de_pripyat 28 dni później

Prace nad ulepszoną wersją mapy trwają w (nie)najlepsze. Żeby przełamać ciszę na bleeogu postanowiłem podzielić sie z wami kilkoma rzeczami dotyczącymi mapy.

!!!

(to były 3 wyśrodkowane wykrzykniki – przyp. autora)

1. Udało mi się uzyskać cienie na takich wysokich drzewach (topola?). Okazało się, że model nie był wpisany na listę w pliku lights.rad.

shadow

2. Dobry kolega* z Facepuncha poradził mi, żeby wyłączyć normal mapping na modelach roślin. Teraz lepiej wyglądają (po lewej):

sraniedoryja

3. Doświetlam wszystkie ciemne miejsca. W sumie to nie wiem dlaczego tego od razu nie zrobiłem. Dla przykładu daję wnętrze kina, które też mocno przerobiłem pod względem dostępności przestrzeni dla graczy. Zablokowałem na przykład prawie całą widownie. Na czerwono teren niedostępny:

pdk

4. Zmieniłem cały środek (wcześniej był taki duży wykop). Nie wiem czy na lepsze, ale teraz będzie się tu rozgrywało więcej akcji. Także z racji tego, że dorobiłem przejście do sali teatru przez szyb wentylacyjny. Ponieważ trochę zmniejszyłem ten obszar, przejście z A do B zajmie teraz mniej czasu (oświetlenie nie jest finalne):

middemiddle2

I tak to powoli idzie. Wszystkie exploity zostały zablokowane. Uprościłem też wiele elementów, teraz jest ciut mniej ślepych zaułków.

Zostało mi jeszcze dopracować oświetlenie w kilku miejscach i ostatecznie skompilować mapę. Muszę też zrobić od nowa mini mapę, żeby była bardziej czytelna.

Jak dobrze pójdzie to na początku przyszłego tygodnia się wyrobię. Chciałbym nawet w tę niedzielę, ale raczej wątpię😛

*Tak naprawdę to go nie znam, ale to utalentowany mapper🙂

5 Responses to “de_pripyat 28 dni później”


  1. 1 Kruku 24 Styczeń, 2015 o 11:12

    11/10

  2. 2 Erunno 24 Styczeń, 2015 o 15:31

    do zobaczenia w następnej operacji

  3. 3 Forfen 26 Styczeń, 2015 o 19:38

    Skisłem http://gyazo.com/29dcfb6c642a8132418b379bcd8cad35

    • 4 zwieracz 27 Styczeń, 2015 o 09:45

      usuń konto ^^

      • 5 pawelcomi 31 Styczeń, 2015 o 18:47

        Co tu mamy bo się boje.


Skomentuj

Kalendarz wpisów

Styczeń 2015
Pon T Śr T Pt S S
« Gru   Lu »
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031  

Archiwum


