Source 2 czy to ty???

Co tu dużo mówić. Użytkownik „Crazy buttocks on a train” zwany też w skrócie Cboat’em umieścił na forum Neogaf ten oto screen:

Untitled

Such wow, many plants!

Co my tu mamy? Prezentacja w PowerPoint dotycząca Trybu zgodności w Source 2.0. Jak byk napisane na górze screena POUFNE. W pełnej krasie widać 14-ty z 20-tu slajdów. No nie w pełnej, bo mimo wszystko sam screen z gry jest w niskiej rozdziałce.

A na screeenie – Plantacja – finałowy poziom z Left 4 Dead 2 z kampani „Bagienna gorączka” odtworzony na silniku Source 2 „ze zwiększoną ilością detali„. Szczegółowość rzeczywiście jest o wiele większa, mamy mnóstwo modeli: deski, gruz oraz roślinność. To co chyba najbardziej rzuca sie w oczy to lepsze oświetlenie, modele są lepiej oświetlone. To co mnie też bardzo rzuca się w oczy, to model drzewa żywcem wyjęty z CS:GO, który z kolei przejął go żywcem z Lefta 2 właśnie 🙂

Ogólnie rzecz biorąc ten screen nie zrobił na mnie aż tak wielkiego wrażenia, typu „WOW, to wygląda nie-sa-mo-wi-cie!”. Nie, to wygląda jakby było zrobione na silniku CS:GO. No może z jeszcze bardziej poprawionym oświetleniem. Można powiedzieć, że grafika wygląda poprawnie. Dla porównania screen tego samego miejsca z Left 4 Dead 2:

550_screenshots_2014-01-27_00002

Widać różnicę 🙂 Wszystko jest wyraźniejsze. Grafika Lefta 2 wygląda w tym porównaniu dosyć blado i „płasko”. Ale to nie wszystko, bo tego samego dnia ktoś umieścił (tym razem na forum ValveTime) drugi screen w lepszej jakości, z tej samej prezentacji:

source2_l4d2_shot2

Dla porównania concept art:

036

Jak widać efekt końcowy jest wierniejszy oryginalnemu pomysłowi.

Brzydkie drzewa z CS:GO, oświetlenie jakby z CS:GO. Jeśli przyjrzeć się terenowi na pierwszym planie, to też przypomina CS:GO. Plus gęsta roślinność z Portal 2. Marudzę? No raczej 🙂 Po tylu latach człowiek oczekuje czegoś co zwali go z n nóg, a to nie zwala. Ale, ale…

Ten sam koleś, który opublikował drugi screen, napisał, że cała prezentacja pochodzi z 2011 roku!

Prawda czy fałsz? W co wierzyć? Czy to wszystko to kolejny hoax, manipulacja, oszustwo? A może już nieaktualny przeciek?

Jeśli to wszystko rzeczywiście pochodzi z 2011 roku to by tłumaczyło te podobieństwa z CS:GO.

Poza tym chciałbym zauważyć, że to po prostu jedna z zapewne wielu prezentacji możliwości nowego silnika. Być może tylko do użytku wewnętrznego. No i nie zapominajmy, że to Tryb zgodności. A może to jakaś hybryda? Silnik przejściowy? Z ograniczeniami?

Wracając jeszcze do pierwszego screena, ludzie wyłuskali ze skrawka 20-tego slajdu (widocznego na dole po lewej) takie info:

Redesigned Tools and Workflow
Powerful GUI front end for content authoring
Browser for quickly finding, managing, adding assets
Simple, automatic compiling of content

Przeprojektowane narzędzia? Ulepszony interfejs? Szybkie wyszukiwanie i dodawanie assetów? Czy Valve nareszcie uporało się z topornym Hammerem? Nie widzę innej opcji niż pozbycie się tego cholernego obliczania oświetlenia przy każdej zmianie na mapie 😀

Na razie jednak mamy za mało danych. Musimy się uzbroić w cierpliwość, może jeszcze coś ciekawego wypłynie. Liczę przynajmniej na całość tej prezentacji. A w najlepszym przypadku aktualną prezentację silnika już od samego Valve (może na E3?….).

Na koniec jeszcze jeden przeciek:

F5zM4VrPonoć prawdziwe, ale do tego jestem jeszcze bardziej sceptycznie nastawiony. Poza tym to tylko katalogi, nic konkretnego nie mówią (HL3!!!).

No ale jest ciekawie 😀

carlton-dance

22 Responses to “Source 2 czy to ty???”


  1. 1 kwahoo 28 Styczeń, 2014 o 18:55

    Huh, prezentacja z 2011 to i słowa o z ostatniego slajdu brzmią wiarygodnie.
    W 2011 Robin Walker powiedział, że 20-30 osób w Valve pracuje nad nowymi narzędziami. W tym roku na Steam Dev Days mówili już oficjalnie o Source 2. Pozostaje tylko jedno pytanie…

    • 2 zwieracz 28 Styczeń, 2014 o 19:07

      ….kto zabił Kennedy’ego?

      • 3 kwahoo 28 Styczeń, 2014 o 21:37

        Tego a także kulis afery w Kombinacie dowiecie się zaraz po przerwie reklamowej…

  2. 4 zwieracz 28 Styczeń, 2014 o 19:08

    Hihi, ale dowaliłem z tym “Trybem zgodności”. Jak słusznie zauważył Pieróg na Steamie, to jest tryb zgodności PowerPointa, bo plik prezentacji widocznie jest ze starszej wersji lub coś w tym stylu 😉

    Nie wiem co mi odbiło. Może zasugerowałem się tym, że kiedyś w profilu Toma Leonarda a LinkedIn znaleziono, że importował części kodu Lefta 2 do Source

    I mi się pokiełbasiło jak zobaczyłem screeny. To przez emocje 😉

    No nic, błąd poprawiony.

  3. 5 mrkarrmel 28 Styczeń, 2014 o 21:39

    Skoro jest to prezentacja z 2011 roku, a całość wygląda jak CS:GO, to może ten cały Source 2.0 z prezentacji ma oznaczać po prostu ulepszoną wersję naszego starego, dobrego pierwszego Sursa, którą mamy właśnie teraz w CS:GO.

    Obym się mylił, bo ciągle mam co do kolejnego Source’a nadzieje i marzenia 😉 .

    • 6 zwieracz 28 Styczeń, 2014 o 23:24

      Nie, to nie może być prawda, no po prostu no nie 😦

      • 7 kwahoo 29 Styczeń, 2014 o 20:34

        I nie jest – ostatni myślnik „Source 2 is being developed with Linux and OpenGL in mind” http://www.penguingamers.eu/wp-content/uploads/2014/01/sdd_highlights.jpg temu przeczy. CS: GO i Portala 2 nie ma na nawet Linuksie a te gry Valve, które są i tak używają wewnętrznie Direct3D tłumacząc je na OpenGL.

  4. 8 Pongo 29 Styczeń, 2014 o 12:22

    A mnie dziwi, że w tym PowerPoincie jest ustawiony niemiecki słownik. Program jest po angielsku, ale automatyczne sprawdzanie pisowni jest w języku niemieckim (dolny lewy róg).

    • 9 kwahoo 29 Styczeń, 2014 o 20:31

      Bo CBOAT to szkop jest… 😉

    • 10 zwieracz 31 Styczeń, 2014 o 12:03

      Może jest Niemcem i często pisze po niemiecku, ale programu woli używać po angielsku. Kto wie.

  5. 11 kwahoo 29 Styczeń, 2014 o 22:15

    PS pożyczyłem sobie info http://www.reddit.com/r/oculus/comments/1whilb/black_mesa_creator_about_valve_vr_demos/ Karma is splendor na mnie spływa;)

    • 12 zwieracz 31 Styczeń, 2014 o 12:06

      Oo najs 🙂
      Masz więcej karmy niż ja 😦
      Ueee

  6. 13 Forfen 2 Luty, 2014 o 22:06

    Zwierku….why doge?
    ….why?

    • 14 zwieracz 3 Luty, 2014 o 11:46

      A ić tam, pomyliło mi się na gravatarze xD
      Ale w sumie sam nie wiem czy go nie zostawić?

  7. 15 Mroku 2 Luty, 2014 o 22:20

    Nie wiem czy zauważyliście ale (prawie (prawdopodobnie (zawsze))) jeżeli coś się dzieje, jakaś afera czy cuś związana z Valve to zawszę chodzi o ukryte HL3. Dajmy przykład: „Volvo reports Valve” a raczej sam wyraz Volvo.

    „Volvo” po rozłożeniu na miejsca w alfabecie wygląda następująco: 22 15 12 22 15
    Dodajmy każdą pierwszą liczbę z pary do drugiej: 4 6 3 4 6
    Połączmy liczby (sumą) liczby o tej samej wartości: 4+4 6+6 3, wychodzi: 8 12 3

    8 – H
    12 – L
    3 – 3
    HL3
    Przypadek? D:

    • 16 zwieracz 3 Luty, 2014 o 11:48

      Geniusz. Puść to na Reddita, może cię wykopią i dostaniesz mnóstwo karmy, zostaniesz sławny, a wtedy Valve nie będzie już miało wyjścia i będzie musiało wydać w końcu HL3!

      • 17 Mroku 3 Luty, 2014 o 21:52

        Pewnikym XD

        Tak na serio to trochę dziwne z tym Source 2 są te przecieki. Bo jeżeli to wszystko pochodzi jak napisałeś z 2011 roku to by wychodziło, że CSGO jest na Source 2 a raczej tak nie jest bo nie widzę obiecanych przez Gabena fajerwerków godnych Frozbite X czy coś. Może to był tylko pokaz tego jak będzie prawdopodobnie wyglądał Source 2 na przykładzie Source 1 albo poprostu dev’owie Valve chcieli wcisnąć wszystkim na tej konferencji kit bo obiecali, że będzie silnik a naprawdę go nie było.

        • 18 kwahoo 3 Luty, 2014 o 23:23

          Zrobienie gry na nowym silniku trwa. Day of Defeat był w 2003 na GoldSrc mimo iż Source wyglądał na gotowy. Bioshock (2007) i Bioshock 2 (2010) były na UE2,5, mimo premiery UE3 w 2006. Kingpin (1999) był nie na silniku Quake 3 z 1999 a na Q2 z 1997. W pełni działający id Tech 5 był już w 2007 a Wolfenstein (2009) czy Brink (2011) korzystały dalej z id Tech 4, którego pierwszą wersję (Doom 3 alpha) odpaliłem w 2002. Przykłady można mnożyć…

  8. 19 registens 4 Luty, 2014 o 17:29

    Mistrzu Zwieraczu

    http://steamcommunity.com/groups/steammusic

    • 20 Forfen 5 Luty, 2014 o 00:31

      Tylko dla Big Picture i SteamOS.
      Dziękuję, postoję.

      • 21 zwieracz 5 Luty, 2014 o 10:57

        No właśnie, jeśli to będzie tylko dla Big Picture to bez sensu.

  9. 22 web design new york 30 Lipiec, 2014 o 12:34

    It’s genuinely very complex in this busy life to listen news on Television, therefore I just use internet for that
    reason, and obtain the hottest information.


Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s




Kalendarz wpisów

Styczeń 2014
Pon W Śr C Pt S N
« Gru   Lu »
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  

Archiwum


%d blogerów lubi to: