CS:GO beta – pierwsze wrażenia

Tak jest. Niewierny marce Counter-Strike zwieracz, dostał klucz do nowego CS:GO, prosto z paszczy Valve. I gdzie tu sprawiedliwość dziejowa🙂 Spytacie się pewnie jakie czary odprawiałem, kogo przekupiłem, czy może mam jednak wujka w Valve. Ale nic z tych rzeczy, po prostu wypełniłem oficjalną ankietę i miałem farta.

Jest mnóstwo lepiej zorientowanych serwisów o CS i tam znaleźliście już pewnie wszystko co was interesowało, ale to nie powód, żebym mimo wszystko nie podzielił się z wami moimi wrażeniami z bety🙂

Od razu powiem, że ja w Counter-Strike jestem raczej noobem. Grałem kiedyś sporo w CS1.6, jeszcze zanim zainwestowałem w Steama, ale to nie zmienia faktu, że nie znam się zbytnio na tej grze. Niektóre mapy bardziej kojarzę z ich pierwszej wersji, niż tej z CS:Source. Nie potrafię nawet wymienić innych nazw broni, oprócz Desert Eagle i Kałasza, nie mam pojęcia o recoil i ciągle dostaje heady w banię😛

No, ale jedno umiem robić, umiem strzelać. Już inna sprawa czy celnie…

Instalacja

Beta przy instalacji wymaga jakichś 3GB miejsca, ale jak się potem okazało, Steam ściągnął zaledwie 1,5 GB danych. Czyżby to z tego powodu, że mam zainstalowane Left 4 Dead, a CS:GO wykorzystuje wiele jego materiałów. To pozostaje nie rozwiązaną tajemnicą😉

Odpalamy

Tak przy okazji powiem, że przez te 3 dni, odkąd mam betę, gra zawiesiła mi się „tylko” 2 razy, a przegrałem już 9 godzin. Jest lepiej niż w TF2, ale to pewnie dlatego, że nie ma tu czapek. No i to dopiero beta.

Gra odpala się bardzo szybko, zupełnie jak CS:Source, a może nawet szybciej. Oprócz firmowego intra Valve i Hidden Path Entertainment nie ma żadnego filmiku, ale coś czuję, że zostanie jeszcze jakiś dodany przy pełnej wersji.

W menu jest na razie mało opcji, a jeszcze w niedzielę prawie żadna mi i tak nie działała, oprócz szybkiego podłączenia do losowej gry. Ale to w niedzielę właśnie dodano do gry znaną z innych gier Valve przeglądarkę serwerów. Co prawda na razie zewnętrznych serwerów jest może ze 30 (ich liczba rośnie), ale o dziwo i tak można znaleźć wolne miejsca. Na tych serwerach najwięcej jest map ze standardowymi trybami: aztec, dusty czy inferno. Na gun game’y trzeba przeważnie włazić oddzielnie, przez opcję „Niestandardowy mecz”.

Gun-game

Są 2 tryby gun-game. „Wyścig zbrojeń”, w którym się tylko strzelamy, ma dwie mapy: Baggage (na lotnisku) i Shoots (w dżungli, czyli jakiś tam Wietnam). Tutaj po każdym fragu dostaje się nową broń. Mapki są naprawdę malutkie. Mnie bardzo przypadła mapka Baggage, gdzie walczymy na lotnisku, w bagażowni (jak tam zwał). Mamy duże centralne pomieszczenie z taśmami we wszystkie strony i 2 korytarze po bokach, które dochodzą tylko do połowy mapy. Mało miejsca, ale można się ukryć. Trochę imo przeszkadza ochronny czas po respawnie, szczególnie w dodatkowym respie na dole mapy, gdzie człowiek od razu wychodzi do walki. Tak więc jeśli akurat trafisz na świeżo zrespionego tam kolesia, to nie możesz go zabić od razu, a on ciebie już jak najbardziej🙂

Nie lubię za to Shoots. Po środku, między domkami biegnie jeden korytarz przez całą mapę, od niego odchodzą korytarze od razu na respy. Mimo iż jest kilka pomieszczeń, gdzie można się schować, to mapka wydaje mi się za prosta. Można też włazić na dachy, ale ogólnie jest mało pola do popisu🙂

Drugi tryb to „Demolka” gdzie mamy już o wiele więcej map. Bronie zdobywa się dopiero po zakończeniu rundy, a oprócz wzajemnej eksterminacji, jest też możliwość podłożenia bomby. Jak na razie to mój ulubiony tryb. Gra jest szybka, ale nie pozbawiona celu. No i jak zginiesz, to nie musisz długo czekać. W obu trybach odpada też menu kupowania, wszystko jest z góry ustalone. Są też bonusy za fragi i wygranie rundy w postaci granatów i mołotowów.

W ogóle jak na razie, wszystkie tryby są ograniczone do max 10 graczy, po 5 na drużynę. Jeśli akurat brakuje żywych osób, zastępują je boty, które są całkiem niezłe, czasem aż za dobre (wallhacki jedne), ale czasem też lamią jak… boty🙂

Aha, wracając do „Demolki”. Jest tu więcej map. Mamy „Lake”, to ta mapa z domem nad jeziorem, oparta o jeden z finałów w Left 4 Dead. Właściwie to wszystkie nowe mapy są jakoś oparte ma mapkach z obu Leftów. Ale to tylko ten sam layout poziomu, cała oprawa graficzna i dodatki są inne, przez co w ogóle się tego faktu nie zauważa. Z resztą skoro coś jest dobre, to poco to zmieniać😉

Chociaż kwestia dobrego designu nowych map jest dyskusyjna. Chyba jednak trochę za dużo w nich otwartych przestrzeni. Ale z drugiej strony, w tych trybach nie możesz mieć snajperki (chyba, że do niej dotrwasz), no i duża przestrzeń wymusza tak jakby szybszą rozgrywkę. W ogóle mapy, w porównaniu z poprzednimi Counterami mają więcej wnęk i miejsc do schowania. Ale równocześnie nigdzie nie jesteś bezpieczny. Mnie się to podoba🙂

W Lake’u oprócz strzelania w domku możemy też wybrać się na lewo (na screenie), gdzie jest bardziej otwarta przestrzeń: z kamieniami, koparką i placem budowy. Jest drugi, mniejszy domek (garaż).

Podobnie jest na mapie „Safehouse” (która notabene, nawet nie ukrywa, że została skopiowana z Lefta, w końcu to safehouse), z tym, że tam cała akcja skupia się w domu i na domu. Terroryści mają tu chyba trochę łatwiej, bo z ich strony jest drabina prowadząca prosto na piętro, podczas gdy SWAT musi wchodzić po schodach, gdzie naraża się na ostrzał z góry, lub bokiem przez dach garażu (okrężna droga).

Chyba jak na razie najbardziej podoba mi się mapka „Bank”. Latamy tam wokół małego oddziału jednego z banków próbując wysadzić otworzony już sejf. Wygląd budynku oraz możliwość wchodzenia na jego dach od razu skojarzyło mi się z legendarną obroną McDonalda przed Ruskimi w CoD:MW2. Za to całe otoczenie już bardziej trąci Leftem. Możemy atakować frontalnie, dachem lub zachodzić z flanki poprzez sąsiednie budynki. Gra się bardzo przyjemnie🙂

W ogóle mapki w CS:GO wyglądają realistycznie, a nie są jakimiś wyjętymi nie wiadomo skąd poziomami jak w CSS😛

Dobra, na dzisiaj chyba wystarczy, resztę opisze później. Odlatuję stąd.

14 Responses to “CS:GO beta – pierwsze wrażenia”


  1. 1 patrykcxxviii 17 Kwiecień, 2012 o 19:45

    Ale teraz wszyscy będą żebrać o gifta…😛

    • 2 zwieracz 17 Kwiecień, 2012 o 20:25

      A gift już oddany😐
      Dlatego nic o nim nie napisałem.

      Nie strzelać!! …

      • 3 Andrzej 17 Kwiecień, 2012 o 21:34

        Nienawidzę Cię…

        • 4 jooal. 18 Kwiecień, 2012 o 20:01

          Hejt mnie! MI DAL! MUAHAHAHAHA

          • 5 Andrzej 19 Kwiecień, 2012 o 00:07

            Tak łatwo nie ma, jeszcze sobie nie zasłużyłeś.

  2. 6 TheMe 17 Kwiecień, 2012 o 20:17

    Screeny z menu – toż to czyste MW2!
    Lokacje jak wspomniano wyżej z Lefta/ów
    Rozgrywka z CS’ów ale „bardziej”

    Szykuje się niezła gra, aczkolwiek bezpośrednio po premierze nie pogram, no chyba że dorzucą ją do boxa z EP3 HL3 i SOB😀

    • 7 zwieracz 17 Kwiecień, 2012 o 20:31

      No tak w końcu o tym nie napisałem (może jutro),
      że mimo iż to znowu to samo, to jednak gra się jakoś przyjemniej niż w CSS🙂 Jakiś ten flow jest lepszy, i nawet trochę ociężałe poruszanie nie przeszkadza. Można się przyzwyczaić.

  3. 8 mrkarrmel 18 Kwiecień, 2012 o 15:10

    Długo czekałeś na klucz? Ja już 2 miesiące czekam😦 .

    • 9 zwieracz 18 Kwiecień, 2012 o 16:17

      Ankietę wypełniłem od razy jak się pojawiła. Czyli w… Lutym chyba?
      Może następna falakejów trafi właśnie do ciebie ^^

  4. 10 jooal. 18 Kwiecień, 2012 o 20:00

    HEHEHEHEHEHE Hejtować mi dał, ale za to dałem czapkę🙂

    • 11 Andrzej 19 Kwiecień, 2012 o 00:08

      Jakąś „fajną”?

  5. 12 czolko 18 Kwiecień, 2012 o 23:29

    Ty dostałeś CS:GO. Ja dostałem Dotę 2 i też się jaram😛

    • 13 zwieracz 19 Kwiecień, 2012 o 08:45

      I dobrze😀

  6. 14 Bartosz Siorek 22 Kwiecień, 2012 o 18:54

    Lyra!


Skomentuj

Kalendarz wpisów

Kwiecień 2012
Pon T Śr T Pt S S
« Mar   Maj »
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30  

Archiwum


