Co tam z Black Mesą?

bEsFWFC

Co to się dzieje. Po wieloletniej tułaczce, z nagraniami powrócił Qam! No to czemu ja bym nie wrócił? W końcu to tylko kilka miesięcy laby. Postaram się was jednak nie zanudzać nudnymi streamami jak niektórzy😉

Obejrzałem ostatnio filmik Valve News Network o Black Mesie. Zdaję sobie sprawę, że autor VNN często wyciąga wnioski z przysłowiowej dupy, a plotki często awansują u niego do rangi faktów, mimo to nagranie dało mi trochę do myślenia.

Nie śledzę dokładnie rozwoju Black Mesy, ale może to i dobrze, bo mogę spojrzeć na to chłodnym okiem. Nie wygląda to dobrze. Wiem, że wystartowali jakiś czas temu na Steam w formie Wczesnego Dostępu. No właśnie, „niedawno”. Okazało się, że minęło już kilka miesięcy. Nawet sobie nie zdawałem sprawy, że to już tyle czasu.

W nowej wersji Black Mesa chodzi na nowszej wersji Source i wiele rzeczy zostało też przerobionych. Podobno część prac jest wymuszona faktem, że niektórzy developerzy odeszli z zespołu i zablokowali możliwość używania ich pracy (modele, tekstury) przez co trzeba je było robić na nowo. Ale może to tylko plotki.

Ale w sumie nie o tym chciałem. Chodzi o to, że gra się tak jakby rozmyła w czasie. Wersja Steam nadal nie ma Xen, ma za to multiplayer. Ten podobno już kuleje i mało gra w niego ludzi. I tu w sumie wychodzi prawdziwy problem Black Mesy. Nowa Steamowa wersja nie ma praktycznie nic do zaoferowania, a cena jest wg mnie o wiele za wysoka. 20 euro za grę to sporo. Na warunki zachodnie to może nie jest dużo, ale u nas? 80 zł za grę, którą już przeszedłem, która jest remakiem gry, którą już przeszedłem. W dodatku multi nie oferuje nic oryginalnego, to tylko kolejny fps po sieci w starym stylu. Trochę biegania i strzelania a’la Quake, bez czegoś co przyciągnie na dłużej.

No i gdzie to moje Xen?🙂

Twórcy tłumaczą, że będzie to kompletna przeróbka Xen, że tworzą coś praktycznie nowego. Ale kiedy to wyjdzie. Do tej pory mod był dla nich hobby w wolnym czasie, więc nie dziwi wolny postęp prac. Ale może zwyczajnie wybrali się z motyką na Słońce? Wątpię, żeby stworzyli coś naprawdę niesamowitego, co wynagradzało by lata czekania na ostatni poziom HL’a.

Najlepsza sprawa to możliwość modowania moda, integracja z Warsztatem Steam i to, że twórcy udostępniają swoje mapy do użytku w Hammerze.

Nie wiem, może marudzę, albo po prostu nie jestem w targecie klienteli Black Mesy. Dla mnie ta gra już miała swoje 5 minut i jest naprawdę świetna taka jaka jest. Cała reszta to już po prostu próba wyciągnięcia odrobiny kasy, która z resztą jak najbardziej się twórcom Balc Mesy należy. Mam nadzieję, ze już sobie trochę zarobili (albo przynajmniej wyrównali straty).

Przydałby się na Steam system darowizn, dajesz twórcom modyfikacji tyle ile chcesz. Założę się, że znalazło by się sporo osób, które dało by więcej niże te 20 dolców (no bo jak wiadomo 20$ = 20 euro…). Może po porażce z próbą wprowadzenia płatnych modów, Valve wreszcie ruszy te leniwe dupska i wprowadzi coś pożytecznego.

Do zobaczenia dzieciaczki…

4 Responses to “Co tam z Black Mesą?”


  1. 1 rolor2013 20 Lipiec, 2015 o 16:31

    WRÓCIŁEŚ!!!!

    • 2 zwieracz 21 Lipiec, 2015 o 22:28

      (⌐ ͡■ ͜ʖ ͡■)

  2. 3 Pan Plepek 20 Lipiec, 2015 o 23:03

    Ktoś tu ogląda Mietczyńskiego.😛

  3. 4 Fullsound 21 Lipiec, 2015 o 19:11

    Mi się Black Mesa podobała do momentu w którym odkryłem że nie ma Xen. Kilka rzeczy które chciałem zobaczyć z pierwszego HL’a w pełnym source „znikło” z produkcji niestety.
    Oraz chwalenie BM jako remake’a to przesada bo albo wypuszczasz kompletny remake zawierający całą historię z pierwowzoru albo robisz moda żeby pokazać co umiesz i żadne tłumaczenia czy pogłoski że „Xen będzie oddzielnie wydany” tego nie ratują co więcej! Jak długa ma być przygoda na Xen skoro ma wyjść osobno? Nie twierdzę że te pogłosko-plotki i mity są wiarygodne bo ludzie lubią gadać.


Skomentuj

Kalendarz wpisów

Lipiec 2015
Pon T Śr T Pt S S
« Kwi   Sier »
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  

Archiwum


