Zwieraczowe wrażenia z Mann vs Machine

No wreszcie. Wreszcie mogę się podzielić moimi wrażeniami z największej aktualizacji do TF2 w historii, czyli MvM! Już chyba wszyscy zdążyli w to zagrać i podzielić się swoimi opiniami. Ogólnie mam wrażenie, że nowy tryb został przyjęty pozytywnie, ale nie obyło się bez baboli. Jak zwykle.

Może zacznę od tego, że mnie osobiście MvM jakoś głowy nie urwał. Jest fajny, ale szału nie ma. Może dlatego, że już przed aktualizacją straciłem trochę zainteresowanie graniem w Team Fortress 2. Po prostu mi się znudziło. Mam tak średnio raz do roku i trwa to z miesiąc bądź dwa, a potem wracam do gry 🙂

No i akurat gdy byłem na bakier z TF-em przyszedł MvM. Myślałem, że gra znowu mnie wciągnie, w końcu to całkiem nowy tryb, ale tak się nie stało. Mimo całej tej nowej mechaniki rozgrywki, botów, działaniu w małym zespole, gra nadal sprowadza się wyłącznie do strzelania we wroga. I teraz jest to nawet bardziej bezmyślne niż poprzednio. Po prosty stawiamy kilka działek i nic nie przejdzie 😉

W normalnym trybie mamy chociaż myślących przeciwników (no nie zawsze), a tutaj tylko szarą (Ha! A właśnie że nie szarą) masę robotów idących na rzeź. Do tego dochodzą ulepszenia, które zwiększają poczucie bezsensownej jatki (ot zamiast 3, wystrzelę 12 rakiet). Co prawda możliwości są różne i nikt nie każe iść w brutalną siłę, ale to i tak się najlepiej opłaca. Bargain Bazooka po ulepszeniach to nieskończony strumień rakiet 😀

Współpraca drużyny? No jest, ale niczym się nie różni od tego co mamy na co dzień. O wiele ciekawiej byłoby chyba, gdyby drużyna musiała się rozdzielić w trakcie gry. Część poszłaby na przykład coś włączyć, albo przepchać wózek gdy w tym czasie reszta by ich osłaniała bądź broniła bazy. Mogłoby to polegać na tym samym co tryb Scavange w Left 4 Dead 2 , gdzie trzeba się rozdzielić, żeby zebrać wszystkie kanistry przed czasem.

Ile można nawalać w kolejne fale robotów? A strzelanie do czołgu? Skoro to czołg więc mógłby być podatny tylko na konkretne rodzaje ataku, nie wiem na przykład z przodu byłby niezniszczalny, byłyby odporny na ogień. Albo możliwość zniszczenia na pewien czas gąsienicy (jak w WoT). A tak pozostało tylko bezmyślne strzelanie aż zejdzie pasek energii. Trochę to takie bez polotu ;p

Coś tu jest nie tak

Jak na aktualizację, która była podobno przygotowywana od co najmniej 2 lat strasznie dużo w niej błędów. I to nie tych czysto technicznych, ale błędów fabularnych.

Po pierwsze cały trailer nowego trybu to jedna wielka ściema. Drużyny RED i BLU wcale nie grają razem. Wszyscy gracze są czerwoni, a roboty nie są szare tylko niebieskie. W ostatecznym rozrachunku dostaliśmy to co zwykle czyli RED vs. BLU.
Więc po co były te komiksy, które tłumaczą jak to trzeci z braci Mann wysyła swoje szare zrobotyzowane wojska na Mann Co., a dotychczasowa walka pomiędzy frakcjami już jest nieważna?

No i gdzie ta zaśnieżona, nocna mapa? Z trzech nowych map, tylko jedna ma ledwo zachmurzone niebo. Czyżby w trakcie tworzenia zrezygnowali z nocy? Beta-testerzy się gubili? W końcu taki Doublecross albo Mann Manor dają rade z nocnym niebem, więc dlaczego te w nowym trybie nie dałyby rady, tym bardziej, że na trailerze była przecież noc i wszyscy jej oczekiwali?

Już nie będę wspominał o znacznie mniejszej ilości robotów, ale to są już ograniczenia techniczne. Z resztą wiadomo, że trailer musi być trochę przebajerzony, żeby przyciągnął ludzi. A roboty w grze i tak dają niezły wycisk, szczególnie na wyższych poziomach trudności. A super Scouta czasem naprawdę trudno zatrzymać 😉

Czasem mam wrażenie, że co prawda robili to przez 2 lata, ale złożyli do kupy w trakcie ostatniego miesiąca.

Nie jest źle, jest nawet całkiem dobrze. Dostaliśmy nowy tryb do dobrze znanej nam gry. Nie musimy się wszystkiego uczyć, bo znamy klasy i bronie, to nasze stare śmiecie. Został jedynie nowy przeciwnik i testowanie różnych ulepszeń broni. Może rozgrywka jest trochę bardziej powtarzalna niż normalnie, ale z zaangażowaniem społeczności i z nowymi mapami można będzie do niej nie raz wracać.

Mann vs. Machine można też podsumować tym krótkim filmem 🙂

mooney!

16 Responses to “Zwieraczowe wrażenia z Mann vs Machine”


  1. 1 mrkarrmel 27 Sierpień, 2012 o 11:11

    Strzelanie do czołgu? To jeszcze nic! Jak się drużyna weźmie to się go rozwali nawet bronią białą 😛 . Wiem, że TF2 daleko do realizmu, ale bez przesady…

    Szkoda tylko, że ten tryb jest trochę za bardzo chaotyczny, a kasa częściej przeszkadza drużynie niż pomaga- wszyscy myślą tylko o pieniądzach zamiast bronić bazy do której robot już wszedł z bombą…

    • 2 zwieracz 27 Sierpień, 2012 o 21:45

      Oj tak, kasa czasem psuje cały klimat meczu.

  2. 3 Paweł Rządzi!!! 27 Sierpień, 2012 o 15:35

    Spróbujcie namówić drużynę na 6 engów. Kupcie małe działka rozstawcie się na około drogi i nikt nie przejdzie xD. Btw. czy to naprawdę takie trudne pokolorować niektóre części robotów na szaro…

    • 4 mrkarrmel 27 Sierpień, 2012 o 15:51

      Nie pomyślałeś o tym, że roboty mają Sentry Bustera 😛 .

      • 5 Paweł Rządzi!!! 27 Sierpień, 2012 o 16:44

        Grałem tak… albo nie dochodziły albo się je trollowało 😉

  3. 6 TheMe 27 Sierpień, 2012 o 17:14

    A mi i tak najfajniej grało się Pyro z podbitym magazynkiem i szybkim odzyskiwaniem życia. Jak takich dwóch biega na początku mapy to boty nie dojdą nawet do tych engowych działek 🙂 Z kolei snajper traci. Za duży chaos, za szybko, za dużo wrogów, albo nie umiem nim tak dobrze grać…

  4. 7 daltesta 27 Sierpień, 2012 o 19:54

    Dzięki za odnośnik :3 Karrmel lepiej napisał, ja nie lubię się rozpisywać bo jakoś nieskładnie mi to wychodzi :c

    • 8 zwieracz 27 Sierpień, 2012 o 21:46

      Po prostu wolisz minimalizm.

  5. 9 blackmesapolska 28 Sierpień, 2012 o 17:45

  6. 10 Pan 29 Sierpień, 2012 o 09:11

    Po pierwsze: widział ktoś z was tak zajefajny bug :D? http://cloud.steampowered.com/ugc/559825079502119206/5470CB74487C36C152A23DCF3550E710ECD114F4/

    Po drugie: Moim zdaniem MVM jest fajne ale brakuje tu czegoś… W sensie takich 100% kooperacji. Powinien pojawić się tryb, w którym sabotujemy te wielkie czołgi- fabryki. Ten idzie rozwalić generator, ten otwiera przejście umożliwiając ucieczkę, ten osłania resztę… I to jest kooperacja!
    Po za tym czy tylko ja mam wrażenie że tych robotów jest jakoś mało rodzai? Jakiś latający robot by się przydał ;P.

    Po trzecie: https://twitter.com/MerleDandridge/status/240641519210610688
    🙂

    • 11 zwieracz 29 Sierpień, 2012 o 18:05

      Niektóre w ogóle nie zostały użyte jak robot Enginner czy Demoknight 😦

      A z tą Dandridge to ciekawe czy to tylko taki jej wybryk czy to coś więcej.

      • 12 Arto 29 Sierpień, 2012 o 20:17

        Są demoknighty i nawet giant demoknighty, są też snajperzy z łukiem czy sydney sleeperem. Po prostu są ludzie którzy nie potrafią włączyć advanced i advanced2, zwierku :3

        • 13 Pan 29 Sierpień, 2012 o 20:50

          Ta, ale na advanced żeby wygrać, potrzeba mieć w drużynie Azjatów i Chucka Norrisa…

          • 14 Arto 29 Sierpień, 2012 o 23:08

            Jestem Chuckiem Norrisem a moi kumple to Azjaci, całe moje życie to kłamstwo ;_;

            • 15 Pan 30 Sierpień, 2012 o 10:38

              Yyyyy….

  7. 16 Kacapus 2 Wrzesień, 2012 o 14:53

    Strasznie słabo to wszystko w praniu wyszło. Gdzie te gigantyczne fale robotów? Gdzie ta nowa mapa? Po co w ogóle cyrk z GRAYEM? Równie dobrze to wszystko mogła zorganizować administratorka, przecież ma astralium. I największy błąd: Po co te całe „tajemnice” przez 2 lata?. Badziew :/


Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s




Kalendarz wpisów

Sierpień 2012
Pon W Śr C Pt S N
« Lip   Wrz »
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  

Archiwum


%d blogerów lubi to: