Co tu dużo mówić. Użytkownik „Crazy buttocks on a train” zwany też w skrócie Cboat’em umieścił na forum Neogaf ten oto screen:
Such wow, many plants!
Co my tu mamy? Prezentacja w PowerPoint dotycząca Trybu zgodności w Source 2.0. Jak byk napisane na górze screena POUFNE. W pełnej krasie widać 14-ty z 20-tu slajdów. No nie w pełnej, bo mimo wszystko sam screen z gry jest w niskiej rozdziałce.
A na screeenie – Plantacja – finałowy poziom z Left 4 Dead 2 z kampani „Bagienna gorączka” odtworzony na silniku Source 2 „ze zwiększoną ilością detali„. Szczegółowość rzeczywiście jest o wiele większa, mamy mnóstwo modeli: deski, gruz oraz roślinność. To co chyba najbardziej rzuca sie w oczy to lepsze oświetlenie, modele są lepiej oświetlone. To co mnie też bardzo rzuca się w oczy, to model drzewa żywcem wyjęty z CS:GO, który z kolei przejął go żywcem z Lefta 2 właśnie 🙂
Ogólnie rzecz biorąc ten screen nie zrobił na mnie aż tak wielkiego wrażenia, typu „WOW, to wygląda nie-sa-mo-wi-cie!”. Nie, to wygląda jakby było zrobione na silniku CS:GO. No może z jeszcze bardziej poprawionym oświetleniem. Można powiedzieć, że grafika wygląda poprawnie. Dla porównania screen tego samego miejsca z Left 4 Dead 2:
Widać różnicę 🙂 Wszystko jest wyraźniejsze. Grafika Lefta 2 wygląda w tym porównaniu dosyć blado i „płasko”. Ale to nie wszystko, bo tego samego dnia ktoś umieścił (tym razem na forum ValveTime) drugi screen w lepszej jakości, z tej samej prezentacji:
Dla porównania concept art:
Jak widać efekt końcowy jest wierniejszy oryginalnemu pomysłowi.
Brzydkie drzewa z CS:GO, oświetlenie jakby z CS:GO. Jeśli przyjrzeć się terenowi na pierwszym planie, to też przypomina CS:GO. Plus gęsta roślinność z Portal 2. Marudzę? No raczej 🙂 Po tylu latach człowiek oczekuje czegoś co zwali go z n nóg, a to nie zwala. Ale, ale…
Ten sam koleś, który opublikował drugi screen, napisał, że cała prezentacja pochodzi z 2011 roku!
Prawda czy fałsz? W co wierzyć? Czy to wszystko to kolejny hoax, manipulacja, oszustwo? A może już nieaktualny przeciek?
Jeśli to wszystko rzeczywiście pochodzi z 2011 roku to by tłumaczyło te podobieństwa z CS:GO.
Poza tym chciałbym zauważyć, że to po prostu jedna z zapewne wielu prezentacji możliwości nowego silnika. Być może tylko do użytku wewnętrznego. No i nie zapominajmy, że to Tryb zgodności. A może to jakaś hybryda? Silnik przejściowy? Z ograniczeniami?
Wracając jeszcze do pierwszego screena, ludzie wyłuskali ze skrawka 20-tego slajdu (widocznego na dole po lewej) takie info:
Redesigned Tools and Workflow
Powerful GUI front end for content authoring
Browser for quickly finding, managing, adding assets
Simple, automatic compiling of content
Przeprojektowane narzędzia? Ulepszony interfejs? Szybkie wyszukiwanie i dodawanie assetów? Czy Valve nareszcie uporało się z topornym Hammerem? Nie widzę innej opcji niż pozbycie się tego cholernego obliczania oświetlenia przy każdej zmianie na mapie 😀
Na razie jednak mamy za mało danych. Musimy się uzbroić w cierpliwość, może jeszcze coś ciekawego wypłynie. Liczę przynajmniej na całość tej prezentacji. A w najlepszym przypadku aktualną prezentację silnika już od samego Valve (może na E3?….).
Na koniec jeszcze jeden przeciek:
Ponoć prawdziwe, ale do tego jestem jeszcze bardziej sceptycznie nastawiony. Poza tym to tylko katalogi, nic konkretnego nie mówią (HL3!!!).
No ale jest ciekawie 😀
Huh, prezentacja z 2011 to i słowa o z ostatniego slajdu brzmią wiarygodnie.
W 2011 Robin Walker powiedział, że 20-30 osób w Valve pracuje nad nowymi narzędziami. W tym roku na Steam Dev Days mówili już oficjalnie o Source 2. Pozostaje tylko jedno pytanie…
….kto zabił Kennedy’ego?
Tego a także kulis afery w Kombinacie dowiecie się zaraz po przerwie reklamowej…
Hihi, ale dowaliłem z tym “Trybem zgodności”. Jak słusznie zauważył Pieróg na Steamie, to jest tryb zgodności PowerPointa, bo plik prezentacji widocznie jest ze starszej wersji lub coś w tym stylu 😉
Nie wiem co mi odbiło. Może zasugerowałem się tym, że kiedyś w profilu Toma Leonarda a LinkedIn znaleziono, że importował części kodu Lefta 2 do Source

I mi się pokiełbasiło jak zobaczyłem screeny. To przez emocje 😉
No nic, błąd poprawiony.
Skoro jest to prezentacja z 2011 roku, a całość wygląda jak CS:GO, to może ten cały Source 2.0 z prezentacji ma oznaczać po prostu ulepszoną wersję naszego starego, dobrego pierwszego Sursa, którą mamy właśnie teraz w CS:GO.
Obym się mylił, bo ciągle mam co do kolejnego Source’a nadzieje i marzenia 😉 .
Nie, to nie może być prawda, no po prostu no nie 😦
I nie jest – ostatni myślnik „Source 2 is being developed with Linux and OpenGL in mind” http://www.penguingamers.eu/wp-content/uploads/2014/01/sdd_highlights.jpg temu przeczy. CS: GO i Portala 2 nie ma na nawet Linuksie a te gry Valve, które są i tak używają wewnętrznie Direct3D tłumacząc je na OpenGL.
A mnie dziwi, że w tym PowerPoincie jest ustawiony niemiecki słownik. Program jest po angielsku, ale automatyczne sprawdzanie pisowni jest w języku niemieckim (dolny lewy róg).
Bo CBOAT to szkop jest… 😉
Może jest Niemcem i często pisze po niemiecku, ale programu woli używać po angielsku. Kto wie.
PS pożyczyłem sobie info http://www.reddit.com/r/oculus/comments/1whilb/black_mesa_creator_about_valve_vr_demos/ Karma is splendor na mnie spływa;)
Oo najs 🙂
Masz więcej karmy niż ja 😦
Ueee
Zwierku….why doge?
….why?
A ić tam, pomyliło mi się na gravatarze xD
Ale w sumie sam nie wiem czy go nie zostawić?
Nie wiem czy zauważyliście ale (prawie (prawdopodobnie (zawsze))) jeżeli coś się dzieje, jakaś afera czy cuś związana z Valve to zawszę chodzi o ukryte HL3. Dajmy przykład: „Volvo reports Valve” a raczej sam wyraz Volvo.
„Volvo” po rozłożeniu na miejsca w alfabecie wygląda następująco: 22 15 12 22 15
Dodajmy każdą pierwszą liczbę z pary do drugiej: 4 6 3 4 6
Połączmy liczby (sumą) liczby o tej samej wartości: 4+4 6+6 3, wychodzi: 8 12 3
8 – H
12 – L
3 – 3
HL3
Przypadek? D:
Geniusz. Puść to na Reddita, może cię wykopią i dostaniesz mnóstwo karmy, zostaniesz sławny, a wtedy Valve nie będzie już miało wyjścia i będzie musiało wydać w końcu HL3!
Pewnikym XD
Tak na serio to trochę dziwne z tym Source 2 są te przecieki. Bo jeżeli to wszystko pochodzi jak napisałeś z 2011 roku to by wychodziło, że CSGO jest na Source 2 a raczej tak nie jest bo nie widzę obiecanych przez Gabena fajerwerków godnych Frozbite X czy coś. Może to był tylko pokaz tego jak będzie prawdopodobnie wyglądał Source 2 na przykładzie Source 1 albo poprostu dev’owie Valve chcieli wcisnąć wszystkim na tej konferencji kit bo obiecali, że będzie silnik a naprawdę go nie było.
Zrobienie gry na nowym silniku trwa. Day of Defeat był w 2003 na GoldSrc mimo iż Source wyglądał na gotowy. Bioshock (2007) i Bioshock 2 (2010) były na UE2,5, mimo premiery UE3 w 2006. Kingpin (1999) był nie na silniku Quake 3 z 1999 a na Q2 z 1997. W pełni działający id Tech 5 był już w 2007 a Wolfenstein (2009) czy Brink (2011) korzystały dalej z id Tech 4, którego pierwszą wersję (Doom 3 alpha) odpaliłem w 2002. Przykłady można mnożyć…
Mistrzu Zwieraczu
http://steamcommunity.com/groups/steammusic
Tylko dla Big Picture i SteamOS.
Dziękuję, postoję.
No właśnie, jeśli to będzie tylko dla Big Picture to bez sensu.
It’s genuinely very complex in this busy life to listen news on Television, therefore I just use internet for that
reason, and obtain the hottest information.