Camortho

Czy marzyliście kiedyś aby móc oglądać swoje lub cudze mapy z wielkich wysokości, żeby objąć je całe wzrokiem aż po horyzont? Patrzeć na akcję w izometrycznym rzucie rodem z SimCity? Nie? To nic i tak wam powiem jak to zrobić.

2013-06-06_00013

Sprawa jest prosta, bo wystarczy wpisać w konsoli komendę:

camortho

I od razu przełączamy się w nowy tryb kamery. Ale żeby nie było tak banalnie to najpierw trzeba jeszcze włączyć czity (sv_cheats 1).

Gdy już wpiszemy komendę camortho to obraz nie będzie od razu zbyt interesujący:

2013-06-17_00001

Mały FOV, rozciągnięty obraz. Do ustawienia szerokości i wysokości wyświetlanego obrazu służą dwie komendy:

c_orthoheight (wysokość) i c_orthowidth (szerokość)

Znalezienie odpowiednich wielkości to już kwestia własnych upodobań, ale najlepiej sprawdzają się te między 1000 i 2000 (wartość wpisujemy zaraz po komendzie, np: c_orthoheight 1000). Z tym, że dla lepszego efektu lepiej jest zachować proporcje obrazu np: 1000 na wysokość i 1400 na szerokość, żeby się obraz nie rozjeżdżał:

2013-06-17_00002

Tak już lepiej:

2013-06-17_00003

Trzeba pamiętać, że kamera jest cały czas przypięta do gracza, tylko w tym przypadku bardzo od niego oddalona. Więc, żeby swobodnie poruszać się po mapie trzeba sobie zaaplikować swobodne latanie (noclip). No i trzeba uważać jak się macha myszką, bo bardzo łatwo wyjść poza mapę i się zwyczajnie zgubić.

Trick działa we wszystkich grach na Source, ale nie wszystkie gry zostały stworzone do tego by je oglądać z dużej wysokości 🙂 Będą wam przeszkadzały różne rzeczy, od mgły, po optymalizację map, która nie pozwala na wyświetlanie całej zawartości naraz.

2013-05-28_00006 2013-05-23_00001

Czasami można otrzymać ciekawe efekty:

2013-05-23_00012Takie zdjęcia aż proszą się aby zastosować na nich efekt Tilt-shift, czyli taki efekt miniaturek:

ecygtFQtiltshiftep3

A jak z tego cholerstwa wyjść? Nie da się 😀 Trzeba ponownie odpalić grę, bo przełączanie do pierwszej czy trzeciej osoby nic nie daje. Aha, do robienia screenów warto też wyłączyć HUD oraz model broni.

źródła: facepunch.com i forums.tf2maps.net

11 Responses to “Camortho”


  1. 1 Forfen 18 Czerwiec, 2013 o 13:59

    Half-Life: Alien Swarm.

  2. 2 Mikos 18 Czerwiec, 2013 o 17:14

    Też sie troche z tym pobawilem , szczerze przyznam , że fajne 😀
    A oto moje ( troche nie udane ;_; ) zdjęcia z tilt shiftem
    http://imageshack.us/photo/my-images/153/2bh.png/
    http://imageshack.us/photo/my-images/16/tr8.png/

    • 3 zwieracz 18 Czerwiec, 2013 o 18:05

      Oj tam od razu nieudane. Ten pierwszy po prostu za ciemny, za to drugi nawet fajny. Rynek z bety hl2?

      • 4 Mikos 18 Czerwiec, 2013 o 18:22

        Nom HL2 Beta. Oba są z missing information 1.6 Polecam
        P.S na tym pierwszym screenie była noc i nie mogłem więcej rozjaśnić bo wychodziły plamy po oleju na scianach i dachu ;d

  3. 5 Forfen 18 Czerwiec, 2013 o 18:52

    Czy tylko mnie Source z widoku z góry wydaje się ładniejszy?

    • 6 zwieracz 18 Czerwiec, 2013 o 19:17

      Ta, bo tekstury w niskiej rozdzielczości tak nie kłują w oczy 🙂

  4. 7 daltesta 18 Czerwiec, 2013 o 19:12

    „Trick działa we wszystkich grach na Source”

    Revelations 2012 – I’m coming!

  5. 8 mrkarrmel 18 Czerwiec, 2013 o 21:39

    Hehe, bez tych rozmytych tekstur naprawdę ładnie to wygląda. Prawie jak w starych, dobrych strategiach taktycznych 😉 .

  6. 9 Pan 19 Czerwiec, 2013 o 07:51

    Motherfucker
    http://www.valvetime.net/threads/updated-half-life-3-left-4-dead-3-source-2-much-more-found-on-valve-project-tracker.243580/

    • 10 zwieracz 19 Czerwiec, 2013 o 09:44

      Ta, też to czytam 🙂

      • 11 kwahoo 19 Czerwiec, 2013 o 10:20

        Wszyscy to czytają:) Wygląda nawet na to, że w marcu 2013 do prac nad H-L3 pozyskali gościa, który wcześniej pracował nad Red Orchestrą 2, Doomem 4 i Halo 4. Ten to ma rotację posad…


Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s




Kalendarz wpisów

Czerwiec 2013
Pon W Śr C Pt S N
« Maj   Lip »
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930

Archiwum


%d bloggers like this: