Source Filmmaker kontratakuje

Ponad 2 lata minęły od mojego pierwszego zetknięcia z Source Filmmakerem. Opisywałem wtedy tą starą, zabugowaną wersję z 2007 roku. Nagrałem nawet z jego pomocą dwa krótkie filmiki. Ale to było wczoraj. Teraz mamy nowy (dalej zabugowany), lepszy Filmmaker, który wspiera czapki. A co najważniejsze, od wczoraj jest dostępny dla wszystkich w otwartej becie.

Co ja tam będę się rozpisywał, bierzcie, ściągajcie i eksperymentujecie. Program ma ogromny potencjał, jednak wcale nie jest taki prosty jakby się wydawało, a na pewno jest bardzo czasochłonny. Jak już się załapie o co chodzi to naprawdę wciąga🙂

Source Filmmaker

Ja już się zabrałem za reżyserkę i na razie zrobiłem ten krótki klip. Na pierwszy ogień poszły bardziej poważne klimaty, ale pomysłów na następne filmy mi nie brakuje.

Najgorsze dla mnie, jest wysyłanie już gotowych filmików na YT. Ten dla przykładu zajmuje 186 mb, a to tylko 48 sekund. Za jakość trzeba niestety płacić😉

Jeśli szukacie jakiś pomocy przy tworzeniu, to oprócz oficjalnych tutoriali mogę polecić też: tutek jak nakładać i zdejmować czapki, co robić gdy wasza rodziałka monitora jest za niska i filmik mają potem niską jakość. Aha no i podobno lepiej mie używać formatu .mp4 bo filmiki wychodzą ciemniejsze niż powinny (tak jak mój na przykład, w dodatku końcówka się lekko skopała).

5 Responses to “Source Filmmaker kontratakuje”


  1. 1 mrkarrmel 12 Lipiec, 2012 o 16:26

    Hehe, mi się na razie w tym programie udało zrobić tylko epickie arcydzieło w którym kolejno: biegają 3 Skauty, potem Snajper macha do kamery ręką i umiera, a za nim widać pijanego Demo, koniec😛 . Dodatkowo, jeżeli próbuję zrobić coś w rozdziałce większej od 360p to film się zacina(ale za to jakość jest całkiem niezła). Mimo wszystko, strasznie podoba mi się zabawa z Filmmakerem, a pomysłów mam co niemiara. Muszę jeszcze tylko poświęcić kilka godzin na naukę animowania postaci😛.

  2. 2 daltesta 12 Lipiec, 2012 o 18:55

    Nowy konkurs na Borealisie!
    http://borealis.net.pl/page/45/3_lata

    • 3 zwieracz 12 Lipiec, 2012 o 19:30

      No ta właśnie, zapomniałem dać wpisa xd

  3. 4 TONY_ 12 Lipiec, 2012 o 20:51

    Wiedziałem, że ktoś się w końcu zabierze za odtworzenie tej scenki w SFM🙂 http://www.youtube.com/watch?v=4dJFhrRIbIw&feature=player_embedded

  4. 5 Voj4k 23 Lipiec, 2012 o 12:43

    używaj dobrych kodeków, w dobrej kompresji… by to wyszło trzeba dobrze się znać na tym, poczytać.. Filmik 6 minutowy potrafi ważyć 120Mb, jakość będzie dobra..


Skomentuj

Kalendarz wpisów

Lipiec 2012
Pon T Śr T Pt S S
« Czer   Sier »
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031  

Archiwum


