Black Mesa – trochę historii

Do premiery moda zostało niecałe 5 godzin. Do tego trzeba jeszcze dodać opóźnienia ze strony twórców, sam czas pobierania plików i ewentualne pady serwerów. Czy wersja Steamowa będzie na czas? Prawdę mówiąc nie wiem, ale trzymam kciuki.

Czekając na Czarną Masę proponuję jeszcze raz przypomnieć długą historię powstawania jednego z najambitniejszych modów w historii.

Wszystko zaczęło się w 2004 roku jeszcze przed premierą Half-Life’a 2 gdy już widać było do czego ten nowy Source jest zdolny, ale namacalnie dostępny był jedynie w CSS. Jak łatwo się domyślić, nie jedna osoba wpadła na pomysł odrestaurowania pierwszego HL’a na nowym silniku. Było ich wielu😉 I już pod koniec 2004 roku uformowały się 2 teamy modderów gotowe do walki. Pewnie by tak pracowali równocześnie, nic o sobie nie wiedząc gdyby leader jednej z grup nie zaczął pisać o swoim pomyśle na Half-Life2.net. Wtedy po burzliwych rokowaniach drużyny połączyły siły, a już 1 stycznia 2005 oficjalnie zapowiedziały światu wspólne tworzenie Black Mesy Source.

W marcu 2005 roku pokazali pierwsze efekty pracy:

Potem wydali jeszcze kilka „media releasów”, w których pokazali między innymi słynną zaporę. Wyraźnie widać na tych pierwszych screenach, że modderzy jeszcze w znacznej mierze korzystali z podstawowych materiałów HL2. Wtedy też jeszcze nie znano wszystkich trików jakie można zrobić na nowym silniku, a i oświetlenie w dużej mierze było dosyć kiepskie.

Jeszcze w tym samym roku modyfikacja zostaje wspominania w brytyjskim PC Gamerze i kilku innych magazynach:

Niewiele modów, może się pochwalić takim rozgłosem.

Pod koniec 2005 roku do teamu dołącza Raminator, który staje się głównym level designerem i wprowadza nową jakość na mapach Black Mesy. Równocześnie Świat podziwia odpicowane lokacje „Black Mesa Inbound” autorstwa RabidMonkeya:

Początek 2006 roku to dalsze pasmo sukcesów. Pierwsze miejsce na ModDb dla nadchodzącej produkcji i kolejne paczki nowych screenów. Jednak w połowie roku nadchodzi załamanie. Długie przerwy między informacjami dla fanów i wyciek wersji alpha moda w Maju. Potem jeszcze uszkodzeniu uległo oficjalne forum i aż do Grudnia zapadła złowroga cisza, bo dopiero wtedy wydano kolejną paczkę mediów.

Warto wspomnieć, że w między czasie Valve zażądało usunięcia z nazwy moda słowa „Source” co by ludzie nie mylili fanowskiego tworu z ich produkcjami. Mieli chyba na myśli swoje własne, badziewne porty: HL Source, DoD Source i CS Source😉 W końcu Black Mesa jest jakościowo ponad tym i w sumie chyba dobrze się stało.

W styczniu 2007 roku dostajemy pierwszy teaser trailer. Wreszcie jakieś ruchome obrazy!

A na Steamie, samo Valve wspomniana o modzie gratulując im kolejnej wygranej nagrody na ModDB.

W 2008 roku mod zostaje przeniesiony na nowy silnik w wersji Orange Box i CSS już nie jest potrzebny do zagrania w Black Mesę. A w listopadzie wszyscy podziwiamy pięknie wyreżyserowany, prawie 2 minutowy oficjalny trailer:

Tak, to było coś. I ten 2009 rok na końcu, aż się łezka w oku kręci😉

W 2009 roku nad modem pracuje podobno nawet do 40 osób. Jest to też rok otwarcia się na ludzi, twórcy udzielają wielu wywiadów. Utworzone zostają konta na twitterze oraz YouTube gdzie umieszczono wiele nagrań prezentujących techniczne nowinki. Powstała też publiczna wiki na oficjalnej stronie. Wszystko idzie w dobrym kierunku, premiera tuż, tuż…

I w grudniu następuje przesunięcie premiery na bliżej nie określoną przyszłość. Modyfikację dotyka klątwa Valve Time’u i przez kolejne lata fani co chwila tylko typują kolejne daty wydania moda. Ale jak sami twórcy napisali, to wszystko dzieje się dla naszego dobra, żeby gra była jak najbardziej dopracowana. Fani gier Valve dobrze znają taką postawę i nie czują się pokrzywdzeni😉

W 2010 roku team rezygnuje z trybu co-op z powodu zbyt dużego nakładu roboty i wielu problemów z tworzeniem tego trybu.

W 2011 kompozytor ścieżki dźwiękowej do moda Joel Nielsen ogłasza, że Soundtrack jest już gotowy. Narastają spekulacje co do daty premiery. Nadciąga hypetrain!

…który zaraz się wykoleja i nie wraca na tory aż do następnego roku, kiedy to w Maju 2012 na portalu Rock, Paper, Shotgun ukazuje się dwuczęściowy wywiad z głównym designerem moda Carlosem Montero.

Resztę już chyba pamiętacie🙂

Twórcy rozpoczynają miałką kampanię na Facebooku gdzie udostępniają nowe screeny w zamian z lajki. Ukazują się kolejne artykuły w Internecie, a Soundtrack zostaje oficjalnie udostępniony do odsłuchu za darmo.

Zostaje też ogłoszona oficjalna data premiery. A jest to 14 wrzesnia 2012 roku, czyli jakby nie patrzeć dzień dzisiejszy🙂

W między czasie mod dostał się na Steam, dzięki Steam Greenlight! Głosowanie się opłaciło. Jednak kiedy dostaniemy BM na Steam jeszcze nie wiadomo, czy ukaże się dzisiaj? Wątpliwe, ale nie niemożliwe! Trzymajmy kciuki🙂

———————–

To była krótka i okrojona historia BM by zwieracz na podstawie materiałów z oficjalnej wiki moda.

Czytał Tomasz Knapik.

101 Responses to “Black Mesa – trochę historii”


  1. 1 pawelcomipawelcomi 14 Wrzesień, 2012 o 12:04

    4 godziny

    • 2 zwieracz 14 Wrzesień, 2012 o 15:55

      Teraz to już mniej niż godzina :O

  2. 3 Paweł Rządzi!!! 14 Wrzesień, 2012 o 12:17

    Psssst jeszcze był gameplay dla valvetime.net

  3. 4 Andrzej 14 Wrzesień, 2012 o 12:21

    Nie napalaj się na steama ;]

    • 5 zwieracz 14 Wrzesień, 2012 o 15:56

      Daj pomarzyć😛

  4. 6 daltesta 14 Wrzesień, 2012 o 14:47

    Fajne tło. Takie klimatyczne.

  5. 7 mrkarrmel 14 Wrzesień, 2012 o 14:56

    No, materiał powtórzony więc już można przygotować się do ściągania🙂 . Za dwie godziny😛 .

  6. 8 pawelcomi 14 Wrzesień, 2012 o 15:42

    Prawie 1 godzina

  7. 9 Krzysztof Siemionek (@K2Core) 14 Wrzesień, 2012 o 16:06

    Mniej niż godzina lekcyjna ^^

  8. 10 Pan 14 Wrzesień, 2012 o 16:35

    11 minut……

  9. 11 Krzysztof Siemionek (@K2Core) 14 Wrzesień, 2012 o 16:39

    7 Minut ^^

  10. 12 janka_gramofonomanka 14 Wrzesień, 2012 o 16:44

    3 minutu
    [głębokie oddychanie]

  11. 13 janka_gramofonomanka 14 Wrzesień, 2012 o 16:47

    3 s [jeszcze głębsze oddychanie]

  12. 14 janka_gramofonomanka 14 Wrzesień, 2012 o 16:47

    no i 403

  13. 15 Krzysztof Siemionek (@K2Core) 14 Wrzesień, 2012 o 16:47

    Godzina 0 iiiiiii… 403 Forbidden :<

  14. 16 Pan 14 Wrzesień, 2012 o 16:48

    Nooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooo!

  15. 17 Krzysztof Siemionek (@K2Core) 14 Wrzesień, 2012 o 16:48

    Czarna strona

    • 18 Pan 14 Wrzesień, 2012 o 16:49

      Mocy ;P

  16. 19 Mikos 14 Wrzesień, 2012 o 16:49

    Wiedziałem ,że tak będzie !

  17. 20 Krzysztof Siemionek (@K2Core) 14 Wrzesień, 2012 o 16:49

    This website is offline
    No cached version is available od CloudFlare

  18. 21 Krzysztof Siemionek (@K2Core) 14 Wrzesień, 2012 o 16:50

    Czarna strona. Po wejsciu na strone black mesa wyświetla sie p-rzez sekundke licznik z 0:0 i przekierowuje na http://release.blackmesasource.com/
    a tam czarno (po 403 i offline)

  19. 22 Krzysztof Siemionek (@K2Core) 14 Wrzesień, 2012 o 16:51

    Znowu komunikat od CloudFlare

  20. 23 Pan 14 Wrzesień, 2012 o 16:52

    No nic, idę pograć w Wormsy… http://www.youtube.com/watch?v=41hpupcHrhI

  21. 24 Krzysztof Siemionek (@K2Core) 14 Wrzesień, 2012 o 16:53

    No cóż chcieli się zabezpieczyć używając CloudFlare, ale niestety coś nie pykło, bo nie ma kopii strony w tym serwisie tak wiec czekamy😛

  22. 25 Krzysztof Siemionek (@K2Core) 14 Wrzesień, 2012 o 17:03

    nadal czarno :<

  23. 26 Xanoxis 14 Wrzesień, 2012 o 17:11

    Torrent – http://www.mediafire.com/?ba8kfb4xu4jjvna

  24. 27 janka_gramofonomanka 14 Wrzesień, 2012 o 17:11

    http://release.blackmesasource.com/

  25. 28 Krzysztof Siemionek (@K2Core) 14 Wrzesień, 2012 o 17:20

    Jest jakiś direct oprócz torrenta? bo ja nie mogę wbić na stronę ;]

  26. 29 zwieracz 14 Wrzesień, 2012 o 17:24

    Jakby co to torrent jest i działa:
    magnet:?xt=urn:btih:VG2UNOAUDQQQQ4GOBHCDAOFGV3U6AFL7

  27. 30 janka_gramofonomanka 14 Wrzesień, 2012 o 17:26

    http://www.shacknews.com/file/32999/black-mesa-source-10-windows-free-game
    ja sciągam z tąd

  28. 31 Krzysztof Siemionek (@K2Core) 14 Wrzesień, 2012 o 17:28

    Total Size: 3.8GB
    Mirrory na gamefront (nie hasa), maxcdn (nie hasa) i torrent (na game udpates) (nie hasa). Pliki to blackmesa.7z – Compressed archive file.
    blackmesa-setup.exe – Automatic installer to extract the .7z archive.
    Tak więc nie dajcie się nadziać na fałszywki :]

    • 32 zwieracz 14 Wrzesień, 2012 o 17:30

      Plotka głosi, że ten plik .7z i tak jest uszkodzony ^_________^

  29. 33 Krzysztof Siemionek (@K2Core) 14 Wrzesień, 2012 o 17:36

    O wuj jaka prędkość. 0.2kb/s ….

  30. 34 Krzysztof Siemionek (@K2Core) 14 Wrzesień, 2012 o 17:37

    Zwieracz robisz sobie jaja, czy na prawdę? Bo ściąganie takiej ilości danych dla mnie to jest 24 godziny bez neta😛

    • 35 zwieracz 14 Wrzesień, 2012 o 17:40

      To tylko plotka, mam nadzieję że fałszywa. Też mi się to nie uśmiecha🙂

  31. 36 Krzysztof Siemionek (@K2Core) 14 Wrzesień, 2012 o 17:51

    Dwa dodatkowe Trackery (znalezione w komentarzach torrenta, ważne ze hasają)

    udp://tracker.publicbt.com:80

    udp://tracker.openbittorrent.com:80

  32. 37 Mikos 14 Wrzesień, 2012 o 18:02

    Właśnie ściągnąłem z lika od Zwierka zobaczymy czy dziala

    • 38 Mikos 14 Wrzesień, 2012 o 18:13

      Link działa ,właśnie gram :3

      • 39 zwieracz 14 Wrzesień, 2012 o 18:35

        up^ Winner🙂
        Ja tam się nie bawię w żadne dodatkowe trackery i normalnie mi ściąga.

  33. 40 Pan 14 Wrzesień, 2012 o 18:07

    Strona już działa!!!!

  34. 41 Musiek 14 Wrzesień, 2012 o 18:26

    0,5% i 10kb/s GOD WHYYY?!?!?!?!!

  35. 42 dezio61 14 Wrzesień, 2012 o 18:29

    Do jutra się ściągnie😛

    • 43 zwieracz 14 Wrzesień, 2012 o 18:36

      Byle do wiosny😉

  36. 44 Kurwiak 14 Wrzesień, 2012 o 18:41

    8 lat czekania – Nagle Black Mesa wychodzi!

  37. 45 Krzysztof Siemionek (@K2Core) 14 Wrzesień, 2012 o 18:45

    http://www.mediafire.com/?khmzyygg4vetko0
    Wzięte od nich z facebook-a ;]

  38. 46 Kurwiak 14 Wrzesień, 2012 o 18:46

    Krzysztof Siemionek jesteś moim bohaterem!!

  39. 47 Krzysztof Siemionek (@K2Core) 14 Wrzesień, 2012 o 18:47

    Jeżeli nie chce wam się restartować torrenta, to tutaj macie wszystkich trackerów:

    udp://tracker.1337x.org:80/announce
    udp://tracker.publicbt.com:80/announce
    udp://tracker.openbittorrent.com:80/announce
    udp://fr33domtracker.h33t.com:3310/announce
    http://exodus.desync.com:6969/announce
    udp://tracker.istole.it:80/announce
    http://www.gameupdates.org/announce.php

  40. 48 Krzysztof Siemionek (@K2Core) 14 Wrzesień, 2012 o 18:52

    Mów mi K2Core😛 Czym to pobieracie? Bo mi bitcomet ssie tylko 1kb/s, a wysyła maks ile daje łącze (45-60)

    • 49 zwieracz 14 Wrzesień, 2012 o 19:12

      Vuze, leci teraz ładnie po 400-600 kb/s

  41. 50 Krzysztof Siemionek (@K2Core) 14 Wrzesień, 2012 o 19:11

    Może wymienimy się numerami ip i będziemy pobierać/seedować między sobą? Bo z taka prędkością jak idzie to….

  42. 51 Krzysztof Siemionek (@K2Core) 14 Wrzesień, 2012 o 19:17

    Dobra. Dostajecie kur*icy z tym pobieraniem? Oto lista linków direct:
    http://www.gamefront.com/files/listing/pub2/Half_Life_2/Modifications/Black_Mesa – jak narazie jest tylko 2of3 i 3of3, czekamy na 1of3.

    http://games.on.net/file/50858/ – długo się ładuje, ale hasa.

    http://www.shacknews.com/file/32999/black-mesa-source-10-windows-free-game – hasa, ale lekko przeciążony

  43. 52 Pan 14 Wrzesień, 2012 o 20:09

    U mnie hasało, hasało aż do porzygu.. .W sensie od parę minut temu przy „szacowany czas ukończenia” pojawiła się taka śmieszna wywalona na bok ósemka…..

  44. 53 Mikos 14 Wrzesień, 2012 o 20:22

    W BM nie brak lekkiego poczucia humoru. np: „go with me ! I’m the only man who knows everythig !” chwile potem ci dwaj naukowcy wchodzą pod ostrzał działek ^^ bezcenne

    • 54 Mikos 14 Wrzesień, 2012 o 20:29

      lekko pomyliłem ale tutaj jest filmik ^^ http://www.youtube.com/watch?v=2G-9nnvRkTA&feature=youtu.be

  45. 55 Krzysztof Siemionek (@K2Core) 14 Wrzesień, 2012 o 20:23

    Czy aby mieć source sdk 2007 czeba mieć sdk 2006? bo jak zaczynam pobierać to zasyssa obydwa, ale jak zassało mi 7 (w 6 jeszcze brakuje) to ta siódemka odpaliła się sama, bez żadnych krzyczeńO_o

  46. 56 Xanoxis 14 Wrzesień, 2012 o 20:28

    Czy będzie spolszczenie? Ciekawi mnie to, można skorzystać ze spolszczenia Half Life Source? ;p Niby te same dialogi.

  47. 57 Krzysztof Siemionek (@K2Core) 14 Wrzesień, 2012 o 21:10

    Myślę, że na pewno zostanie zrobione spolszczenie, nawet tak prostą metoda jak kopiowanie :]

  48. 58 mrkarrmel 14 Wrzesień, 2012 o 21:18

    A ja sobie zagram jutro i będę miał spokój z tymi wszystkimi problemami. Hehe, słodka naiwność🙂 .

  49. 59 Krzysztof Siemionek (@K2Core) 14 Wrzesień, 2012 o 22:08

    Ja już wszystko ustawiłem teraz tylko czekać do rana, aż się ściągnie😛

  50. 60 zwieracz 14 Wrzesień, 2012 o 22:43

    Mod jest genialny. Tyle powiem ^^

  51. 61 Pan 14 Wrzesień, 2012 o 23:42

    No tera, to się ściąga. Wolno, bo wolno, ale idzie. Nie mogę się doczekać ranka😀.

  52. 62 Pan 14 Wrzesień, 2012 o 23:54

    Po za tym znalazłem dosyć ciekawa stronkę : http://halflife3news.com/

    Jest tu całe mnóstwo ładnie uporządkowanych „newsów” o nowym HL, mirrory do BM no i trochę własnej „radosnej” twórczości ;P.

  53. 63 janka_gramofonomanka 15 Wrzesień, 2012 o 00:30

    A ja sobie gram i śmieje się z waszego wolnego internetu huehuehue
    powiem tak, Black Mesa aż ocieka miodem (i toksycznymi odpadami)😀

    • 64 Andrzej 15 Wrzesień, 2012 o 01:11

      A ja się smieje, że piątek a wy dziecka gracie zamiast przewietrzyć dupsko. Czas zobaczyć co to za szajs z tej Mesy.

  54. 65 pawelcomi 15 Wrzesień, 2012 o 06:27

    Ja dzisaj pobieram wszystko ładnie działa

  55. 66 Krzysztof Siemionek (@K2Core) 15 Wrzesień, 2012 o 09:04

    Ja już zassałem teraz tylko zainstalować ^^
    Andrzej, wietrzenie dupska o 01:11 jest niebezpieczne, bo jest duuużo zboczeńców na ulicach. Chyba, że ty własnie to nazywasz wietrzeniem dupska.

    • 67 Andrzej 15 Wrzesień, 2012 o 11:55

      To już sobota mistrzu.

      • 68 Andrzej 15 Wrzesień, 2012 o 11:59

        BTW🙂
        „o 01:11 jest niebezpieczne, bo jest duuużo zboczeńców na ulicach. Chyba, że ty własnie to nazywasz wietrzeniem dupska.”
        Nie rozumiem o co chodzi, ale fajną masz okolicę😀

  56. 69 PatrykCXXVIII 15 Wrzesień, 2012 o 09:13

    Ja ściągam stąd: http://www.shacknews.com/file/32999/black-mesa-source-10-windows-free-game

  57. 70 Krzysztof Siemionek (@K2Core) 15 Wrzesień, 2012 o 09:21

    Ja ściągałem stąd: http://arma2.co/files/index.php?dir=Black%20Mesa/
    Pokazali go tylko na tweeterze😛

  58. 71 PatrykCXXVIII 15 Wrzesień, 2012 o 10:20

    69 komentarz!😀

  59. 72 war3st 15 Wrzesień, 2012 o 10:51

    Nie wiedziałem, że Black Mesa będzie takie epickie. Nawet już zdążyłem spaść do miejsca z którego nie można wyjść😀

  60. 73 Pan 15 Wrzesień, 2012 o 13:31

    Taaa jest taka epicka, że mój komp ledwo ją odpala😛.

    • 74 Krzysztof Siemionek (@K2Core) 15 Wrzesień, 2012 o 13:48

      Muahahaha! Ludziom z najlepszym sprzętem np. takiemu TotalBiscuit tnie się na wysokich, a u mnie na 3 letnim staruśkim komputerze (9600gt, 2.8 dual core) hasa na maksymalnych😀

      • 75 Trylobit 15 Wrzesień, 2012 o 15:18

        Phi, mi też płynnie chodzi na maksymalnych ustawieniach
        Dwuletni przeciętniak daje radę😀

        • 76 Andrzej 15 Wrzesień, 2012 o 17:56

          To działa znośnie na wszystkim co ma grafikę lepszą od powiedzmy GF8500 (nie cofajmy się już do serii 66xx czy 76xx) i obsługuje Shader model 3.0. To, że gra się tnie, można tłumaczyć dupiatą optymalizacją przy „dymkach i pomieszczeniach zadymionych” i obsługą jednego rdzenia – czy się mylę?

          • 77 Krzysztof Siemionek (@K2Core) 15 Wrzesień, 2012 o 20:58

            Akurat cięcie się, jest spowodowane dupiatą optymalizacją odległości paczenia. Wejdź na noclip zobacz w którym kierunku jest długa mapka, wejdź na planszę i spójrz się w ten punkt. Szazam twoje klatki mocno spadły. Dotychczas największe problemy sprawia ta plansza na której jest ten trójgłowy ślepy zwierz (zapomniałem nazwy), a to przez teksturki bo (chyba?) są ciągle wyświetlane w najlepszej jakości (jak się przybliżysz do ściany to wtedy zauważysz że wyskoczyły takie dodatkowe kropeczki itd. to się pojawia jak jesteś blisko czegoś, a na tym zwierzaku jest ciągle)

            Ale to tylko moje spekulacje bo ja source-a nie rozgryzałem, od tego jest Zwieracz😛

            • 78 Andrzej 15 Wrzesień, 2012 o 21:26

              Możliwe, ale w moim przypadku to bardziej zależy od pomieszczenia w którym się znajduję. Mogę patrzeć na wskroś całej mapki i nadal mam 60fps. Wystarczy, że wejdę nieco bliżej do pomieszczenia z płomieniem/gazem/lejącą się wodą i spadek o 5-20fps. Przejdę dalej (wciąż w tej samej lini) znowu „full”. Może spadki fps w przypadku teorii tekstur spowodowane są ilością i przepustowościa pamięci grafiki.

              Inna ciekawa sprawa to AA. Na x2 mam mniej fps niż x4 – ustawienia Nvidii quality i AA wedle aplikacji – przy spadkach w takich brzydkich pomieszczeniach.

              Największe zaciachy miałem w „On a Rail” i tuż przed nim.

              Btw, szazam i szast-prast: grafika to GF360m GTS 1GB czyli odpowiednik podkręconego gt240.

              • 79 zwieracz 16 Wrzesień, 2012 o 11:50

                No cóż, trzeba wymienić dziadka ;D

  61. 80 mrkarrmel 15 Wrzesień, 2012 o 13:42

    Jedyne co można o Black Mesie powiedzieć to to, że to prawdziwy HL: Source. I tyle, bo reszta broni się sama😀 . Czysta epickość.

  62. 81 Pan 15 Wrzesień, 2012 o 16:22

    Dwu i trzy letnie kompy? Ja na 6 letnim gram xD.No dobra karta graficzna jest akurat nowa.

  63. 82 Krzysztof Siemionek (@K2Core) 16 Wrzesień, 2012 o 11:06

    Zwieracz rób zwieraczowe forum, bo się nie mieścimy😀

    • 83 zwieracz 16 Wrzesień, 2012 o 11:51

      Właśnie widzę ^_^

  64. 84 utharq 16 Wrzesień, 2012 o 15:13


    Tak się jaracie tą Black Mesą a zobaczcie jak oni rujnują marzenia=(

  65. 85 Mikos 16 Wrzesień, 2012 o 21:44

    wait what ?! Oo http://www.youtube.com/watch?v=jQsRZb9Ff7E&feature=youtu.be

    • 86 Krzysztof Siemionek (@K2Core) 17 Wrzesień, 2012 o 13:27

      Ale to sadystycznie wygląda

  66. 87 BungoPL 17 Wrzesień, 2012 o 15:51


  67. 88 BungoPL 17 Wrzesień, 2012 o 15:57

    • 89 Andrzej 17 Wrzesień, 2012 o 18:05

      Kocham Cię.

      A Ty Zwieracz dodaj jakiś nowy wpis bo mam dość przewijania rolką po tym komentach.

      • 90 zwieracz 18 Wrzesień, 2012 o 13:42

        zara będzie :]

  68. 91 Pan 17 Wrzesień, 2012 o 19:36

    Quoi?
    http://www.journaldugamer.com/2012/09/17/half-life-3-open-world/

    • 92 Krzysztof Siemionek (@K2Core) 17 Wrzesień, 2012 o 21:05

      Ukradli mi HL3 I want to belive. Pozwę ich jak apple.

  69. 93 Xanoxis 17 Wrzesień, 2012 o 20:32

    Co do moich wrażeń z aktualnej gry… Ta gra jest genialna w każdym aspekcie. Jest niesamowicie grywalna, jest ŁADNA, klimatyczna, fabularnie ciekawa (przez chyba pół godziny siedziałem i czytałem, paczyłem na ekrany w laboratorium z stworzeniami Xen, tak wiem, to jest gra fanów ;p ale nie było takich szczegółów w oryginale.). Czuję jakby to był naprawdę smaczny kąsek przed HL3, lub czymś podobnym, ta gra to istna uczta dla fanów serii, jest sporo ciekawych szczególików (ekran windowsowy z błędem HL2.exe jest trafnym wyborem, Black Mesa też wywala ;P). Wszelkie zmiany są na dobre i dodały świeżego powiewu do gry (flary na początku były naprawdę fajne i klimatyczne). Miodzio, panowie.

  70. 94 Pan 17 Wrzesień, 2012 o 21:19

    Mod faktycznie superowy… Mógłbym pisać godzinami o jego zaletach. Powiem więc krótko – zajebistyczny. Martwi mnie jedynie kwestia Xen… Słyszałem plotki jakoby ekipa od BM próbowała zdobyć dubbing od Michaela Shapiro… Inna plota głosi, że niby to Valve ma moda skończyć. A teraz najgorsza możliwa opcja – Xen jako płatne DLC (odpukać w niemalowane). W tak btw: Czy powstaje jakiś remake Opposing Force?

    • 95 Pan 17 Wrzesień, 2012 o 22:00

      A tak po za tym…. http://www.hlfallout.net/topic/69930-is-csgo-a-left-4-dead-prequel/

      Lenistwo Valve do potęgi.

      • 96 Mikos 17 Wrzesień, 2012 o 22:07

        Widać jak bardzo ciężko pracują ostatnio …

    • 97 Paweł Rządzi!!! 17 Wrzesień, 2012 o 22:52

      Tak Operation:Black Mesa http://www.moddb.com/mods/operation-black-mesa chociaż mam złe przeczucie co do jego przyszłości. Według mnie team BM po ukończeniu Xen i DM powinien połączyć się z tymi od OF:S, które było fajnym dodatkiem (>_> Blue Shift)

    • 98 janka_gramofonomanka 17 Wrzesień, 2012 o 23:06

      „Czy powstaje jakiś remake Opposing Force?”
      http://www.moddb.com/mods/operation-black-mesa/images/boot-camp#imagebox

      • 99 janka_gramofonomanka 17 Wrzesień, 2012 o 23:08

        o jezu nie zauważyłem komentarza powyżej

    • 100 Andrzej 18 Wrzesień, 2012 o 09:15

      I czapka geniue za zakup😀

  71. 101 Paweł Rządzi!!! 18 Wrzesień, 2012 o 16:16

    Znalazłem Blue Shifta source twórców OBM, http://www.moddb.com/mods/guardduty a nawet http://www.moddb.com/mods/hazard-team1 decay?? Zapowiadają się długieeeeeeee przygody z Black Mesa Research Facility


Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s




Kalendarz wpisów

Wrzesień 2012
Pon T Śr T Pt S S
« Sier   Paźdź »
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930

Archiwum


%d bloggers like this: