A Half-Life wciąż zaskakuje

Ostatnio pojawiły się dwa ciekawe nagrania z pierwszego Half-Life’a. Pokazują one grę od strony, której jakieś 95% graczy nigdy HL’a nie znało. To zaskakujące jak HL wyprzedzał swoje czasy i ile włożono w niego pracy. I że często ta praca pozostawała praktycznie nie zauważona. Oba nagrania należą do a, który na swoim kanale YT ma wiele innych, ciekawych rzeczy związanych z innymi grami.

1. Karmienie Bullsquida.

Tysiące razy zabijaliśmy te kochane stworzenia jednym, celny, podwójnym wystrzałem z shotguna, że nawet nikt nie próbował innych taktyk. A tu proszę, można odwrócić na chwilę uwagę Bullsqudia rozbijając „świeży” kawał mrożonego mięsa w chłodni.

W pierwszej chwili pojawia się zdziwienie i niedowierzanie. Potem, przychodzi refleksja, że to przecież w sumie nic nadzwyczajnego, ot prosta zależność, mięso – brak ataku. Ale zaraz, zaraz, to przecież jest gra z 1998 roku!!!

Nawet teraz w grach takie coś rzadko można spotkać. Odwracanie uwagi przeciwnika? To kojarzy mi się tylko z myślący przeciwnikami (aka człowiek) i grami skradankowymi, a nie z bezmyślnymi bestiami w typowych FPS’ach.

Tyle lat w niewiedzy. Ciekawe czy taki patent zadziała też gdy rozpaćkamy łomem jakiegoś trupa? Trzeba będzie samemu sprawdzić🙂

Ale Bullsquid to jeszcze nic…

2. Oddziały Houndeye

Czy przyszło wam kiedyś do głowy, że te grupki Houdeye, które biegają bezmyślnie w te i wewte, to są tak naprawdę oddziały, małe stadka, które mają swoich przywódców? Że im większe stado, tym każdy jego członek ma silniejszy atak? I że tylko przywódca może zaalarmować wszystkich pozostałych członków naraz. I tylko on potrafi skoordynować wspólny atak, że bez niego stado jest bardziej chaotyczne? Że gdy się zabije dowódcę, to drastycznie spada efektywność oddziału?

Nie wiedzieliście tego? No właśnie. Ja też nie, i jakieś 98% innych graczy też o tym pewnie nie wiedziało. Natomiast prawda jest przerażająco zadziwiająca @_@

A wszystko zaczęło się od różnych kolorów fali, którą atakują te stworzenia.

Muszę przyznać, że jakieś tam różnice w kolorach tych fal mi w głowie przeświecają, ale jeśli już, to tłumaczyłem to so sobie różnym oświetleniem na mapach itd. A tu się okazuje, że stoi za tym dosyć skomplikowany system zależności.

I znowu, taka rzecz w grze z 1998 roku, kiedy to większość tytułów opierała się nadal na bezmyślnym strzelaniu do armii klonów, a jedyną dostępna strategią była zmiana rodzaju broni.

Nie-sa-mo-wi-te

Nie tylko dlatego, że to w ogóle się w tej grze znajduje, ale też dlatego, że nigdy nie zwróciłem na to uwagi. I także dlatego, że dodaje to niesamowitej głębi grze. Niesamowite, bo ktoś włożył sporo pracy w tak drobny, wydawało by się, szczegół. Mimo iż w 99% przypadków i tak nadal będziemy rozwalać wrogów tak samo, to pozostaje ta świadomość, że jest inna możliwość.

Ciekawe, jakie jeszcze sekrety skrywa stary, poczciwy HL.

14 Responses to “A Half-Life wciąż zaskakuje”


  1. 1 janka_gramofonomanka 24 Lipiec, 2012 o 12:36

    moda ma🙂

    • 2 zwieracz 24 Lipiec, 2012 o 15:44

      Gdzie, jak, co?

      • 3 janka_gramofonomanka 24 Lipiec, 2012 o 16:26

        taki hejterski zart

  2. 4 daltesta 24 Lipiec, 2012 o 15:34

    Oczy mnie bolą ide popacze na nature.

    • 5 zwieracz 24 Lipiec, 2012 o 15:45

      Napawaj się krzakiem czarnego bez, a potem zatrać się w błękicie zachmurzonego nieba.

      • 6 daltesta 24 Lipiec, 2012 o 17:36

        Dzziiieee tam, tu wszędzie góry są i te no choinki a nie bzy, panie.

        • 7 Andrzej 24 Lipiec, 2012 o 20:24

          Wunder-Baum?

          • 8 daltesta 25 Lipiec, 2012 o 14:04

            Nie, Oświęcim

            • 9 daltesta 25 Lipiec, 2012 o 15:59

              Szczelam sucharami niczym Sztrassburger

  3. 10 Mikos 24 Lipiec, 2012 o 18:30

    Gra wyszła w 1998 roku , przeszedłem ją chyba z 50 razy ,a przez ten wpis chyba oryginała kupie w starym pudle jak by się dało znaleść

  4. 11 Xanoxis 26 Lipiec, 2012 o 08:13

    Trolololololo, na przepisach (taki item) w Docie 2 jest znak Combine od wczorajszego update😀 http://dota2.cyborgmatt.com/newicons/updated_2507/recipe.png

    • 12 Mikos 26 Lipiec, 2012 o 11:37

      Hl3 confirmed ! :O

      • 13 Andrzej 26 Lipiec, 2012 o 17:16

        I tak wafle schodzi na psy.

  5. 14 Forfen 29 Sierpień, 2012 o 18:48

    Wafle? A nie Pokrętło aby?


Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s




Kalendarz wpisów

Lipiec 2012
Pon T Śr T Pt S S
« Czer   Sier »
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031  

Archiwum


%d bloggers like this: