Wczesny Team Fortress 2 (skany)

Porządkując moje zakurzone katalogi znalazłem jeszcze kilka skanów, których wcześniej nie opublikowałem. Nadrabiam więc zaległości🙂

Team Fortress 2 (w przygotowaniu) – Secret Service nr 78 (kwiecień 2000)

Z artykułu dowiadujemy się między innymi, że premiera już niedługo (czytaj – za 7 lat), gracz będzie miał do wyboru aż 12 klas (czytaj – czyli jednak 9) i że postawiono na duży realizm (czytaj – porzucono realizm). Na przykład, jeśli ktoś przejdzie za nami w momencie gdy my strzelamy z wyrzutni rakiet, to oberwie od gazów wylotowych (czytaj – szpiedzy mogą zginąć od rocket jumpa). Na dodatek gra ma „zawierać protokoły komunikacji głosowej. Oznacza to, że to, co powiesz do mikrofonu podłączonego do komputera, zostanie usłyszane przez innych graczy”. Kto by pomyślał, żeby dzisiaj czegoś takiego w grze nie było🙂

W opisie klas widać natomiast dwie ciekawe pozycje. „Instructor”, czyli gracz nauczyciel, który miał szkolić niedoświadczonych graczy. To jest to co Valve wprowadziło dopiero dosyć niedawno w TF2 (i co będzie w Dota 2). Patrzcie, a mieli to w planach już w 2000 roku!

Drugi kwiatek to „Commander”, czyli dowódca, patrzący na rozgrywkę z góry, niczym w RTSie. Ten mokry sen Gabe’a jednak się nie spełnił, ale z powodzeniem wykorzystało go wiele innych gier, choćby Nuclear Dawn🙂

Oprócz suchych informacji, w tym samym numerze, tuż obok znajdował się obszerny wywiad z samym Gabem:

Kolejny przykład nowatorskiego myślenia Gabe’a. Nie zawsze w pełni trafionego, ale widać, że Gabek się stara. W wywiadzie stwierdza na przykład, że w następnym pokoleniu gier multi (czyli to co mamy teraz), na jednym serwerze będzie grało po 64 a nawet 128 osób, a świat gry będzie wieloma mapami, połaczonymi ciągle niczym w HL’u. No cóż, po częsci się sprawdziło, ale rzeczywistość nadal nie wygląda zbyt różowo. Oczywiście cały czas mowa o FPSach, a nie MMORPG gdzie już mamy setki graczy i wielkie mapy. Ale są np, Battlefieldy, gdzie mamy dużo graczy, a jeśli chodzi o duże mapy, to pomysł został ten sam, ale zmieniła się technika i teraz mamy wczytywanie w czasie rzeczywistym. No może oprócz gier Valve😉 Ale taka pseudo ciągłość jest na przykład w L4D.

Inna ciekawa rzecz to trochę inna filozofia Gabe’a dotycząca beta-testowania gier. W wywiadzie mówi, że woli testować grę bezpośrednio u siebie niż udostępniać demo czy wersję beta graczom. Jak to się przez te lata kompletnie zmieniło🙂 Teraz praktycznie każdy produkt Valve (oprócz gier singleplayer oczywiście) przechodzi przez publiczną wersję beta, która czasem (Dota i CS:GO) trwa w nieskończoność. Ale to przede wszystkim zasługa Steama, który dał Valve tyle nowych możliwości.

W wywiadzie sporo miejsca poświęca się internetowym połączeniom. Nic dziwnego, w końcu to gra multi, a w tamtych czasach większość ludzi w Polsce łączyło się przez nieśmiertelne modemy telefoniczne🙂

Gabe mówi trochę o nowej technologi PowerPlay, która ostatecznie nie wypaliła. Prawdę mówiąc nigdy dobrze nie zrozumiałem o co dokładnie chodzi w tym projekcie, PowerPlay to taki tajemniczy grall😉 Wygląda to na szereg nowych rozwiązań (protokołów itp) i porozumień, między producentami gier i dostarczycielami internetu.

Dużo ludzi do pogodzenia i kasy do podziału. Nic dziwnego, że nic z tego nie wyszło. Całe szczęście, że Internet i tak się „sam” z czasem rozwinął i poziom grania znacznie się podniósł.

10 Responses to “Wczesny Team Fortress 2 (skany)”


  1. 1 Musiek 27 Lipiec, 2012 o 10:23

    Ty mnie tu nie obrażaj! Ja ciągle mam modem telefoniczny!

  2. 2 adriano66 27 Lipiec, 2012 o 10:57

    gejb jaki młodzieniaszek
    :]

  3. 3 BRAMKARZ 27 Lipiec, 2012 o 13:26

    co to grall?

    • 4 daltesta 27 Lipiec, 2012 o 15:32

      Obejrzyj sobie Indiane Jonesa i ostatnia krucjata, wiadomość dla zwieracza: „, po częsci” błont!

    • 5 Pongo 27 Lipiec, 2012 o 16:09

      To skrzyżowanie Graala z Grillem.

      • 6 zwieracz 30 Lipiec, 2012 o 11:37

        No i teraz już nie wiem co tak właściwie chciałem napisać.

  4. 7 K2Core 29 Lipiec, 2012 o 13:34

    Gabe jeszcze chudy😀

  5. 8 Xanoxis 29 Lipiec, 2012 o 17:33

    Tak schodząc z tematu młodego Gejba, właśnie zobaczyłem, że odnawiają mod „The Stanley Parable” i świetnie to wygląda. Na zachętę ten filmik😀 http://www.youtube.com/watch?v=AZ-IcS7mRSk&feature=player_embedded

    • 9 zwieracz 30 Lipiec, 2012 o 11:34

      Nom ładnie, ładnie. Ostatnio jakaś moda na remejki widzę się zrobiła🙂

  6. 10 Konti 31 Lipiec, 2012 o 04:08

    Podejrzewam, że w tego TF2 świetnie bym się bawił, bo te podejście kreskówkowe mnie odrzuca, a feeling broni jest tak mizerny, że nie odczuwam jakiejkolwiek przyjemności z grania.


Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s




Kalendarz wpisów

Lipiec 2012
Pon T Śr T Pt S S
« Czer   Sier »
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031  

Archiwum


%d bloggers like this: