CS:GO i nowości w Source

Dawno nie pisał o Globalnej Ofensywie. Pora nadrobić zaległości. Ale z drugiej strony i tak mnie do bety nie zaprosili, więc niech spadają😉

Ucieszyła mnie informacja, że podobno w CS:GO ma wrócić tryb VIP’a. Nie wiem czy w końcu się pojawi, czy też go wytną, albo dodadzą w jakimś tam DLC. Tak sobie też myślę, że CS:GO będzie aktualizowany tak jak TF2. Nie będzie czapek, ale będą nowe mapy, prawdopodobnie robione przez społeczność, oraz nowe tryby i może nowe bronie (oczywiście tylko w trybie casual, bo pro-gracze by tego nie przeżyli). Ostatnio pojawiła się także informacja, że być może (ale już po premierze) oficjalnie do gry zostanie dodany zombie-mod. Dobrze, że chociaż w CS-sie Valve słucha społeczności.

Ostatnio zmieniono też oświetlenie w grze i dodano, globalne dynamiczne oświetlenie, a raczej cienie. Co w połączeniu z ostrym Słońcem upodabnia CS-a trochę do BF3. Mamy teraz także dynamiczne cienie, także od graczy. Czy ktoś ma betę i może powiedzieć czy gracz widzi swój cień? Bo to jednak był by bardzo ważny aspekt biorąc pod uwagę, że inni mogą widzieć twój cień.

Razem z nowym oświetleniem dodano też nową mapę de_lake i tryb „arsenal mode”, czyli… a wszyscy wiedzą co to jest ;p

Musze przyznać, że to całkiem nieźle wygląda. Głównie dlatego, że ten cały dom to pewnie model, a wraz z nowym oświetleniem jeszcze to jakoś daje radę jak na 2012 rok.

Tu jeszcze nowe cienie na de_dust (ach ten helikopter)

Cały czas mam jednak cichą nadzieję, że te wszystkie nowości graficzne, które pokazują nam w CS:GO to tylko popłuczyny po tej prawdziwej rewolucji, która czeka nas w nowym HL’u. Naiwne? Bardzo, ale chciałbym żeby to była prawda😀

Chciałem tylko przypomnieć, że CS Source też wyszedł na krótko przed HL2 i był trochę brzydszy, ale to z raczej z racji tego, że HL2 miał spójniejszy design. Czy w przyszłym roku zobaczymy nowego HL’a ?

Bo Source, z odpowiednimi modelami i oświetleniem może być naprawdę ładny. Weźmy na ten przykład Dear Esther i jej przepiękne jaskinie, albo coś takiego:

Shadery są kolejnym ważnym elementem współczesnej grafiki i tu Source też daje radę. Od kiedy twórca ukrywający się pod nickiem BiohazardPro (ten od moda z walczącymi gadami, lol) stworzył Source Shader Editora, można nawet samemu w dosyć przystępny sposób tworzyć ciekawe shadery.

Albo korzystać z tych umieszczonych w Alien Swarmie i Source Film Makerze:

Ale to już bardziej zaawansowana zabawa.

Polecam za to ściągnięcie Source Shader Editora w postaci moda, w którym zaprezentowano kilka ciekawych efektów, między innymi dynamiczną i gęstą trawę i działający parallax mapping (a przynajmniej coś w ten deseń):

Można też tam tworzyć własne efekty.

Tymczasem twórcy CS:GO chwalą się dodaniem do gry mgły i testują czy to pomaga czy przeszkadza🙂

Na koniec kilka sexy screenów z CS:GO (by Interlopers):

miodne :3

PS. Zauważyliście, ze od czasu pierwszego Lefta, grafika w Source stała się bardziej płaska i matowa? Ale to imo zmiana na plus, która nadaje mu troszkę więcej realizmu. Oj wiem, że Ameryki nie odkryłem, po prostu nigdy wcześniej o tym nie pisałem😛

28 Responses to “CS:GO i nowości w Source”


  1. 1 Andrzej 12 Marzec, 2012 o 15:42

    Od siebie dodam, że Lefcik 1 był ostatnią grą na sourca z tak porządnie dopracowanymi ruchami postaci i innymi ich animacjami.

    Draniu Ty, aż mam ochotę kupić CS:GO na alledrogo..

    • 2 zwieracz 12 Marzec, 2012 o 16:53

      • 3 Andrzej 12 Marzec, 2012 o 17:25

        • 4 zwieracz 12 Marzec, 2012 o 20:26

          • 5 Andrzej 12 Marzec, 2012 o 20:50

            • 6 Andrzej 13 Marzec, 2012 o 21:38

              Btw, zastanawiam się czy załapałeś motyw z pierwszego filmiku jaki wysłałem. Co prawda średnio pasuje, ale ciekawi mnie czy wiesz co to jest bo nie do końca znany mi się powód z „GAY”.

              • 7 zwieracz 14 Marzec, 2012 o 09:56

                To GAY to w sumie bez powodu, ale w sumie taka jest moja reakcja na większość seriali anime ;P

                Poza tym, że głosy w ogóle nie pasują do postaci, a postacie są brzydkie ^^ to wiem o co biega. Śmieszny motyw, tylko szkoda, że pochodzi z jakiegoś paskudnie rysowanego anime (tak wiem powtarzam się).

                Na szczęście ktoś to przerobił i podłożył te głosy pod postacie z TF2. To z „I have the money” wymawia np Spy, przez co efekt jest 100x lepszy ;p

                O mam linka

                • 8 Andrzej 14 Marzec, 2012 o 12:59

                  Czy ja wiem, oryginał zawsze jest najlepszy.

                  To całe Jugioh Abridged Series to wręcz genialny „pocisk” tych durnych kreskówek (bo to nawet chyba anime nie jest) o karcianlkach/bączkach i innych kutasikach. Oczywiście jest mało znane bo nikt nie umieszczał tego na polskich demotach czy srejkach – z resztą kto by to zrozumiał.

                  • 9 zwieracz 14 Marzec, 2012 o 15:05

                    Aha, czyli to jest parodia? Bo teksty są właśnie całkiem spoko🙂

                    • 10 Andrzej 14 Marzec, 2012 o 15:42

                      Tak jest.

                      Ciekawe kiedy to drzewko się złamie😀

    • 11 majan22 12 Marzec, 2012 o 20:23

      Dwójka lefta ma strasznie zryte animacje ale Portal 2 ma nawet spoko.

      • 12 zwieracz 12 Marzec, 2012 o 20:25

        Czyli dobre animacje na przemian, co 2 tytuł? Left 1 ok, Left 2 dupa, Portal ok, CS:GO dupa?😉

  2. 13 wrona229 12 Marzec, 2012 o 17:39

    Jak dla mnie nowym CS-em nie zdobędą graczy. Nolify zostaną przy 1.6 a nowi wybiorą BF3 albo MW3. Ja posiadam obie gry i są one o wiele bardziej rozbudowane od CS (w MW3 masz lepszy balans broni i więcej dodatków, a pojazdy w BF3 są zaje…fajne). Ostatnio zebrało mi sie znowu aby chwile pograć w CS i najbardziej brakowało mi w nim przycelowania broni. Mam nadzieje że dodadzą je w nowym HL bo inaczej będzie trochę ubogo w porównaniu do innych strzlanek.

  3. 14 123Eddy123 12 Marzec, 2012 o 18:29

    Specjalnie sprawdziłem… i… gracz nie widzi własnego cienia (Może to zmienią).

    @wrona229 Może cię zdziwię ale mój kumpel uzależniony od 1.6 był zachwycony gdy dałem mu zagrać w GO.

    • 15 zwieracz 12 Marzec, 2012 o 20:28

      Powinni, bo to przecież psuje gameplay, inni mogą zobaczyć twój cień gdy się będziesz np, ukrywał przy drzwiach, za ścianą, a ty nawet nie będziesz wiedział. Z myśliwego staniesz się ofiarą.

      • 16 Andrzej 12 Marzec, 2012 o 21:00

        Czyli nic się nie zmieniło bo w CS:S też są cienie których sam nie widzisz.

        • 17 zwieracz 12 Marzec, 2012 o 21:49

          No ale chodzi o to, że w CS:GO to będą dynamiczne cienie, zmieniające się w zależności od kierunku światła (chyba), a w CSS masz cienie zawsze z tego samego kierunku (czyli takie małe plamki tuż pod graczem, z tego co pamiętam).

          • 18 Andrzej 12 Marzec, 2012 o 22:29

            Oj Zwieracz, pograłbyś w końcu w tego cs’a😉

            W CS:S jest „dynamiczny” cień reagujący na ruchy postaci – jedno źródło światła z mapy. Jedyna odmiana w GO to chyba cienie od ostrzału i ich mnogość w przypadku róźnych źródeł (tego nie wiem bo nie mam tej gry).

            • 19 zwieracz 13 Marzec, 2012 o 18:54

              To nie jest dynamiczny cień. To jest zwykły statyczny cień od globalnego światła, które pada z góry, a cień jest zawsze pod stopami. Nie ma wpływu na gameplay.
              Natomiast w CS:Go jest dynamiczny cień i widać na mapie de_lake, że cień kładzie się na pewną odległość od postaci. To już może wpływać na gameplay, bo możesz rozpoznać pozycję przeciwnika nie widząc jego samego🙂

              • 20 Andrzej 13 Marzec, 2012 o 20:58

                Jeżeli jego „długość” i miejsce padania będą się różniły w czasie dla tego samego miejsca to wpływ będzie znaczniejszy niż w CS:S.

                Jak już wspomniałem – przydatność cienia jest determinowana źródłem światła😉

  4. 21 Dabu 12 Marzec, 2012 o 18:46

    A ja uważam, że CS:GO będzie sukcesem. Powiew świeżości zarówno dla wyjadaczy 1.6, jak i znudzonych BFem i CoDem. A jeśli jeszcze będzie darmowy, to już w ogóle pozamiata.

    • 22 majan22 12 Marzec, 2012 o 20:25

      Będzie wsparcie dla modów i to już przesądza o sukcesie.

    • 23 Andrzej 12 Marzec, 2012 o 20:26

      O! Dokładnie tak.
      Na początku myślałem, że podzieli los CS:CZ, ale w dobie dzisiejszego wsparcia gier Valve będzie wręcz przeciwnie.

      Z tą darmowościa raczej będzie ciężko, coś musi kosztować.

      Jest już jakieś info czy beta gifty zostają na kontach i czy taka Dota 2 będzie „f2p w połowie”?

      • 24 zwieracz 12 Marzec, 2012 o 20:30

        I tak większość ludzi będzie grało na mapach Orange? Nie wiem, zgaduję😉

  5. 25 Bartosz Siorek 12 Marzec, 2012 o 22:04

    TF2 po przejściu na model F2P znacznie zyskał względem P2P. Może Valve zaryzykuje i od razu da CS:GO jako F2P. Kwestia tylko za co by się płaciło, bo wizja terrorystów w Pomponie Twardziela jakoś do mnie nie przemawia …

    • 26 zwieracz 13 Marzec, 2012 o 18:56

      No właśnie, tutaj za bardzo nie ma jak to wprowadzić. Jedyne co można by sprzedawać to bronie, a to już wpływa na gameplay. Mogą być też skiny samych broni. Ale wygląd postaci musi być niezmienny. Samo Valve kiedyś o tym mówiło, że w TF2 to było możliwe, bo ta gra nie jest realistyczna w żadnym calu i aż prosi o takie rzeczy jak fikuśne czapki.

  6. 27 daltestatesta 13 Marzec, 2012 o 17:26

    Coś dla zwierka: http://www.youtube.com/watch?v=n8VyWQvdPqw&feature=player_embedded#!

    • 28 zwieracz 13 Marzec, 2012 o 18:57

      tak, chętnie bym sobie takie coś powiesił🙂


Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s




Kalendarz wpisów

Marzec 2012
Pon T Śr T Pt S S
« Lu   Kwi »
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031  

Archiwum


%d bloggers like this: