,

Warren Spector, Half-Life 2 oraz The Crossing

Published by

on

W jednym z odcinków Game Informer Show wypłynęły na powierzchnię nowe szczegóły dotyczące współpracy Warrena Spectora (ten od Deus Exa i Thiefa)  z Valve.

Interesujący fragment ok 1h i 45 min.

Kiedyś już o tym coś tam pisałem.

Miał to być kolejny epizod, który rozwijałby niektóre wątki Half-Life’a 2. Warren powiedział, że Valve dawało im ogromną swobodę działania, tak dużą, że był tym nawet zdziwiony.

Teraz przyznał się, że w nowej części HL’a miało się znaleźć sporo oryginalnych rzeczy, między innymi broń wstępnie nazwana „Magnet Gun”, zapewne jakaś wariacja na temat Gravity Guna.

Jednak jak się okazało Warren dostał propozycję współpracy z Disney, która później zaowocowała grami z serii Epic Mickey. Jak mówi Spector, podobało mu się w Valve, ale po prostu nie mógł odmówić Disney’owi. Była to ogromna okazja dla niego, a poza tym zawsze chciał tam pracować (bla bla bla…).

Czy Spector jest odpowiedzialny za upadek modelu wydawania HL2 w formie epizodów? Możliwe, że to jeden z powodów, które uświadomiły Gabe’a, że chce zrobić za dużo i się nie wyrobi. Ciekawe czy Spector współpracował z Arkane Studios, czy jego projekt był czymś innym? Arkane pracowało nad Return to Revenholm, więc może każdy siedział nad swoją miską 😉

Ciekawe co do cholery Valve zrobiło z tym wszystkim co stworzyły te zdolne zespoły. Wrzuciło do kosza i zajęło się Dotą? Mam nadzieję, że niektóre pomysły jeszcze wrócą w jakiejś nowej grze, która nie będzie multi z mikropłatnościami.

Jak się tak słucha o tych anulowanych projektach w Valve, to aż człowieka skręca w jelitach.

Ostatnio ValveTime zapodało więcej informacji o wstrzymanym The Crossing. Nigdy wcześniej nie publikowane concept-arty i oś czasu wyjaśniająca co się miało dziać w grze.

Łatwo zauważyć podobieństwa z Dishonored. Trochę szkoda gości z Arkane, prawie każdy projekt ich i Valve nie wypalił, ale chociaż wykorzystali swoje doświadczenia w innych produkcjach.

PS. Kolejny dzień bez HL3.

PS.2. Ej, a pamiętacie jak kiedyś Valve ogłosiło, że mają nowy silnik Source 2 i będzie on dostępny dla wszystkich za darmo? Ja też nie pamiętam, ale to dawne czasy były.

9 odpowiedzi na „Warren Spector, Half-Life 2 oraz The Crossing”

  1. Awatar osztenkurden
    osztenkurden

    Spodziewałem się newsa, ale bardziej o mailu od Marka na temat tego niby informatora w Valve :v Tak czy inaczej dzięki za info.

    1. Awatar zwieracz
      zwieracz

      Spoko, ja po prostu z tyłu jestem 😉

  2. Awatar Sandvich18
    Sandvich18

    Jakby co, Magnet Gun był czymś zupełnie innym niż Gravity Gun. Warren pisał o tym w swoim AmA na Reddicie – https://www.reddit.com/r/IAmA/comments/34fdjb/hi_i_am_warren_spector_a_game_developer_from/cqu356p

    1. Awatar zwieracz
      zwieracz

      O tego nie znałem, dzięki

  3. Awatar rolor2013
    rolor2013

    Magnet Gun miał przyciągać wroga do wybranego przez siebie miejsca.
    Czyli strzelasz do wroga, a potem tam, gdzie ma go przyciągnąć i zmienić
    w ragdoll 🙂

    1. Awatar rolor2013
      rolor2013

      P.S. Sandvich mnie wyprzedził ;p

      1. Awatar zwieracz
        zwieracz

        W linku nie ma wyjaśnione jak miał działać, ale bardzo możliwe, że właśnie tak. To trochę jak w Gmodzie.

  4. Awatar PASS Time | zwieracz.wordpress.com

    […] razu przypomina się analogiczna sytuacja z Warrenem Spectorem i kontynuacjami HL2. Po prostu są ciekawsze rzeczy niż testowanie w nieskończoność nowych […]

  5. Awatar styleguide_ravenholm_01 (mapa z wycieku) | zwieracz.wordpress.com

    […] niektórych bytów oraz dodatkowe pola z cechą zwaną „namagnesowaniem”. Jak wiemy z wywiadu z Warrenem Spectorem, eksperymentowali oni właśnie z bronią […]

Dodaj odpowiedź do zwieracz Anuluj pisanie odpowiedzi