Konkurs mapperski na Interlopers

Na Interlopers ogłosili nowy konkurs. Długo tam się nic nie działo, strona powoli umiera tak jak nasze SourceSDK.pl (RIP). Kto wie, może ten konkurs to taki łabędzi śpiew Interlopers. Oby nie. Z aktywnych społeczność mapperskich, gdzie jeszcze gada się o antycznym Source warto wspomnieć MapCore.

radioconnstation001-13

No ale jest konkurs.

The Forgotten Journey

Taki ma tytuł. Trzeba stworzyć pojedynczą mapę pod HL2, Episode 1 lub Episode 2, w której to Gordon za sprawą błędu teleportu dr Kleinera przenosi się w jakąś inną, nigdy nie eksplorowaną lokację. Tutaj właśnie duży nacisk położony jest na to, żeby ta lokacja była nowa, ale wizualnie wciąż pasowała do uniwersum HL’a. To nie znaczy, że nie można wrócić do na przykład zabudowy w stylu City 17. Grunt, żeby nie powielać/kopiować istniejących lokacji z map Valve, lub po prostu unikać zbyt dużego podobieństwa. Temat jest bardzo otwarty. Można przenieść Gordiego prawie w dowolne miejsce na Ziemi… i w kosmosie😮

No więc, postanowiłem wziąć udział. Ot tak, żeby coś nowego pomapować, bo dawno nie robiłem nic w uniwersum HL’a.

Nagrody są nieistotne. Jakieś tam plakaty z Portala i Doty podpisane przez pracowników Valve. Ciekawe ile uczestników w ogóle ukończy swoje dzieła. Ciekawe czy mnie się to uda?

Czas jest do końca Maja. Na jedną małą mapę to wystarczająco.

Aha, jeszcze jeden ważny wymóg, mapy mają zawierać jak najmniej dodatkowych modeli czy tekstur. Oczywiście można je robić, ale nie przesadzać. W końcu jak wszystko się podmieni, to mapa nie będzie w niczym przypominać HL’a.

Progress

Normalnie bym nie ujawniał co do tej pory zrobiłem, ale jest to jeden z wymogów konkursu. Każdy uczestnik musi na forum Interlopers, w specjalnym dziale, założyć swój temat WIP, w którym będzie pokazywał postępy tworzenia.

Skoro tam będę musiał coś pokazywać, to czemu nie robić tego również na blogu?🙂 Ostatnio coś cicho jest😛

Moja mapa

Postanowiłem wrócić ze swoją mapą nad morskie wybrzeże. Coś al’a rozdział „Autostrada 17”, ale w trochę innym stylu i bez autostrady😀

Zastanawiam się czy nie nadać mapie lekko północnego klimatu. Nie mróz po całości, ale lekkie przymrozki, zawieja śnieżna? (ułatwiło by to optymalizację). Małe kupki śniegu tu i tam, niska roślinność niczym w tundrze. No trochę taki klimat Dear Esther, ale przy wykorzystaniu standardowych materiałów HL2, no i o kilka poziomów niżej jeśli chodzi o wykonanie.

Tematem przewodnim ma być opuszczona post-radziecka stacja komunikacyjna. Znalazłem taki fajny obiekt na EnglishRussia.com i postanowiłem go między innymi odtworzyć (zdjęcie na początku). Poza tym będzie też kilka domków wokół nieczynnej latarni morskiej, oraz tunel podziemnej bazy dla łodzi podwodnych.

Będzie się działo… tzn, nie wiem jeszcze ile się będzie działo. Ogólnie nastawiam się bardziej na zagadki niż walkę, ale prawdopodobnie znajdzie się na mapie trochę zombie i headcrabów.

Mój temat WIP na Interlopers możecie znaleźć TUTAJ.

Na razie jest tego niewiele, ale to dopiero początek.

Dobrze się do wszystkiego przygotowałem😉

Plan mapy jest taki:

plan

 

Po lewej mamy ląd, a po prawej wysuszone morze😛

Jest tez ogólny concept-„art”:

concept

Trzeba sobie obrócić plan w prawo o 90 stopni, żeby pasował do rysunku.

Po prawej latarnia z domkami, a po lewej stacja komunikacyjna z takimi dwoma dużymi anteno-cosiami😉

W lewym górnym rogu pokazałem to co ma być tam z tyłu czyli wejście do bazy/tunelu/kanału dla łodzi podwodnych.

WIP

Tak to mniej więcej wygląda obecnie:

2014-05-05_00004

2014-05-05_00007

2014-05-05_00008

Więcej w temacie na forum i w niedalekiej przyszłości🙂

Powoli kończę geometrię i przygotowuje się do zrobienia wszystkich displacementów. W między czasie będę opracowywał elementy mechaniczne i skrypty, a na końcu rzecz najprzyjemniejsza, czyli wykończenie, żeby mapa miała tego zwieraczowgo ducha😉

 

6 Responses to “Konkurs mapperski na Interlopers”


  1. 1 Mroku 9 Maj, 2014 o 20:16

    3 razy tak!
    GL Zwieracz, Twój pomysł idealnie wpasowuje się w świat „Source”, niekoniecznie HL a bardziej P2 ale to i lepiej.

  2. 2 Mikos 9 Maj, 2014 o 21:28

    Uwielbiam post apokaliptyczne, opuszczone rosyjskie itp struktury. Taka mapka idealnie trafia w mój gust😀
    Życzę powodzenia !

  3. 3 daltesta 9 Maj, 2014 o 21:51

    Zwieracz ładnie rysujesz, powodzenia życzę i oczekuję na The Asylum zapowiedziane na drugą połowę 2013😛

  4. 4 mrkarrmel 10 Maj, 2014 o 17:07

    Ładna ta mapka nawet z roboczymi teksturami i bez niczego innego. Powodzenia w konkursie🙂 .

    PS. sourcesdk.pl ;_; .

  5. 5 kwahoo 11 Maj, 2014 o 18:58

    Ciekawe po co Ruskie to zbudowali… pewnie z Nihilantem rozmawiali. Freeman go załomował to i stacja niszczeje;)

  6. 6 Forfen 16 Maj, 2014 o 22:56

    Rysujesz concept arty lepiej niż ja.
    Ja jak rysuję plan pod CryEngine 3 to rysuję, rysuję, a potem się dziwię czemu dach budynku leży na ścianie.


Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s




Kalendarz wpisów

Maj 2014
Pon T Śr T Pt S S
« Kwi   Czer »
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031  

Archiwum


%d bloggers like this: