Click! Half-Life 2 – numer specjalny (2004)

W 2004 roku pismo Click! wydało specjalny numer poświęcony w całości grze Half-Life 2. Był to taki, jak sami z resztą piszą, strategy guide z opisem broni i przeciwników, do tego recenzja i trochę ciekawostek. No i najważniejsze, pierwszy w historii wywiad z Gordonem Freemanem.

Skany przesłał stały czytelnik i komentator – Andrzej. Jeśli śledzicie komentarze pod wpisami to pewnie już to wiecie.

A poniżej wszystkie strony specjalne. Z numeracji wnioskuję, że to był taki dodatek nadpięty na normalny numer, bo się strony nie zgadzają🙂

1

Krótko o GieManie i spis treści:

2 3

Niby recenzja:

4 5

6 7

Porównanie z broniami z jedynki:

9 10

Wywiad z Gordonem. Muszę przyznać, że trochę głupkowaty😛

11 12

Opis broni:

35 36

Jaranie się autorów fizyką w grze😉

37 38

Bestiariusz:

39 40

41 42

Nie ma co, solidny materiał🙂 Prawdę mówiąc to sam jeszcze nie zdążyłem wszystkiego przeczytać. Teraz już takich gier nie robią. Jedno co sprawia, że pojawia mi się uśmieszek na ustach, to ta niepewność autorów recenzji, czy HL2 stanie się przebojem, czy też wszyscy zapomną o nim za kilka miesięcy. Jak wiemy HL2 stał się hitem na miarę pierwowzoru, ale tak to jest z recenzjami, pojawiają się w okolicach premiery i autorzy muszą prorokować, czy to hit, czy tylko się zachłysnęli grafiką.

Tak jak z nowym Bioshockiem, którym wszyscy się zachwycają, a który za parę lat będzie tylko tym jednym z Bioshocków i tym jednym z fps’ów do zaliczenia. Tym bardziej, że chyba nie ma do niego SDK, więc żywotność gry od razu spada, bo jest ponoć strasznie liniowa😛

HL2 też był liniowy, ale teraz gry chorują na syndrom niewidzialnych ścian. Obszar gry jest otoczony niewidzialnymi ścianami. Portal 2 też na to chorował. Mam nadzieję, że Valve nie pójdzie tą drogą, w końcu Portal jest dosyć nietypowy i przeznaczony też dla młodszych. Tym sobie tłumacze te ułatwienia.

17 Responses to “Click! Half-Life 2 – numer specjalny (2004)”


  1. 1 jakubox 29 Kwiecień, 2013 o 19:35

    Poruszyłeś ciekawy temat – niewidzialnych ścian. Jaki one mają sens? Są sprawcami 90% bugów w Portalu 2 czy serii Mass Effect. Przecież historia pokazała, że da się spokojnie zrobić gry bez nich.

  2. 2 PatrykCXXVIII 29 Kwiecień, 2013 o 19:37

    Jakoś nigdy nie lubiałem clicka! i Cybermychy. Oba wydawały mi się na zbyt… infantylne i casualowe.

  3. 3 MrPasztet 29 Kwiecień, 2013 o 20:58

    No panie Rzwieracz, mamy poniedziałek – jest wpis. Dobra robota szeregowy, cholernie dobra.

    • 4 zwieracz 30 Kwiecień, 2013 o 10:55

      Ta jest panie generale Pasztet!

  4. 5 Dave 29 Kwiecień, 2013 o 20:58

    To nie był żaden podpięty dodatek, a osobna gazetka do kupienia w kiosku. Dalej to mam razem z płytą, na której były tapety, screeny i bodaj mody do HL.

    • 6 Andrzej 30 Kwiecień, 2013 o 09:52

      Po prostu nie skanowałem opisu przejścia gry (z 30-pare stron lub więcej). Jak chcecie to mogę kiedyś na raty to poskanować, ale jak już wspomniałem, mój skaner jest fest ch…🙂

      • 7 zwieracz 30 Kwiecień, 2013 o 10:56

        Aaa, to aż tyle stron poradnika było? :O
        Nie no spoko, nie musisz i tak tu każdy wie jak przejść City 17😉

  5. 8 kwahoo 30 Kwiecień, 2013 o 10:11

    Przeczytałem tylko porównanie HL1 do HL2 i nie jestem zachwycony. Pomijam napisanie, że HL1 działał na silniku Q2 i wstawienie Tau Cannon obok Gravity guna, ale jak można napisać, że historia w HL1 miała marginalne znaczenie? Na AI w HL2 tez bez sensu jęczą.

    A nowy Bioshock… Ma masę niedoróbek, ale i tak jest coś w nim co każe człowiekowi grać dalej. W uczciwej skali miałby 8/10, a że teraz ocenia się tylko w skali 6-10 (albo jak chce się redaktor wywyższyć (patrz DNF) to 0-2), to oceny 9.5/10 są zasłużone.

    • 9 zwieracz 30 Kwiecień, 2013 o 11:15

      No co do tej fabuły w HL’u, to ona tak właściwie nie ma zbyt dużego znaczenia. Bo to czy nas atakują potwory z Xen, czy obcy z Obcego, to wyszłoby to samo. Opanowane przez obcych tajne laboratorium, wojsko próbujące wszystkich zabić, gracz staje się super komandosem i rozwala zastępy wrogów. Oryginalnością to nie powala.

      Co do tego Tau Canonna to rzeczywiście wrzucony na siłę. Ale z drugiej strony można było na nim robić dalekie skoki, więc to taki protoplasta gravity guna do zabaw z fizyką😉 (wiem naciągane)

      AI w HL2 też ma swoje słabe strony:

      Ale w normalnej grze to nie powinno przeszkadzać. Mnie nigdy nie przeszkadzało. Chociaż jak się tak zastanowić, to AI HECU w jedynce było chyba bardziej zaawansowane (inteligencja grupowa).

      • 10 kwahoo 30 Kwiecień, 2013 o 12:24

        Zastanawiam się czy bug z beczką nie był wprowadzony umyślnie. Potrafi trochę podnieść grywalność. HECU były na pewno bardziej celne, ale czy inteligentne?

        Choć fakt faktem miałem parę dziwnych sytuacji, w stylu: wyjrzałem zza narożnika, widzę HECU. Dobra schowam się, jak przybędzie mnie zaatakować to go kropnę. No i przybiegł, ale zamiast do mnie strzelać, wyjrzał tylko na chwilę, postawił granat na ziemi i uciekł. Sekundę później byłem już martwy:)

        BTW (taka ładna zadyma)

  6. 11 Xanoxis 30 Kwiecień, 2013 o 16:13

    Strasznie mnie denerwuje brak dostępu do FacePunch, nie wiem czemu, ale nie mam tam konta. Czy ktoś stąd może podarować zaproszenie?

    • 12 zwieracz 1 Maj, 2013 o 20:54

      A od kiedy tam trzeba zaproszenie?😮
      Ja ci mogę wysłać zapro.

      • 13 Xanoxis 5 Maj, 2013 o 20:51

        Thank you sir. Xanox313(@)gmail.com

        • 14 zwieracz 6 Maj, 2013 o 11:46

          Poszło

          • 15 Xanoxis 6 Maj, 2013 o 12:43

            Thank you sir.

            • 16 zwieracz 7 Maj, 2013 o 11:43

              jur łelkom

  7. 17 Merc Elite 24 Maj, 2013 o 12:14

    Ah to były czasy, super gra w super czasopiśmie! Dziś niestety nie już rzadko kupuję tego typu gazety, ale do Half Life 2 wciąż lubię wracać od czasu do czasu🙂


Skomentuj

Kalendarz wpisów

Kwiecień 2013
Pon T Śr T Pt S S
« Mar   Maj »
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930  

Archiwum


