Steam Summer Seal

Tegoroczna wyprzedaż Steam była najmarniejsza z marnych. Praktycznie zero podekscytowania. Ludzie nadal robią śmieszne filmiki i gify na temat Gabe’a i krucjaty niskich cen. Są śmieszne, ale prawda jest taka, że to już nie to samo co kiedyś.

GHqNeMHwtjuh2Qru64g7BQ-650-80

Gdzie te czasy, gdy wyprzedaż steam to była wielka impreza? Gdzie główną sklepu przeglądało się każdego dnia z wypiekami na twarzy? A może dzisiaj będzie mega przecena na moją ulubioną grę? A może jakieś ceny przeszły niezauważone, trzeba zgłębić się w czeluście Steam.

Gdzie konkursy i promocje, gdy z kart wytwarzało się różne pierdoły, które potem można było wymienić na dodatki do gier albo czapki. Pamiętacie tę wyprzedaż, chyba z 2011, gdzie można było zdobyć DLC albo okulary i czapkę pirata do TF2? Mała rzecz a cieszy.

A co dzisiaj? Teraz wystarczy przewertować pierwszego dnia wyprzedaży swoją listę życzeń i już po wszystkim. Co prawda jest kolejka z rekomendacjami, ale po kilku dniach robi się to nużące, bo trzeba przebić się przez morze badziewia. Na szczęście można odfiltrować, niektóre niegodne cywilizowanego człowieka  tagi jak: anime, moba czy zombie survival i wtedy eksploracja staje się znośniejsza.

minuscard

Do tej pory nie zajmowałem się wytwarzaniem odznak z wyprzedaży i wszystkie karty od razu sprzedawałem na rynku. To zawsze te 2-3 euro do przodu. Ale ostatnie zmiany bezpieczeństwa mnie do tego zmusiły. 15 dni blokady tu, 7 dni blokady tam, mobilne tokeny, potwierdzenia pocztą wszystkiego. Puścisz bąka, musisz potwierdzić pocztą.

Pierwsza niemiła niespodzianka spotkała mnie już pierwszego dnia wyprzedaży, gdy chciałem wystawić na rynku zalegający mi w ekwipunku pakiet kart. No i zonk, okazało się, że nie mogę, bo nie kupiłem przez ostatni rok żadnej gry w sklepie Steam. U wot mate? Poczułem się jak jakiś console peasant co właśnie założył nowe konto. 9 lat na tej parze siedzę, Gejben, a ty mi piętnastaka dajesz!?

gejbenplz

Najśmieszniejsze jest to, że aktywacja kluczy się tutaj nie liczy. Tylko bezpośrednie kupno na Steam lub doładowanie konta. Tak wiec możecie kupić na przykład nową grę w pudełku za 120 złotych, ale i tak wam to nic nie da.

Pełen wiary i nadziei kupiłem w sklepie jedno z najtańszych badziewi (3 gry za 0,28 € w dodatku każda ma karty, tyle wygrać) i odblokowałem rynek… ale dopiero po 30-tu dniach od tego momentu. Czyli to tak wyjdzie gdzieś pod koniec lipca. Ze sprzedawania kart nici (tak, to wciąż jest aktualne, cały miesiąc).

stim

No to, co można teraz robić? Odznaki albo zbieranie kamieni. Na to drugie wpadłem w sumie pod sam koniec imprezy. No, ale nie ma to jednak jak piękna, wirtualna odznaka lśniąca na moim profilu.

Oczywiście wymienianie się itemami też musi być teraz utrudnione w każdy możliwy sposób. Bo to serious business przecież. Zależą od tego żywoty ludzkie. Mobilnego tokena nie używam i jak zauważyłem podczas wymian kart, nie jestem w tym sam. Tak więc nie ważne jak długo kogoś znam i tak musiałem czekać 24 godziny na sfinalizowanie każdej wymiany. Pod warunkiem, że najpierw potwierdzę ją poprzez email. God damn it!

Trochę to komplikowało sprawy, bo trzeba było myśleć z wyprzedzeniem, zwłaszcza pod koniec, gdy prawdziwy deadline na wymiany był już w sobotę.

Dobrze, że mam kilku znajomych od dłuższego czasu, bo jak handlujesz z obcym, albo dopiero się poznaliście, to czekasz 15 dni! Wyprzedaż Steam trwała 14. Spryciarz Gaben!

Kurna, nigdy więcej wymian. Istna katorga.

A to wszystko dlatego, że banda głupich dzieciaków marnuje kasę swoich rodziców na jakieś wirtualne noże. Ugh.

14 Responses to “Steam Summer Seal”


  1. 1 Mroku 7 Lipiec, 2016 o 18:48

    Tęsknie za starym systemem trade (╥﹏╥)

    • 2 zwieracz 7 Lipiec, 2016 o 20:50

      Takie to było proste, zagadujesz, wymieniasz i masz.

  2. 3 utharq 7 Lipiec, 2016 o 19:54

    Rynek na steamie w obecnych czasach jest jakimś smutnym żartem. Nie ma to jak czekanie 15 dni na wymianę przedmiotów o łącznej wartości 0.33 ełro. Niedługo kurde bela trzeba będzie wysyłać swoje selfie przy każdej transakcji, żeby była pewność odnośnie tego kto wysyła. Bezsens…

    • 4 zwieracz 7 Lipiec, 2016 o 20:51

      Skan dokumentu tożsamości, adres zameldowania, imiona rodziców.

  3. 5 mrkarrmel 7 Lipiec, 2016 o 20:13

    Dlaczego nie ma flash sale’ów, więc wyprzedaże są teraz takie kijowe? Cóż, najczęściej jako winowajcę podaje się system refundów. Niestety, duża ilość osób lubi sobie kupić jakąś gierkę tanio, pograć w nią chwilę a potem poprosić o zwrot pieniędzy(co jest bardzo proste, gdyż refundy to chyba jedyna gałąź supportu technicznego Steam’a która działa jak należy).

    Dobrze, że napisałeś o tych zawirowaniach z marketem. Przypomniało mi się, że z dwa tygodnie temu wrzuciłem na niego kilka kart do sprzedaży, a oczywiście nie zgodziłem się założyć sobie tego authenticatora. Ciekawe czy wciąż tam są, w wiecznym limbo…

    • 6 zwieracz 7 Lipiec, 2016 o 20:54

      Coś jakoś tak, kiedyś czytałem o tej zależności ale nieuważnie 😛
      Z jednej strony dobrze, że jest refund, ale z drugiej brak flash sale trochęboli.
      Jak ktoś nie kupuje nowych gier na Steam, a tylko starsze w promocjach jak ja, to dla niego zmiana na gorsze.

  4. 7 Forfen 7 Lipiec, 2016 o 20:24

    Kicha z grzybnią, niektóre deale ostro wycwanione (Bethesda…), brak flash saleów, żadnego community eventu, tylko restrykcje, restrykcje, restrykcje.

    Do dupy z tymi restrykcjami, za karty ledwo co FEAR kupiłem.

    • 8 zwieracz 7 Lipiec, 2016 o 20:50

      Ja myślałem, że sobie kupię dodatek do FEAR 2, ale jako jedyny nie był przeceniony. Kij im w oko.

  5. 9 KrotkiGracz 8 Lipiec, 2016 o 08:43

    Mnie zastanawia jeszcze jedno. Ciekawe ile Valve notowało nadużyć związanych z rynkiem wymiany, że zdecydowało się na wprowadzenie takiego restrykcyjnego podejścia.
    Tak, też tęsknię za starym Steamem.

  6. 10 #Aperture 16 Lipiec, 2016 o 09:37

    hah, ja z tych kart troszkę uzbierałem, sprzedałem antyklingę z kuriozum i kupiłem TF Classic na przecenie za 1 euro 😀

  7. 11 rolor2013 16 Wrzesień, 2016 o 13:34

    Operacja Cichy Sierpien zakonczona, wyczuwam operacje Cichy Wrzesien. ( ͡°╭͜ʖ╮ ͡°)

  8. 12 pyro 10 Październik, 2016 o 18:05

    Operacje Cichy Wrzesień 100% ( ͡°╭͜ʖ╮ ͡°)

    • 13 zwieracz 13 Październik, 2016 o 16:25

                    ∧__∧
                   ( ͡° ͜ʖ ͡°)
                  ⊂  つ
                   (つ ノ
                    (ノ
           \      ☆
                   |     ☆
                (⌒ ⌒ヽ   /
          \  (´⌒  ⌒  ⌒ヾ   /
            (’⌒ ; ⌒   ::⌒  )
           (´     )     ::: ) /
        ☆─ (´⌒;:    ::⌒`) :;  )
           (⌒::   ::     ::⌒ )
          / (    ゝ  ヾ 丶  ソ ─

      • 14 rolor2013 29 Październik, 2016 o 11:23

        Cichy Pazdziernik? No wiesz co? ( ͡°╭͜ʖ╮ ͡°)


Skomentuj

Kalendarz wpisów

Lipiec 2016
Pon W Śr C Pt S N
« Czer   List »
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

Archiwum


