de_pripyat – nowa wersja (ver. 4) i opis zmian

Jeszcze was trochę pomęczę tą Prypecią. W sumie to do tej pory, nigdzie nie napisałem żadnego dokładnego change loga, co się zmieniło na mapie od pierwszej wersji (tzn. tej oficjalnej pierwsze wersji), a obecną. Gdzie można zrobić to najlepiej jak nie na swoim blogu? 😛

Przy okazji chciałem poinformować, że mapa jest też dostępna do pobrania na gamebanana.com, o tutaj.

Na początek porównanie starej mini mapy z nową.

mapa_zmiany

Poniżej opiszę po kolei wszystkie miejsca zaznaczone na mini-mapie.

dużo screenów 🙂

1. Bombsite B

Tutaj zaszło chyba najwięcej zmian (poza środkiem :P). Od strony terrorystów był praktycznie całkowity przestrzał na całej szerokości i to w dodatku mało czytelny. Mnóstwo okien, wnęk, na różnych odległościach, prawie po sam spawn Terro:

pripyat-004pripyat-014

Został zasłonięty białą ścianą:

pripyat-038pripyat-028

Jednocześnie wszystkie budynki zostały lekko podwyższone, a po środku doszło nowe wejście, które częściowo zastępuje stare w miejscu białej ściany. Skraca też czas potrzebny na rotację.

Dalszy teren też został odcięty, tworząc, przyjazny dla CS:GO, typowo korytarzowy layout (punkt 7).

2. Znowu B:

Wcześniej były 2 wejścia i 2 wyjścia w tej samej linii od strony CT, które miały całkowity przestrzał przez budynek sklepu:

pripyat-005pripyat-006

pripyat-017

W lewych drzwiach były akurat po drodze sklepowe półki, ale w prawych było pusto. Natomiast teraz w środku budynku jest jedno przejście, przez co widok przez drzwi jest możliwy tylko po skosie. Po za tym powiększyłem trochę okno (po lewej), co ułatwia poruszanie.

pripyat-033pripyat-032

pripyat-0313. Środek (middle)

Wcześniej był duży wykop(.pl) i przejście z korytarza przy B do sali kinowej i dalej do A:

pripyat-001pripyat-002

Teraz zamiast tego jest skrzyżowanie. Dwie drogi ze spawnów przeznaczone do wymiany ognia i droga między A i B poprowadzona częściowo w wąskim wykopie.

pripyat-022pripyat-023

a) Jest też wyłom w ścianie (który prawdopodobnie muszę trochę zmniejszyć) jako alternatywna droga do A przez salę koncertową.

pripyat-024pripyat-025

Cała przebudowa środka wpłynęła też na inne miejsca mapy, ponieważ praktycznie rzecz biorąc przesunąłem całą połowę mapy do środka, zmniejszając trochę dystans między A i B.

b) Inaczej wygląda wejście na środek od strony CT:

pripyat-003pripyat-030

c) oraz przejście do B od strony Terro:

pripyat-013pripyat-027

4. Budynek zwany przeze mnie kurortem. To był taki dodatek, nie ma zbyt dużego znaczenia taktycznego. Praktycznie nigdy nie ma powodu żeby się tamtędy poruszać. Dlatego postanowiłem go dodatkowo zmniejszyć i usunąłem jedno z przejść, które i tak nie miało znaczenia:

pripyat-007pripyat-036

5. Przystań. Tutaj znowu nastąpiło zablokowanie całego kawałka mapy z gry. Mniej terenu do obserwowania 😉

pripyat-011pripyat-020

6. Sala kinowa. Zablokowałem dostęp do większości widowni i usunąłem jedno przejście wzdłuż niej.

pripyat-008pripyat-021

7. Okolice punktu B od trony terro. Znowu widoczność prawie przez całą mapę i możliwość ‚snajpienia’ aż na bombsite.

pripyat-015pripyat-035

 8. Bombsite A. Tak naprawdę niewiele się zmieniło, bo nie chcę tu wiele zmieniać 😛 Zmniejszona liczba wejść od strony CT, oraz dodana drabina na pierwsze piętro przy zegarze.

pripyat-009pripyat-026

* Na koniec kilka innych miejsc oznaczonych na mapce gwiazdkami:

* Granica mapy na lewo od B (od strony CT), spłycenie:

pripyat-016pripyat-034

* Zamknięcie metalowej klatki przy spawnie Terro:

pripyat-012pripyat-019

* usunięcie ciężarówki sprzed sklepu koło spawnu CT:

pripyat-039pripyat-040

Jak pewnie już zauważyliście mapa jest teraz jaśniejsza, a dzięki korekcji, kolory są bardziej stonowane.

light1pripyat-037

To by było tak z grubsza tyle. Zmieniło się naprawdę dużo, a mapa zyskała na płynności grania 🙂

 

Mapa w Steam Workshop

 

Która wersja?

Aha, na końcu jeszcze powiem, że obecna wersja mapy to 4, ale tak naprawdę to jest prawie to samo co ver. 2. W wersji drugiej nastąpiły wszystkie te zmiany. W 3 zamieniłem wejście przez wentylację na dziurę w ścianie sali koncertowej (3a) plus kilka fixów. A w wersji czwartej zmieniłem tylko korekcję koloru z niebieskiej na obecną, bo zwyczajnie nie mogłem tamtej znieść ani chwili dłużej (była za ciemna i psuła kolory).

 

1 Response to “de_pripyat – nowa wersja (ver. 4) i opis zmian”


  1. 1 Rozmarzony Pierog 10 Luty, 2015 o 14:07

    No to teraz czekać aż volvo doda pripyat do kolejnej operacji 😀


Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s




Kalendarz wpisów

Luty 2015
Pon W Śr C Pt S N
« Sty   Mar »
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
232425262728  

Archiwum


%d bloggers like this: