The Perpetual Testing Initiative (PeTI)

No czy, jak to tam się nazywa po polsku🙂

W sumie to już i tak wszystko wiecie. Komory robi się łatwo i przyjemnie, edytor jest bardzo intuicyjny. Trochę ograniczony, ale to nigdy nie miał być jakiś kombajn. Najwięcej wysiłku trzeba włożyć w wymyśleniu samych testów. To jest miejsce, w którym właśnie poległem budując swoją pierwszą zaawansowaną komorę. A to z prostej przyczyny, bo jej wcześniej nie zaplanowałem. Najlepiej rozrysować sobie plan na kartce i zapisać wszystkie pomysły, a nie robić komorę, a potem próbować ja tak przerobić, żeby dało się przejść😀

Nadal nie mogę naprawić swojego dzieła, bo cięgle można ominąć bez problemu połowę zagadki :p

No, ale to pierwsze koty za płoty. następne podejścia będą lepsze.

Ale ta łatwość z jaką można coś opublikować. Normalnie miód. Ot jedno kliknięcie i jest, a żeby zagrać w czyjąś mapę znów wystarczy jedno kliknięcie i jest. Mapy pobierają się chyba jakoś w tle, bo w nowe pozycje można grać, właściwie momentalnie. Z początku były problemy, bo pewnie serwery były zapchane, ale teraz wszystko ładnie działa i nie trzeba już restartować gry.

Natomiast w Steam Workshopie nastąpiło coś, czego bardzo się obawiałem, czyli straszny natłok map.

W dziale Portala 2 jest już ponad 40,000 pozycji! To już ze 4 razy więcej przedmiotów niż w Skyrimie i TF2 razem wziętych. :O

I jak tu teraz wyłowić te najlepsze, bo we wszystkie zagrać się nie da.

Ja wiem, że są oceny, filtry, ale i tak pozostaje ta obawa, że cośf ajnego może nas ominąć.

A jak wybić się ze swoją komorą? Chyba bez spamowania forum i znanych serwisów o grach nie ma mowy o popularności😦

Valve wyszło z inicjatywą Nagrody dla Pracownika Miesiąca, a właściwie to „Pracownika Chwili”. Zawsze coś😉

O i na koniec moje najnowsze dzieło. W sumie to moja 3 komora. Pierwsza jest niepubliczna, 2 nie działa jak trzeba, a ta trzecia… nie jest komorą testową xD

To tylko taki teścik fizyki w Source. Wrzuciłem do małej komory 100 „kulistych kostek Aperture”, zmieszałem to z odbijającym żelem i wyszła zabójcza mieszanka. O dziwo gra działa stabilnie i nawet nie mam zbytniego spadku FPS. Trzeba będzie zrobić większy test.

Zapraszam do ściągania i testowania: Physics Test (100 balls!)

Mam nadzieję, że jednak uda mi się w końcu zrobić jakiś normalny teścik.

Pora na trochę NAUKI!

16 Responses to “The Perpetual Testing Initiative (PeTI)”


  1. 1 K2Core 11 Maj, 2012 o 18:15

    Wszystko ładnie, pięknie, ale nie można robić map do co-opa co mnie bardzo smuci :< Ale satysfakcja po zrobieniu lvl-u którego kumpel nie umie przejść – bezcenna (na razie to ja zostałem tym kumplem, ale się odegram ^^)

    • 2 zwieracz 11 Maj, 2012 o 19:03

      W tagach na workshopie jest coś takiego jak „singleplayer” to może sugerować, że jednak w przyszłości dodadzą też tworzenie map do multi,.. obaczymy.

  2. 3 janka_gramofonomanka 11 Maj, 2012 o 18:47

    eeee tam, w cale nie takie trudne. ja zrobilem swoja komore bez zadnych planow i w miare przyzwoita (nie wiem jak w praktyce bo jeszcze nikt oprocz mnie w nia nia gral).

    • 4 zwieracz 11 Maj, 2012 o 19:02

      No właśnie, potem się okazuje, że ktoś to przechodzi omijając połowę zagadek ^^

      • 5 janka_gramofonomanka 11 Maj, 2012 o 19:09

        sprawdzalem czy sie da i nie znalazlem nic

      • 6 daltesta 11 Maj, 2012 o 19:19

        „Trochę ograniczony, ale to nigdy nie miał być jakiś kombajn”. Nie masz racji! Wszystko co jest w kampani można zrobić w edytorze. np. kąt pod którym panel ma sie zamknąć/ otworzyć❤ echm chociaż przyznam nie ma bomb ale co z nimi można zrobić….

        A tak btw, macie mój pierwszy test:
        http://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=71266285

  3. 7 Lizard 11 Maj, 2012 o 20:54

    @up.
    Możesz zrobić chudsze ściany? Możesz dodać bardziej zaawansowane oświetlenie? Możesz dodać motyw z poza torami testowymi? Możesz dodać opóźnienie do różnych eventów? Możesz triggerować eventy? Nie więc nie mów, że to co da sięrobićw hammerze da się robić w puzzle makerze ;p

    • 8 zwieracz 12 Maj, 2012 o 12:34

      Finish him!😀

      • 9 daltesta 12 Maj, 2012 o 19:48

        Żeśmy doszli do takiej wprawy słuchajcie w budowaniu portali jak w pieczeniu kiełbas słuchaj tu na rynku.

  4. 10 patrykcxxviii 12 Maj, 2012 o 19:44

    Przetestuje ktoś moją skromną, łatwą[chyba] i prostą mapkę?
    http://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=71623655

    • 11 zwieracz 13 Maj, 2012 o 10:50

      No skoro tak ładnie prosisz

  5. 12 Xanoxis 12 Maj, 2012 o 20:22

    Ja to już mam kolekcję którą ciągle rozwijam🙂

    http://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=70057835

  6. 13 patrykcxxviii 13 Maj, 2012 o 12:57

    LóL. Dopiero teraz się skapłem, że logo na tym blogu się zmienia. Raz po lewej jest Gman z Engim, raz Miedic, a po prawej może być Wheatly. Wystarczy wchodzić na różne artykuły.

    • 14 zwieracz 13 Maj, 2012 o 19:10

      :3

  7. 15 Adamecky 13 Maj, 2012 o 13:25

    Specjalnie dla tego bajeru zassałem ponownie Portala i przyznam, że jestem nieco zawiedziony. Mogliby dodać nieco więcej opcji i propów. Jednak do tworzenie fajnych mapek i tak trzeba hammera:/

    • 16 zwieracz 13 Maj, 2012 o 19:12

      Nom trochę rzeczy brakuje. Tym bardziej, że gdy jest tak dużo map, to trudno się wybić korzystając jedyne z tych standardowych możliwości😦


Skomentuj

Kalendarz wpisów

Maj 2012
Pon T Śr T Pt S S
« Kwi   Czer »
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031  

Archiwum


