w trybie fullbright. No ale jak ktoś chce przysiąść, to i może to zrobić dokładnie, a niektóre mapy mają potencjał.

ken_resource_gathering.vmf  i dog_gates_hub.vmf

Chyba najciekawsze są mapki z Dogiem. Valve testowało na przykład motyw ze zbieraniem zasobów i ulepszaniem Doga. Na jednej mapce (resource_gathering), mamy miejsca gdzie można spawnować przeciwników, gdy zginą upuszczają 3 rodzaje zasobów: niebieskie, zielone albo pomarańczowe. Gdy zbierzemy ich odpowiednią ilość odblokujemy sobie drogę do tajemniczej maszyny, a dalej będziemy mogli przy jej pomocy ulepszać Doga.

VLXWqM8

Do wyboru są bronie lub umiejętności (jak otwieranie bram). Ciekawie to też wygląda od strony technicznej, wincyj się tego upchnąć nie dało:

hammer 2017-04-13 12-24-36-647

Jest też alternatywna wersja areny z kopalni, gdzie zamiast ranionej Alyx leżącej na stole, jest uwięziony Dog, którego musimy uwolnić z klatki:

W ogóle na kilku mapkach przewija się motyw energetycznych barier z czerwonymi laserami. Valve ostatecznie tego nie wykorzystało.

Najlepiej się takie rzeczy ogląda, a nie czyta opis dlatego zapodam inne media znalezione w necie 😛

Wczesna wersja ucieczki przed helikopterem (tam gdzie na samochód wskakiwały fast zombie) kończy się na pasażerskim dworcu kolejowym:

Trzeba przyznać, że trochę by to nie pasowało do całej koncepcji gór i lasów z Ep2.

Są też przeróżne wersje początku Ep2, bardziej nawiązującego do tego co widzieliśmy na trailerach.

5l6316c

Z praktycznych rzeczy, to można się pobawić różnymi prototypami samochodów dla Gordona. Jest auto z buforem z przodu niczym w lokomotywie, jest drewniana pałka z boku auta, którą można uderzać zombie niczym bejsbolem. Są też metalowe pręty rażące „przechodniów” prądem:

hl2 2017-04-13 14-52-56-688

Jeszcze z fajnych rzeczy, to ciekawa jest taka dynamiczna kostka, która układa się w ekran z wizerunkiem Alyx:

A także komputera Kombinatu z prostym interfejsem sterowanym przez gracza:

Kończę ten wpis bo się długi zrobił. Rzeczy, które wymieniłem to tylko mała część i jak sami widzicie dla fanów wszelakich wczesnych wersji to żyła złota. Może jeszcze coś o tym napiszę, ale nic nie obiecuję, bo ostatnio widać jak mi wszystko wychodzi 😛

1 Response to “Mapy z bety HL2: Episode Two”


  1. 1 Panda 15 Kwiecień, 2017 o 00:20

    Minęło tyle lat, a ja nadal wsiąkam wszystkie przecieki z Half Life jak gąbka.
    Ten upgrade station wygląda jakby go ktoś poskładał w gmodzie w 5 min ale to i tak lepszy place holder niż kostka z szarą teksturą 😀


Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s




Kalendarz wpisów

Kwiecień 2017
Pon W Śr C Pt S N
« Sty    
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930

Archiwum


%d blogerów lubi to: