Co tak naprawdę zmienił port Half-Life 2 na silnik Orange Boxa?

hl2ob

Muszę przyznać, że nigdy się nad tym zbytnio nie zastanawiałem. Zauważyłem, że dodali HDR (który nie działa jak trzeba) i  że gra zyskała mnóstwo nowych błędów. Co prawda część z nich poprawiono dosyć szybko po przenosinach na nowy silnik. Niektóre jednak pozostały do dzisiaj.

Użytkownik forum Facepunch, znany i lubiany Hell-met, pokusił się na zestawienie tych bardziej znaczących zmian jakich doznał poczciwy HL2. Z tym, że skupił się przede wszystkim na tych raczej negatywnych. Patrząc na to zestawienie można pomysleć, że Valve niezbyt interesuje się swoim czołowym tytułem. A tak w ogóle to mają dziwną tendencję do psucia swoich gier wraz z mijającym czasem. Ostatnio dodali do pierwszego HL’a modele HD, których nie można wyłączyć😦

Nie będę zbyt kreatywny w tym poście i po protu wyliczę po kolei wszystko tak jak to zrobił Hell-met.

1. Nie ma już bunnyhoppingu. Nie można już aktywować sprintu podczas wykonywania skoku, kucania, lub pod wodą. Uniemożliwia to legendarne podróżowanie przeczące prawom fizyki. Podobno można wykonać ten trick w tył, ale jest to dużo trudniejsze. Ja tam i tak zawsze byłem w tym kiepski😉

eye

2. Wszyscy mają zeza. Po zmianie silnika coś zrobiło się z oczami wszystkich ludzkich modeli, przez co zezują oni na gracza niszcząc powagę scen.

light6

3. Większość ciemnych obszarów na mapach, a właściwie przejść ze światła do cienia, ma brzydkie kolorowe (niczym benzyna) artefakty. Jest to zwalone odbijanie świateł obliczane podczas kompilacji mapy. Prawdopodobnie dodanie odpowiednio dobranych źródeł światła zlikwidowało by problem, ale jak widać ktoś się spieszył i wyszły takie krzaczki. Aczkolwiek nie jest to jakoś strasznie bolesne i w ferworze walki się tego nie zauważa.

xdwfhe 2nvqkbq

4. Zwalone skyboxy. To chyba najbardziej bolesny i zauważalny element.  Tekstury nieba są rozciągnięte i przemieszczone, przez co wyglądają paskudnie i nie korelują z oświetleniem mapy. Pierwsza fotka pokazuje prawidłowe niebo, a druga, to po aktualizacji.

hdr4

5. Niedopracowany HDR. Wszystkie mapy zostały na nowo skompilowane razem z oświetleniem HDR. Jednak nie wszystkie mapy zostały skompilowane w trybie bez HDR. To oznacza, że jeśli wyłączysz HDR w opcjach, nie będziesz mógł normalnie zagrać w część map (ponoć jedna trzecia map). Można w nie zagrać, ale dopiero w trybie  fullbright (czyli z jednolitym oświetleniem, jak powyżej).

breenHDR

Od siebie dodam, że w wielu miejscach oświetlenie nie jest w ogóle przystosowane do HDR, co kłuje w oczy już na samym starcie gry.

apc1

6. Fizyka pojazdów. Pojazdy „opadły” o kilka centymetrów w dół i zakopały się w podłożu. Natomiast poczciwy Buggy przejął większość właściwości po swoim młodszym bracie z Episode Two, przez co prawie niemożliwy stał się teraz do wykonania turbo-przejazd przed pędzącym na moście pociągiem.

ss1

7. Breen już nie wstaje z fotela na widok Gordona, podczas przypadkowej teleportacji do Cytadeli. Teraz już tylko patrzy od niechcenia, jakby był zbyt zmęczony obowiązkami rządzenia na Ziemi😉

render2

8. Paskudne przejścia między mapą a skyboxem w Episode One, powodują widoczną granicę Cytadeli na mapie i jej zamglonej częsci w skyboxie.

zombie

9. Podobno część zombie jest niewidzialna. Dowód nr 1.

water2

10. Zwykła, tania w renderowaniu woda na wybrzeżach, została automatycznie zamieniona na tak zwaną „wodę ekspensywną”, która jest ładniejsza, bo przezroczysta. Odsłonięto jednak w ten sposób słabo wykonaną pracę z displacementami na dnie morza.

fade

11. Nie dopracowano sposób w jaki modele znikają wraz z odległością, przez co dzieje się to często na oczach gracza (modele po środku są już przezroczyste).

ss2

12. Doładowanie przez Vortigaunta HEV’a nie daje już żadnych efektów.

ss5

13. Sekwencja z zabraniem gravity-guna pod koniec gry, zaczyna się zbyt wcześnie i kończy zanim gracz wyjedzie za drzwi.

drop1

14. Dropshipy nie atakują gracza ani rebeliantów na średnim i krótkim dystansie, więc spokojnie można czekać na wyładunek żołnierzy i zabijać ich jeden po drugim.

texture1

15. Wystająca trawa zniknęła z wielu tekstur, przez co jest teraz goło (i niewesoło). Ma to pewnie związek z wykorzystywaniem innego pliku opisującego tzw. detailtexture z Ep2, który widocznie nie ma niektórych traw z oryginalnego HL2.

Poza tym liczne niedopasowane i zmienione tekstury, brak lub zmienione dźwięki z niektórych miejscach i sporo innych błędów w AI przeciwników i naszych aliantów.

Jak widać jest tego sporo, a to i tak nie wszystko. Parę rzeczy ominąłem. Parę rzeczy pominął też pewnie Hell-met. Jak dla mnie to dużo za dużo jak na flagowy tytuł Valve. Chcieli dobrze, ale wyszło jak zwykle. Po co to było w ogóle zmieniać. Jeśli chodzi o oprawę graficzną to gry powinny pozostać  na zawsze takie jakie były na początku. Oczywiście wszelkie błędy jak najbardziej powinny być naprawiane, ale robić takie coś? Ludzie i tak robią HD packi do każdej gry. Jak ktoś chce, to może sobie je ściągnąć, po to są mody, ale po co robić to na siłę?

20 Responses to “Co tak naprawdę zmienił port Half-Life 2 na silnik Orange Boxa?”


  1. 1 saga 7 Luty, 2013 o 16:15

    A tak właściwie to kiedy wprowadzili te zmiany?

    • 2 zwieracz 7 Luty, 2013 o 17:03

      Nawet nie wiem, chyba już będą ze 2 lata.

  2. 3 PatrykCXXVIII 7 Luty, 2013 o 17:13

    W Episode One, w szpitalu, nieopatrznie wyjrzałem przez okno i zauważyłem tą różową kratownicę, oznaczającą brak tekstur :C

  3. 4 emqiq 7 Luty, 2013 o 17:21

    A ja sie tyle po updacie zastanawiałem czemu przed tym @#!@#$ pociągiem nie mogłem przejechać ;( I tak największą wadą jest, że mody na nowym silniku zaczęły się wysypywać i niektóre do dziś nie mają update’u

  4. 5 RYSZAKOWY 7 Luty, 2013 o 19:49

    Jeśli zmienili coś zajebistego tak że nie działa to znaczy że naprawdę świat się kończy no bo jak można było zepsuć najlepszą grę wszech czasów
    przy okazji TO SIĘ PRZEKŁADA NA GMODA!!!! takie znikanie modelów można było zaobserwować w gmod 10 na słabych komputerach ale 11 było wszystko ok więc nie wiem o co kaman bo nawet na słabym kompie w 11 modele nie znikały jak dla mnie znikanie modeli 4-5 metrów od gracza jest głupie i psuje grę a dodatkowo nie można robić screenów na których jakieś rzeczy leżą dalej w głębi obrazu.
    kupiliśmy produkt wspaniały ale zamienili go nam w szmelc!

  5. 6 daltesta 7 Luty, 2013 o 21:14

    Ja tam nie narzekam xd
    Może dlatego, że przeszedłem stosunkowo niedawno HL2, w porównaniu z hadcorowymi zwieraczami.

  6. 7 mrkarrmel 8 Luty, 2013 o 00:08

    Nie mówiąc już o tym, że mody na starej wersji silnika albo nie działają, albo działają, ale nie tak jak powinny. Tyczy się to zwłaszcza tych modyfikacji o których autorzy już dawno zapomnieli (przykładem Day Hard, ale na szczęście fani go naprawili i wszystko działa jak powinno😉 ).

  7. 8 Dabu 8 Luty, 2013 o 01:40

    Valviacy przenieśli HL2 i EP1 na silnik z Orange Boxa, bo ten jest kompatybilny z konsolami i Makami, więc oszczędzili sobie czasu z portowaniem (+niby teoretycznie ulepszona grafika). Szkoda, że wyszło jak wyszło.😛

  8. 9 ihtiushtius 8 Luty, 2013 o 03:07

    Co tak naprawdę zmienił ? Wymagania bo na starym jeszcze komputerze spadła mi ilość klatek na sekundę.
    Po za tym jak gram w starego HL2 to odpalam FakeFactory Cinematic Moda i jest git, chociaż tam modele postaci są tandetne tak, że aż mnie to kłuje w oczy.

    • 10 zwieracz 8 Luty, 2013 o 15:40

      Podobno można je wyłączyć.

  9. 11 war3st 8 Luty, 2013 o 14:16

    Jeszcze dx_level 60 teraz chyba nie działa, a to fajne było! D:

  10. 12 kwahoo 8 Luty, 2013 o 15:40

    Może coś ruszy niebawem (20 lutego?) z poprawkami jak ruszyło się z HL1. HL1 Beta (Win/Lin/Mac) dostaje teraz codzienne poprawki. http://steamcommunity.com/games/70/announcements Dla Windows trzeba mieć SteamPipe w aktualizacjach aktywowane.

  11. 13 pawelcomi 9 Luty, 2013 o 11:16

    A ja się dziwiłem że voriagunt nie ładuje energii.

  12. 14 Pan 9 Luty, 2013 o 12:01

    To nowe oświetlenie jest wnerwiające… I ta mnogość bugów – okropne. Dziękujemy Valve, dziękujemy.

  13. 15 ihtius 9 Luty, 2013 o 22:46

    Valve ma dwa stany: albo potrafi coś zrobić super albo super coś spierdolić🙂

  14. 16 Forfen 11 Luty, 2013 o 20:54

    Ale teraz zgnoiłeś te serię.

  15. 17 kwahoo 11 Luty, 2013 o 22:03

    woohoo! http://vimeo.com/59342255

  16. 18 osztenkurden 24 Marzec, 2013 o 15:45

    Kłamstwo a propo vortiguanta – ładuje heva, ale jedynie do 30, żebyśmy nie mieli tak łatwo jak doładuje do 100. Jak ma się powyżej 30 to rzeczywiście to nic nie daje.


  1. 1 sales industry Trackback o 5 Wrzesień, 2015 o 21:42
  2. 2 offer wigs Trackback o 6 Wrzesień, 2015 o 09:43

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s




Kalendarz wpisów

Luty 2013
Pon T Śr T Pt S S
« Sty   Mar »
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728  

Archiwum


%d bloggers like this: