Krótki wpis o naprawianiu

Naprawiłem sobie w końcu mody i HL2.

Trudno w to uwierzyć ale chyba z rok nie grałem w żadne modyfikacje (oprócz zrobionych przeze mnie). W sumie to nie miałem na nie specjalnie ochoty, ale dopiero niedawno odkryłem, że nawet jakbym chciał to bym nie mógł.

Przyczyną był klasyczny błąd:

f4juokNie raz o nim słyszałem i nawet kiedyś się spotkaliśmy (nie raz) właśnie z związku z modyfikacjami.

Ale tym razem sprawa była poważniejsza. Jak się okazało nie mogłem odpalić samego Episode Two. To samo by z Episode One i podstawowym HL2. Kurna. A najśmieszniejsze jest to, że reinstalacja Ep2 wcale nie pomogła.

Sprawdzałeś spójność plików gry?

No jasne! Pierwsza rzecz jaką zrobiłem.

Ale tutaj następuje nagły zwrot akcji (o 360 stopni), bo jak się okazało, żeby sprawdzanie spójności plików gry zadziałało, Steam musi być uruchomiony w trybie Administratora (Uruchom jako Administrator). Seriously?

Nie wystarcza, że na kompie mam tylko jedno konto (niby administratora, ale wiadomo jak w z Windą jest)? -_-

Nie pamiętam żeby wcześniej tak było. Czyżby to zmiana SteamPipe’a?

Tak więc rozwiązanie problemu było banalne. Tylko, że musiałem robić nowy skrót do Steam, bo na pasku zadań jak klikam prawym to jest inne menu podręczne.

Takie tam pierdoły. Teraz mogę grać znowu w mody :3

A jest w co, tyle zaległości: „Alchemilla” wyszła, a konkursowe mapy z „Run, Think, Shoot, Live” też są świetne. W pierwsze jeszcze nie grałem, to drugie polecam.

8 Responses to “Krótki wpis o naprawianiu”


  1. 1 The Czosnex 7 Luty, 2015 o 23:24

    k

  2. 2 mrkarrmel 8 Luty, 2015 o 10:49

    U mnie to jest ruletka – część modów się włączy, część nie. Dobrze, że chociaż HL2 i epizody działają bez zarzutu…

    A co do Alchemilli, to słyszałem, że mod bardzo dobry i ponoć twórcy zrobili dobrą robotę w odtworzeniu klimatu Silent Hilla. Niestety, jeszcze osobiście w to nie grałem, bo nie jestem obecnie w nastroju na horrory.

    • 3 Forfen 8 Luty, 2015 o 15:49

      Jestem gdzieś w połowie Alchemilli, nie jestem w stanie porównywać klimatu do oryginalnego Silent Hilla bo w żadnego nie grałem, ale samo w sobie wyszło naprawdę dobrze. Zagadki są czysto Silent Hillowskie, ołówek i kartka są tu koniecznością. Horror póki co miałem przez niepokojącą atmosferę niż przez czyste straszaki, co dla mnie jest ogromnym plusem.

  3. 4 kwahoo 8 Luty, 2015 o 15:07

    Na pingwinku zgrywusy zmienili wielkość liter w nazwie katalogu z modami, a ten (w przeciwieństwie do Windows) tego nie toleruje i od razu wszystkie mody przestały działać. A potem tak samo przemianowali SteamApps na steamapps)

    • 5 zwieracz 9 Luty, 2015 o 11:37

      Valve uwielbia pomagać modderom i fanom modów. Co rusz zrobią coś co usprawnia nam życie ^^

  4. 6 Forfen 8 Luty, 2015 o 15:44

    Oprócz Alchemilli, „Steam, Tracks, Trouble & Riddles” też wygląda ciekawie.

    • 7 zwieracz 9 Luty, 2015 o 11:39

      Właśnie zagrałem i muszę powiedzieć, że początek ma fatalny. Wolna i nudna „mini gierka” z dźwigiem. Myślałem, że wyjdę z siebie.
      Zdecydowałem, że jednak to przeboleję, ale dalej znowu się zaciąłem.
      Poza tym średnio to wygląda (wykonanie) :/

  5. 8 Lepiqr 9 Luty, 2015 o 16:40

    No i good joob 😀


Skomentuj

Kalendarz wpisów

Luty 2015
Pon W Śr C Pt S N
« Sty   Mar »
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
232425262728  

Archiwum


