Pożycz mi swój Steam

sharing

Stało się. Jakiś czas temu w jednej z aktualizacji Steama, ktoś znalazł kawałek kodu dotyczącego pożyczania gier. Potem było też tłumaczenie na STS. Teraz już oficjalnie Valve zapowiedziało „Rodzinne dzielenie się” na Steam.

Warto zaznaczyć, że tak to właśnie brzmi w oryginale, jest to rodzinne dzielenie się grami (Family sharing). W polskiej wersji zostało to pominięte. W Polsce rodzina nie może się dzielić grami, to zbyt geekowski zwyczaj.

Pierwsze beta testy ruszają w przyszłym tygodniu, a kiedy nowa funkcja trafi do wszystkich to tylko Gabe jeden może wiedzieć. Jednak oficjalna strona zdradza już główne założenia nowej usługi.

Będziemy więc mogli wypożyczać swoją całą bibliotekę Steam swoim znajomym. Będzie można to włączyć w opcjach Steama, lub po prostu zatwierdzić czyjąś prośbę/zaproszenie o współdzielenie.

Jak już ktoś od nas wypożyczy nasz zestaw gier, to będzie mógł grać sobie do woli, do czasu aż nie zachce się nam z powrotem zagrać. Wtedy pożyczający dostanie komunikat, że ma zaledwie kilka minut na spakowanie manatek i zwrot konta, albo może sobie kupić grę i kontynuować zabawę u siebie.

I tu jest właśnie pies pogrzebany. Będzie można wypożyczać tylko całe swoje konto/bibliotekę gier, a nie pojedyncze tytuły. Już się na ten temat zrobił szum na forum Steam, bo jeśli na przykład znajomy będzie chciał sobie pograć w CS:GO, to ty już nie będziesz mógł sobie pograć w tym samym czasie na przykład w Skajrima.

To takie pożyczanie konta bez zdradzania hasła i loginu. Z tym, że cały progress w grze zapisuje się na konto pożyczającego, więc nie ma strachu, że zepsują nam staty😉

No i pożyczanie nie będzie działało dla gier, które wymagają dodatkowych programów do działania (UPlay, Social Club, GfWL czy inne gówienka).

Tak więc jeśli wasz szwagier nie może już wpaść na chatę i grać na waszym kompie, bo przeprowadził się do Stanów, nowa usługa Steam jest dla was jak znalazł. Można też wtedy dzielić się wydatkami na nowe tytuły🙂

Poza tym, to jakoś mnie na razie nie przekonuje, bo wyklucza wypożyczającego. Co prawda będzie można używać społeczności itp, ale już nie gier. No chyba, że jeszcze to zmienią. W końcu Valve to mistrzowie projektów rozwijanych w czasie.

PS. Ale teraz będzie spam w stylu: „Pożycz konto, no weź pożycz, bo chciałbym zagrać w x”. Dobrze, że mam mało gier na Steam😀

18 Responses to “Pożycz mi swój Steam”


  1. 1 registens 13 Wrzesień, 2013 o 16:38

    Pożycz Half-Life 3 PLS

  2. 2 Pieróg (@RozPierog) 13 Wrzesień, 2013 o 16:41

    No i moje prawie 250 gier na steam stanie się przekleństwem :<

    • 3 Pieróg (@RozPierog) 13 Wrzesień, 2013 o 16:43

      Ps: To chyba mój pierwszy komentarz od dawna, wiec się przywitam z tymi których nie znam. Cześć jestem Pieróg, mam 12 lat i lubię różowe stroje księżniczek i dinozaury z laserami latające w jumbojetach

      • 4 registens 13 Wrzesień, 2013 o 16:47

        Miło cię poznać Pieróg. Może zaprosisz mnie na steam to może pożyczę parę gier🙂

      • 5 zwieracz 13 Wrzesień, 2013 o 18:30

        No cześć Pyróg, dawno cię nie widziałem, odmłodniałeś widzę😉

    • 6 PatrykCXXVIII 13 Wrzesień, 2013 o 16:48

      Ja mam tylko 111, ale jestem takim ninja, że nawet jakbym miał wszystkie gry ze Steama, to i tak by nikt nie chciał pożyczyć mojego konta[tak bardzo Forever Alone].

      • 7 zwieracz 13 Wrzesień, 2013 o 18:31

        A innemu no-lifeowi?😦
        Załóżmy grupę na steam, w której nikt nikomu nie pożycza gier!
        To tak, żeby się integrować.

  3. 8 Erunno 13 Wrzesień, 2013 o 17:01

    Teraz jeszcze pozostaje kwestia integracji Steama ze Spotify.

    • 9 zwieracz 13 Wrzesień, 2013 o 18:32

      I kwestia HL@^#%@ aghrr… znowu to zabezpieczenie…

      • 10 Pieróg (@RozPierog) 13 Wrzesień, 2013 o 18:44

        Zwierku o czym ty prawisz? Przecież Valve to firma zajmująca się dodawanie czapek do gier, a nie robiąca jakieś tam Half Life’y

        • 11 zwieracz 13 Wrzesień, 2013 o 20:15

          Eh, ciągle o tym zapominam.

  4. 12 mrkarrmel 13 Wrzesień, 2013 o 21:38

    Jak można pożyczać innym gry?! To przeczy moim wszystkim kapitalistycznym ideałom, ot co!

    A tak na poważnie, to jeżeli kiedy pożyczam grę znajomemu(przepraszam – członkowi rodziny) i nie mogę w tym czasie zagrać w jakąś inną to ta usługa nie ma sensu. Równie dobrze mogę komuś je pożyczyć poprzez podanie mu hasła. No, ale może się przydać tym którzy nie ufają znajomym, bo boją się, że sprzedadzą im konto na allegro🙂 .

  5. 13 pawelcomi 14 Wrzesień, 2013 o 08:02

    Kto mi pożyczy nowego octodada gdy wyjdzie.

  6. 14 Forfen 14 Wrzesień, 2013 o 11:01

    Słyszałem skądś, że rzekomo da się pożyczać pojedyncze tytuły zamiast całego konta. I jest od tego jakiś specjalny guzik. Pytanie brzmi, gdzie on jest.

    • 15 zwieracz 15 Wrzesień, 2013 o 13:46

      Fajnie by było, się jeszcze okaże.

  7. 16 RYSZAKOWY 14 Wrzesień, 2013 o 16:31

    Na szczęście jestem no-life i nikt mi nie będzie truł o pożyczaniu (i tak wła by dostał)

  8. 17 Pan 14 Wrzesień, 2013 o 19:45

    Kiedyś sępiło się od kolegów chipsy, teraz gry… Nie wiem co o tym sądzić.

    • 18 Forfen 15 Wrzesień, 2013 o 09:57

      Zaoszczędzisz na chipsach.


Skomentuj

Kalendarz wpisów

Wrzesień 2013
Pon T Śr T Pt S S
« Sier   Paźdź »
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30  

Archiwum


