Warren Spector i Half-Life

warren

Może trochę nieświeżych ploteczek?🙂 Znacie Warrena Spectora? To jeden z tych wielkich wizjonerów na rynku gier video. Człowiek najbardziej chyba znany z prac nad Deus Exem i serią Thief, a ostatnio z Epic Mickey. Ale co on ma wspólnego z Valve?

W 2012 roku w wywiadzie, który później został opublikowany w książce „Gamers at Work: Stories Behind the Games People Play”, Spector wspomniał, że w czasach przed stworzeniem Epic Mickey, pracował trochę dla Valve nad czymś związanym z Half-Life’em.

Whoa!

Pracujący również w Junction Point (firmie Warrena) Sam Yeates w swoim doświadczeniu zawodowym ma wymienioną pracę dla Valve przy „tworzeniu tekstur do leveli i postaci w Photoshopie i Maya”. Coś chyba było na rzeczy. Czy był to zupełnie oddzielny tytuł, tak jak w przypadku Return to Ravenholm? Czy może część pracy została wykorzystana w Ep2?

Na początku swojej działalności Junction Point pisało na swojej stronie, że „aktualnie pracują nad grą na Source razem z Valve, która będzie udostępniona za pomocą Steama.”

Warren Spector w kilku wywiadach, na przestrzeni lat, wspominał o współpracy z Valve, jednak nigdy nie przyznawał się co dokładnie miał na myśli. Jednak w 2007 powiedział Gamasutrze, że już nic nad czym obecnie pracują nie ma związku z Valve. Więc to nie było tak, że Epic Mickey przerwało cudowną przygodą Warrena z Gabem, ot po prostu zakończyli wspólną zabawę.

Wydaje mi się, że jest to bardziej wynikiem decyzji Gabe’a z okolic 2007/2008 kiedy to kazał przerwać cały ciąg roboczy w firmie. Wtedy to właśnie skończyły się pewnie wszelkie projekty „podwykonawców”: Arkane, Junction i kto wie co jeszcze.

Jednak może nie wszystko zostało stracone, bo nawet w zeszłym roku Spector powiedział, że szczegóły współpracy z Valve są tajne i nie może ujawniać szczegółów. Może Valve ma zamiar i kiedyś to w końcu wykorzysta?

Jak pomyśle o Spectorze i Half-Life to od razu przed oczami mam grę FPP z na wpół otwartym światem i elementami RPG, gdzie jedną misję można wykonać na wiele sposobów. Half-Life 3 z otwartym światem? Swoboda poruszania się? Nie musi być to sandbox, może nawet lepiej żeby nie był, ale gra o konstrukcji Deus Exa albo Stalkera w uniwersum HL’a? jak najbardziej, poproszę🙂

źródło: Kotaku, za neogaf.

10 Responses to “Warren Spector i Half-Life”


  1. 1 Pan 16 Wrzesień, 2013 o 19:29

    Ja tu zdychałem z nudy, a tu nagle zwieracz dał artykuł ;D.

    A tak jeszcze propos HL3, takie podsumowanie całej tej paranoi: http://www.gram.pl/artykul/2013/09/03/half-life-3-potwierdzony-ile-razy-bilismy-na-alarm.shtml

    • 2 zwieracz 16 Wrzesień, 2013 o 21:02

      Też miałem coś takiego zrobić.
      I może jeszcze zrobię, bo nie zanosi się, żeby HL3 szybko oficjalnie zapowiedzieli, więc pewnie niejeden fake jeszcze wypłynie.

      • 3 Pongo 17 Wrzesień, 2013 o 13:33

        Moim zdaniem pierwsza połowa 2014 roku to najlepszy moment na zapowiedź HL3. Argumenty:
        1. Pojawienie się konsol nowej generacji umożliwi skok jakościowy, bez którego HL3 byłby zbyt podobny do HL2. Nowe konsole = Source 2. Source 2 = nowy HL.
        2. Od 2006 roku Valve wydaje średnio jedną grę na rok. W tym roku swoją oficjalną premierę miała Dota 2. Jeśli zamierzają wydać coś w latach 2014-2015, to muszą to wkrótce zapowiedzieć.
        3. W przyszłym roku będzie okrągła 10-ta rocznica HL2.

        • 4 Ialdir 17 Wrzesień, 2013 o 14:26

          Bardzo dobrym kandydatem na przyszłe lata jest Left 4 Dead 3, chyba że doświadczymy nowego tytułu (:O).
          Dlaczego? Przypomina mi się CSS i DoDS po wyjściu HL2. CS nowy jest, DoDa nie opłaca się robić, na Portala 3 za wcześnie, a o Lefcie się ostatnio trochę słyszy. Pamiętam pogłoski o „Counter-Strike 2” i jednak mamy GO😉.
          L4D został ciepło przyjęty mimo drugiej części która nie wniosła wielu zmian. Wątpię, żeby 3 była ulepszoną dwójką po 5 latach. Liczę na nowy silnik, kampanie , dużo nowych elementów rozgrywki (różnorodność!) itd.

          Zaryzykuję stwierdzenie, że L4D3 ma (niestety) większa szansę bytu niż HL3. Left jest bardziej „przyswajalny” od HL3, znam wiele osób, które nie lubią HL, a mało takich które nie lubią Lefta.

          Mam tylko nadzieję, że nie zapomną o starych grach i nie zostaną tylko przy Steamie, Steamboxie, i Docie ;/

          • 5 Ialdir 17 Wrzesień, 2013 o 14:29

            Zapomniałem dopisać. Lubię FPS z elementami RPG, ale nie wiem czy wypaliło, by to z Half-Lifem. Może gra w uniwersum Half-Life’a nawet trochę bardziej FPS-RPG niż podawał Zwieracz, ale z innym bohaterem… O czym ja k***a marzę?!

            • 6 zwieracz 17 Wrzesień, 2013 o 15:43

              Optymiści😉

              Ja prawdę mówiąc nie zbyt wierzę w jakąkolwiek zapowiedź HL3 w tym roku. Left 3 na nowym silniku? To już jest bardziej pewne, ale też jakoś specjalnie bym nie stawiał, Value ostatnio zbyt głęboko siedzi w tym całym Linuxie i Steam Boxie, ponoć mają coś więcej na ten temat powiedzieć lada dzień (Gabe tak mówi, pod koniec wideo):

              • 7 kwahoo 17 Wrzesień, 2013 o 19:10

                By powstał H-L3, to chyba najpierw muszą mieć coś rewolucyjnego. Taki gravity gun v2.

                Ostatnio przeszło mi przez głowę, że powinni wziąć ludzi od SUPERHOT (tak jak wcześniej wzięli z Narbacular Drop) i zrobić spin off Half-Life’a z G-Manem jako protagonistą nakurwiającym wszystkich walizką w bullet timie. To musiałby być hit przynajmniej na miarę Portala.

              • 8 Pongo 17 Wrzesień, 2013 o 23:43

                Prace nad Steam Boxem i rozwojem Steama nie kolidują z produkcją gier, bo do tego są potrzebni inni specjaliści. Jeśli ktoś jest scenarzystą, level designerem, grafikiem lub concept artystą, to nie przyda się do projektowania sprzętu, administrowania serwerami lub tworzenia stron internetowych. Ludzie odpowiedzialni za Portal 2 i Dotę 2 wciąż pracują w Valve i prawdopodobnie nie zajmują się tylko tworzeniem patchy oraz dodatków do gier już wydanych. Przypuszczam że głównym powodem niezapowiedzenia nowej gry jest chęć wydania jej na nowym silniku (na nowych konsolach), co zapewne sprawia problem, bo nie jest łatwo stworzyć technologię, która mogłaby konkurować z Unreal Engine 4, CryEngine i Frostbite 3. Według miejskiej legendy w silniku Source wciąż znajdują się linijki kodu z pierwszego Quake’a – myślę że Valve nigdy nie miało i być może wciąż nie ma wystarczająco wielu doświadczonych w temacie programistów, by móc stworzyć nowoczesny silnik na dzień premiery nowych konsol. Source 2 złapał opóźnienie, a wraz z nim HL3.

                Odnośnie L4D3 – jeśli ta gra rzeczywiście powstaje, to nie dlatego, że sprzedałaby się lepiej niż HL3. Popularność serii L4D nie jest nawet w połowie tak duża jak popularność TF2. Dowolny Counter Strike cieszy się większą popularnością niż L4D2. Dlatego uważam, że są dwie możliwości: albo L4D3 jest tworzony jednocześnie z HL3, albo L4D3 jest tylko kryptonimem skrywającym to samo co Ricochet 2.

                • 9 zwieracz 18 Wrzesień, 2013 o 16:44

                  No nie wiem, akurat Left 4 Dead jest bardzo popularne, tylko, że bardziej wśród „casuali” i na konsolach. A konsole to mimo wszystko duży rynek.

                  TF2 to tytuł PC only, bo aktualizacje na konsolach umarły śmiercią naturalną, a Left był szeroko reklamowany: w telewizji, na billboardach, no i to świetna gra multi do grania na konsoli.


  1. 1 Warren Spector, Half-Life 2 oraz The Crossing | zwieracz.wordpress.com Trackback o 24 Lipiec, 2015 o 17:32

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s




Kalendarz wpisów

Wrzesień 2013
Pon T Śr T Pt S S
« Sier   Paźdź »
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30  

Archiwum


%d bloggers like this: