PAX 2012

Na tegorocznych targach ‚PAX Prime’ Valve nie pokazywało niczego nowego. Ludzie mogli sobie pograć jedynie w nowego CS’a, a w międzyczasie wystartował turniej The International 2 w Dota 2.

Natomiast z drugiej strony odbyło się kilka ciekawych paneli dyskusyjnych z pracownikami Valve w roli głównej. Właściwie to były tylko dwa panele. Na jednym Chet Faliszek i Erik Wolpaw opowiadali o problemach przy pisaniu scenariuszy do gier komputerowych. Na drugim Wolpaw tym razem z Timem Schaferem mówili o łączeniu fabuły z gameplayem i jak te 2 rzeczy powinny się przenikać.

Chet i Erik

Klikając w poniższy rysunek przeniesiecie się do strony twitch.tv gdzie znajduje się nagranie. Co prawda ma ono aż 4 godziny, ale tylko pierwsze 40 minut to panel o którym piszę:

Prawdę mówiąc sama rozmowa nie była zbyt specjalna. Tzn, fajnie jest posłuchać tych dwóch zgrywusów, ale większość rzeczy już gdzieś słyszeliśmy. Jedyną nowością chyba, była informacja, że w jednym z odrzuconych scenariuszy do Portal 2, Chell miała poślubić grubą wieżyczkę strażniczą. Potem ta wieżyczka miała towarzyszyć graczowi i pojawiać się w jego okolicy w dosyć nieprzewidywalny sposób niczym dr Watson w grze ‚Sherlock Holmes Nemesis’🙂

Erik i Tim

Starzy wyjadacze, no przynajmniej Tim Schafer. Ale obaj dobrze się znają bo współpracowali przy scenariuszu do gry Psychonauts. I tu właśnie objawia się najciekawsze w całym panelu. Panowie cały czas sobie dogryzają, oczywiście z humorem. A to z „interaktywnych” scenek w grach Valve (np w Portal 2), a to z ostatnich „wysokobudżetowych megahitów” Schafera🙂

Część 1:

Samych rad dotyczących budowania narracji w grach nie ma zbyt wiele, ale czego się tu spodziewać po godzinnej pogadance.

Część 2:

Nie było żadnych informacji na team HL3, ale Erik zdradził, że w Portal 2 gracze mieli mieć możliwość zabicia Cave’a Johnsona gdy ten miał być jeszcze czymś więcej niż tylko głosem z przeszłości. Miała to być jego głowa, albo mózg podpięty pod elektronikę. Widząc gracza Cave miał go błagać by ten go odłączył, lub zniszczył maszynę by go zabić. Miała istnieć sekwencja gdzie gracz przepycha wózek z „resztkami” Cave’a przez korytarz by na końcu zrzucić go w przepaść. Jednak ta sekwencja był kiepska pod względem gameplay’u i komunikacji gra – gracz i nie doszła do skutku.

—————————

A teraz możecie już wrócić do grania po raz n-ty w Half-Life’a!

4 Responses to “PAX 2012”


  1. 1 daltesta 6 Wrzesień, 2012 o 15:29

    A propo Black Meski, głosujcie na nią w greenlightcie
    http://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=94128543&searchtext=

    • 2 Paweł Rządzi!!! 6 Wrzesień, 2012 o 15:52

      I namawiajcie wszystkich znajomych!!!

  2. 3 Mikos 6 Wrzesień, 2012 o 16:37

    „8-10 hours gameplay” Jestem w siódmym niebie ! :3

    • 4 zwieracz 6 Wrzesień, 2012 o 18:07

      Wreszcie jakaś porządna gra.


Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s




Kalendarz wpisów

Wrzesień 2012
Pon T Śr T Pt S S
« Sier   Paźdź »
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930

Archiwum


%d bloggers like this: