O tym jak Jack próbował się do Valve dostać

I mu się nie udało😦

Mowa o Jacku Monahanie, który próbę dostania się do samego Valve opisał na swoim blogu. Jack jak sam siebie określa jest game designerem i artystą. W 2004 i 2005 roku jak wielu innych graczy (w tym ja) był zafascynowany Half-Life’em 2. Myślał o nim, śnił, marzył i tworzył swoje własne wariacje na temat gry. Ponieważ był świeżo po studiach i miał trochę wolnego czasu, postanowił pomyśleć o grze trochę bardziej poważnie. Wymyślił kilka historii, które można było wykorzystać dla modyfikacji i zrobił też trochę concept artów. W końcu postanowił nawet wysłać swoje płody do Valve i zobaczyć co z tego wyjdzie.

Jak się okazało później, nigdy nie uzyskał żadnej oficjalnej odpowiedzi. Trochę to dziwne, bo pracownicy Valve przeważnie odpowiadają na maile, szczególnie te które przedstawiają jakąś konkretną treść.

Ale nie został całkiem bez odpowiedzi. Zaprezentował swoje prace również na forum ca.org, takim dużym forum concept artystów. Jego pracę skrytykowała tam między innymi osoba, która jak się okazało pracowała dla Valve (miała firmowy adres e-mail). Jack nigdy nie doszedł do tego, kto to właściwie był.

Krytyka jednak nie była pozytywna, tajemniczy jegomość wytknął Jackowi wiele niedociągnięć w jego warsztacie twórczym. Jego marzenia zostały zniszczone😉

Jak sam napisał na blogu, z perspektywy czasu ocenia całą sytuację pozytywnie, sporo się dzięki temu nauczył.

No dobra, ale przejdźmy do rzeczy i obejrzyjmy te concepty:

Prawda, że fajne😀

Jakbym nie wiedział, to bym pomyślał, że to sprawka Valve. Concepty te są głównie wariacjami na temat dzieł Viktora Antonova.

Mamy Carrier, który jest przerośniętym APC. Prawdę mówiąc zawsze mnie zastanawiało, gdzie w APC mieszczą się ludzie. Kabina pojazdu jest dosyć mała. Carrier rozwiązuje ten problem, ale jak zauważa sam jego autor jest trochę przekombinowany. To dotyczy wszystkich jego projektów, mają zbyt wiele detali i brakuje im tej… jakby to powiedzieć, prostoty graniczącej z symbolizmem (lol). Chodzi mi o prostotę formy, gdzie wystarczą 4 kreski i już dobrze wiemy z czym mamy do czynienia🙂

Mamy to w projektach Antonova, a gubimy w rysunkach Jacka.

Najbardziej przekombinowana jest chyba mobilna bariera (rys. 3 i 4). Ale Cytadela na Xen to jest coś co wg mnie pobudza wyobraźnię. Takie coś chciałbym zobaczyć w grze lub modzie. Czemu jeszcze nikt na to nie wpadł?😀

Poza tym, twórczy umysł Jacka stworzył jeszcze kilka historyjek osadzonych w świecie HL.

Jedna z nich opisywała losy pewnej osoby, która zmuszona przez ogólny niedostatek, zgłasza się na ochotnika do Civil Protection. W raz z postępem gry, wspina się na coraz wyższe poziomy w szeregach Kombinatu, aż na samym końcu staje się pół człowiekiem, pół robotem. A właściwie mechem („Stalkerbotem”), wyglądającym mniej więcej tak:

To też oczywiście rysunek Jacka

Oczywiście główna myśl historii miała polegać na tym, że zmuszeni przez los wyrzekamy się człowieczeństwa, ostatecznie stajemy się maszyną do zabijania ludzi, którzy przecież walczą o wolność. Głębokie😉

Inny scenariusz opisuje, typową historię z podróżującym samotnie graczem, który trafia gdzieś na Pustkowiach, na bazę rebeliantów (coś jak w Mad Maxie) i pomaga im odpierać ataki Kombinatu.

Zachęcam do zajrzenia na blog Jacka, bo znajdziecie tam jeszcze kilka innych concept artów: designreboot.blogspot.com

Poza tym, z tego co widzę, na jego forum, koleś pracuje też nad jakąś grą na UDK.

Peace!

3 Responses to “O tym jak Jack próbował się do Valve dostać”


  1. 1 daltesta 28 Maj, 2012 o 19:15

    Nieładnie Gabenku, nie dostaniesz obiadu😀 A tak na serio ładne te concept arty, najbardziej spodobał mi się Breen osaczony przez advisorów. Tylko czekać aż advi wysunie język i trach bum, Ziemią rządzi advisor.

    • 2 zwieracz 28 Maj, 2012 o 20:25

      Aż mi szkoda Breena, w końcu chciał dobrze ;(


  1. 1 Ivan the Space Biker « zwieracz Trackback o 15 Czerwiec, 2012 o 16:30

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s




Kalendarz wpisów

Maj 2012
Pon T Śr T Pt S S
« Kwi   Czer »
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031  

Archiwum


%d bloggers like this: