Jak duża może być mapa w Source 2?

Jak na razie sporo się na ten temat naczytałem komentarzy, ale to wszystko były tylko spekulacje lub nie do końca sprecyzowane lub udowodnione wartości.

Ktoś tam wkleił model Paryża, ale co to za model Paryża, kto go zrobił i na podstawie czego? Ktoś inny mówił, że zrobił dużą mapę w edytorze ale jej nie sprawdzał w grze. Itd, itp.

Dla tych, których nurtuje to pytanie (w tym mnie) mam nagranie jednego z użytkowników Facepuncha. Co prawda nie rozwiązuje on sprawy definitywnie, ale pokazuje chociaż skalę z jaką mamy tutaj do czynienia.

Kwadratowa siatka, którą widać w 20 sekundzie nagrania, w dolnym (czarnym) okienku to limit mapy obecnego Hammera.

Widać więc, że różnica jest przepotężna🙂

A to i tak nie jest maximum jakie silnik może osiągnąć.

Warto też dodać, że jest to tylko jeden zimportowany skądś model terenu. Nie wiadomo jak silnik zachowywał by się przy normalnej mapie (takiej z setkami modeli, NPC’ów, budynków) w takiej wielkości.

A poniżej krótkie nagranie pokazujące podstawowe możliwości edycyjne nowego Hammera:

 

 

 

Oczywiście, oprócz tego wszystkiego jest jeszcze tak zwany Tile Editor, czyli coś co będzie podstawą robienia map do Doty. To taki uproszczony edytor, który polega na łączeniu gotowych klocków, coś jak ten edytor do Portal 2. Tylko, że ten przeznaczony do edycji większego terenu. W przyszłości może się też przydać do jakichś map sandboxowych.

Poniżej tutek o Tile Edytorze:

9 Responses to “Jak duża może być mapa w Source 2?”


  1. 1 mrkarrmel 12 Sierpień, 2014 o 18:55

    Ten tile editor to prawie że kropla w kroplę edytor map z WarCrafta 3/StarCrafta 2. Naprawdę, gdybym nie wiedział, że to Hammer i Dota 2 to pewnie bym pomyślał, że jest to edytor do jakiegoś RTS’a albo nowej gry Blizzarda😛.

    W sumie fajnie wygląda ten tile editor(będę się musiał tym potem pobawić). Wygląda na dość prosty, więc pewnie nawet niedoświadczeni w mappingu fani Doty będą mogli zmajstrować swoją własną mapę. Mam też nadzieję, że zostanie dodany(chyba, że już jest) jakiś edytor zdarzeń, czy coś w tym rodzaju, dzięki czemu będziemy mieli w workshopie setki różnych gamemodów, prawie jak w WarCrafcie 3.

  2. 2 Mikos 12 Sierpień, 2014 o 19:34

    Po prostu WOW. Tylko chwilę się bawiłem tym nowym hammerem i muszę powiedzieć, że chyba jestem w niebie c;

  3. 3 adriano66 12 Sierpień, 2014 o 19:47

    Powstaje pytanie: Po grzyba im map edytor do DOTY?😀

    • 4 K2Core (@K2Core) 13 Sierpień, 2014 o 01:49

      http://d2modd.in http://d2pudgewars.com/ i tak dalej. Bo ludzie już od dawna skrobali to w topornym hammerze i jednak do klasycznej doty tych mapek i trybów było troszkę więcej niż standardowy ;] A i obiecywali, więc dać muszą iiiii….. W tym maja największy biznes😀

  4. 5 kwahoo 12 Sierpień, 2014 o 20:01

    Mają rozmach crowbarasyny…

  5. 6 Forfen 12 Sierpień, 2014 o 23:06

    Kurde, muszę w końcu sklecić coś w nim.

  6. 7 K2Core (@K2Core) 13 Sierpień, 2014 o 01:50

    Próbował ktoś to odpalić bez dx11? Bo chętnie bym się pobawił, aaaaaale no cóż. Złomek to złomek i tego nie przeskoczysz ;]

    • 8 zwieracz 13 Sierpień, 2014 o 10:43

      Ponoć później mają dodać wsparcie dla wcześniejszych dx’ów. Ale to chyba jak SDK wyjdzie z alphy.

      • 9 kwahoo 13 Sierpień, 2014 o 12:53

        Nawet w pliczkach widać vfx_dx11.dll, vfx_dx9.dll i vfx_gl.dll czy jakoś tak.


Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s




Kalendarz wpisów

Sierpień 2014
Pon T Śr T Pt S S
« Lip   Wrz »
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

Archiwum


%d bloggers like this: