Zwieracz is back online

2013

To był paskudny początek roku. Najpierw zjadłem za dużo Paprykarza i zaczęły się rewelacje żołądkowo-jelitowe obejmujące całe święta, a potem gdy po tygodniu postanowiłem wreszcie wyjść z bunkra, złapałem jakiegoś zmutowanego bakcyla obcych i coś podobnego do grypy rozwaliło mnie na cały pierwszy tydzień nowego roku. Trzynastka w dacie widać jak najbardziej zasłużona. Damn you! Normalnie dałbym temu roku (rokowi, roczu) karnego Strasburgera, ale zobaczymy co przyniesie reszta z tych 365 dni.

Mógłbym nawet zaryzykować stwierdzenie, że 2013 już zasłużył sobie na rehabilitację, bo w tym tygodniu jak z procy wyleciały 2 bardzo ciekawe tematy.

301704_448314191900841_448673145_n

1 Half-Life alpha z 1997 roku

Tak jest, to ta którą koleś z GT.TV znalazł ostatnio w swojej szafie. No może nie technicznie ta sama płytka. Ale inny posiadacz tej antycznej wersji HL’a pochwalił się tym na Redditcie, a następnie udostępnił obraz ISO płytki. A co najlepsze jest ona dostępna dla wszystkich i działa!

Zwieracz już się tym bawił i zamierza bawić się dalej oraz pisać o tym na blogu, hej!😉

Na zachętę macie filmik nagrany przez Marphy Blacka, w opisie filmu powinien być link do obrazu płytki, więc każdy z was może zagrać we wczesnego HL’a także we własnym zakresie.

Już teraz mogę powiedzieć, że oprócz mapek typowo demonstracyjnych jest też wczesna wersja początku gry.

xi3-piston-04.0_cinema_960.0

2. SteamBox aka Piston

Valve pół-oficjalnie zapowiedziało swoją nową PC-konsolę. W dodatku ma ją upublicznić już za chwilę na trwającym obecnie CES 2013. Konsola jest robiona przez firmę x13 i jest praktycznie tym samym projektem, który zaprezentowali pewien czas temu na Kickstarterze. Może być ciekawie chociaż zatwardziałych użytkowników PC-tów pewnie to nie ruszy, ale graczy konsolowych już może. Na pewno ważną rzeczą będzie cena. Zobaczymy co zostanie pokazane na dniach.

Początek roku jest bardzo gorący, mimo, że za oknem -5 stopni…

17 Responses to “Zwieracz is back online”


  1. 1 Dezio 8 Styczeń, 2013 o 16:39

    Mina ochroniarzy w alpha bezcenna xD

  2. 2 war3st 8 Styczeń, 2013 o 17:11

    gaben.cfg

  3. 3 mrkarrmel 8 Styczeń, 2013 o 17:53

    Ten dźwięk otwierania drzwi w Alphie mnie przeraża😮 .

    • 4 zwieracz 8 Styczeń, 2013 o 19:31

      Fajne są też te dźwięki gracza pod numerami, a zwłaszcza 8, 9 i 0

    • 5 majan22 8 Styczeń, 2013 o 21:11

      Nie wiem jak wy ale ja tam słyszę dźwięk machania łomem.

  4. 6 Guest 8 Styczeń, 2013 o 18:44

    Kto zaliczył zgon od headcraba? Przyznać się!

    • 7 zwieracz 8 Styczeń, 2013 o 19:30

      Ja! Zabijają jednym ciosem😮

  5. 8 RYSZAKOWY 8 Styczeń, 2013 o 20:10

    VICTORY!!! (albo overtime) Zwieracz wrócił! a myślałem że zamarzłeś na nowy rok a co do alphy… fajnie zobaczyć to co widzieliśmy w wersji finalnej jako pierwowzór… znaczy się zobaczyć jak miał na początku wyglądać
    half-life który każdy (chyba) zna

  6. 9 PatrykCXXVIII 8 Styczeń, 2013 o 20:26

    Widzę, że nie tylko mnie nowy rok potraktował grypą ;/

    • 10 zwieracz 8 Styczeń, 2013 o 21:55

      Takie „miłe” wejście w nowy rok…

  7. 11 Pan 8 Styczeń, 2013 o 20:43

    Takie pytanie… Jak wy tą Alfę odpaliliście? Mój komp dusi się i krztusi ale nic po za errorem nie wyrzuca. A może ja mam jakąś inną wersję o.O?

    • 12 Guest 8 Styczeń, 2013 o 21:02

      Wywal opengl32.dll z folderu gdzie jest launcher, potem uruchamiasz tylko enginegl.exe jest to spowodowane starymi sterownikami.

      • 13 zwieracz 8 Styczeń, 2013 o 22:00

        Miałem to napisać w kolejnym wpisie, ale w sumie to Guest ładnie wytłumaczył🙂

        Potem jak odpalisz grę to wpisujesz mapę. Jakie są możesz podejrzeć w folderze ‚maps’.
        Można też na początku dać ‚esc’ żeby wrócić do menu głównego. Tylko, że jak się bierze New Game, to jest tylko 1 mapka bodaj do multi, nic się w niej nie dzieje, więc trzeba z konsoli ;P

    • 14 daltesta 9 Styczeń, 2013 o 22:00

      Za mało RAM-u? xD

  8. 15 kwahoo 8 Styczeń, 2013 o 22:59

    Skoro jesteśmy przy tech demo, to ma kłeszczyna. Podobno HL1 obsługuje prostego rag-dolla. Działą to w ten sposób, że model pada z wg normalnej animacji (jak w Q1 np.) a potem po zatrzymaniu dostosowuje się do terenu używając odwrotnej kinematyki. Może ktoś to potwierdzić/obalić?

    http://www.gry-online.pl/galeria/wiadomosci/1869453.jpg – cała prawda w temacie tego całego Pistona:)

  9. 16 Pan 9 Styczeń, 2013 o 16:46

    Dobra działa już. A tera pytanie nr 2 ? Jak sie wydostać z tej 1 lokacji? Próbowałem za pomocą noclipa, ale dosłownie tam nie ma nic.

    • 17 Pan 9 Styczeń, 2013 o 16:57

      Dobra nieważne, konsole obczaiłem.


Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s




Kalendarz wpisów

Styczeń 2013
Pon T Śr T Pt S S
« Gru   Lu »
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031  

Archiwum


%d bloggers like this: