, , ,

Raising the Barszcz

Published by

on

Miałem pisać o tylu rzeczach, ale potem wolałem jednak pograć w gry, marnować czas, wyszaleć się, zwiedzić Świat. Pomogło mi  w tym 5 zł, które znalazłem za regałem w moim tajnym, poniemieckim bunkrze. Co to się nie działo, z naciskiem na „nie działo”.

hl2 2016-04-18 20-51-39-715

Ostatnio na przykład pojawiła się rozszerzona wersja Raising the Bar, czyli na polskie „Bar Rodzynek”. Gabenowy przewodnik po tym jak otworzyć i z sukcesem prowadzić niewielki bar. Jest w nim o wiele więcej rzeczy niż w ostatecznym wydaniu, znanym do tej pory. No ale to sobie możecie sami sprawdzić ściągając pdf’a.

Na RTSL było Backtrackville z moim Mobiusem, ale w sumie to wyszło tak średnio, że nawet nie ma się czym chwalić.

No to znaczy, udała mi się taka siatka co niszczy wszelkie przedmioty, rodem z Portala i ludzie z telewizorami zamiast głowy, ale to bardziej taka ciekawostka, bo idioci mają straszne opóźnienia zanim zdecydują się na atak, a do tego niepotrzebnie dałem graczom rewolwer. Za łatwo ich pokonać.

hl2 2016-04-18 20-47-55-961

No i tyla.

Tymczasem na RTSL (znowu) Phillip uczy się robić mapy pod HL1. Może też z tego skorzystam. Pierwsza lekcja odbyła się w niedzielę na streamie. Niedługo będzie z tego wideo na YT. Na razie było tylko o samym przygotowaniu hammera do działania. Tyle się pozmieniało od ostatniego razu gdy zaglądałem do HL1. Na przykład teraz nie ma już worldcrafta/hammera w katalogu gry. Tzn, jest jakiś w narzędziach Steama, ale jest podobno nieaktualny. Są lepsze wersje zaktualizowane przez społeczność, które dają więcej opcji.

No więc udało mi się wszystko ustawić zgodnie z wytycznymi i teraz mogę robić mapki pod HL1. Zawsze chciałem to robić, ale byłem za leniwy żeby zacząć. Super nie? W erze UE4, Unity 5, nie ma to jak stary dobry GoldSrc 😀

Mój pierwszy pokój:

hl 2016-05-08 22-38-02-575

Yaaaaaaay!

Jednocześnie wciąż bawię się Sourcem, zaglądając w rejony, które wcześniej zostawiałem odłogiem. Jak na przykład ostatnio – dźwięk. A dokładniej soundscape, który można sobie komponować samemu, tworząc różne dźwięki tła dla naszej mapy. Zawsze o tym zapominam i używam tych standardowych, stworzonych przez Valve, ale to powoduje, że mapa brzmi jak każda inna. Poza tym standardowe dźwięki są stworzone dla HL2, a to oznacza że często występują tam dźwięki kombinatu, antlionów, itp. Na razie sobie zrobiłem taką prostą scenkę co by się pobawić. Tak mi się spodobało, że wrzuciłem kawałek na YT i mogę sobie teraz słuchać bez włączania gry. Lubię burze 😛

Przy okazji dodałem przy oknach sprite’y, które zwiększają moim zdaniem realizm, dając fajną poświatę. Kolejna rzecz, o której zawsze zapominam, no ale też nie zawsze da się albo jest potrzeba żeby tego używać.

Wieloletnie badania wykazały, co następuje:

sprites

Naszło mnie teraz, żeby tę scenkę poszerzyć o jakieś elementy poszukiwania śladów UFO i różnych paranormalnych zjawisk. Wiecie, taka jaskinia Foxa Muldera. Może związana z tym jakaś mini fabuła – zagadka. No zobaczymy. Przeważnie kończy się tylko na planach…

Na razie zbliża się 4 część konkursu w ramach Hummer Cup. Chyba 12-tego ogłoszą temat. Może wezmę znowu udział jeśli tematyka będzie dobra i od razu wpadnę na jakiś pomysł. Bo w innym przypadku szkoda czasu i tak pewnie znowu nie zdążę.

A no i ten, przeszedłem ostatnio INFRE, taka gra na Source. Miałem napisać recenzję. Mam nadzieję, że jeszcze to zrobię i będę mógł obsmarować ich za gówniany gameplay, hehehe. Serio, ta gra oprócz ładnego wyglądu jest raczej nieciekawa.

Dobra, over and out.

 

 

10 odpowiedzi na „Raising the Barszcz”

  1. Awatar mrkarrmel

    No patrz, też sobie jakiś czas temu instalowałem(i konfigurowałem) starego, dobrego, GoldSrc’owego Hammera. Szkoda tylko, że robię tak raz na x lat, pobawię się z godzinę i odinstalowuję, twierdząc że w sumie mi się nie chce/to nie dla mnie(niepotrzebne skreślić) – tak jest i teraz.

    Cóż, mam nadzieję że będziesz miał więcej motywacji niż ja i zrobisz niedługo jakąś jakościową „zwieracz quality” mapkę w GoldSrc 😉 .

    1. Awatar zwieracz
      zwieracz

      Dzięki za te słowa wsparcia. My anonimowi mapownicy musimy trzymać się razem. Razem uda się nam pokonać niemoc tFUrczą.

  2. Awatar S.teammate
    S.teammate

    Zrób de_pripyat na cs 1.6 😀

    1. Awatar zwieracz
      zwieracz

  3. Awatar musiek71

    A ja dalej czekam na post o kupie ;_;

    1. Awatar rolor2013
      rolor2013

      Post o swoich odchodach? 10/10!

    2. Awatar zwieracz
      zwieracz

      Takie rzeczy wymagają czasu

  4. Awatar Wujek_Koszar

    Podałbyś linka do mapki bo mi się spodobała?
    🙂

    1. Awatar zwieracz
      zwieracz

      Mapka nie jest jeszcze w formie, że tak powiem do opublikowania, bym musiał wpakować modele, itp. Poza tym nic na niej nie ma do roboty. Planuję jeszcze ją rozbudować i wtedy opublikuję

  5. Awatar CoastVille | zwieracz.wordpress.com

    […] dzieło, to jakieś 5 minut gry bez walki 🙂 Chciałem po prostu coś zrobić i opublikować. Ostatnia moja mapa pochodzi z Maja 2016 roku. Trzeba było przerwać ten zastój. Mam nadzieję, że to początek […]

Dodaj komentarz