Featured mod: Hellsound Dreams

Jak pewnie zauważyliście, że od kilku tygodni z prawej strony wisi taki mały bannerek pod tytułem „Featured mod”. Postanowiłem reklamować trochę mniej znane, ale dobre mody. Zamysł był taki, żeby były to tylko polskie produkcje, ale nie wiem czy starczy mi tytułów🙂

Pierwszy, czyli „Hellsoud dreams” jest jak najbardziej polską produkcją, która wyszła już jakiś czas temu spod dłuta naszego mniej lub bardziej znajomego banana2288.

Od razu powiem, że to nie jest recenzja. Wyjaśniam tylko to co miałem wyjaśnić już dawno temu, ale zwieracz ma oczywiście syndrom valvetime i nie może od razu zrobić tego co powinien😉

2011-07-09_00032

Więc Hellsound Dream to całkiem przyjemna produkcja w klimatach Nightmare House 2. Wiąże się to nie tylko z nawiedzoną tematyką, ale też tym, że mod korzysta z udostępnionych przez twórców NH2 materiałów. Niech nikogo nie zdziwią więc znajome tekstury, modele czy bronie.

Ale jeśli myślicie, ze Hellsound to kolejny klon Nighmare House’a to się mylicie. Mod zawiera sporo całkiem fajnych i oryginalnych rozwiązań. No może nie tak znowu oryginalnych jeśli graliście w Silent Hille i inne takie podobne. Ale wiecie o co mi chodzi, w modach są to pomysły dosyć świeże. Nie ma tu tylko głupiego łażenia i nawalania w zombie. Przeciwników jest tu właściwe bardzo mało i przeważnie mają ciekawe „wejścia”. Jest za to sporo zagadek logicznych oraz kilka w stylu „znajdź klucz”.

Mod jest przyzwoicie zrobiony, ale nie oczekujcie wodotrysków jak w Black Mesie. Ludzie są teraz bardziej wymagający po tym molochu. Nie jest źle. Niektóre lokacje, jak na przykład początkowy hool wielkiego dworu, na długo zapadną wam w pamięć, głównie przez swoje rozmiary🙂 Później jest już różnie, niektóre miejsca nie mają większego sensu, a może ja się po prostu go nie dopatrzyłem (więzienio-elektrownia?). A ostatni miejscówka czyli zakład dla obłąkanych ma wg mnie trochę nieszczęśliwy dobór tekstur, przez co bardziej wygląda jak zakład przemysłowy (a może taki miał być zamysł?).

hl2_2012-07-18_16-15-20-35

Oczywiście nie mogę zapomnieć, że mod nie został do końca doszlifowany ze względu na brak czasu ze strony autora. No i robiła go tylko jedna osoba.

Może to przez mój niedobór modów we krwi, a może Hellsound Dream jest po prostu dobry, ale po prostu grało mi się w niego całkiem przyjemnie. Dla wszystkich miękkich bolków dodam, że gra nie ma takich straszaków co to drą mordę na cały ekran. Są takie momenty, że można podskoczyć, ale nie tak chamskie jak typowe screamery.

No i dlatego wstawiłem Hellsound jako featured mod na moim blogu, bo warto zagrać jeśli czujecie potrzebę horrorowych produkcji.

A jeśli już graliście, to podzielcie się swoimi wrażeniami, żeby nie było takie jedno-głosu🙂

Strona na MODDB

Wątek na forum SourceSDK.pl

8 Responses to “Featured mod: Hellsound Dreams”


  1. 1 MrPasztet 27 Marzec, 2013 o 22:02

    Wszyscy się boją to odpalić. Tyle na temat Zwieracz.

    • 2 zwieracz 28 Marzec, 2013 o 16:24

      No nie, zawiodłem się na was xD

  2. 3 Pan 27 Marzec, 2013 o 22:35

    Ja dopaliłem i nawet sporo grałem, ale przez jakiegoś kretyńskiego buga musiałem noclipować ;P.

    • 4 MrPasztet 6 Kwiecień, 2013 o 22:10

      Tak tak, „buuugaa”
      Był straszny jumpscream co?😀

  3. 5 mrkarrmel 27 Marzec, 2013 o 22:50

    Na trailerze i kilku screenach zobaczyłem pająki. No to ja podziękuję😛. Ale z tego co piszesz wygląda nieźle, Cieszy też, że autor napisał na Moddbie, że chce zrobić z tego pełnoprawną modyfikację. Cóż, patrząc na screen tego wielkiego holu może z tego wyjść coś niezłego😉 .

    • 6 zwieracz 28 Marzec, 2013 o 17:04

      Tak pająki są, w jednym momencie jest ich nawet sporo :3

  4. 7 Banan2288 9 Lipiec, 2013 o 23:38

    Właściwie to nie wyszukiwałem pojedynczych tekstur, nie miałem concept-artów, parę mapeczek na lekcji w szkole naszkicowałem, potem żmudnie w domu robiłem mapki, starałem się dopasować tekstury i modele tak, aby w miarę pasowały i nie psuły klimatu. Z dźwiękiem i muzyką miałem małe problemy, ale w końcu coś umieściłem, mniej lub bardziej pasującego do klimatu, do wykreowanego otoczenia. Miło zobaczyć swego moda na takim blogu, dzięki🙂

    • 8 zwieracz 10 Lipiec, 2013 o 14:29

      Robię co mogę😉


Skomentuj

Kalendarz wpisów

Marzec 2013
Pon T Śr T Pt S S
« Lu   Kwi »
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

Archiwum


