Return to Ravenholm / HL2:Episode 4

Dzisiaj mija dokładnie 6 lat od pierwszej oficjalnej zapowiedzi HL2: Episode Three, którego data wydania została wtedy określona na święta 2007 roku😀

To dobry moment, żeby sobie przypomnieć innego, odrzuconego brata bliźniaka znanych nam epizodów –  Return to Ravenholm. Tak się jakoś złożyło, że całkowicie pominąłem na moim blogu ten projekt. A było o nim głośno na przełomie 2011 i 2012 roku i śledziłem na ten temat każde info. Ale co się odwlecze to nie uciecze, bo czasu do następnej częsci HL’a mamy aż nadto…

Wszystko zaczęło się  dawno, dawno temu, w mrocznych latach 2006-2007, kiedy to Valve jeszcze otwarcie mówiło o przyszłości HL’a. W PC Gamerze ukazała się informacja (wywiad z Gabem), w której zostało napisane, że po znanej nam trylogii epizodów, pojawi się jeszcze 4 odcinek, osadzony w tym samym uniwersum, ale luźno związany z serią. Miał być robiony przez zewnętrzny team z Arcane Studio.

Ale to nic, bo prawdziwa bomba wybuchła w maju zeszłego roku, po ataku hakerów na serwery Eidosu (czy inny Square Enix).

Wśród CV pracowników Eidosu znaleziono kilka, w których w doświadczeniu była wymieniona praca dla Arcane Studio i Valve nad projektem (podawano różne nazwy): „Half-Life 2: Episode 4”, „Ravenholm” lub „Return to Ravenholm”. Wszystko w latach 2006-2007.

Wreszcie na początku tego roku ludzie z Lambda Generation spytali się o całą sprawę samego Marca Laidlawa. Ten przyznał, że był taki projekt i że robiło go właśnie Arkane Studio. Akcja gry miała się dziać w Ravenholm, czy czymś podobnym, jeszcze przed końcem wydarzeń z Episode Two. Valve, jak to określił było wielkimi fanami twórczości Arkane i wyszli z propozycją współpracy. Dawali pomysły, a Arkane robiło „fajne rzeczy”. Jednak w ogólnym rozrachunku Gabe stwierdził, że powrót do opanowanego przez zombie miasteczka już się przejadł i został wyeksploatowany w HL2. Powrót był by bez sensu, a umieszczenie akcji jeszcze przed (lub w trakcie) Episode Two było ponoć wielkim ograniczeniem w procesie twórczym dla Arcane.

Na koniec jeszcze demo jednego z ludzi, którzy pracowali nad Return to Ravenholm – Florenta Perrina:

Oprócz Prosiaczka są też animacje zombie, headcraba i żołnierza (chyba) Kombinatu.

Hmm, myslałem, że wyjdzie z tego dłuższy wpis ;P

Tyle anulowanych projektów, a tak mało nowym Half-Life’ów. Trochę mi też szkoda ludzi z Arcane, bo Valve ciągle przydzielało im nową robotę z której nic nie wynikało. Przynajmniej teraz mają Dishonored🙂

6 Responses to “Return to Ravenholm / HL2:Episode 4”


  1. 1 Adamecky 24 Maj, 2012 o 21:08

    To już 6 lat? O w mordę. Nie zdawałem sobie sprawy, że to już tyle czasu minęło D:

    • 2 zwieracz 25 Maj, 2012 o 10:38

      To już tyle co odstęp między pierwszym a drugim HL’em😮

  2. 3 daltesta 25 Maj, 2012 o 14:50

    Ale paczcie jakież to dziwne – mieli date wydania, wszystko niby zrobione, więc co ich zatrzymało? @_@

    • 4 zwieracz 25 Maj, 2012 o 18:50

      Mam nadzieję, że wytłumaczą to w The Final Hours of HL3/Ep3
      do\_/ob

  3. 5 mrkarrmel 26 Maj, 2012 o 12:15

    Musiałem być chyba na jakimś odludziu kiedy pojawiała się zapowiedź tego projektu😮 .

    • 6 zwieracz 26 Maj, 2012 o 13:40

      No bo to było w 2006 roku i nie było oficjalnie zapowiadane, tylko Gabe o tym wspomniał właśnie🙂
      Sam nie wiedziałem o tym, aż do zeszłego roku i tej afery z CV pracowników Eidosu.


Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s




Kalendarz wpisów

Maj 2012
Pon T Śr T Pt S S
« Kwi   Czer »
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031  

Archiwum


%d bloggers like this: