Crouch jumping nie jest problemem

Teraz pewnie większość waszych reakcji na powyższy tytuł wygląda tak:

Ale to bardzo poważny temat 😉

Zauważyłem, że wiele osób (Facepunch) narzeka na to, że w Black Mesie prawie zawsze, żeby się gdzieś dostać, sam skok nie wystarcza i trzeba używać skoku i kucnięcia naraz. Jest to charakterystyczna dla gier Valve cecha. Prawdę mówiąc to nie wiem czy są inne gry które mają taki mechanizm, przynajmniej FPS’y. A jeśli mają to Half-Life był chyba pierwszą grą która coś takiego wprowadziła i w dodatku było to w wielu miejscach niezbędne. Gordon prawie zawsze musiał kucnąć: żeby dostać się na skrzynki, czy wskoczyć na stół i zatańczyć breakdance’a z headcrabem. Gordon nigdy się nie skarżył.

Dla mnie crouch-jumping nie był i nie jest żadnym problemem, nauczyłem się z niego korzystać jeszcze raczkując w pieluchach. Grając w HL’a, CS’a, potem w kolejne części HL2 i setki modów do wszystkich części. Przechodząc je wielokrotnie weszło mi to w krew. Robię to nawet w innych grach i nawet w tych, które w ogóle nie maja tego mechanizmu. To dla mnie normalne, ale ja nie jestem przecież normalny. Robię to nawet w prawdziwym życiu. Jam zwieracz!

Jak tak teraz trochę pomyślę, to gdy pierwszy raz spotkałem się z Połowicznym-Rozkładem to pewnie mnie to zdziwiło, na pewno musiało mnie zdziwić. W końcu to dodatkowa czynność, combo przycisków, coś jak w bijatykach: strzałka, strzałka, góra, dół, low-king.

Co prawda same pojęcie skoku zawiera w sobie czynność ugięcia nóg, to wie każdy instruktor od BHP. Próbowaliście kiedyś skakać z prostymi nogami? Ale gdy chcemy wskoczyć na coś wyższego niż poziom naszych kolan to się po prostu na to wdrapujemy (na przykład po trupach do celu). Może to HL’owe kucnięcie to taki substytut wdrapywania się na przeszkodę?

Dziwi mnie trochę, że ludzie narzekają. To jest dla mnie zupełnie jak jakaś bariera kulturowa. Mieli tyle lat, żeby się tego nauczyć. Nie grali w HL? Hańba! 😉

To tak jakby się tłumaczyli, że nie potrafią jeździć na rowerze. Tego się nie zapomina, zupełnie jak czołówki Domowego przedszkola.

41 Responses to “Crouch jumping nie jest problemem”


  1. 1 mrkarrmel 1 Październik, 2012 o 15:30

    Co do skakania z prostymi nogami- tak próbowałem i próbuję nadal! Kiedyś mi się w końcu uda!

    Mi też ten „crouch jumping” nigdy nie przeszkadzał i raczej nie będzie. Oczywiście- na początku może być trochę dziwne, ale po kilku takich już się nawet nie zauważa jak się to robi 🙂 .

  2. 2 Paweł Rządzi!!! 1 Październik, 2012 o 15:37

    Nie chcę nikogo obrażać, ale jeśli ktoś nie potrafi nacisnąć SPACE+CTRL/C to gry, a zwłaszcza na source nie są przeznaczone dla niego. Smutne 😦

  3. 3 adriano66 1 Październik, 2012 o 16:10

    A Quake i pochodne?

    Niechęć do crounch jumpów to po prostu pokolenie Kal of duti i wszelakich typowo nowych produkcji w których interakcja z otoczeniem jest równie skomplikowana co panel instalatora aplikacji

    Ten film http://www.youtube.com/watch?v=W1ZtBCpo0eU świetnie to ukazuje.

    • 4 zwieracz 1 Październik, 2012 o 18:01

      No właśnie nie pamiętam tego w Qwaku, tam się po prostu rocket jumpowało ^^

      zaraz odpalę…

  4. 5 Krzysztof Siemionek (@K2Core) 1 Październik, 2012 o 17:27

    Skakanie z prostymi nogami. Nie wiem co ludzie widzą w tym trudnego wystarczy dobrze manipulować stopą i da radę. Co prawda na wysokość 2 centymetrów, ale da się ^^

  5. 6 PatrykCXXVIII 1 Październik, 2012 o 17:41

    To wszystko wina tych Call Of Honorów i innych Battleopsów! Dzisiejsi gracze tylko sprintem potrafią biegać! Za moich czasów nikt nie narzekał na to że w CS traciło się całą prędkość przy trafieniu! Ech… Te dzisiejsze gimbusy…

  6. 7 majan22 1 Październik, 2012 o 20:34

    Kiedyś dałem bratu zagrać w chyba HL właśnie i nie mógł tego triku ogarnąć. A to dlatego, że do używania ctrl używał kciuka lol.

    Może tego nie lubią bo nie mają wyćwiczonego małego palca albo do kucania używają c.

    • 8 majan22 1 Październik, 2012 o 20:42

      A w ogóle to moje meble mają takie same rączki co na twoim obrazku.

  7. 9 janka_gramofonomanka 1 Październik, 2012 o 20:42

    Mowa tu o skoku z poprzedzającym go kucnięciem czy o skoku poprzedzającym kucnięcie?

    • 10 zwieracz 2 Październik, 2012 o 14:57

      Osz ty @_@

  8. 11 Pan 1 Październik, 2012 o 21:10

    Hłe hłe hłe

  9. 12 niezbo 1 Październik, 2012 o 21:32

    Co do Quake’a (3/QL) – tam również jest stosowany ‚przykuc’, lecz działa on inaczej. Nie podciąga nóg do góry, lecz ściąga głowę w dół, dzięki czemu można było uniknąć połamania karku zawadzając o sufit 🙂

    Inna kwestia HL zapoczątkował również bunnyhop (bardzo użyteczny m.in w Portal 2), przeniesiony do q1 i q2. W q3 historia była troszkę inna – movement opiera się błędzie; niedopatrzeniu w kodzie odpowiedzialnym z tarcie – tak powstał strafe-jump.
    😀

    • 13 Krzysztof Siemionek (@K2Core) 1 Październik, 2012 o 21:44

      Ale Half Life powstał przecież na zmodyfikowanym silniku q1, gdzie już był bunny hop i był stosowany, czyli jednak nie był pierwszy ;]

      • 14 niezbo 2 Październik, 2012 o 15:19

        Ahhh! Faktycznie mój błąd! bunnyhop jest zaczerpnięty z Q1
        HL nie był pierwszy w bunnyhop, ale czy był pierwszy w crouch-jump? Albo inaczej: czy w Q1 można było zrobić crouch-jump jak w HL?

  10. 15 blackmesapolska 1 Październik, 2012 o 21:35

    [ filmik został usunięty bo Notch zabronił wykorzystywania Majnkrafta do robienia straszaków – redakcja]

    • 16 Krzysztof Siemionek (@K2Core) 1 Październik, 2012 o 21:45

      KURWA SŁUCHAWKI!

    • 17 Mikos 1 Październik, 2012 o 22:10

      Zwieraczu czy mógłbyś coś zrobić z tym spamem ?

      • 18 zwieracz 2 Październik, 2012 o 15:06

        @blackmesapolska
        No taaak, coś w tym jest. Z nagrania na nagranie twoje filmy są coraz bardziej żałosne. Jeszcze przy pierwszym let’s play z Black Mesy się trochę uśmiałem, ale teraz zastanawiam się czy to całe dukanie, to był efekt zamierzony czy jednak nie…

        Nie chcę cię blokować z komentów, więc jakbyś mógł trochę przystopować z tymi videosami byłbym wdzięczny, bo widzę, że ogół za nimi nie przepada 🙂

  11. 19 blackmesapolska 1 Październik, 2012 o 22:24

    • 20 Trylobit 2 Październik, 2012 o 15:04

      /\ God dammit! Thieves everywhere D: Ja tutaj jestem od mielonki kolego!

      Ja się wychowałem na Quake, HL/HL2 i Hugo! Crouch jumping’uje do sklepu po bułki… Dzisiejsze gry dla ludu(Vloksspielen) są ograniczone do chodzenia przed siebie, a łamigłówki polegają na odstrzeleniu zamka od drzwi(niektórych nawet to przerasta..)

  12. 21 TheMe 2 Październik, 2012 o 16:14

    Przeprowadziłem eksperyment, wziąłem mały bo mały ale jednak rozbieg i uskuteczniłem crouch-jumping na łóżko. Efekt był taki że podkurczyłem nogi, a reszta ciała jakoś nie zauważyła i przeszybowałem dobre pół metra w poziomie, w pionie ani troszku. Mit potwierdzony, tak się da. 😛 Zapraszam na kolejny odcinek „TheMe-yth Busters” Jak kupicie mi wyrzutnie rakiet to przetestuję rocket jump.

    • 22 zwieracz 2 Październik, 2012 o 19:09

      To jest postawa godna naśladowania!
      Powinni ci dać autorski program na Discovery :]

  13. 23 Pan 2 Październik, 2012 o 22:53

    Aplikacje na Steamie!

  14. 24 Paweł Rządzi!!! 3 Październik, 2012 o 13:57

    NO-WE-MA-PY-DO-CS-GO

    • 25 Pan 3 Październik, 2012 o 15:01

      Spóźniłeś się ;P

      • 26 Paweł Rządzi!!! 3 Październik, 2012 o 18:44

        Wiem, ale nie na zwieraczu :3

  15. 27 Pan 3 Październik, 2012 o 21:09

    Coś odnośnie tematu xD http://sphotos-g.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc6/284036_490745867610894_226242217_n.jpg

  16. 28 daltesta 4 Październik, 2012 o 15:00

    A ja tam nigdy na to nie zwracałem uwagi :O

  17. 29 Pan 4 Październik, 2012 o 17:27

    Splagiatowana Beczka o,O (da fak) http://puu.sh/1bgkA

    • 30 Mikos 4 Październik, 2012 o 17:32

      Skąd ten screenshot ?

      • 31 Pan 4 Październik, 2012 o 18:46

        Z jakiejś badziewnej wyścigówki. „Last Driver” czy cuś takiego.

  18. 32 Trylobit 4 Październik, 2012 o 18:47

    lol Ctrl – Kontrola Space – przestrzeń
    Ctrl + Space = Kontrola przestrzeni?

    • 33 janka_gramofonomanka 4 Październik, 2012 o 20:20

      albo prestrzenna kontrola

  19. 34 Pan 4 Październik, 2012 o 20:23

    Drogi Mikołaju… http://www.ianjamesduncan.com/2012/08/14/how-we-made-the-hev-suit/

  20. 35 Kamaz 5 Październik, 2012 o 12:44

    dla mnie dziwne jest jak w innych grach tego nie ma ;s

  21. 36 Pan 5 Październik, 2012 o 16:49

    O proszę, proszę ….Jakiś troll miał level up… http://www.youtube.com/user/H1L6LI65p

    • 37 TheMe 7 Październik, 2012 o 13:17

      I ktoś się dał nabrać? modele i animacje iście paskudne 😛

      • 38 Pan 7 Październik, 2012 o 15:57

        Raczej mało kto… No oprócz jakiś 13 debili, którzy temu trollowi suba dali. A teraz coś odnośnie Black Mesy… Prawie. http://forums.blackmesasource.com/showthread.php?t=14208

  22. 39 Mikos 6 Październik, 2012 o 18:52

    Coś ciekawego na temat HL ?

    • 40 zwieracz 7 Październik, 2012 o 19:40

      W sumie nic, jak zwykle tylko plotki i domysły.

  23. 41 Pan 6 Październik, 2012 o 23:04

    Hłe hłe hłe…


Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s




Kalendarz wpisów

Październik 2012
Pon W Śr C Pt S N
« Wrz   List »
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031  

Archiwum


%d blogerów lubi to: