Apartamenty z HL2 w Unreal Engine 4

UE4Editor 3

No nareszcie udało mi się to odpalić. Scenka odwzorowująca apartementy z początku HL2, stworzona w zeszłym roku przez Liama Tarta.

Długo się borykałem z tym jak to w gołe odpalić. Ściągnąłem jego projekt, ale okazało się, że to nie była gotowa scenka do odpalenia. Nie wiem jak to się oficjalnie nazywa. Zwał jak zwał, już nie raz ściągałem różne mini gry na UE3, wciskasz .exe i wszystko działa, samodzielnie. Ale nie tutaj.

UE4Editor 9

Musiałem ściągnąć cały silnik Unreal Engine. Ale żeby to zrobić trzeba było zainstalować Launchera Epic Games. Na szczęście konto już miałem, bo to to samo gówno, którego wymaga nowy Unreal Tournament. Taki Steam/Origin/Uplay tylko od Epic.

UE4Editor 6

Po pobraniu tych… chyba 6gb silnika, już byłem happy i odpalam „City17.uproject”. No teraz się włączy no nie? No i właśnie takiego. Tak poza tym sam projekt City 17 zajmuje  prawie 2,5 gb.

No to co teraz…

UE4Editor 2

W komentarzu do gameplay’a na YouTubie dowiedziałem się, że projekt trzeba otworzyć w edytorze UE. No dobra otwieramy…

Godzinę mi się ładowały te wszystkie assety, a kolejne pół godziny budowały shadery. K…

Na szczęście jest to operacja jednorazowa… uff. To dobrze, bo zaraz po odczekaniu wcisnąłem play, ale stwierdziłem, że nie będę grał w takim małym oknie, to wcisnąłem „launch game”

I się wszystko zawiesiło.

UE4Editor 5

Po ponownym uruchomieniu byłem mądrzejszy i zostałem przy play. Okazało się, że F11 włącza pełny ekran. No i wreszcie mogłem nacieszyć wzrok, a także słuch pięknymi widokami.

UE4Editor 7

Chyba nie muszę nikogo przekonywać, że mapa wygląda naprawdę pięknie. Można by się przyczepić, że jest ciut za czysto, momentami są drobne błędy w odbiciach. W dodatku strych zupełnie nie ma klimatu i wygląda jak z plastiku (poza tym został uproszczony w stosunku do oryginału), ale i tak autor włożył w to kupę roboty i wszystko wygląda extra.

UE4Editor 10

Kto jeszcze nie „grał” (ten z policji) niech pobiera. Ale jeśli szkoda wam zachodu to w sumie się nie zdziwię, bo można spokojnie obejrzeć to samo na YT. W końcu to tylko dwie klatki Schodowa, 2 korytarze i strych.

6 Responses to “Apartamenty z HL2 w Unreal Engine 4”


  1. 1 rolor2013 6 Luty, 2016 o 12:10

    „After 10 years of development…”

  2. 2 ZUZO 6 Luty, 2016 o 23:18

    Wygląda pięknie, ale HL3 nie confirmed😛

  3. 3 mrkarrmel 10 Luty, 2016 o 12:17

    Ładne, ale mój komputer pewnie wybuchłby przy próbie uruchomienia. Dobrze, że jest gejmplej z tego na tubie.

    • 4 zwieracz 11 Luty, 2016 o 22:02

      Eee dlaczego. Taka mała mapka na UE4 raczej nie ma dużych wymagań. Jeśli już, to by ci wybuchło przy obliczaniu shaderow w edytorze, bo u mnie wtedy dosyć głośno wiatraki zaczęły chodzić.

      • 5 mrkarrmel 12 Luty, 2016 o 00:40

        Moja maszyna umiera niestety powolną i bolesną śmiercią, potrafi nawet wyłączyć się przy modifikacjach do HL2, kiedy jest sporo przeciwników na ekranie, a komp musi mi jeszcze służyć przez co najmniej rok, więc wolę nie ryzykować.

        Ale jak już go trochę zmodernizuje i doprowadzę do stanu większej używalności, na pewno osobiście sprawdzę, zwłaszcza, że UE4 to taka przyszłość i w ogóle.

  4. 6 rolor2013 12 Luty, 2016 o 19:54

    Ciekawie by bylo, gdyby teraz na UE4 przekonwertowano HL2.😀


Skomentuj

Kalendarz wpisów

Luty 2016
Pon T Śr T Pt S S
« Sty   Kwi »
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
29  

Archiwum


