SteamVR Test

vr 2016-02-23 21-09-13-456

Nareszcie coś konkretnego, co można pomacać i zepsuć. Co prawda w obecnej wersji nie ma już wszystkich dodatkowych rzeczy, które wywołały cały szum, ale demo z portala wciąż działa.

Zwykłe odpalenie testu nie pozwala nam na interakcję, ale przy pomocy kilku komend możemy sobie już normalnie grać. Wystarczy taka litania w opcjach uruchamiania:

-noassert -retail -vrperftest -autofidelity +map vr_aperture_main -novr -fullscreen -height 1080 -width 1920

W ten sposób pozbywamy się trybu VR i możemy swobodnie się poruszać. Poza tym, nie wiem jak wam, ale mnie test urywał się w połowie, a tak można obejrzeć cały. Dźwięku nadal nie ma, ale to dlatego, że w demie zwyczajnie nie ma plików dźwiękowych. Podobno można pobrać wcześniejszą wersję z dźwiękiem przy pomocy programu Depot, ale nie mam pojęcia jak to ogarnąć (trzeba najpierw skompilować którąś wersję). We wcześniejszych wersjach są też te wszystkie dodatkowe mapy.

W teście działają standardowe komendy Source, tak więc można używać noclip, z tym, że domyślna prędkość jest trochę zbyt duża, polecam 0.2:

sv_cheats 1
noclip
sv_noclipspeed .2

No i już możemy w pełni podziwiać modele otoczenia. A są naprawdę ładne i szczegółowe. Jednym z ciekawszych elementów jest chyba zegar, który pokazuje aktualny czas na waszym komputerze. Ot taki bajer.

vr 2016-02-23 21-01-37-651

vr 2016-02-23 21-06-53-652

vr 2016-02-23 20-45-56-805

vr 2016-02-23 20-44-36-472

vr 2016-02-22 21-13-24-982

Fajne na tapetę🙂

Demo działa na Source 2, tak więc mamy lepsze oświetlenie i odbicia, ale część kodu jest chyba bezpośrednim portem z Source, bo np takie dynamiczne cienie wyglądają średnio.

Może to kwestia ustawień. Komendami niczego nie zmieniałem, a żadnych opcji dostępnych nie ma.

Nie ma już czegoś takiego jak skybox, a sama mapa ciągnie się ładny kawałek w głąb i wszędzie można swobodnie latać.

vr 2016-02-23 20-46-43-425

No popatrzcie tylko na te modele, większość rzeczy się rusza świeci, ale bajer. Tekstury przeważnie są chyba 2048px i no i odbicia są dynamiczne (częściowo), podobno to parallax corrected cube maps.

vr 2016-02-22 21-01-29-374

Materiały wycięte

Nie będę się rozpisywał na temat tego co na chwilę wyciekło, bo wszystko można obejrzeć na stronach ValveTime i SteamDb (zwłaszcza SteamDb). Większość map to zwykłe testy na których i tak brakuje praktycznie wszystkich modeli. Z ciekawostek warto dodać, że model Doga, który jakiś czas temu krążył po redditcie okazał się być prawdą!

dog1

Jest to wersja z większą ilością wielokątów, ale bez docelowych tekstur. Z HL’a w plikach był też antlion, ale nie wiem czy w lepszej wersji.

Jest też na przykład tekstura jakiegoś „inżyniera”. Większość ludzi łączy go z Left 4 Dead 3, ale z drugiej strony Tyler z VNN twierdzi, że pochodzi on z testów HL3.

engineer_head_color_psd_2f97d8a7

No i nie ma małych, czarnych ludzików, zabrali… a były w oddzielnej mapie:/

aoV6WFi

 

23 Responses to “SteamVR Test”


  1. 1 #Aperture 24 Luty, 2016 o 11:38

    Ciekawe, czy Valve kiedyś udostępni plany Doga🙂

    • 2 zwieracz 24 Luty, 2016 o 20:35

      plany?

      • 3 #Aperture 24 Luty, 2016 o 20:47

        W sensie plany budowy. Jak zbudować własnego Doga:D

        • 4 PanPlepek 24 Luty, 2016 o 23:05

          W sumie takiego małego Doga przy łóżku fajnie by było mieć. Tylko to pewnie wymagało by jakieś drukarki 3D czy czegoś takiego.

  2. 5 PanPlepek 24 Luty, 2016 o 20:33

    Nie wiem czemu ale wydaje mi się że w tym demie jest tylko jakiś wycinek source’a 2, w sensie nie ma wszystkich „bajerów” w nim zawartych.

    • 6 zwieracz 24 Luty, 2016 o 20:39

      Wydaje mi się, że to jest coś w rodzaju portu Source na Source 2, tak jak np HL Source..

      Poza tym to nie wiem, wg mnie wygląda spoko, jakie niby miałyby być bajery? Nierealne flary na światłach? God-rays nawet w pogodny dzień? Krew na ekranie?😉

      • 7 PanPlepek 24 Luty, 2016 o 23:04

        Wydaje mi się że nie jest on tu w pełni użyty, jakby te demo zawierało dwie wersje source’a pomieszane. Jakieś dziwne rzeczy mi wchodzą dzisiaj do głowy, ale z tymi bajerami to w sumie masz racje.

  3. 8 #Aperture 25 Luty, 2016 o 01:44

    BTW, ten silnik ma być zoptymalizowany na starsze maszyny. Wreszcie będzie szansa na granie w cs:go!(aktualnie mi klatkuje, poza tym odpalanie tego na laptopie z procesorem 2×1.50GHz i zintegrowaną grafiką teraz jest okropnością. O dziwo procesor się trzyma, ale nie da się grać😦 )

  4. 9 JJayRebelPL 26 Luty, 2016 o 19:46

    Zwieraczu jak się odpala komendy (trzeba w konsoli ,jak jest konsola?). Nie wiem.
    Trzeba napisać normalnie bez konsoli, czy jak? Pomrzecie mi.
    Bo mi się tylko pojawia ekran z dwoma soczewkami lub kółkami odpowiadające na Okularay Oculus VR. I jeszcze nie mogę się ruszać.

    • 10 JJayRebelPL 26 Luty, 2016 o 22:28

      Dobra już wiem jak włączyć konsole ale wpisywałem te komendy -noassert -retail -vrperftest -autofidelity +map vr_aperture_main -novr -fullscreen -height 1080 -width 1920 i nie było takich komend. (wiem jak włączyć konsole, jak na Source. I teraz mam problem że nie ma takich komend w konsoli co tam były napisane) Co muszę zrobić. Proszę o pomoc. I Miłego dnia.

      • 11 #Aperture 27 Luty, 2016 o 11:39

        jeśli masz to demo w bibliotece steam, to PPM na to demo w bibliotece, potem klikasz we właściwości i szukasz „opcje uruchamiania”. Potem klikasz „edytuj” i tam wklepujesz te komendy.

        • 12 JJayRebelPL 27 Luty, 2016 o 14:38

          Wiele Dzięki #Aperture

      • 13 zwieracz 27 Luty, 2016 o 14:06

        Jak wyżej, wpisujesz jeszcze w Steamie przed uruchomieniem.

  5. 14 Raccoon 5 Marzec, 2016 o 00:50

    W samym source 2 brakuje mi jeszcze odbić w czasie rzeczywistym.
    W demku widziałem parallax corrected cubemaps, na miarę source 1 to było by coś jednak dla nowego silnika przydały by się te odbicia.
    obstawiam ze dodadzą to dopiero w jakieś grze

    • 15 rolor2013 5 Marzec, 2016 o 14:03

      Tylko ze Source 2 jest pisany z tego co wiem, z mysla o starszych sprzetach, podobnie jak poprzednie silniki, wiec mysle ze to raczej bedzie w pozniejszych wersjach, tak jak np. HDR i silnik HL2 EP1

  6. 16 rolor2013 19 Marzec, 2016 o 09:42

    Achievement get: Podeslij Zwieraczowi material, w ktory nie uwierzy, a okaze sie prawda.

    • 17 zwieracz 19 Marzec, 2016 o 11:52

      oj tam oj tam

  7. 18 rolor2013 25 Marzec, 2016 o 13:12

    Zwieracz umar [*]

    • 19 zwieracz 25 Marzec, 2016 o 18:13

      Ale że tak na śmierć?

      • 20 rolor2013 25 Marzec, 2016 o 19:20

        Stwierdzam zgon, bo umar.

  8. 21 rolor2013 2 Kwiecień, 2016 o 16:49

    Zwierku, masz w przyciskach wiele odnoszacych sie do usunietych blogow, np. blog Trachy.

    • 22 #Aperture 3 Kwiecień, 2016 o 09:07

      on o tym wie🙂


  1. 1 The Lab is here | zwieracz.wordpress.com Trackback o 7 Kwiecień, 2016 o 08:56

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s




Kalendarz wpisów

Luty 2016
Pon T Śr T Pt S S
« Sty   Kwi »
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
29  

Archiwum


%d bloggers like this: