Raising the Barszcz

Miałem pisać o tylu rzeczach, ale potem wolałem jednak pograć w gry, marnować czas, wyszaleć się, zwiedzić Świat. Pomogło mi  w tym 5 zł, które znalazłem za regałem w moim tajnym, poniemieckim bunkrze. Co to się nie działo, z naciskiem na „nie działo”.

hl2 2016-04-18 20-51-39-715

Ostatnio na przykład pojawiła się rozszerzona wersja Raising the Bar, czyli na polskie „Bar Rodzynek”. Gabenowy przewodnik po tym jak otworzyć i z sukcesem prowadzić niewielki bar. Jest w nim o wiele więcej rzeczy niż w ostatecznym wydaniu, znanym do tej pory. No ale to sobie możecie sami sprawdzić ściągając pdf’a.

Na RTSL było Backtrackville z moim Mobiusem, ale w sumie to wyszło tak średnio, że nawet nie ma się czym chwalić.

No to znaczy, udała mi się taka siatka co niszczy wszelkie przedmioty, rodem z Portala i ludzie z telewizorami zamiast głowy, ale to bardziej taka ciekawostka, bo idioci mają straszne opóźnienia zanim zdecydują się na atak, a do tego niepotrzebnie dałem graczom rewolwer. Za łatwo ich pokonać.

hl2 2016-04-18 20-47-55-961

No i tyla.

Tymczasem na RTSL (znowu) Phillip uczy się robić mapy pod HL1. Może też z tego skorzystam. Pierwsza lekcja odbyła się w niedzielę na streamie. Niedługo będzie z tego wideo na YT. Na razie było tylko o samym przygotowaniu hammera do działania. Tyle się pozmieniało od ostatniego razu gdy zaglądałem do HL1. Na przykład teraz nie ma już worldcrafta/hammera w katalogu gry. Tzn, jest jakiś w narzędziach Steama, ale jest podobno nieaktualny. Są lepsze wersje zaktualizowane przez społeczność, które dają więcej opcji.

No więc udało mi się wszystko ustawić zgodnie z wytycznymi i teraz mogę robić mapki pod HL1. Zawsze chciałem to robić, ale byłem za leniwy żeby zacząć. Super nie? W erze UE4, Unity 5, nie ma to jak stary dobry GoldSrc 😀

Mój pierwszy pokój:

hl 2016-05-08 22-38-02-575

Yaaaaaaay!

Jednocześnie wciąż bawię się Sourcem, zaglądając w rejony, które wcześniej zostawiałem odłogiem. Jak na przykład ostatnio – dźwięk. A dokładniej soundscape, który można sobie komponować samemu, tworząc różne dźwięki tła dla naszej mapy. Zawsze o tym zapominam i używam tych standardowych, stworzonych przez Valve, ale to powoduje, że mapa brzmi jak każda inna. Poza tym standardowe dźwięki są stworzone dla HL2, a to oznacza że często występują tam dźwięki kombinatu, antlionów, itp. Na razie sobie zrobiłem taką prostą scenkę co by się pobawić. Tak mi się spodobało, że wrzuciłem kawałek na YT i mogę sobie teraz słuchać bez włączania gry. Lubię burze 😛

Przy okazji dodałem przy oknach sprite’y, które zwiększają moim zdaniem realizm, dając fajną poświatę. Kolejna rzecz, o której zawsze zapominam, no ale też nie zawsze da się albo jest potrzeba żeby tego używać.

Wieloletnie badania wykazały, co następuje:

sprites

Naszło mnie teraz, żeby tę scenkę poszerzyć o jakieś elementy poszukiwania śladów UFO i różnych paranormalnych zjawisk. Wiecie, taka jaskinia Foxa Muldera. Może związana z tym jakaś mini fabuła – zagadka. No zobaczymy. Przeważnie kończy się tylko na planach…

Na razie zbliża się 4 część konkursu w ramach Hummer Cup. Chyba 12-tego ogłoszą temat. Może wezmę znowu udział jeśli tematyka będzie dobra i od razu wpadnę na jakiś pomysł. Bo w innym przypadku szkoda czasu i tak pewnie znowu nie zdążę.

A no i ten, przeszedłem ostatnio INFRE, taka gra na Source. Miałem napisać recenzję. Mam nadzieję, że jeszcze to zrobię i będę mógł obsmarować ich za gówniany gameplay, hehehe. Serio, ta gra oprócz ładnego wyglądu jest raczej nieciekawa.

Dobra, over and out.

 

 

9 Responses to “Raising the Barszcz”


  1. 1 mrkarrmel 9 Maj, 2016 o 20:30

    No patrz, też sobie jakiś czas temu instalowałem(i konfigurowałem) starego, dobrego, GoldSrc’owego Hammera. Szkoda tylko, że robię tak raz na x lat, pobawię się z godzinę i odinstalowuję, twierdząc że w sumie mi się nie chce/to nie dla mnie(niepotrzebne skreślić) – tak jest i teraz.

    Cóż, mam nadzieję że będziesz miał więcej motywacji niż ja i zrobisz niedługo jakąś jakościową „zwieracz quality” mapkę w GoldSrc 😉 .

    • 2 zwieracz 10 Maj, 2016 o 10:23

      Dzięki za te słowa wsparcia. My anonimowi mapownicy musimy trzymać się razem. Razem uda się nam pokonać niemoc tFUrczą.

  2. 3 S.teammate 10 Maj, 2016 o 07:15

    Zrób de_pripyat na cs 1.6 😀

    • 4 zwieracz 10 Maj, 2016 o 10:24

  3. 5 musiek71 10 Maj, 2016 o 17:39

    A ja dalej czekam na post o kupie ;_;

    • 6 rolor2013 11 Maj, 2016 o 18:11

      Post o swoich odchodach? 10/10!

    • 7 zwieracz 12 Maj, 2016 o 08:16

      Takie rzeczy wymagają czasu

  4. 8 Wujek_Koszar 21 Maj, 2016 o 22:40

    Podałbyś linka do mapki bo mi się spodobała?
    🙂

    • 9 zwieracz 23 Maj, 2016 o 08:01

      Mapka nie jest jeszcze w formie, że tak powiem do opublikowania, bym musiał wpakować modele, itp. Poza tym nic na niej nie ma do roboty. Planuję jeszcze ją rozbudować i wtedy opublikuję


Skomentuj

Kalendarz wpisów

Maj 2016
Pon W Śr C Pt S N
« Kwi   Czer »
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031  

Archiwum


