Wszyscy trąbią o Vive, czyli golgach Valve oraz HTC. Ponoć działa super dokładnie i jest lepsze od konkurencji (bla bla bla). Wirtualna rzeczywistość jest fajna, ale mnie interesuje głównie Source 2 :3
Z tym, że Source 2 jest ściśle powiązany z VR, bo Valve robiąc nowy silnik kształtuje go też pod VR. No ale dobra tam. Najciekawsze na razie jest demo Valve stworzone dla Vive.
Jest to krótka scenka w pomieszczeniach Aperture Science. Komputerowy głos (ten z początku Portal 2) mówi nam co mamy robić. Najpierw trzeba otwierać szuflady. W jednej jest spleśniałe ciasto. Humor Aperture zobowiązuje 🙂 W innej jest cała makieta biura z tymi małymi, czarnymi ludzikami (tymi z trailerów i ostatniego DLC z edytorem map). Najlepsze jest jednak potem. Trzeba pociągnąć za dźwignie, żeby otworzyć drzwi. Za nimi znajdują się Atlas i P-body. Ponoć gdy Atlas przechodzi przez drzwi obok nas, uczucie 3D jest tak silne, że ludzie uchylali się przed robotem, aby zrobić mu przejście.
Potem nadchodzi jeszcze lepsze, czyli moment, w którym część robota rozkłada się na części pierwsze i możemy oglądać setki części, które obracają się jedna wokół drugiej. Ilość detali jest niesamowicie duża. Ten fragment możecie zobaczyć na nagraniu z wykładu. To tylko nagranie z kamerki, ale i tak daje rade 😀
Podobno potem cały pokój się rozpada (Aperture style) i pojawia się ogromna GLaDOS, która po odkryciu, że jesteśmy człowiekiem, a nie robotem, przebudowuje pokój na nowo. Koniec pokazu.
Chciałbym to zobaczyć, nawet bez 3D
Całość działa oczywiście na Source 2.
Source 1 nie ogarnął by zresztą tak złożonego i dynamicznego modelu jak widać na nagraniu. Chodzi mi głównie o jego prawidłowe oświetlenie. Bo tak od siebie dodam, że framuga drzwi na początku, nie wygląda zbyt spektakularnie. Wiem jak to brzmi, ale wydaje się być w dosyć niskiej rozdzielczości. Ot to tylko demo pod VR. Pewnie większość rzeczy wzięto prosto z Portal 2 i trochę tam przerobiono.
Mam nadzieję, że dzisiaj podczas panelu o Vulkanie, czyli nowym OpenGL, Valve pokaże więcej Source 2. A tak poza tym to można powiedzieć, że się zaczęło! Teraz możemy oczekiwać technologicznych prezentacji Source oraz nowych gier w 2015. No bo co to za oficjalna zapowiedź nowego silnika, bez prezentacji? W dodatku Vive ma być już dostępny pod koniec roku. Założę się, że to się przesunie, ale znowu, nowe gogle bez specjalnych gier wykorzystujących jego potencjał. Valve musi coś wysmażyć. Być może Left 4 Dead 3. Wszystko mi jedno, byle coś dali.
Na koniec zdjęcie aktualnego Gabe’a:
Dodaj odpowiedź do zwieracz Anuluj pisanie odpowiedzi