Source 2? Gabe mówi „Yeah”

A wszyscy wpadają w ekstazę. Mimo to, to chyba pierwsze wiarygodne potwierdzenie tego, że Valve jednak nie zasypuje gruszek w popiele i rozwija swoje technologie. Kto jak kto, ale Gabe chyba najlepiej wie co się dzieje w jego firmie? A może nie…

Wiadomo, że coś tam muszą pichcić, ale dotychczas sugerowali, że to raczej rozwój Source’a, powolna ewolucja, a nie nowy silnik. A tutaj mamy jakby potwierdzenie, że to jednak nowy silnik (który jest pewnie ewolucją Source’a, więc w sumie na jedno wychodzi). Tylko, że jest jeden szkopuł, bo Gabe mówi dosyć mało konkretnie🙂

No dobra, ale skąd się to wszystko wzięło?

3 listopada Gabe skończył 50 lat. W związku z tym pewna grupka nerdów z 4chana bądź innego Facepuncha przyjechała do siedziby Valve i zrobiła rozróbę zgotowała Gabenowi mały prezent. Dostał on mianowicie skrzynkę. Taką jak my dostajemy w TF2 i podobno musiał wybulić 2 dolary aby otrzymać do niej klucz (nie ma, że boli).

W środku była czapka, a raczej hełm podobny do tego, który nosi Żołnierz w TF2.

Oprócz tego, dostał również pamiątkową płachtę z bazgrołami:

Wszyscy się trochę pośmiali, nagrali wszystko pudełkiem od zapałek i wysłali na YT:

I wtedy się okazało, że podczas spotkania padło coś takiego:

Fan: Czy jest możliwe, że Valve pracuje obecnie nad nowym silnikiem?

Fan: Source 2? Możliwe czy raczej nie?

Gabe Newell: Pracujemy w Valve nad rzeczami związanymi z nowym silnikiem już od jakiegoś czasu, my prawdopodobnie po prostu [nie do końca wyraźnie, przetłumaczone jako: „czekamy na grę aby go wydać (nową technologię dop. zwieracz)”]

Fan: Czy to będzie coś więcej niż tylko rozszerzenie Source’a? Czy to kompletnie nowy silnik?

Gabe Newell: Yeah!

Tak więc jak widzicie, po pierwsze w nagraniu nie słychać dokładnie tego co mówi Gabe, a po drugie, jego odpowiedź jest nieprecyzyjna, odpowiedział po prostu „Yeah”. Czy to tylko rozszerzenie Source’a? Yeah. Czy to nowy silnik? Yeah…

Jeśli chodzi o inne rzeczy poruszone podczas spotkania, to Gabe jeszcze nie grał w Black Mesę, ale ma zamiar jak tylko oderwie się od Doty.

SoB

Z innej beczki, dowiedzieliśmy się też, że Valve pracowało nad projektem o kodowej nazwie Stars of Blood, która to miała opowiadać o kosmicznych piratach, ale projekt został zarzucony we wczesnym stadium. Co ciekawe Valve nawet zarejestrowało odpowiednią domenę. Czy to ten tajemniczy SoB, o którym było tyle spekulacji? Czy Valve kompletnie olało ten pomysł czy po prostu wyewoluował on w coś innego, lepszego? Coś co czeka na nowy silnik? Oby🙂

Czekam na oficjalne tech-demo nowej technologii, tylko ruchy Gabe, raz dwa, raz dwa!

18 Responses to “Source 2? Gabe mówi „Yeah””


  1. 1 Krzysztof Siemionek (@K2Core) 12 Listopad, 2012 o 15:07

    Śmieli się, jak mówiłem, że source 2 będzie na prawdę czymś większym. Morsu, a nie mówiłem? ^^

    • 2 adriano66 12 Listopad, 2012 o 15:22

      Zwieracz mi niusa zabrał i teraz jak znajdę czas, bo nikt mnie niestety raczej nie wyręczy :[ to i tak będę już po nim😛

      Dwójka w nazwie silnika zobowiązuje, ten obecny ma już n-tą iterację, więc jak chcą wypuścić coś zbudowanego „od zera” to zapewne będą też chcieli to jakoś wyróżnić. Trudno żeby wersję 12123325 Source nazwali Source 2, z podwyższaniem numeracji różnie bywa (patrz FF, Chrome) ale zazwyczaj wyższy numerek wprowadza jakąś małą rewolucję, w tym wypadku skończy się pewnie na nowym tytule od Valve

      • 3 Krzysztof Siemionek (@K2Core) 12 Listopad, 2012 o 15:26

        No właśnie, a ty się ze mną kłóciłeś, że nie opłacałoby się robić nowego silnika. Zatkało Kakało?😛

        • 4 zwieracz 12 Listopad, 2012 o 16:41

          Ja też opóźniony jestem z tym newsem😉

          Kto wie, może i będzie zupełnie nowa nazwa. Na pewno coś chwytliwego.

          • 5 majan22 12 Listopad, 2012 o 17:19

            Tja znając ich dotychczasowe nazwy to znów będzie coś związanego z wodą (source, steam), Może coś z jej trzecim stanem skupienia tym razem?

            • 6 adriano66 12 Listopad, 2012 o 17:39

              Steam Streamed Ice

        • 7 adriano66 12 Listopad, 2012 o 17:47

          Bo się nie opłaca, skoro już coś takiego robią to polega to prawdopodobnie na przepisywaniu działających partii obecnego silnika, usprawnianiu, czyszczeniu i dodawaniu nowych potrzebnych do jakiegoś projektu rzeczy, czyli coś co widzimy średnio raz w tygodniu przy aktualizacjach TF2 z pominięciem optymalizacji ;]

  2. 8 Mikos 12 Listopad, 2012 o 15:22

    Wszyscy tutaj o source 2 , a ja powiem ,że stary source ma się naprawdę dobrze. Wystarczy tylko trochę więcej czasu ,własne tekstury /modele i gra wygląda naprawdę znakomicie. http://inframod.net/images/uploaded/2012-08-03-21-54.jpg screen jest z moda zwanego „Infra” który jest modem do Alien Swarma. Jeżeli ktoś chce zobaczyć więcej screenów bądź dowiedzieć się co to Infra może odwiedzić ich stronke. http://inframod.net/ lub poszukać ich na Moddb

    • 9 zwieracz 12 Listopad, 2012 o 16:43

      No pewnie, że można, ale domyślnie Sorsowi brakuje wielu gadżetów, które trzeba żmudnie dodawać. Z resztą, jeśli to ma być nowy silnik, to na pewno będzie na co popatrzeć.

      Z drugiej strony ciekawi mnie jak to będzie wyglądało w porównaniu z tymi top-tierami: CryEngine, UE4, Frostbite.

  3. 10 Trylobit 12 Listopad, 2012 o 16:11

    Kurde.. Tak sobie teraz myślę.. Być może ten cały „nowy silnik” czy „source 2” będzie wykorzystywany na nowej generacji konsol? Wydaje mi się to całkiem ciekawe i korzystne dla valve.. Edios i ich Thief 4 też ma plany wbicia się na ten rynek. Poczekamy, zobaczymy😉

    • 11 zwieracz 12 Listopad, 2012 o 16:46

      Tak, to na pewno jeden z powodów. Nie wiem czy pierwszym, ale głównym i największym hitem na nowym silniku na pewno będzie HL3.
      Wydaje mi się, że Valve chce nowy silnik nie tyle dopieścić wizualnie (na pewno też), co żeby był bardziej mobilny. Żeby był dostosowany do nowej generacji konsol, oraz co ważne – Linuxa.

  4. 12 daltesta 12 Listopad, 2012 o 16:32

    Że ten barnacle na suficie go nie zjadł. Może Gabe go ustrzelił?

    Ciekawe czy ktoś załapie o co mi chodzi🙂

    • 13 zwieracz 12 Listopad, 2012 o 16:46

      To jest oswojony, firmowy Barnacle, coś jak Lamaar🙂

  5. 14 kwahoo 12 Listopad, 2012 o 18:32

    W zasadzie nie powinienem się wypowiadać, bo ostatni raz miałem styczność z narzędziami Valve, gdy Hammer nie nazywał się Hammer. Ale do rzeczy.

    Source dalej dobrze wygląda. Source ma ogrom funkcji. Source jest hiperwydajny. To wszystko prawda, ale sam silnik (albo wręcz samo Valve) doszedł do momentu gdzie rozwijania się przez dopisywanie nowych funkcji traci sens.

    Było ok, gdy Source pracował tylko pod Windows. Teraz jest już obecny na przynajmniej 5 platformach. I tu pojawia się problem z przenośnością. Moda do gry na Source da się odpalić pod Windows, ale nie da pod OSX czy Linuksem, To zasługa kodu kompilowanego (tych wrednych dll-ków).
    Późniejsze silniki gier działają inaczej, tam za mechanikę gry odpowiadają skrypty w językach interpretowanych np. Lua. I dla takiej gry moda (lub nową kampanię) się tworzy raz, jest on całkowicie niezależny od platformy programowej.

    Kolejna rzecz to modularność. Wzorem Unreala 1 z 1998 (który ostatnio dostał nawet D3D11), nowsze silniki mogą wpierać co tylko się chce: D3D9, D3D11, OpenGL, OpenGL ES, a cały kod odpowiedzialny za te backendy to mały wycinek silnika. Source jest natomiast czysto zorientowany na Direct3D, nawet w wersji linuksowej jest stosowany jakiś sprytny hack z tłumaczeniem D3D na OGL.

    Grafika to nie wszystko. Silnik Unity nie jest nawet blisko Source pod względem jakości grafiki czy wydajności. Ale jest uwielbiany przez mniejsze studia z uwagi na narzędzia i modularność. Tam stworzenie trzech wersji gry Windows/OS X/Linux to jedno kliknięcie.

    I te narzędzia. Teraz świat wygląda tak: uruchamiasz edytor, tworzysz w nim mapkę, dodajesz jakieś inne elementy i nic nie musisz nic kompilować, wypiekać lightmap itp. (pomijam wybryk natury pt. Rage). Wszystko jest WYSIWYG i realtime:)

    To tyle ile miałem do przekazania w dzisiejszym nabożeństwie. Więcej nic nie napiszę, bo się niestety nie znam na gamedevie:(

  6. 15 mrkarrmel 12 Listopad, 2012 o 20:37

    Co jak co- to się musiało stać. W końcu Epic już dawno ruszyło z produkcją nowego Unreal Engine, więc Valve znowu musi nawiązać walkę, ale już bardziej w kwestii modów, niż w sprzedaży silnika. Nie wierzę za bardzo, aby zainteresowanie nową generacją silnika Epic zmalało- na pewno będzie się sprzedawało jak ciepłe bułeczki, natomiast silnik Zaworu był bardziej używany przez mniejszych twórców, a i tak gier na niego jest dość mało. Na szczęście na spekulacje mamy jeszcze czas do kolejnej generacji konsol, czyli może za rok .

    A nie, czekaj… przecież koniec świata😛.

  7. 16 Trylobit 14 Listopad, 2012 o 22:12

    Hitdabricks pal, you’re done!

  8. 17 Mikos 17 Listopad, 2012 o 21:12

    Ostatnio troche eksperymentuje. Udało mi się zrobić hologram :3 http://www.youtube.com/watch?v=RVtZOiXZq2g&feature=youtu.be

    • 18 zwieracz 19 Listopad, 2012 o 18:01

      Nie za bardzo wiem na co patrzę, ale fajne😀


Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s




Kalendarz wpisów

Listopad 2012
Pon T Śr T Pt S S
« Paźdź   Gru »
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930  

Archiwum


%d bloggers like this: