Secret Service

ss

O tym było ostatnio dosyć głośno. Pod warunkiem, że czytacie polskie serwisy growe, albo słuchacie Wonzia. Secret Service powrócił! Tylko, że w trochę zmienionej formie i składzie osobowym.

Teraz to takie retro-pismo dla starych pierników.

Przeczytałem większość artykułów, więc mogę napisać co mi się podoba w nowym SS, a co jest raczej słabe.

Po pierwsze to nie wiem po co zmieniali okładkę. Skoro to pismo stworzone z sentymentu, to powinno robić to pełną gębą i mieć starą okładkę. Ale z tego co się orientuję to zarezerwowana jest ona tylko dla tych co wsparli projekt finansowo:

1175630_967724386587914_1513272390968648001_n

Musze powiedzieć, że jest jeszcze gorsza niż ta nowa xD

Na szczęście ktoś zrobił fotoszopkę i wszystko naprawił. O, tak to powinno wyglądać:

1472724_10205241219853485_8590146030904169368_n

Może w następnym numerze się poprawią. No nieważne. Okładka to w sumie najmniej ważna sprawa, chociaż śmiesznie jest znaleźć pismo o grach koło Focusa. Poza tym przypomina jakiś tygodnik kryminalny. Pewnie przez tę postać z Ethana Cartera.

Dobra dosyć tych wstępów, przejdźmy do rzeczy.

Pierwsze co bym wywalił z nowego SS, to wszystkie te felietony na końcu. Strony 79, 81, 89, 91, 98. Jacyś goście, którzy kiedyś byli rozpoznawalni, teraz piszą od rzeczy o rzeczach, które nikogo nie interesują. No przynajmniej mnie nie interesują (może ktoś to lubi). Jeden pisze, że na niczym się nie zna, drugi o rozmowie z woźnym, a trzeci, że wyszedł z nałogu rozwiązywania krzyżówek. WTF?

Wg mnie od takich wynurzeń to mają Internet, poza tym teksty w stylu „O jeżu jak ja dawno, nie grałem/nie pisałem o grach”, przewijały się już tysiące razy podczas kampanii zbierania kasy, więc każdy zdążył zrozumieć przekaz z jakimi wapniakami mamy do czynienia😉

Od razu zwolniło by się trochę miejsca na ciekawsze rzeczy.

Ten sam zarzut mam do tematów popularnonaukowych. Coś tam napisali o bazach na Księżycu, coś o starożytnych piramidach. Kiedyś to może pasowało, bo nie było tak Internetu i SS próbował pisać o wszystkim, ale teraz są inne czasy. Skupcie się na grach!

Tylko czy to teraz zda egzamin?

Trochę rozbawiły mnie słowa wydawcy we wstępniaku, który pisze, że papierowe gazety nie umierają, bo np takie CD-Action i PSX Extreme obchodziły niedawno jubileusze. No super, całe 2 czasopisma na rynku, w tym jedno, które utrzymuje się tylko dlatego, że dodaje pełne wersje gier. Papier rulz!

Wracając do treści. Prawie wszystko czytało mi się dobrze, ale autorzy nie uniknęli kilku baboli. W artykule o serii Wolfenstein zdziwiło mnie na przykład stwierdzenie, że polska gra Mortyr z 1999 roku, cytuję: „był pierwszą na świecie grą w prawdziwym 3D, w której strzelaliśmy do ludzi. Tak, to była pierwsza gra, która otworzyła nowy rozdział historii.” Nie za bardzo kumam o co chodziło autorowi. Nie trzeba daleko szukać, żeby znaleźć o rok wcześniej takiego Half-Life’a, gdzie walczyliśmy z żołnierzami i mogliśmy też zabijać naukowców i strażników, albo Blooda 2 (też z 1998), gdzie ofiarą mogli paść bezbronni przechodnie.

Może się czepiam, ale z artykułem „5 dziewczyn, które wpłynęły na historię gier” też nie do końca się zgadzam. Wg mnie wybór słaby, o ile Lara Croft jest pozycją bezsprzeczną, April z „The Longest Journey” jest OK, to jakaś Hana z „Fear Effect”, Ayame z  „Tenchu” i Cortana z Halo? Paszła mi z tymi konsolami😉 Sztuczna inteligencja w kobiecej formie? To może na przykład Shodan, która otworzyła drzwi dla takich świetnych charakterów jak GLaDOS. Tych 2 innych prawdę mówiąc nie znam („buu, noob, co się wypowiadasz ignorancie!”), ale w takim zestawieniu to grzech nie wstawić Cate Archer z No One Lives Forever. Z resztą Alyx Vance też jest dobrym przykładem postaci kobiecej, która nie jest tylko pustą blond laską z DD na klacie. Ta, wiem za dużo u mnie tego Valve. Ale znalazło by się pewnie jeszcze kilka innych ciekawszych postaci.

W między czasie

W ogóle to zabrakło mi takiego artykułu (albo całej serii), pod tytułem „Co nas ominęło”. Sikret wyzionął ducha w 2001 roku. Od tamtego czasu wiele rzeczy się zmieniło, fajnie by było przeczytać jakiś komentarz na ten temat. Zmienił się przecież kompletnie sposób dystrybucji gier. Powstał Steam i sprzedaż cyfrowa. Pojawiły się gry w formie Early Acces i codzienne aktualizacje, moda na croudfunding i wskrzeszanie starych tytułów przez fanów i równocześnie niszczenie starych tytułów przez EA. GoG.com, ciągły rozwój sceny moddingowej, ModDB, gry Free to Play, serwisy społecznościowe, świetne serie gier jak Stalker czy Bioshock, mania na gry indie, druga młodość Virtual Reality, przechowywanie danych w chmurze, żałosne konsole najnowszej generacji, itd.

A oni mnie tu o jakimś nic nie znaczącym Gamescomie piszą i jeszcze wywiad z szefem Sony. Prawdziwy wizjoner sprzedawania przestarzałego sprzętu.

No, ale może w przyszłych numerach jeszcze się coś takiego pojawi.

Poza tym jest… spoko? Przypomnieli mi o kilku tytułach, w które jeszcze nie grałem (lol). Tylko czy takie sentymenty warte są 14 zł, skoro w necie mogę sobie poczytać za darmo, dyskutować na forach? Albo lepiej, od razu zagrać.

Drugi numer też pewnie kupię, ale co będzie dalej to…

tumblr_md44kblDXc1rcnsvjo1_1280

A wy jak tam widzicie ten restart? Kogoś to w ogóle obchodzi?😀

13 Responses to “Secret Service”


  1. 1 adriano66 8 Październik, 2014 o 16:33

    Pierwszy raz usłyszałem o tym jak wonzay zaczął gadać o tym ich „kickstarterze”, a swoje ćwierć wieku mam już dawno za sobą (z nicków wnioskuję, że nie jesteś starszy więcej niż kilka miesięcy, w najgorszym wypadku 18 ;))

    Z drugiej strony, ciężko by mi było o nich usłyszeć skoro pierwsze CDA i chyba pierwsze czasopismo o tej tematyce mam gdzieś z 2004 roku, a oni padli w 2001, i jak każdy nastolatek kupowałem je z oczywistych względów🙂

    Daję im rok :]
    Choć może ich grupa odbiorców, a pewnie taka jest skoro jednak to wydali, jest wystarczająco duża i sentymentalna, by kupować coś czego nie do końca potrzebują. Może wyklęli internet!?

    Muszą mieć jakiś plan, prawda? Nie wydali by chyba pisemka bez planu na siebie, choć zawartość pierwszego numeru naprawdę mnie zadziwia, ale pod względem nijakości, a nie świeżości.

    Ale ja się nie znam na ludziach, są zbyt nieprzewidywalni😉

    • 2 zwieracz 8 Październik, 2014 o 18:20

      „Daję im rok :]”

      Pewnie tak to się skończy.
      Ludzie się napędzili z sentymentu. To tak z wieloma rzeczami jest.
      Ale (banał) to już nie te czasy. Zobaczą, że to jednak nie to samo i zainteresowanie zniknie.

      Nie wiem czy nie lepszym pomysłem byłoby stworzenie portalu internetowego. Tematyka retro, znane „kiedyś” nazwiska. Tylko, że na to pewnie by nie zebrali kasy.

      • 3 adriano66 11 Październik, 2014 o 15:55

        ktoś nas tutaj mocno downvotuje😀

    • 4 adriano66 11 Grudzień, 2014 o 13:00

      ups, chyba ich przeceniłem😀

      • 5 zwieracz 12 Grudzień, 2014 o 11:46

        xD

  2. 6 Forfen 8 Październik, 2014 o 17:09

    „21 lat w służbie narodu.”

    2+1=3

    Half-Life 3 nie wyszło.

    3 to liczba kątów w trójkącie.

    Illuminati jest trójkątem.

    SS to Illuminati.

  3. 7 zwieracz 8 Październik, 2014 o 18:53

    O, wiem jakie słowo by dobrze opisało nowego SS’a:

    Oczywistość (taki Captain Obvious)

    Bo w sumie wszystko co piszą, osoby do których skierowane jest to pismo, dobrze już wiedzą.
    Dobrym przykładem jest artykuł o przemocy w grach. Wywód na 4 strony skierowany do kogo? To powinni wydrukować w jakiejś Polityce.

  4. 8 mrkarrmel 8 Październik, 2014 o 18:58

    Na razie zdążyłem tylko przekartkować i przeczytać kilka tekstów. Jak na razie jest… w porządku i nic poza tym. Jedyne co mnie zdziwiło to dział z recenzjami, a raczej to że większość recenzowanych gier ma już dobre kilka miesięcy. Dodatkowo, inni recenzenci zdążyli już opisać je z każdej możliwej strony podczas premiery. Mogli te strony z recenzjami i tymi nieszczęsnymi felietonami wyrzucić na rzecz większej ilości artykułów w stylu historii Wolfensteina (btw. też nie zrozumiałem o co im chodziło z tym Mortyrem) lub to twoje zaproponowane „co nas ominęło przez te lata”. Mimo wszystko kupię drugi numer, z sentymentu do czasopism o grach(innych niż „sidi-ekszyn”, bo w tym momencie to śmieć)…

    Ale to już jak przeczytam obecny numer do końca, bo na razie leży sobie od prawie tygodnia na półce i czeka na lepsze czasy😉 .

  5. 9 ihtius 8 Październik, 2014 o 18:59

    Dla mnie cena też jest za wysoka. W sumie jestem starym piernikiem i ciesze się z tego bo to znaczy że jeszcze jakoś dycham i dożyłem.😉
    Mam nadzieje, że w kolejnych numerach redakcja weźmie sobie do serca „skargi i zażalenia” czytających i kolejne numery będą coraz lepsze bo inaczej pismo ponownie umrze i jest pewne, że już nigdy nie powstanie ponownie.
    Fakt ci ludzie już dawno wypadli z obiegu. Wystarczy rok nie siedzieć w tych tematach i dziura jest bardzo duża jak nasza dziura budżetowa.
    Recenzja NRGeeka:

    • 10 zwieracz 9 Październik, 2014 o 12:34

      O, (chyba) dobra recka. Ja to się w sumie nie znam na recenzowaniu pism, bo praktycznie nie czytam od jakiegoś czasu gazet. Nie ma porównania.

      Rzeczywiście w sumie ten SS jest nijaki i za dużo rzeczy wrzucono do jednego kotła.

  6. 11 The Mr R 13 Październik, 2014 o 03:06

    Counter-Strike: Global Offensive dostaje nowy soundtrack i to od tych samych ziomali, co siedzieli nad nowym Devil May Cry:

  7. 12 Przemysław 27 Październik, 2014 o 12:04

    Ja kupuję CDA już od, wtedy kiedy pojawił się pierwszy numer. Najbardziej fascynowało mnie to, że wreszcie można pograć w gry demo zanim zagram w pełną wersję. Jak byłęm mały to znaczy miałem 12 lat to od razu zacząłem regularnie próbowac w gry, które tam były na płycie.

  8. 13 filmy porno 26 Sierpień, 2015 o 21:50

    It’s not my first time to pay a quick visit this web site, i am browsing this web site dailly
    and get pleasant information from here daily.


Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s




Kalendarz wpisów

Październik 2014
Pon T Śr T Pt S S
« Wrz   List »
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  

Archiwum


%d bloggers like this: