Breaking News – PlanetPhillip zamknięte!

Wczoraj 8 lipca Phillip Marlowe zamknął niespodziewanie swoją stronę Planetphillip.com, poświęconą modom i mapom do wszystkich części Half-Life’a.

Z dnia na dzień niedostępna stała się cała zawartość serwisu, jedyne co pozostawiono, to krótka notka od autora strony:

Prowadzę tą stronę od ponad 8 lat i zainwestowałem w nią ponad 10,000 godzin mojego wolnego czasu.
Inni pomagali mi, ale w większości jest to moje dzieło.

Ostatnio, poczułem się zmęczony. Zmęczony tym jak każdy weekend schodzi mi na wykonywaniu zadań związanych ze stroną.

Zmęczony użeraniem się ze złodziejami contentu (ze strony), idiotami i ogólną mordęgą związaną z prowadzeniem tak obszernego serwisu.

Bez wątpienia niektórzy nazwą to zamknięcie „melodramatycznym”, ale oni nie mają pojęcia z czym to się wiąże.

Możliwe, że otworzę stronę ponownie w Październiku i mając wolne w trakcie lata doładuję akumulatory. Na razie w to wątpię.

Chciałbym wykorzystać ten moment, żeby podziękować wszystkim tym którzy mi pomagali oraz stałym czytelnikom.

Proszę nie wysyłać do mnie maili, będę sprawdzał skrzynkę jedynie raz w miesiącu i nie będę odpisywał na pytania związane ze stroną lub z grami.

Ludzie, którzy obecnie współpracują ze mną przy różnych projektach otrzymają ode mnie osobne maile.

Phillip Marlowe – Niedziela 08 Lipiec 2012

Jak widać sprawa jest poważna. Zmęczenie prowadzeniem tak dużej strony, przez jedną tylko osobę, wydaje mi się całkiem zrozumiałe. Nic nie trwa wiecznie, a Phillip zajmuje się tym od ponad 8 lat. Pamiętajcie też, że nie jest on jakimś tam młodziakiem i ma już ponad 40 lat. Prawdę mówiąc zawsze zastanawiało mnie skąd on bierze na to tyle czasu. Nie dość, że często daje wpisy, to przecież jeszcze musi te mody przechodzić. W dodatku angażuje się i tworzy setki innych projektów: program MapTap, grupa pół-profesjonalnych aktorów dubbingowych, liczne konkursy z nagrodami, eventy (100 days of Nostalgia), projekty muzyczne, częste występy z Podcast 17, wywiady z twórcami map i modów. Można by wymieniać godzinami.

Więc nasuwa mi się jedno tylko pytanie: Dlaczego tak nagle?

Kryzys wieku średniego?😉 Czy może coś naprawdę poważnego? Choroba w rodzinie, jakieś niepowodzenia zawodowe, coś co wymusza nad nim całkowite zaangażowanie?

No bo to, że ktoś przestaje pisać i porzuca swoją stronę jestem w stanie zrozumieć, ale dlaczego robi to w ten sposób. Nie zapominajmy, że PlanetPhillip.com w ciągu tych wielu lat swojego istnienia stała się jedynym miejscem, w którym można dorwać wiele rzadkich modów i map. Większość pozycji na stronie było hostowana na jej własnych serwerach. O pobocznych projektach nie wspominając. A co z konkursami? Nie skończył się jeszcze ostatni wieloetapowy konkurs mapperski 6×10 (albo jakoś tak, zapomniałem nazwy).

Musze przyznać, że to posunięcie, jakąkolwiek by sytuacją wymuszone, jest kompletnie nieodpowiedzialne. Co prawda nie jest to jakieś strasznie wielkie halo, ot strona z modami, a nie szpital z chorymi, ale tak się po prostu nie robi. Pozostaje pewien niesmak.

Co przeszkadzało w tym, aby po prostu zostawić stronę, nieaktualizowaną przez jakiś czas, samej sobie, ot tak. Na przykład aż do wygaśnięcia domeny? Po co od razu wszystko wyłączać?

A może to zabieg marketingowy? Strona radziła sobie jednak dobrze bez tego. To największa baza modów do Hla’ów w Internecie (Grinder74.com i tak jest lepszy❤ ), więc nie potrzebuje taniej sensacji. Wykluczam więc taką opcję.

Ot dziwna sprawa, i w ogóle niespodziewana. Duża strata dla fanów modyfikacji*. Mam nadzieję, że Phillip pójdzie po rozum do głowy i reaktywuje stronę choć na pewien czas, albo odda jej prowadzenie komuś innemu.

* I to akurat teraz, gdy zaledwie miesiąc temu usunąłem wszystkie instalki modów (setki pozycji) z mojego dysku😦

17 Responses to “Breaking News – PlanetPhillip zamknięte!”


  1. 1 mrkarrmel 9 Lipiec, 2012 o 17:38

    Cholera, akurat znalazłem sobie trochę czasu na mody i nagle coś takiego😦 . Mam nadzieję, że jeszcze uda mi się interesujące mnie mody znaleźć, ale to nie powinno być problemem w tych bardziej powszechnych modyfikacjach- od czego w końcu jest moddb.com🙂 . Mimo wszystko szkoda, że tak w sumie ważny serwis, został tak nagle zamknięty.

  2. 2 Spix 9 Lipiec, 2012 o 19:18

    http://www.cdaction.pl/news-27573/gta-v-i-nowa-gra-valve-na-gamescomie-tak-twierdzi-czlowiek-pracujacy-przy-targach.html :0

    • 3 zwieracz 9 Lipiec, 2012 o 19:30

      Podobno fejk, koleś nie pracuje dla gamescomu http://lambdageneration.com/posts/valve-to-reveal-new-unannounced-game-at-gamescom-2012/

  3. 4 daltesta 9 Lipiec, 2012 o 20:12

    HL3 confirmed!

    a nie, cholera tu nie pasuje.

  4. 5 Mikos 9 Lipiec, 2012 o 21:23

    Valve i tak pokaże Dote i Cs:go (nowe mapki/bronie) i to koniec wg. mnie :<

  5. 6 Tracha 9 Lipiec, 2012 o 23:43

    Oj tam, po prostu z nudów wbiłem i nagle Closed. Dobrze, że przeszedłem już wszystkie mody które tam były😀
    No ale dalej pozostaje Grinder. To, że Philip nagle wyłączył to jego prywatna gestia i tyle, może nie chciał zostawić strony tak aby rozpadała się tylko w chwilach upadłej chwały zamknąć? Nie oszukujmy się ale tam praktycznie już nic się nie działo.

    • 7 zwieracz 10 Lipiec, 2012 o 13:30

      Jak to nic się nie działo? Cały czas się działo, no i był konkurs mapperski w toku.
      I dlaczego strona miała się rozpadać? Po prostu nie była by aktualizowana, a tak te wszystkie lata diabli wzięli. I po co to było?

  6. 8 Spix 10 Lipiec, 2012 o 09:19

    też dostaliście dzisiaj klucz z Source Filmakera ?

    • 9 zwieracz 10 Lipiec, 2012 o 13:33

      Nie ;(

      • 10 zwieracz 10 Lipiec, 2012 o 13:55

        A jednak… też go dostałem😀

        • 11 daltesta 10 Lipiec, 2012 o 16:04

          Ech ech a ja sie miałem dziś zapisać………………………………

  7. 12 grinder74 10 Lipiec, 2012 o 10:53

    przykra wiadomosc, ale niestety jestem Go w stanie zrozumiec, wraz z wiekiem czas ma tendencje do kurczenia sie, widze to doskonale po sobie, sytuacja G74 wyglada tez niezbyt rozowo, ale ja takiej decyzji nie planuje podejmowac i tez dziwi mnie forma zawieszenia projektu (brak dostepu do tresci) – byc moze faktycznie chodzi tu o cos powaznego, jakies wzgledy osobiste… szkoda😦

    • 13 zwieracz 10 Lipiec, 2012 o 13:58

      I tak długo dawał radę patrząc na jego aktywność. Ciągle coś organizował i to rzeczy czasochłonne jak „100 days of Nostalgia” czy teraz ponowne, wspólne przechodzenie pierwszego HL’a. Coś widocznie pękło😦
      Zobaczymy co będzie po wakacjach, może sytuacja się trochę poprawi.

  8. 14 Garret 11 Lipiec, 2012 o 06:39

    Co to SFM wypuszczony a tu żadnego wpisu? Wstawać i pisać!😀

    • 15 zwieracz 11 Lipiec, 2012 o 08:12

      Co ja będę ludzi drażnił😉

      • 16 zwieracz 11 Lipiec, 2012 o 08:12

        A otworzyli betę… haha dobre😀

  9. 17 zwieracz 11 Lipiec, 2012 o 08:20

    Strona wróciła online, ale nie będzie aktualizacji, jest też trochę dłuższe wyjaśnienie od Phillipa:
    http://www.planetphillip.com/posts/so-long-and-thanks-for-all-the-fish/


Skomentuj

Kalendarz wpisów

Lipiec 2012
Pon T Śr T Pt S S
« Czer   Sier »
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031  

Archiwum


