Hammer 2014

No nareszcie coś ciekawego, co prawda jest to niestety związane z Dotą, ale jakoś sobie poradzimy.

Wygląda na to, że wraz z ostatnią aktualizacją Doty, Valve dodało też nowe rzeczy związane z Warsztatem Steam i SDK. Narzędzia są na razie w wersji alpha, ale w zamierzeniu mają dać możliowść tworzenia nowych map i modów do Doty i publikacji ich w Warsztacie.

W praktyce jest to nowa wersja hammera!

Czy jest to już coś czego możemy się również spodziewać w Source 2? Wyglada na to, że tak.

Jeszcze nie miałem okazji pobrać nowych narzędzi, ale ludzie już porobili screeny.

Tak wygląda nowy hammer.

Hammer1

W sumie to wygląda podobnie z tym, że ma ciemną skórkę (next-gen xD), ale od razu rzucają się w oczy przyciski na górze. Edycja punktów, krawędzi i powierzchni jest na pierwszym planie. Co prawda nadal będziemy zaczynali od stawiana klocy 😉 ale wygląda na to, że Valve wreszcie przechodzi na siatki (czy jak to tam się tłumaczy te „meshes”).

Mesh_editing_geo_tools

Z resztą warto przejrzeć cały oficjalny poradnik, który ukazał się równolegle na VDC.

Poza tym w narzędziach SDK znajduje się też edytor materiałów (czyli tekstur), edytor modeli (z tego co zdążyłem wyłapać na wiki, to można tworzyć w nim od zera) i edytor dźwięków.

Holy shit!

Tyle nowych rzeczy, że trudno to ogarnąć.

Nowy hammer ma być kompatybilny z Source 1, co oznacza, że mamy do czynienia z początkami Source 2 (chyba). Poniżej dowód:

TceFevd

Jak też widać na zdjęciu Valve przechodzi na nowe formaty plików. Wszystkie będą 4-literowe. Nie wiem czy to ma jakieś konkretne znaczenie (te 4 litery) oprócz bycia cool, ale nowe formaty oznaczają nowe możliwości. I mam nadzieję, że bardziej płynny proces tworzenia.

Wygląda też na to, że wreszcie będziemy mieli w edytorze normalne, odpowiadające temu ostatecznemu z gry (mam nadzieję), oświetlenie:

ss+(2014-08-06+at+10.16.09)

Z innych ułatwiających życie zmian, dodano nowe metody nakładania tekstur. Szczególnie spodobał mi się UV Peel, który przeniesie w niepamięć horror dopasowywania tesktur na łukach i displacementach.

Hammer2

No właśnie, a propos displacementów, to jeśli dobrze rozumiem Source 2 będzie całą geometrię traktował jak takie displacementy, co oznaczać będzie ni mniej ni więcej koniec z koniecznością szczelnego zamykania mapy w geometrii i tzn. przecieków mapy. W ten sposób działają chyba wszystkie współczesne silniki. No w uproszczeniu, nie znam się na szczegółach technicznych 😛

Ktoś też zauważył, że hammer chyba już nie zapisuje map do .bsp, ale sam będę to musiał sprawdzić. Teraz się zrobił taki hype-train, że ludzie różne rzeczy mogą wygadywać 😉

——————

Jedyne co mnie boli w tym całym, nowym hammerze to fakt, że dotyczy on Doty. Co prawda mam nadzieję, ze to tylko początek, a Dota została wybrana ze względu na dużą bazę graczy, jako idealne miejsce do testowania nowych technologii.

Ale Dota? 😦

Ludzie od 2 lat grają na jednej i tej samej mapie i jakoś żyją. Po co im takie zaawansowane narzędzia? Dajcie je do prawdziwych gier, czyli FPP.

Może 2014 będzie jeszcze rokiem Source 2? ;D

 

19 Responses to “Hammer 2014”


  1. 1 pawelcomi 7 sierpnia, 2014 o 13:00

    Więc w Docie 2 mieliśmy już do czynienia z Source 2.

    • 2 zwieracz 7 sierpnia, 2014 o 14:10

      No niby ta.
      Bardzo ciekawe są te artykuły na wiki.
      W nowym hammerze, można bardzo wygodnie i na wiele sposobów formować powierzchnie brushy. Łatwo jest zrobić np obłe kształty jakiegoś korytarza w stylu sci-fi 🙂

    • 3 zwieracz 7 sierpnia, 2014 o 15:54

      Tzn, w tej Docie, w którą grajomiljony to nie. Dopiero jak coś się zrobi w tym nowym hammerze to człowieka przenosi do portu Doty na Source 2, która jest w sumie taka sama jak normalna Dota 2 😀

  2. 4 Trepeq 7 sierpnia, 2014 o 15:05

    no może w końcu będzie działać i zacznie się moja kariera mappera
    (oby garry’s moda obsługiwało)

  3. 5 mrkarrmel 7 sierpnia, 2014 o 15:09

    Pobieram. Przyznam się, że nie byłem tak podekscytowany od czasów… Cóż, od bardzo dawna. Mam tylko dwie nadzieje:
    a) Będzie dało się na tej wersji cokolwiek zrobić(i zagrać)
    b) Nie będę musiał ponownie instalować Doty 😉 .

    Tak btw. to naszła mnie myśl, że skoro w tych narzędziach pozwalają na tworzenie mapy do Doty, a na samej stronie możemy znaleźć zakładkę „Your First Dota Map” to może możemy mieć nadzieję na więcej map do Doto? Kilka map jest już w blizzardowym Heroes Of The Storm, więc czemu nie miałoby być tak w Dotcie?

    • 6 zwieracz 7 sierpnia, 2014 o 15:51

      Skopiuje mój komentarz z headcraba:

      Ta, Ten nowy hammer to w praktyce Source 2 i mapy w nim zrobione kompilują się do nowego formatu .vmap (już nie .bsp) i odpalane są na nowej wersji Doty, która jest portem starej Doty na silnik Source 2.
      Bardzo prawdopodobne, że główna Dota sama zostanie przeniesiona na Source 2, aczkolwiek w wyglądzie niewiele się zmieni, bo modele i tekstury zostaną te same.

      I tak, Valve chce nowych map i trybów do Doty, sami tak piszą we wpisie na blogu.
      Jak w ich przypadku bywa będziem świadkiem wielkiego beta testu Source 2 ;D

      • 7 mrkarrmel 7 sierpnia, 2014 o 15:58

        Mam tylko nadzieję, że jak już przeniosą Dotę na ten port to nie zmieni to za bardzo wymagań sprzętowych. Chociaż jeżeli te prawdopodobne przeniesienie pokaże, że Source 2 jest skalowalny i ma prawo dobrze działać na słabszych konfiguracjach – jestem za!

        • 8 zwieracz 7 sierpnia, 2014 o 16:09

          Wydaje mi się, że nie będzie problemu, a może nawet przyspieszy, bo ten nowy Source będzie pewnie lepiej zoptymalizowany pod wieloma względami.

          • 9 registens 7 sierpnia, 2014 o 16:19

            Jak znam Valve to pewnie przeniosą na Source 2 TF2(ich „poligon doświadczalny”) i CS:GO.

            Zresztą już nie długo Gamescom i zapowiedzą Half-Life 3 z S2 🙂
            W tym roku na 300%.

  4. 10 kwahoo 7 sierpnia, 2014 o 17:43

    Słysząc te wieści od razu przybiegłem tutaj, zobaczyć co Zwieracz o tym pisze;)

    Swoją drogą ciekawe na to przenieśli komercyjną Black Mesę. Zarzekali się, że nie na Source 2, ale ja im nie wierzę…

    • 11 zwieracz 7 sierpnia, 2014 o 20:55

      Kto wie, kto wie, ale to by jeszcze bardziej opóźniło premierę na Steam. Już wolałbym zwykłę Black Mesę ale z Xen i Steamworks niż Source 2.

      A ten nowy hammer to fajny jest 😀

  5. 12 Mikos 7 sierpnia, 2014 o 18:04

    Jeżeli chodzi o samego Source 2 to liczę na nowego Garry’s moda. Lepsza grafika, więcej narzędzi, lepsze mody i nowe AI.
    Może sam zabiorę się do tworzenia map i modów, pożyjemy, zobaczymy.

  6. 14 war3st 7 sierpnia, 2014 o 21:40

    O niee, przyzwyczaiłem się już do tego brzydkiego, starego Hammera ;_;

  7. 15 pawelcomi 8 sierpnia, 2014 o 09:10

    Pojawił się nowy Design Steama. Czyżby rewolucja.

  8. 16 DarkStart (aka. MySsTerX / knight) ;p 8 sierpnia, 2014 o 09:57

    Aż nie mogę uwierzyć, że w końcu coś się zmienia ten hammer. Może też kiedyś do tf-a dadzą tę wersję zmienioną 😕

  9. 17 Forfen 8 sierpnia, 2014 o 21:46

    Czyżbym w końcu miał ogarnąć displacementy?
    Czyżbym w końcu miał stworzyć ładnie wygładzony pagórek, z powiewającym na letnim wietrze polu pszenicy, gdzie w oddali ku wieczornemu niebu wzbija się stary słup telefoniczny?

    Ciekawe czy ten „Niby-Source-2-Ale-Może-Jednak-Nie” otrzyma wsparcie pod różnorakie nowe shadery i technologie jak na przykład:

    -Wszystko

    Albo jeszcze lepiej, zapowiedź Half-Life 3. Boom.


Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Google

Komentujesz korzystając z konta Google. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

Połączenie z %s




Kalendarz wpisów

Sierpień 2014
Pon W Śr Czw Pt S N
« Lip   Wrz »
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

Archiwum


%d blogerów lubi to: